Téma: Povinné ručení... Polopřevod
 
1.1.2013 v 17:46
Zdar,

Koupil jsem mašinu ,kterou jsem si dotáhl domů na vozíku. Moto je v polopřevodu již měsíc, musím mít povinné ručení ,nebo stačí až ji přepíšu na sebe? Momentálně je nepojištěná a nejezdí se na ní. Byl jsem minulý týden na evidenčce abych ji mohl dát do depozitu, ale nerad bych aby mi v kanceláři pojistitelů naskakovaly nějaký penále. Kdo ví nechť prosím poradí dík

Povinné ručení... Polopřevod

2.1.2013 v 22:35 | Nahoru | #61
Bigrider- to je krásná cena, ale jak říkám od 1.7.2012 jsou nová pravidla a tak možná teď už by jsi takovou nabídku nedostal. A nebo máš hodně bonusů, poněvadž já nemám žádné.

(reakce na) Povinné ručení... Polopřevod

2.1.2013 v 23:26 | Nahoru | #62

shewcza píše: Mimochodem- kolik platíte povinné ručení na šestku? Včera jsem jednal s allianz prvne mi rikala paní že za 1400 na rok říkám jí ok to beru. No a když jsme přistoupili k poslednímu kroku řekla mi že cena bude o dost vyšší a to 4900kč tak to jsem řekl že nedám. Mám auto i s havarijním za 4000kč a na motorku povinný 5000kč? To mi přijde ujetý


750 u nich a platím 1000kč,byla to nějaká akce

(reakce na) Povinné ručení... Polopřevod

3.1.2013 v 03:08 | Nahoru | #63

Bigrider píše: 2O dnu ti kancelař pojistiteluu řešit nebude,rychle zaplat a neřeš to



bude řešit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povinné ručení... Polopřevod

3.1.2013 v 07:50 | Nahoru | #64

marekparek píše: takže ... jen pro pořádek u vozidla které kupuješ a byla mu přidělena SPZ(trvala) nahrazuje po dobu 30 dni jelikož nemáš - jakýkoli jinný doklad k vozidlu - můžeš ho provozovat na základě této smlouvy ale včetně platného pojištění ať si pojistníkem ty nebo někdo jiný ale vozidlo musí být pojištěno.... je to 90% všech prodejů mezi právními i fyzickými osobami...



Můžeš napsat podle čeho nahrazuje kupní smlouva doklady k vozidlu,prosím? Jen abych si rozšířil obzory...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povinné ručení... Polopřevod

3.1.2013 v 08:14 | Nahoru | #65
Hellborn> podle to jak to v praxi je ...

nebo mi budeš tvrdit že vozidlo nemá nic a nesmí být provozováno...

idealní je spojení kopie TP a OTP + smlouva

1 reakcí na tento příspěvek Povinné ručení... Polopřevod

3.1.2013 v 08:18 | Nahoru | #66
Nervdím, jen jsem nikde nenašel, že by smlouva nahrazovala doklady k vozidlu a pokud je nemáš, tak se po Tobě můžou příslušníci vozit.

Povinné ručení... Polopřevod

3.1.2013 v 10:40 | Nahoru | #67
Teď jsem platil něco přes 1500 za Fazera u Kooperativy.. bonusů moc nemám, smlouva uzavřena loni, před tím sezona u čpp a zima v depozitu..

Jinak když jsem motorku kupoval, tak než mi borec poslal papíry tak jsem ji měl také pár dní (max týden) nepojištěnou a zatím nic (ale je to už 3 roky) a možná to původní majitel zrušil až když posílal malej techničák - moto jsem si odvezl s jeho pojištěním..

Povinné ručení... Polopřevod

3.1.2013 v 11:06 | Nahoru | #68
Kinmen: já to měl nepojištěné 21 dní, ale bonus nemám vůbec žádný a odmítl jsem též bonus důvěra, nikdy nevíš...

2 reakcí na tento příspěvek Povinné ručení... Polopřevod

3.1.2013 v 12:05 | Nahoru | #69
Máme doma skútra ČZ 175 už 3 roky v polopřevodu.Nic se neděje. Rozebraný, nepojízdný, jezdit nemůže a jestli někdy bude? Na renovaci není čas...doufám, že když se za 10 let možná podaří ho zpojízdnit, udělat TK a dopřevést, nebude ČKP chtít penále za 13 let zpátky...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povinné ručení... Polopřevod

