Letos jsem se vrátil z Ameriky, kde jsem jezdil na Honda VTX 1800 Tourer (2009). Vlastně jsem si ji nechal dovést s sebou, takže mi stojí v garáži. Jenže si musím udělat řidičák. Na magistrátu mi řekli, že americký řidičák není platný v EU (zajmavé, že evropský řidičák na auto mi brali v USA...).
Nevíte, jak by se takový problém dal řešit?
Rakeťáček: Já jezdím na STK do Kunovic. Jezdím tam s fildou a kdejaké ptákoviny (nastavování světel, "koroze" ramen) vůbec neřeší a ani nezapisují do závad. Zkusím tam zajet i s motorkou. V pátek by mi ji měli dát zpět.
Jirka4137 píše: Ještě otázka jak to dneska řeší mladí na pionýra ? Když jsem dělal M do 50ccm jezdilo se na hřišti a komisař se díval.
Odpověď bude krapet rozsáhlejší...
Zaprvé, pokud nemá Pionýr v TP konstrukční rychlost do 45 km/h včetně, je potřeba mít řidičský průkaz minimálně A1, od 16 let (na "stopětadvacítku"), pokud tuto rychlost měl, stačí ŘO kategorie AM, od 15 let.
Zadruhé, jízdy ať už pro kategorii AM nebo A1 jsou prováděny v běžném provozu, popřípadě u prvních hodin na uzavřené ploše či simulátoru, v délce 13 vyučovacích hodin (13x45 minut). Obvykle se obě kategorie jezdí na motocyklech o objemu 125 ccm s výkonem do 11 kw, jediný rozdíl je ten, že žák skupiny AM musí dodržovat maximální rychlost do 45 km/h, zatímco žák skupiny A1 může jet libovolně podle daných předpisů.