Pro Nexx mluví samozřejmě carbon (váha).
Pro Shark dofuk lícnic a sluneční clona.
Nejsem žádnej závodník a jde mi o komfort i kvalitu. Na okruhu nejezdím.
Která helma je podle Vás lepší volba a proč.
Díky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Helma - carbon vs. termoplast
seikos píše: Podívej se jakou má motorku. Takovejhle člověk má úplně jiný vnímání rychlosti. Na tom jeho zapalovači by stačil i tlustší kulich
jezdim jen po praze do prace(benzin necela koruna na kilometr,tzn za tramvaj za kterou bych dal 64kc dam za benzin dvacku a jsem v praci o polovicni cas drive)...tzn ze 70ka je max a pritom me to jede kilo..takovejch jako ja je v praze a velkych mestech hafo(skutry a pod.)takze dle me obycejna prilba staci..ale ruku na srdce,kdyz budes na masine porusovat predpisy a budes jezdit 250 tak stejne kdyz te do kebule trefi bazant,tak ti nepomuze ani prilba za 20 litru...a otom se bavim..ze vetsina doplnku,kevlarovejch kalhot,karbono kevlarovejch prileb a pod. je jen technika jak z vas firmy tahaj prachy a to se nebavim o image...ale kdyz vidim boty za furu penez a vidim jak v nich motorkar jde na kafe a pritom vypada jak kosmonaut nebo klon ze star treku..tak uz se musim smat
ps: a meho plíška si neber do huby(kdyz nerozeznas zipp od zippo),mohl by ti natrhnout prdel..
Naposledy editováno 14.12.2013 04:32:38
1 reakcí na tento příspěvek Helma - carbon vs. termoplast
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Helma - carbon vs. termoplast
...při ježdění max. sedmdesátkou jsou požadavky na přilbu fakt jiné než při stotřicítce na dálnici, o vyšších rychlostech ani nemluvě, zaprvé jde o komfort při jízdě, pak i o bezpečnost...
_xy_ píše: bramboroking> ...nojo, ale to je jako bych já radil někomu s parašutismem nebo potápěním, protože jsem to viděl v televizi..
...při ježdění max. sedmdesátkou jsou požadavky na přilbu fakt jiné než při stotřicítce na dálnici, o vyšších rychlostech ani nemluvě, zaprvé jde o komfort při jízdě, pak i o bezpečnost...
prosimte uz si uvedom ze v 70 ve meste nebo ve 130 na dalnici..kdyz helmou narazis do stromu nebo do panketu..tak to vyjde na stejno..helma na dve pulky a smrtak...to ze si firmy delaji testy kterejma zblbnou zakazniky,to delaji vsechny firmy.Podle me efekt supr drahe prilby a kevlar obleceni narozdil od kozeneho obleceni a obycejne prilby,vyuziji jen ti co porusujou predpisy a holt kdyby sebou prastili na dalnici tak jim ve 200km rychlosti ta supr prilba pomuze a ty kevlar kalhoty narozdil od kuze taky...ALE FURT SE BAVIM O KLOUZANI..PRIMEJ NARAZ to jsou jen fabulace vyrobcu a stesti ci smula jednotlivce...