3.1.2013 v 12:47 | Nahoru | #70

milan1963 píše: Máme doma skútra ČZ 175 už 3 roky v polopřevodu.Nic se neděje. Rozebraný, nepojízdný, jezdit nemůže a jestli někdy bude? Na renovaci není čas...doufám, že když se za 10 let možná podaří ho zpojízdnit, udělat TK a dopřevést, nebude ČKP chtít penále za 13 let zpátky...

myslím že tohle sleduji od roku 2006 .... prověřím ze zajimavosti

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povinné ručení... Polopřevod

3.1.2013 v 12:49 | Nahoru | #71

milan1963 píše: Máme doma skútra ČZ 175 už 3 roky v polopřevodu.Nic se neděje. Rozebraný, nepojízdný, jezdit nemůže a jestli někdy bude? Na renovaci není čas...doufám, že když se za 10 let možná podaří ho zpojízdnit, udělat TK a dopřevést, nebude ČKP chtít penále za 13 let zpátky...



bude.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povinné ručení... Polopřevod

3.1.2013 v 12:49 | Nahoru | #72

Hellborn píše: Nervdím, jen jsem nikde nenašel, že by smlouva nahrazovala doklady k vozidlu a pokud je nemáš, tak se po Tobě můžou příslušníci vozit.

nebudou pokud v dokladu nabití je vin atd...což by mělo být jako číslo otp a tp...zaplacena pojistka a RZ nebo dočasná RZ ...

(reakce na) Povinné ručení... Polopřevod

3.1.2013 v 12:58 | Nahoru | #73

marekparek píše: nebudou pokud v dokladu nabití je vin atd...což by mělo být jako číslo otp a tp...zaplacena pojistka a RZ nebo dočasná RZ ...



Budou :)

kde jste získal tyto vědomosti pane makléři? Pokud je toto výsledek nějakého školení, ihned bych zažádal o vrácení příslušné sumy.

Kde je psáno že mohu jezdi na KP ? praxe mě nezajímá, chtěl bych to vidět černé na bílém

Mohou se po tobě vozit a správně to i dělat musí.

Naposledy editováno 03.01.2013 12:59:09

(reakce na) Povinné ručení... Polopřevod

3.1.2013 v 13:01 | Nahoru | #74

marekparek píše: Hellborn> podle to jak to v praxi je ...

nebo mi budeš tvrdit že vozidlo nemá nic a nesmí být provozováno...

idealní je spojení kopie TP a OTP + smlouva



Ještě otisky prstů a fotky přechozích majitelů alá jak šel čas, hezky rok od roku

a pokud narazíš na někoho kdo si zákon vyloží tak jak má, je ti to stejně na ... i kdyb jsi stál u kopírky 10 hodin denně.

(reakce na) Povinné ručení... Polopřevod

3.1.2013 v 13:14 | Nahoru | #75

marekparek píše: nebudou pokud v dokladu nabití je vin atd...což by mělo být jako číslo otp a tp...zaplacena pojistka a RZ nebo dočasná RZ ...



Pokud si projedu doklady, které mám mít k vozidlu, tak tam nikde kupní smlouvu ani kopii TP nevidím. Neříkám, že nějaký příslušník přimhouří oko, ale jsou předepsané doklady, které máš mít, pokud nemáš, tak můžeš mít problém. Jediné k čemu Ti ta smlouva bude je, že Tě nesebere pro podezření z krádeže nebo neoprávněného užívání cizí věci, protože mu prokážeš vlastnictví.

(reakce na) Povinné ručení... Polopřevod

3.1.2013 v 13:30 | Nahoru | #76
marekparek> Pánové nechci už nějak moc o tomto diskutovat, ale píšete z prominutím píčoviny. Dle vašeho vyjádření bych si mohl koupit kdejaké auto nebo moto z SPZkou (které ma STK) napsat si smlouvu s kdejakým Lojzou zaplatit pojistku a vesele jezdit 2 roky aníž bych potřeboval techničák. Věřte že takhle to opravdu nejde možná vám to prochází, ale v momentě až se něco stane máte velkou a zaslouženou smůlu jelikož jste vozidlo provozovali neoprávněně.
Pořád se snažíte obcházet zakony nebo to ochcat.

