globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Synchronizace karburátorů
Čau chlapi, tak motorka už konečně jezdí . . ještě musim reklamovat baterku ( studenou motorku nenatočí teplou bez problému - novej olej a filtr )

Teď teda k tý synchronizaci, když jsem koupil motorku tak jezdila v pohodě pak jsem jí rozebral (na karburátory jsme nesehal) po složenení motorky se od 5 do 7 000ot dusí a pak zas jede jak drak proto chci zkusit udělat synchronizaci. Prostudoval jsem tu vlákna a manuál takže už vim jak udělat manometr, myslim si že i vim kam připojit hadičky od manometru a kde seřídit. Ale zaráží mě to , že na seřízení mám na moto jen 3 šroubky a na připojení jsou teoreticky taky jen 3 připojky (4. je na podtlakovej ventil ke kohoutu palivový nádrže)

A potřebuju teď poradit jestli připojit všechny 4 přípojky (nádrž je stejně dole)a v manuálu jsou manometry 4 a jestli mám hledat 4. šroub nebo se to seřizuje jen těma 3 ma ( jsou to šrouby pod nima je pružinka a když přidávám plyn tak se otáčí s táhlem) v manuálu jsou sice jen 3 ale jsou na obrázku jinak rozmístěný než ve skutečnosti. Ve skutečnosti jsou jen mezi karburátorama.
Když se nad tim zamyslim tak by se s tim dal možná nastavit podtlak mezi jednotlivýma karburátorama, ale nevim jak je to udělaný jestli šroubky zvedaj šoupě a nebo jen otvíraj nějakej kanálek a pouští víc vzduchu.



















PS: manuál jsem opsal do Google ale stejne nějak ten jejich překlad nepobíram

Překlad


Naposledy editováno 08.06.2013 19:53:52
Předchozí
1 2 3
Následující

(reakce na) Synchronizace karburátorů

28.7.2013 v 22:53 | Nahoru | #61
MEK0TA> krásná práce , teď mužeš začít seřizovat za peníze u cesty :D :D :D

Naposledy editováno 28.07.2013 22:54:14

1 reakcí na tento příspěvek Synchronizace karburátorů

30.7.2013 v 22:35 | Nahoru | #62
náhodou jsem našel tohle manometr

1 reakcí na tento příspěvek Synchronizace karburátorů

30.7.2013 v 22:40 | Nahoru | #63
a nechal si to snad patentovat?

jestli mi nekdo ukaze nejaky iteligentni skrtitka abych skrtil vsechny 4 hadicky stejnte tak si ty budiky taky asi koupim. stoji tak 100-150kč kus

(reakce na) Synchronizace karburátorů

30.7.2013 v 22:43 | Nahoru | #64
M4rť4s> A hele, další kutil, akorát si na tom dal víc záležet, aby to mohl prodat. Ony některé originály jsou dělané bez těch regulačních ventilů a místo toho jsou šroubovací trubičky s malým otvorem, jenže ne na všech motorkách je to uzpůsobeno na našroubování trubiček... A pak se ty ručičky klepou že by se z toho mohl jeden zcvoknout...

Synchronizace karburátorů

30.7.2013 v 22:45 | Nahoru | #65
vidim ze mas zkusenosti - nevis jak je tam cca velka dirka?

(reakce na) Synchronizace karburátorů

30.7.2013 v 22:48 | Nahoru | #66
milion> Nejde o to zaškrtit všechny hadičky stejně, dokonce originál synchronizér na principu kuliček v trubičce od Suzuki (který stojí údajně 15 tisíc) má regulační šroubky a v servisním manuálu na Bandita 400 píšou, že se tím má kroutit tak, aby se kulička netřepala nahoru a dolů, ale držela ve stejné poloze.
Ten Suzuki bazmek vypadá nějak takhle:


E.: No měl jsem to půjčené od známého, moc si to už nepamatuju, ale je tam dírka maximálně 1 mm, moc jsem to nezkoumal, spíš tipuju od oka...

Naposledy editováno 30.07.2013 22:49:28

Synchronizace karburátorů

31.7.2013 v 17:54 | Nahoru | #67
dneska přišla baterka, tak jsem jí tam prdnul a kabely už se tolik nehřejou ale přišel jsem na to, že moto jde na 3 válce 4. vynechává nebo možná nejde vůbec když byly 3 svody horky tak na 4. jsem ještě udržel ruku, takže to budu muset proměřit a taky kouknout na svíčku, pak už to asi pujde seřídit

1 reakcí na tento příspěvek Synchronizace karburátorů

8.11.2015 v 06:23 | Nahoru | #68
Dobrý den motorkáři ! Potřebují poradit. Při vyrovnaných podtlakach na volnobeh po zvýšení otáček (cca.3000) podtlaky v karburátorech rozhodily . Otázka,je lepší vyrovnat podtlak ve vyšších otáčkách nebo vyrovnávat jen na volnoběh ? Dík za radu.

Naposledy editováno 08.11.2015 16:43:04

(reakce na) Synchronizace karburátorů

10.11.2015 v 08:51 | Nahoru | #69
Valda5555>
...podtlaky seřizuj při zvýšenym volnoběhu, cca 1700 ot/min...

Synchronizace karburátorů

10.11.2015 v 17:01 | Nahoru | #70
ja teda nastavoval na volnobeh. po nastaveni smesi na volnobeh (dle origo postupu) jsem to jeste doladil. ted mi moto drzi za tepla volnobeh i cca 900 i kdyz to zni divne, podtocene a to mam svody s vyfukem a sport filtr. Predtim to pod volnobehem chcipalo kvuli tomu jak se to hadalo

1 reakcí na tento příspěvek Synchronizace karburátorů

11.11.2015 v 21:58 | Nahoru | #71
Dík všem!! Mám to vyrovnáno na volnobeh.
A myslím že v vyšších otáčkách podtlaky ne musejí být stejný...

