Motorové vozidlo musí mít za jízdy rozsvícena obrysová světla a potkávací světla nebo obrysová světla pro denní svícení, pokud je jimi vybaveno podle zvláštního právního předpisu. Tramvaj musí mít rozsvícena potkávací světla nebo světla pro denní svícení. "
není rozlišené dvoustopé nebo jednostopé vozidlo, jen prostě motorové vozidlo, což moto je. tak by mě zajímalo jaké jsou podmínky pro přimontování, je mi jasný že to světlo musí mít homologaci, ale už nikde není jak daleko od silnice, jestli stačí jedno doprostřed a tak. bude stačit když to dám hned pod normální světla? na fzsku je tam vhodná lišta k tomu
And?l?K píše: M? to denní svícení u?et?í cca 200K? za m?síc(po?ítám i se sní?enou viditelností a jezdím na LPG). Není to moc, ale p?ed 2lety jsem ho nainstaloval a u? se o to nemusím starat. Zaplatí mi to aspo? nap?. jednu kytku m?sí?n? pro p?ítelkyni. Není to moc, ale díky tomu, ?e se sna?ím najít mo?nosti, jak zbyte?n? nevyhazovat peníze z okna, tak si m?sí?n? uspo?ím min 30tis K?.
tak to asi za snizene viditelnosti moc nejezdis, podle tech vypoctu. Ale to je fuk, ja ti to neberu, pokud to pouzivas spravne. Me prave sere to, ze dost lidi to ma zaple za snizene viditelnosti a vubec je nesere, ze by meli mit zapnute normalni svetla a proto mi to pije krev. Ja osobne bych to nechtel, nelibi se mi to a tech par drobnych, co bych na tom (mozna) usetril, mi za to nestoji. Tod muj nazor. K usetrenym penezum ti gratuluju, sumu jsis mohl nechat, nekdo by ti mohl zavidet taky se snazim nevyhazovat penize oknem, ale snazim setrit na spravnych mistech. Libi se mi jak se jeden kolega v praci snazi usetrit napr tim, ze si nosi svacinu a nechodi na obed, ale 70kc za cigara kazdy den mu lito vyhodit neni setrit ok, ale s rozumem1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) denní svícení
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) denní svícení
choze69 píše: AndělČK> měsíčně ušetříš 30 papírů? nechceš mně?? spousta lidí tolik ani nevydělá a ty je ušetříš
U toho jsem se taky musel zasmát... abych mohl mluvit o úspoře 30000, musel bych vydělat a otočit minimálně 150-200 litrů.... Ale co Ty víš.... možná tím 17 let starým VFem a nějakou plečkou přestavěnou na LPG se spotřebou 6l (takže odhaduji 1300-1500 ccm) maskuje svou bonituNaposledy editováno 17.02.2013 13:11:44
Curtiss píše: Stejně tak už to zrušili i v Německu
Protoze sviti pres den kdy sviti slunko jasno je upla kokocina...A ten kdo nevidi i tak neuvidi toho druheho ani s majakama ani s prskavkama a kdo vi s cim...
Viz jak vidim u slepic a dedku.
Zrusit sviceni.
1 reakcí na tento příspěvek denní svícení
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) denní svícení
mirafrancie píše: A panove co tady tlachate o tom jak nekteri s nimi jedou pri snizene viditelnosti tak to je otazka inteligence a ridicskych bunek techto jedincu . Kdyby totiz nemeli ta denni tak jedou uplne bez svetel . A za to ta svetla nemuzou . Jde to na vrub autoskolam , menici se dobe a chovani lidi .......! Ledkovy svetla jsou dobre videt a to i pri slunci .To je cele .
to neni problem autočkoly...ale našich orgánů na cestách ...ma za to dávat flastry ..ne číhat za bukem kdo jel 136km/h na dálnici...ti s tím dením jsou stejně nebezpeční jako neosvetlene auto v mlze nebo za husteho deště na dalnici.. a za tím si stojím...
marekparek píše: to neni problem autočkoly...ale našich orgánů na cestách ...ma za to dávat flastry ..ne číhat za bukem kdo jel 136km/h na dálnici...
ti s tím dením jsou stejně nebezpeční jako neosvetlene auto v mlze nebo za husteho deště na dalnici.. a za tím si stojím...