Naposledy editováno 03.01.2013 13:37:44

1 reakcí na tento příspěvek Povinné ručení... Polopřevod

3.1.2013 v 15:28 | Nahoru | #77
TAKŽE MUSÍŠ MÍT ZAPLACENOU POJISTKU STEJNĚ DŘÍV NEŽ ZA TĚCH 14DNŮ...JAK SI PSAL

Naposledy editováno 03.01.2013 16:27:35

(reakce na) Povinné ručení... Polopřevod

3.1.2013 v 15:32 | Nahoru | #78

marekparek píše: myslím že tohle sleduji od roku 2006 .... prověřím ze zajimavosti



od r. 2009

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povinné ručení... Polopřevod

3.1.2013 v 15:41 | Nahoru | #79
marekparek> Motáš to ty já nikde jsem nepsal že 14 dnů nemusíš platit pojištění. Jen jsem citoval zákon dle kterého máš 14 dnů na uzavření pojištění.
Jo motorku můžeš provozovat na jakej gumách chceš ale jakmile nabouráš nebo někdo nabourí tebe tak to stejně všechno půjde za tebou neb jsi to neměl v souladu se zákonem. Tím to už opravdu končím neb je to již balada o hovně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povinné ručení... Polopřevod

3.1.2013 v 15:44 | Nahoru | #80
Pegos> můžeš hodit link na to, kde si našel, že máš 14 dní na uzavření pojistky?

Nevím jestli jsem správně pochopil, ale vyznělo to tak, že můžeš mít 14 dni nepojištěný auto/motorku ?

Povinné ručení... Polopřevod

3.1.2013 v 15:55 | Nahoru | #81
VIZ VÍŠE EDIT::::

jinak pokud jsou na vozidle neodpovídající díly rozměry pneu nebo jiné nehomologované díly považuje se za neprovozuschopné.... bude jen na hlídce zda ti zlomí vaz...správně by měly toto vozidlo odstavit a pokutovat... či předat do správního řízení

na STK by to nemělo projít mno

každopádně u bouračky to u pojišťovny může vést k částečné účasti nebo taky žádné na odškodnění... to je cele za mě

Naposledy editováno 03.01.2013 16:14:14

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povinné ručení... Polopřevod

3.1.2013 v 16:08 | Nahoru | #82
FiZzeR> Díky. Motorka je v polopřevodu od října 2008. Pokud je to tedy od roku 09, jsem v klidu.

Povinné ručení... Polopřevod

3.1.2013 v 16:25 | Nahoru | #83
http://www.hrabyova....-vozidla-poloprevod/

Povinost dokončit polopřevod, zaregistrovat na nového provozovatele do 10 pracovních dnů
je v případě, pokud hodláte vozidlo provozovat. Pokud ne, stačí mít sjednané povinné ručení a vozidlo přihlásit až v době, kdy jej budete chtít provozovat.[/big]

tady s tebou souhlasím ....vozidlo budu provozovat třeba za 10 let ..ale platit pojištění musím

Naposledy editováno 03.01.2013 16:29:22

Povinné ručení... Polopřevod

3.1.2013 v 16:32 | Nahoru | #84
Hele stačí když motorku nafotíš že stojí a napíšeš čestné prohlášení že motorka stojí a nejezdí se na ní ale to lze snad jenom na měsíc a pak musíš znova nafotit a znova čestné prohlášení..

Povinné ručení... Polopřevod

3.1.2013 v 19:15 | Nahoru | #85
tak mohu ti říct že jsem byl ve stejné situaci, koupil jsem v prosinci a pojistil v lednu. mezi tím asi dvacet dní nepojištěno. po roce mi přišel dopis ať platim. odpověděl jsem jim že jsem ji neprovozoval a že ji garážuji na soukromém pozemku a že ji opravuju + foto rozebrané moto. tak uvidím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povinné ručení... Polopřevod

3.1.2013 v 21:26 | Nahoru | #86

Bigrider píše: 2O dnu ti kancelař pojistiteluu řešit nebude,rychle zaplat a neřeš to


tak to bacha bude....a rychle.
Prosím neberte dny doslova, je to z hlavy.

Koupil jsem moto s datem kupní mlouvy 20. ledna 2012, moto přepravil
na přepravníku a zaparkoval v garáži a nevyjel...pro rejpaly.
orv+TP jsem nechal majiteli, aby měl na odhlášení. Pak pošle pštou.
Odhlášení bylo provedeno cca 23. ledna 2012 a TP poslán poštou.

Potom pošta+než jsem si vyzvednul poštu + pojištění ještě na strou RZ,
bylo nějakýho 28. ledna 2012

V dubnu dopis od ČKP a složenka na 560kč za období 23-28. ledna 2012

Sice pro orgány činné v trestním a přestupkovém řízení je lhůta ( 10?? dní )
nevím puž přesně kolik, ale tato lhůta prý neplatí pro ČKP. Já jsem vyl jak alík
že jsou to z***rdi a zloději, ale nepochodil..

Proto jak píšu po x-té...ihned pojistit, třeba i přes internet, ten den, co je prodělána
odhláška od původního majitele.


