globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: vypnuti motoru
 
25.3.2013 v 16:09
ahoj chtel bych fundovanou odpoved jaky je spravny postup pri vypnuti motoru , staci otocit klicem nebo prvne vypnout cervene tlacitko na rukoveti a potom otocit klickem? slysel jsem ze vypinani motoru jenom klickem nici elektroniku co je na tom pravdy? ja teda zatim vypinam tlacitko a pak klicek je to tak spravne? dik Mirek

Uzavřeno 29.03.2013 v 15:00 uživatelem dravec28

(reakce na) vypnuti motoru

25.3.2013 v 19:47 | Nahoru | #61
hrochino> Za čtyři roky v prde...i

vypnuti motoru

25.3.2013 v 19:51 | Nahoru | #62
Kuzi nebo textil? Nemuzu po zime nastartovat, co s tim? A zlaty hreb: CIM CHCIPNOUT!
SEMTEXEM DO BANDY A UTYCT!

2 reakcí na tento příspěvek vypnuti motoru

25.3.2013 v 19:55 | Nahoru | #63
Jaký chcípání ?? Normálně od toho vodejdu do prdele. Druhe den sednu a jede . Dělám to tak roky a ještě se nic neposralo.



vypnuti motoru

25.3.2013 v 20:06 | Nahoru | #64
Ta kráso to je masakr, už nám hezky hrabe. Ten laďák s odlehčeným úchytem mě dostal

2 reakcí na tento příspěvek vypnuti motoru

25.3.2013 v 20:08 | Nahoru | #65
A co mám dělat když nemám klíček ,chcípák a ani policajta????

(reakce na) vypnuti motoru

25.3.2013 v 20:12 | Nahoru | #66

Stromowner píše: A co mám dělat když nemám klíček ,chcípák a ani policajta????

Tak to vopři vo zeď a ser na to.

vypnuti motoru

25.3.2013 v 20:25 | Nahoru | #67
člověk tu chvilku není a co najde když přijde jestli ty náhodou nejsi Hypíkův méchanic

vypnuti motoru

25.3.2013 v 20:36 | Nahoru | #68
nejlepší je zajet k obrubníku zapřét přední kolo a rychle pustit spojku.....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vypnuti motoru

25.3.2013 v 21:01 | Nahoru | #69

motovlk píše: Jaký chcípání ?? Normálně od toho vodejdu do prdele. Druhe den sednu a jede . Dělám to tak roky a ještě se nic neposralo.





drsnej bajk!!! už jen proto, že má svody přes řidítka

(reakce na) vypnuti motoru

25.3.2013 v 21:14 | Nahoru | #70

Sushi píše: drsnej bajk!!! už jen proto, že má svody přes řidítka

To jo , ale ještě bych tam chtěl nacpat dozadu 180ku a bude to brutál.

vypnuti motoru

25.3.2013 v 21:16 | Nahoru | #71
Pro dravec28: vidíš,já jsem ti to říkal,že je tu spoustu o..ů,kteří si toto téma nenechají ujít. J

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vypnuti motoru

25.3.2013 v 21:28 | Nahoru | #72

1100Virago píše: A proč má auto jen klíček a motorka chcípák navíc? No protože chcípákem jde vypnout motor v nouzi aniž by člověk musel pustit rukojeť řídítka. Jako nouzový vypínač to bývá označeno i v manuálech. Takže znovu: Proč blud?



sorry panove, ale jestli tlacitko chcipaku povazuje ta nejaky ritualni predmet tak ok, ale beze me prosim.

Ja mam cervene tlacitko chcipaku, ale ten zaroven funguje jako starter, takze asi nouzovy starter?

A proc to nema auto? Protoze ma volant a da se pohodlne drzet jedou rukou. Motorka je porad snad sportovni nacini ne. Kdo z vas nekdy videl zavodni auto i v amaterskejch kategoriich tak ma taky chcipak a dokonce dva jeden na palubce a druhej na kapote a i kdyz je cervenej tak ho lidi zase pouzivaji i ke chcipani motoru v depu.

Takze ano je to blud. Neni to nic jinyho nez dalsi ovladac.

vypnuti motoru

25.3.2013 v 22:12 | Nahoru | #73
Samé narážky a rýpance... záleží na tom, jak konkrétně má motorka elektriku udělanou. Pokud je "chcípák" tvořen dvoupolohovým mechanickým spínačem, tak ten buď odpojuje napájení ECU, nebo u některých typů třeba zkratoval snímače polohy kliky. V tom případě je jedno, jakým způsobem se bude motor vypínat, jediné opodstatnění pro vypínač by bylo to, že hlavní proudový odběr (příkon zapalování, popř. i vstřiků a čerpadla) při běžícím motoru jest přerušen vypínačem a kontatky spínačky se pak rozepnou víceméně nezatížené, což přísně vzato může prodloužit jejich životnost. Ale v praxi se tento faktor na motorce téměř neprojeví.

Jiná situace ovšem jest u motorek, kde "chcípák" (killswitch, stopswitch) jest tvořen pouhým tlačítkem (bez aretace vypnuté polohy). U některých pouze při stisknutí vyšle do ECU signál pro zastavení motoru, takže vypnutí jest víceméně "softwarové". A u některých ECU může být předem předprogramován přípustný počet nouzových vypnutí, takže pokud bude tlačítko "zneužíváno" k obvyklému vypínání motoru, může se tím tento počet vyčerpat a pak se klidně stane, že v případě nehody a skutečné potřeby nouzového zastavení motoru tlačítko nebude reagovat.

