Uzavřeno 29.03.2013 v 15:00 uživatelem dravec28
2 reakcí na tento příspěvek vypnuti motoru
2 reakcí na tento příspěvek vypnuti motoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vypnuti motoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vypnuti motoru
1100Virago píše: A proč má auto jen klíček a motorka chcípák navíc? No protože chcípákem jde vypnout motor v nouzi aniž by člověk musel pustit rukojeť řídítka. Jako nouzový vypínač to bývá označeno i v manuálech. Takže znovu: Proč blud?
sorry panove, ale jestli tlacitko chcipaku povazuje ta nejaky ritualni predmet tak ok, ale beze me prosim.
Ja mam cervene tlacitko chcipaku, ale ten zaroven funguje jako starter, takze asi nouzovy starter?
A proc to nema auto? Protoze ma volant a da se pohodlne drzet jedou rukou. Motorka je porad snad sportovni nacini ne. Kdo z vas nekdy videl zavodni auto i v amaterskejch kategoriich tak ma taky chcipak a dokonce dva jeden na palubce a druhej na kapote a i kdyz je cervenej tak ho lidi zase pouzivaji i ke chcipani motoru v depu.
Takze ano je to blud. Neni to nic jinyho nez dalsi ovladac.
Jiná situace ovšem jest u motorek, kde "chcípák" (killswitch, stopswitch) jest tvořen pouhým tlačítkem (bez aretace vypnuté polohy). U některých pouze při stisknutí vyšle do ECU signál pro zastavení motoru, takže vypnutí jest víceméně "softwarové". A u některých ECU může být předem předprogramován přípustný počet nouzových vypnutí, takže pokud bude tlačítko "zneužíváno" k obvyklému vypínání motoru, může se tím tento počet vyčerpat a pak se klidně stane, že v případě nehody a skutečné potřeby nouzového zastavení motoru tlačítko nebude reagovat.
Je třeba prvně znát provedení elektriky u konkrétní motorky a pak je teprve možné v tomto ohledu kloudně poradit.
1 reakcí na tento příspěvek vypnuti motoru
HornisGSX píše: Hroch_cz> až mě někdo logicky vysvětlí proč takto vypínat motor klidně změním názor ale do té doby tuto otázku považuju za stupidní!!!
Jinými slovy: Já tomu teda vůbec nerozumím, takže nevím, jestli k vypnutí motoru použít variantu A nebo B. Ten, kdo se na to ale ptá, je určitě debil
Já se toho svého servismana tedy zeptám, aby mi to vysvětlil znovu, protože ta jeho odpověď mně tehdy logická přišla. A pak dám vědět.
Skalik: ...Takze ano je to blud. Neni to nic jinyho nez dalsi ovladac.
V tom případě je blud i to, že spínač na bočáku má především bezpečnostní funkci. Je to přece jenom další ovladač, že?
A v manuálech píšou bludy. Zato znalci z fóra vědí všechno líp.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vypnuti motoru
selkie píše: Natočíš motorku PROTI větru (ale jenom, když svítí sluníčko!!!, v ostatních případech po větru, vyjma čtvrtýho úterku lichého týdne v květnu, tam je to jedno), vyřadíš (zelená kontrolka Tě informuje, že je motocykl připraven k "vypnutí"), sesedneš, zapálíš svíčky, které jsi rozestavěl okolo motorky, zvedneš ruce k nebi a proneseš kouzelnou formuli "Ať si voda teče vzhůru, ať se motýl změní v můru, vyvolávám síly temný, zhasni motor, než se setmí"...v tom položíš levou ruku na nádrž a pravou na sedlo...voila
Tomu nevěřím
EDIT: jinak samozrejme klicek, od toho tam je
Naposledy editováno 26.03.2013 10:11:08