Jsem argumentoval, že on odhlásil v pátek a já po příchodu pošty ihned přihlásil, ale ta
bába v ČKP mě odzbrojila svou neomblobností. Prej můžu pojistit po internetu, nebo mobilu. Na námitku, že ve svobodné zemi nemusím vlastnit ani internet a mobil, mi pravila, že v tom případě mám smůlu a stejně jim zaplatím......kdybych ji měl po ruce, abych poprvé v životě inzultoval ženu........

nebudu seznova na-----sírat

Maty

(reakce na) Povinné ručení... Polopřevod

3.1.2013 v 22:29 | Nahoru | #87
mbrj> jo jo tak přesně můj problém ale protože za přepážkou seděla rozumná mladá kočena tak to vyřešilo čestné prohlášení.

1 reakcí na tento příspěvek Povinné ručení... Polopřevod

4.1.2013 v 03:49 | Nahoru | #88
No tak trocha praxe.

kdyz kupuju motorove vozidlo. Tak si musim bejt vedom ,ze dle zakonu v CR musi byt uzavreno povinne ruceni na kazdy den kdy vozidlo teoreticky muze byt provozovano v provozu. Urednika (CKP) nezajima, ze je nepojizdne, ze se s nim nejezdilo, ze se s nim jezdilo jen na soukromem pozemku a tuna dalsich vymluv.
Proste pokud ma vozidlo pridelene registracni znacky a tyto znacky nejsou ulozeny na urade v depozitu tak musi byt na takove motorove vozidlo pacene povinne ruceni. Pokud tomu tak neni tak za kazdy den nalezi majiteli vozidla prislusna pokuta dle tabulkoveho ceniku v radu X desitek korun denne za kazdy den kdy vozidlo nebylo pojisteno.

Praxi sem prisel na jedinej rozumnej system, jak zajistit abych neplatil tuto pokutu a jak prodavajici tak kupujici strany byly relativne v klidu.

Jedu koupit motorove vozidlo vramci prodeje Ceske republiky. Po prohlidce se mi motorove vozidlo libi a chci ho koupit.
Sepisu kupni smlouvu s prodavajicim. Vysvetlim mu jak funguji zakony, coz je nekdy velmi obtizne, obzvlaste je li prodavaji natvrdly a prilis neduverivy a tuto problematiku nechape.
Do kupni smlouvy napisu, ze motorove vozidlo jsem koupil a zaplatil kupni cenu ke dni podpisu kupni smlouvy. K tomuto datu vsak nelze zrusit povinne ruceni. Pojistovny jiz vyzaduji kopii velkeho technicaku a pouze smlouvy jim nestaci z duvodu takto provadenych fiktivnich ukonceni jiz nezadoucich pojistek a nasledne migraci ke konkurenci bez sankce za predcasne ukonceni. Tim padem pojistky rusi ke dni zapisu zmeny majitele v TP, nebo odhlasky na noveho majitele.