Naposledy editováno 14.12.2013 10:42:07
2 reakcí na tento příspěvek Helma - carbon vs. termoplast
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Helma - carbon vs. termoplast
Musím tedy říct že ta Nitro helma (alespoň tuším že pod tou nálepkou byl nápis Nitro) se ale fest držela
Můj test té staré AGV
Naposledy editováno 15.12.2013 20:51:49
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Helma - carbon vs. termoplast
E: viz marushin z videa: http://sharp.direct...s/marushin-777-tiger
Naposledy editováno 15.12.2013 22:50:18
2 reakcí na tento příspěvek Helma - carbon vs. termoplast
Naposledy editováno 15.12.2013 23:52:48
Nicméně zatím mi to vychází tak, že pořadí termoplast, kompozit a pseudo-celokarbon nemusí být vždy dané (od méně bezpečných k bezpečnějším). A termoplast od Sharku asi není termoplast od RZO. Zatím jsem nabyl dojmu že hlavní výhoda kompozitu a karbonu není ve zvýšení bezpečnosti, ale pouze ve snížení váhy. To jak je daná helma bezpečná už záleží víc na zpracování výrobcem než na konkrétních materiálech.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Helma - carbon vs. termoplast
myty_fakta píše: seikos, prastil > je vám jasný, že helma má pohlcovat kinetickou energii a distribuovat ji do co největšího možnýho pásma? Jestli jo, tak tyhle vaše "crash" testy jsou v podstatě úplně k hovnu
E: viz marushin z videa: http://sharp.direct...s/marushin-777-tiger
A sorry že nemám doma sadu rázových akcelerometrů, kterými bych změřil přetížení
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Helma - carbon vs. termoplast
seikos píše: zřejmě jsi nepochopil pointu. Jak se říká, že je termoplast na pyču, že léty křehne, tak je psáno, že to je 18 let stará termoplastová helma. A značka AGV je i po 18 letech méně křehká než lecjaká nová hlema dnešní doby. Viz to japonské video.
A sorry že nemám doma sadu rázových akcelerometrů, kterými bych změřil přetížení
Test hezkej,ale měl by sis oholit nohy,aby to video bylo dokonalý...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Helma - carbon vs. termoplast
verybusy píše: Test hezkej,ale měl by sis oholit nohy,aby to video bylo dokonalý...
tak určitě Puso
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Helma - carbon vs. termoplast
verybusy píše: Test hezkej,ale měl by sis oholit nohy,aby to video bylo dokonalý...
No hlavně že nerozmajznul toho pejska - chvílemi jsem měl obavu...1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Helma - carbon vs. termoplast
kika. píše: Cim vic hlava "ve sveraku" tim vetsi pohodli a prijemny pocit lepsi nez mit volnou prilbu...to je muj nazor...pokud me helma netlaci ale je hodne tesna tak je to bomba cim tesnejsi tim lepci
no nevím ,kdyby jsi jel 1200 km v zátahu jestli by jsi byl spokojenej,? na lítání kolem komína a okruh ano na dlohý cesty je přednější pohodlí
Naposledy editováno 16.12.2013 11:48:57
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Helma - carbon vs. termoplast
-LOTR- píše: Mě se nelíbí jak se tu obhajuje metodika SHARPu… přitom helmě s tím zeslabeným pruhem na kebuly dal 5 hvězd. Tady je něco špatně. Buď CABERG uplácí SHARP ať mu háže hvězdu za hvězdou a nebo SHARP netestuje adekvátně a nezaměřuje se na všechny ohrožený oblasti.
Caberg Duke jsem chvilku jezdil. Pokud to má člověk v ruce, tak pochopí, proč to má v nárazových testech 5*.
Toho polystyrenu uvnitř je tam fakt pořádně tlustá vrstva, ale je to hlučné a když při jízdě vrže, jak se polykarbonátová skořepina pohybuje vůči tomu polystyrenu
Mi to testování připadá trochu jako je u aut ncap, který musel měnit metodiku, protože automobilky dělaly auta tak, aby při těch testovacích nárazech v laborce dostaly plný počet, ale v reálném provozu už to slavné nebylo.
seikos píše: Jako materiál je jednoznačně lepší karbon. Ovšem poslední dobou vyrábí spousta levných značek karbonové přilby jen podle hesla čím víc karbonu, tím víc adidas. Dřív byl karbon doménou fakt vymakaných přileb. Dnes je často leckerá termoplastová přilba lepší než levná karbonka.
Prostuduj si Tohle vlákno
edit: jen odcituji něco z mých předchozích příspěvků:
kevlar je sám o sobě moc měkký materiál, takže se na přilby sám o sobě nepoužívá. Používá se v kombinaci s fibreglass (laminát - skelná vlákna) nebo s karbonem.