1 reakcí na tento příspěvek denní svícení
rozdíl ve spotřebě na volnoběh se zapnutými světly,nebo vypnutými je max 1dl na hodinu.při průměru 50km/h je to 2dl na 100km,ale ani to není pravda,protože při brždění motorem auto nežere nic a tím pádem ani ty světka ne.
další věc-záleží v jakých hodinách člověk jezdí,ale když vezmu asi nejčastěji ráno do práce a odpoledne domů,tak zejména v zimních měsících se jede ráno s tlumenými světly a přes den vlivem zhoršené viďitelnosti taky....
no a pak se taky najezdí něco večer a v noci,takže když to shrnu,tak se tlumenými svítí tak jako tak dejme tomu polovinu ujetých km.
no a když vezmu v úvahu,že průměrný člověk najede cca 20tis km ročně,z toho 10tis s denním svícením a úsporou 2dl na 100km,tak to dělá asi 20l x 35kč= 700kč.
což peníze jsou-o tom žádná,ale v porovnání s tím,že za těch 20tis.km projel jen za benzín 50 000kč a to neberu náhradní díly,tak je to jen kapka v moři...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) denní svícení
Dolph-cz píše: to nikdo nemáte v autě palubní počítač ukazující aktuální spotřebu?ty čísla o úporách jsou nereálné.
rozdíl ve spotřebě na volnoběh se zapnutými světly,nebo vypnutými je max 1dl na hodinu.při průměru 50km/h je to 2dl na 100km,ale ani to není pravda,protože při brždění motorem auto nežere nic a tím pádem ani ty světka ne.
další věc-záleží v jakých hodinách člověk jezdí,ale když vezmu asi nejčastěji ráno do práce a odpoledne domů,tak zejména v zimních měsících se jede ráno s tlumenými světly a přes den vlivem zhoršené viďitelnosti taky....
no a pak se taky najezdí něco večer a v noci,takže když to shrnu,tak se tlumenými svítí tak jako tak dejme tomu polovinu ujetých km.
no a když vezmu v úvahu,že průměrný člověk najede cca 20tis km ročně,z toho 10tis s denním svícením a úsporou 2dl na 100km,tak to dělá asi 20l x 35kč= 700kč.
což peníze jsou-o tom žádná,ale v porovnání s tím,že za těch 20tis.km projel jen za benzín 50 000kč a to neberu náhradní díly,tak je to jen kapka v moři...
Konecne normalni nazor, hlavne me fascinuji jak se lide teteli kdyz usetri 0.3 l/100 , pustena klimatizace ti v aute udela minimalne 1l/100 km, kdyz si nechas na strese nosice tak je to cca 0.7 l a hlavne spotrebu dela to jak jezdis. Kdyz jedu na motovylet , tak jsem na dlouhy strece schopnej udelat 4,5l/100 (ale to se musim hodne snazit), a bezne jsem schopnej na Alpu jezdit za 6litru, tak kurna 0,3 litru na 100 km v aute me opravdu, ale opravdu nezajima.
Rado_ píše: U toho jsem se taky musel zasmát... abych mohl mluvit o úspoře 30000, musel bych vydělat a otočit minimálně 150-200 litrů.... Ale co Ty víš.... možná tím 17 let starým VFem a nějakou plečkou přestavěnou na LPG se spotřebou 6l (takže odhaduji 1300-1500 ccm) maskuje svou bonitu
Doby kdy jsem měl potřebu ukazovat naleštěnou bídu jsou už za mnou. Když jsem kupoval Magnu, tak jsem se vůbec nedíval jaký je to rok. Důležitý byl stav. Kdybych jí prodal, tak si za ty prachy můžu koupit o 10let mladšího supersporta. Ale já nechci.
Auto se kterým najedu cca 50tis za rok je Felda Pick-Up 1.3MPI 2001.Je to poslední české auto. Nejlepší pracant. Víc aut teď pojízdných nemám. Ale je to 4roky zpět, co jsem měl 4 auta a jezdil v nich sám. Také jsem v tomto období života nic neušetřil a všechno projebal.
Druhá věc je, že takový pérák při celodenním svícení zrovna ideálně nedobíjí. Dřív jsem třeba v noci jel bez pořádného dobíjení, ale ve dne se baterie dobila. Ted' to nejde. Na tohle, na starší vozidla s dynamem, zákon nemyslel. A to je špatně !