(reakce na) Synchronizace karburátorů

11.11.2015 v 22:22 | Nahoru | #72
Valda5555: Optimální je, když se ty podtlaky moc nerozlízají v celém spektru otáček, ale to u starších motorů většinou nejde. Ale u volnoběhu je to nejdůležitější a rozhodující pro jeho plynulost, konstantní otáčky a přechod do vyšších obrátek. Čím víc jsou klapky otevřené, tím méně je synchronizace důležitá.

Synchronizace karburátorů

23.2.2017 v 22:19 | Nahoru | #73
Čím utěsňujete přívod hadiček ke karbům při synchru?

Dva válce mi pořád nasávají kapalinu (používám benzín), takže neseřídím vůbec nic
Hadičky tam jdou relativně volně a jsou dlouhé 3m každá (tj dohromady 12m) takže tipuju, že to netěsní
Objímku tam asi nenacpu a silikon se mi tam moc cpát nechce, aby se nedostal dovnitř...

Synchronizace karburátorů

23.2.2017 v 22:23 | Nahoru | #74
udělej si propojené nádoby s vodou a pak si stím hraj. pokud si měl karboše rozebraný nebo se do toho někdo vrtal jak je alespon seřiď venku proti světlu. stačí trochu otočit a hned to přecucává jako hovado důležité je 4 vál seřizovat postupně v pořadí jak je napsáno v manuálu (z vlastní zkušenosti alespoň 3x opakovat za sebou).

jinak hadičku máš jakou? sehnal bych o chlup menší hadičku a spojku mezi, případně zkusil nahřát a natáhnout - dojde k zůžení a pak zkrátit na relativeně stejně zúzženém místě. Ovšem lepší je sehnat hadičku. Pokud to není moc tak musí stačit binder na kabely - po dotažení to bude těsnit a půjde to sundat i nandat s troškou odporu. uvidíš co se povede, ruce si ale stejně nějak spálíš :D



Naposledy editováno 23.02.2017 22:30:03

Synchronizace karburátorů

23.2.2017 v 22:29 | Nahoru | #75
Moc ti nerozumím. Ale benzín bych tam rozhodně nelil. Voda nijak motoru neublíží !!! Lít do sání benzín? jednou se ti to vymstí.

Asi to máš řešené formou hadiček jako spojené nádoby... výška vodních sloupců by měla být min 1 m a další metr nad tím rezerva.. pro dvě hadičky.
Pokud to máš na 4, nesmíš to mít úplně rozhozené, jinak ti to jednu vycucne vždy. Udělej to nejprve jen na dva. A ty sesynchronizuj, potom další dva atd...

Každopádně, pokud ti někde něco netěsní, vůbec se nepokoušej to sladit. Tady není opravdu prostor na nějaké to je dobré, to drží ...

Synchronizace karburátorů

23.2.2017 v 22:34 | Nahoru | #76
milion > Ta lahvová metoda a dělat to po dvou bude asi nejlepší
V manuálu nic nepíšou, ale obecně se říká že 1-2, 3-4 a pak k sobě
To s nahřátím a natáhnutím není špatnej nápad, zkusím to

Jurawood > Právě mi to přišlo příjemnější, než do něj cpát vodu
Vše na motoru těsní, to je bez problému, problém byl jen to, že hadičky se na přírubách asi nahřály a roztáhly

E: jinak ty vývody maj něco přes 4mm průměr, hadičky jsou 4mm nebo něco málo pod, rozdíl je tuším 0,5mm

Naposledy editováno 23.02.2017 22:36:36

Synchronizace karburátorů

23.2.2017 v 22:36 | Nahoru | #77
no to je přesně důležité 1-2, 3-4 a pak 2-3. takhle s lahvema ti to maximálně přecucne vodu a nemusíš to chcípat, můžeš štelovat dokud to nezačne sát zpět

Naposledy editováno 23.02.2017 22:54:04

Synchronizace karburátorů

23.2.2017 v 22:49 | Nahoru | #78
já tu hadičku před startováním normálně skřípnu rukou, nebo v hubě. Potom opatrně pouštím a když vidím, že to leze mimo, zase zaškrtím, a dále jestli mám asistenta, případně sám vypnu motor, otočím a pokračuji znova..

jo a je jedno jestli 1-2, 3-4, 2-3, nebo 1-2, 3-4, 1-4 to je to samý

Naposledy editováno 23.02.2017 22:51:31

Synchronizace karburátorů

23.2.2017 v 22:52 | Nahoru | #79
Zkusím ty lahve a nějaký ty ele. stahovací pásky na trubičky, to už musí fungovat
Díky moc hoši
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pro Brňáky - štěrk Adamov - Josefov Honda CBR 900RR Fireblade Beranidlo 18 5.9.2023 v 15:08 _Michal
Haynes manual CBR900RR 92-99 Honda CBR 900RR Fireblade jdu900fire_blejt 5 1.7.2023 v 07:54 jdu900fire_blejt
Technické údaje CBR 900RR Fireblade... Honda CBR 900RR Fireblade Lapchik-54 5 22.5.2023 v 09:27 Krautkopf
Cbr900rr sc33 horný okulár/brejle Honda CBR 900RR Fireblade micindev 2 4.5.2023 v 20:15 micindev
Dlouho startuje Honda CBR 900RR Fireblade dawe1 12 27.10.2022 v 19:08 Ariete


TOPlist