Předpokládám že jsi měl na mysli karbon.
Fiberglass a karbon jsou co se týče bezpečnosti přilby sobě velmi blízko. Karbon je o maličko lepší. Jeho zásadní výhoda je ovšem v hmotnosti. Karbon je o cca 35% lehčí než fiberglass.
Ale velmi často se používají pospolu. Ideální kompozit je z vrtev. Nejlepří kombinace je karbon (nahoře), kevlar (uprostřed) a fiberglass (dole). Udělat z toho sendvič a z toho přilbu. Některé přilby mají takovéto sendviče navíc slepené k sobě. Špičkové přilby mají až 6 takovýchto vrstev
je fibercarbon a fiberglass. Obojí jsou kompozit.
Opět předpokládám že máš na mysli fiberglass Fiberglass není samospásný materiál. Některé dražší termoplastové přilby mají lepší výsledky než levné fiberglass přilby. Nejde totiž jen o skelné vlákna, ale také o jejich strukturu a typ pryskyřice co je pojí dohromady.
Nejlepší je orientovat se podle testů Snell nebo Sharp (co do bezpečnosti)
zásadnírozdíl v materiálech je ten, že když mrdneš hlavou o asfalt s termoplastovou přilbou, co to udělá? Termoplast je v podstatě pimpongáč. Přilba se od asfaltu odrazí a víc umocní sílu nárazu. Při Xtra silném nárazu praskne a provalí se ve střepinách dovnitř do hlavy.
Kompozitová přilba při nárazu roznese energii nárazu po skelných/karbonových vláknech po obvodu přilby, takže nehrozí že se odrazí od asfaltu a zlomí ti vaz, jako se to může stát u termoplastu.
Takže za mě koupit kvalitní kompozitovou přilbu s cenou od 6tis nahoru
http://sharp.direct.gov.uk/testsratings/shark-s900
http://sharp.direct.gov.uk/testsratings/nexx-xr1r
Takže dle SHARPU se přesně potvrzuje co jsem psal. Ten termoplastovej Shark je bezpečnější než Carbon Nexx. Koukám že ten Nexx dostal na boční náraz doslova nulové hodnocení
U vláknových kompozitů to takhle zobecňovat nejde. Kevlar může mít menší nebo věrší pevnost než skelný vlákno, uhlíkový vlákna mívají zpravidla vyšší pevnosrt než obě. Jenže tady sranda nekončí, strašně důležitou roli hraje, jak jsou vlákna ošetřená, aby měla k matrici(vetšinou epoxidová pryskyřice nebo u levnějších polyesterová) dobrou adhezi - když ji nemá, tak křupne matrice a vlákna zůstanou nedotčená, takže to přítomnost vláken akorát zhorší. Nemá cenu kupovat helmu podle toho, jaký má použitý vlákna, relevantní jsou opravdu jen testy. U termoplastek to taky není tak jednoduchý, ale je pravda, že se narozdíl od kompozitech může vylomit štěp v jednom místě, kterej sám o sobě nebezpečnej není, ty střepy jsou po houževnatým lomu, takže nejsou moc ostrý, ale když se jedná o náraz na nějakej předmět, dejme tomu kámen, tak pronikne skrz, kdežto kompozitkou tak snadno neprojde.
seikos píše: a kolik se za ten nápis Touratech připlácí?
je to ochranný potisk...dal jsem si jej preventivně neb moje dcera ji už pokoulela..a schubertka není zrovna nejlevnější zaležitost a na moji gebulu jen tak neseženu. A ten polep je touratechu ale dělali mi to v jihlavě a vyšlo to na 2,5 tis
...pokud to fakt byla Nitro,tak to mě těší ,jednu takovou fiberglassovou mám,dokonce tu samou ve který jezdil Martin Loicht.K ní 3 pléga už pátej rok a nemůžu si stěžovat