Je třeba prvně znát provedení elektriky u konkrétní motorky a pak je teprve možné v tomto ohledu kloudně poradit.

vypnuti motoru

25.3.2013 v 22:40 | Nahoru | #74
Asi jediná užitečná věc, ke které používám chcípák je, že když se při vypnutém motoru chci mrknout na stav tachometru (třeba kolik jsem najel od tankování), vypnu chcípák, aby mi při otočení klíčkem zbytečně neseplo čerpadlo

1 reakcí na tento příspěvek vypnuti motoru

25.3.2013 v 23:09 | Nahoru | #75
Nevím, jestli je to fundovaná odpověď, ale:





Naposledy editováno 25.03.2013 23:14:06

vypnuti motoru

25.3.2013 v 23:48 | Nahoru | #76
meju deštěm ,mažu motulem! jezdim se správně naplím pérem!teda řetězem

(reakce na) vypnuti motoru

25.3.2013 v 23:55 | Nahoru | #77

Haesty píše: To už se předháníte,kdo napíše větší blbost..



...marná snaha, autor vlákna vede o parník...

(reakce na) vypnuti motoru

26.3.2013 v 01:04 | Nahoru | #78

HornisGSX píše: Hroch_cz> až mě někdo logicky vysvětlí proč takto vypínat motor klidně změním názor ale do té doby tuto otázku považuju za stupidní!!!



Jinými slovy: Já tomu teda vůbec nerozumím, takže nevím, jestli k vypnutí motoru použít variantu A nebo B. Ten, kdo se na to ale ptá, je určitě debil
Já se toho svého servismana tedy zeptám, aby mi to vysvětlil znovu, protože ta jeho odpověď mně tehdy logická přišla. A pak dám vědět.

(reakce na) vypnuti motoru

26.3.2013 v 07:11 | Nahoru | #79

Skalik: ...Takze ano je to blud. Neni to nic jinyho nez dalsi ovladac.


V tom případě je blud i to, že spínač na bočáku má především bezpečnostní funkci. Je to přece jenom další ovladač, že?
A v manuálech píšou bludy. Zato znalci z fóra vědí všechno líp.

vypnuti motoru

26.3.2013 v 07:59 | Nahoru | #80
miliokrát omletý téma

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vypnuti motoru

26.3.2013 v 08:39 | Nahoru | #81
Tommy_racer> Myslím že jsi to vysvětlil naprosto fundovaně a tvůj příspěvěk je potřeba někam pověsit na nástěnku.

vypnuti motoru

26.3.2013 v 08:40 | Nahoru | #82

(reakce na) vypnuti motoru

26.3.2013 v 09:09 | Nahoru | #83

Stromowner píše: A co mám dělat když nemám klíček ,chcípák a ani policajta????



Tak v tomto případě doporučuje výrobce JEZDIT DOKOLA DOKUD NEDOJDE BENZÍN

(reakce na) vypnuti motoru

26.3.2013 v 09:14 | Nahoru | #84

mirektds píše: Tommy_racer> Myslím že jsi to vysvětlil naprosto fundovaně a tvůj příspěvěk je potřeba někam pověsit na nástěnku.



souhlas

(reakce na) vypnuti motoru

26.3.2013 v 09:43 | Nahoru | #85

selkie píše: Natočíš motorku PROTI větru (ale jenom, když svítí sluníčko!!!, v ostatních případech po větru, vyjma čtvrtýho úterku lichého týdne v květnu, tam je to jedno), vyřadíš (zelená kontrolka Tě informuje, že je motocykl připraven k "vypnutí"), sesedneš, zapálíš svíčky, které jsi rozestavěl okolo motorky, zvedneš ruce k nebi a proneseš kouzelnou formuli "Ať si voda teče vzhůru, ať se motýl změní v můru, vyvolávám síly temný, zhasni motor, než se setmí"...v tom položíš levou ruku na nádrž a pravou na sedlo...voila


Tomu nevěřím

vypnuti motoru

26.3.2013 v 09:58 | Nahoru | #86
nevím jak vy já osobně vždycki odmontuju plasty a sundám fajky za svíček

vypnuti motoru

26.3.2013 v 10:10 | Nahoru | #87
Tak ja ti zamotam hlavu jeste vic Dival jsem se na schema stromka a nejbezpecnejsi z hlediska opalovani kontaktu u nej bude stojanek (ovlada jen rele), ktezto pres klicek i chcipak jde proud do ridici jednotky naprimo.

EDIT: jinak samozrejme klicek, od toho tam je

Naposledy editováno 26.03.2013 10:11:08

(reakce na) vypnuti motoru

26.3.2013 v 11:17 | Nahoru | #88

motovlk píše: Jaký chcípání ?? Normálně od toho vodejdu do prdele. Druhe den sednu a jede . Dělám to tak roky a ještě se nic neposralo.





tohle si vyrobím pokud mi seberou řidičák akorát si ten nápis asi upravím na ZXR 40

Naposledy editováno 26.03.2013 11:19:18

vypnuti motoru

26.3.2013 v 14:32 | Nahoru | #89
Zajímavé ja na stromku vždy vykopnu stojan a ted dle E-ryca zjistuju ze to delam i dobre boha samouk profesional :)

1 reakcí na tento příspěvek vypnuti motoru

26.3.2013 v 14:34 | Nahoru | #90
Viděl jsem jedny borce co chcípali závodní jednoválec tak, že přikryli rukou sání.
Téma je zamknuto


TOPlist