Pokud jedu s pérákem na sraz veteránů, nesvítím. Na srazech nesvítí téměř žádná motorka a auta tak zpoloviny, ono s dynamem 90 W /6V se opravdu při celodenním svícení daleko nedojede.
Ale to je jiný problém. Za mě tedy motorky at' svítí a to pořádně, ne denním svícením, auta at' nesvítí vůbec.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) denní svícení
AndělČK píše: ... Obyčejný alternátor má průměrnou účinnost 45%...
Tož chlape zauvažuj, zda by se nevyplatilo investovat do modernizace. Nevím jaký alternátor v autě máš, ale jestli má účinnost 45%, tak o něj budou mít zájem v muzeu
Teď frčí alternátory s ůčinností 60-80%.
Statistickými výpočty se dá dokázat cokoli.
Někdo svítit nechce, někdo chce.
Tak proč vymýšlet "pseudoargumenty" o šetření benzínu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) denní svícení
docent píše:
Tož chlape zauvažuj, zda by se nevyplatilo investovat do modernizace. Nevím jaký alternátor v autě máš, ale jestli má účinnost 45%, tak o něj budou mít zájem v muzeu
Teď frčí alternátory s ůčinností 60-80%.
A polož si otázku. Dosahují takto vysoké účinnosti v celém spektru otáček???
Právě že nedosahují. Tvá uváděná čísla je maximální účinnost při ideálních otáčkách. Proto jsem uváděl účinnost průměrnou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) denní svícení
Na otáčkách závisí výkon, nikoli účinnost. Účinnost se mění skutečně nepatrně (v rozsahu provozních otáček).
Více viz Strojní fakulta ČVUT.
Z této diskuze zbaběle utíkám
docent píše: AndělČK> Když nechceš svítit, tak nesviť - a nemusíš vymýšlet populistické teoretické důkazy.
Na otáčkách závisí výkon, nikoli účinnost. Účinnost se mění skutečně nepatrně (v rozsahu provozních otáček).
Více viz Strojní fakulta ČVUT.
Z této diskuze zbaběle utíkám
Takže dle tebe ztráty na chlazení a ztráty tření jsou zanedbatelné. A to i když nerostou lineárně.
2 reakcí na tento příspěvek denní svícení
HornisGSX píše: ty voe chčiju magy v kostkách jde vidět že ta zima jeopravdu dlouhá když někdo řeší 0.2l
To musí i docela bolet ne? Nesmíš brát vše tak vážně. Tohle je jak debata u piva. Taky se zde řeší kraviny. Ale je to stále lepším než čumět do zdi.
HornisGSX píše: ty voe chčiju magy v kostkách jde vidět že ta zima jeopravdu dlouhá když někdo řeší 0.2l
Ty woe EU ta to resi hodne striktne. Nejvic se me libi jak ted stim neustalym kurvenim motoru a snizovanim emisi a spotreby soudruzi s prislune komise zjistili ze vyrobci automobilu (jelikoz uz nevedi jak snizovat emise) zjistili jak pekne vochcat limity pri testovani a vymejslej jak nato Pat a Mat hadr.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) denní svícení
gugo píše: Celkove statisticky vzato, jsou svitici auta videt drive nez kdyz nesviti. Svititi auto mezi nesviticima je videt driv. Prome zame at sviceni klidne zrusi, alespon budou opet videt motorky, ktery sviti porad. Tedy pokud by nam to sviceni nahodou nezatrhli zeleni jako v nemecku.
ano...a když svítí všechny, tak tahle poučka trochu pozbývá funkčnosti...a ještě jedna drobná věc...svítící auta bez problému schovají jedoucí a svítící motorku
a v neposlední řadě - proč (Němci) a Rakušáci svícení přes den dávno zrušili??
tak změna...Němci nikdy svítit nemuseli, pouze jim to bylo doporučeno
Naposledy editováno 17.02.2013 20:14:10
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) denní svícení
Nemci pokud vim denni sviceni nikdy nemeli, idyby jo tak predpokladam ze by ho rusili kvuli tomu ze zelena lobby tam ma dost velkou paku .
Ale ja se zas tak nehadam ze denni sviceni je samospasne (to ze kdyby zrusili denni sviceni pro auta, ze by pak byly videt motorky jsem psal).