Protoze vsak nejsem debil a nechci platit pokutu od CKP a pracne sem vysvetlil prodavajicimu problematiku veci, tak do kupni smlouvy take napisu, ze prodavajici ukonci sve povinne ruceni treba 10 dni nebo 20 dni po podpisu teto kupni smlouvy (nebo tam uvedu klidne i primo datum na kterem se domluvime a pro klid prodavajiciho tam bude napsane ,ze se zavazuji uhradit veskere zpusobene skody vznikle prodavajicimu spojene s provozem motoroveho vozidla v dobe od podpisu kupni smlouvy az po uplynuti vyse stanovene doby ci data. Za vzniklou skodou se vsak nepovazuje vyse pojistneho za toto obdobi. Musite se domluvit na takove lhute, ktera je realna pro udelani prepisu motoroveho vozidla. Doba potrebna k temhle urednim obstrukcim se totiz ruzni a je zavisla na vice faktorech. Napriklad, pokud se kupuje motorove vozidlo ,kde prodavajici i kupujici spadaji pod jeden magistrat tak odpada casovej prutah s posilanim technicaku a tak podobne. Take se to da uspisit tim ,ze prodavajici napise plnou moc , kde kupujiciho zplnomocni k provedeni prevodu motoroveho vozidla a tim padem prodavajici ani na urad chodit vubec nemusi. Zplnomocneni od prodavajiciho velmi doporucuju, protoze tim odpada , ze prodavajici ukonci povinny ruceni na zaklade odhlasky a to je pak problem. Ovsem v pripade rozdilnych magistratu pod ktere spada prodavajici a kupujici je to komplikace pro kupujiciho. Ale nic neni zadarmo a je otazka jakou je clovek ochoten zaplatit cenu. Jinak prodavajici zajde na urad udelat odhlasku na moje jmeno na zaklade kupni smlouvy a vypsaneho prislusneho uredniho formulare a pote mi odesle nebo jakkoli jinak doruci velky technicak se zapisem a procvakly maly technicak. Odhlaska na noveho majitele se neprovadi zpetne, cili zde opet datum podpisu kupni smlouvy nehraje roli a zmena majitele se datuje ten den kdy je provedena na urade. Ovsem uz na zaklade odhlasky muze prodavajici ukoncit povinne ruceni na pojistovne a to NESMI udelat!!
Ve velkem TP je zapis o novem vlastnikovi a o omezene platnosti maleho technicaku (ORV) a malej technicak je procvaklej po obvodu u cisel ,ktere stanovuje jeho umezenou platnost. Proto se neda legalne na odhlasku jezdit dele nez uplyne omezena platnost a je potreba dokoncit prepis majitele. Zde je prave uredne stanovena nejaka lhuta, kterou neznam ,ale tim ,ze mam napsane od urednika kdy mi konci platnost tak me to ani nezajima. Urednik pravdepodobne pouzije zakonou lhutu a na zaklade toho tuto platnost omezi.
Ja zajedu na evidencku, pak zabehnu na urad udelat dohlasku opet na zaklade kupni smlouvy, prislusneho uredniho formulare a jiz zapisu v technicaku, kde zaplatim patricne poplatky, prilozim udelanou evidencni kontrolu a spokojene odchazim. A dalsi krok je velmi dulezity. Stejny den co sem zapsanej v technicaku jako majitel MUSIM udelat , ne protoze mi to neco prikazuje ,ale protoze je to pro mne vyhodne, povinne ruceni. (nebo muzu dat SPZ do depozita a tim padem dalsi kroky na cas odpadaji. Ovsem kupni smlouva musi bejt vymezena , protoze prodavajici muze zrusit poviny uz na zaklade zapisu v TP ,kde je uvedeno datum odhlasky na moje jmeno.)
Pokud chci ,ale motorove vozidla hned provozovat tak je potreba udelat nasledujici.
Cili tentyz den zajit do pojistovny a sjednat povinne ruceni, kde jiz rovnou predkladam technicak s mym jmenem, cili mi odpada povinnost jeho doposlani, pokud bych pojistku sjednal pred prepisem ci v dobe poloprevodu. Jakmile mam sjednane povinne ruceni tak zvednu telefon a zavolam opet pro klid duse prodavajicimu ,ze jiz mam hotovo a uz se nemusi niceho obavat a muze jit na svoji pojistovnu zrusit sve pojisteni a upozornim ho na to ,ze to musi zrusit na zaklade kupni smlouvy k tomu prodlouzenemu datu aby nebyl problem s CKP. Ovsem aby to nebylo tak jednoduche tak pojistovny jiz vyzaduji minimalne sken nebo kopii velkeho technicaku kde je viditelna zmena majitele motoroveho vozidla. Cili je potreba jeste prodavajicimu dorucit tento dokument. Kopii postou nebo sken treba emailem. Zde se dostavame k tomu ,proc bylo tak dulezite sjednat povinne ruzeni v tentyz den jako se povedlo udelat prepis.

Protoze kupujici muze prijit do pojistovny a tam ho presvedci ze usetri a ze mu to zrusi k datu v technicaku. Coz nekoresponduje s daten predem sjednanym v kupni smlouve. Pokud by sme tedy neuzavreli povinne ruceni tentyz den kdy doslo ke zmene majitele zapisem v TP tak by byl problem. Ovsem diky tomu ,ze se povinne ruceni sjednalo tentyz den tak se nic nedeje a vse je v poradku. Takze jakoby ja nic neriskuju a sem krytej ze dvou stran. Ale jen tehdy kdyz kupujici nepujde ukoncit pojistku na zaklade odhlasky na moje jmeno. To uz je pak problem. Pojistovnu totiz primarne kupni smlouva nezajima a muze se snazit presvedcit prodavajiciho ze jak sem psal, usetri a oni mu to zrusi k datu odhlasky. Je tedy dulezite prodavajiciho radne naockovat at se nenecha zvyklat. Primarni neni ani smlouva ani TP ,ale prani zakaznika!
Pokud bude kupujici peclivy a nenecha se zvyklat tak zaridi zruseni povineho ruceni na zaklade sjednaneho data v kupni smlouve. V tomto pripade se prekryvaji dve pojistky ,ale to nicemu nevadi.
Nezapomente na to ,ze na uradech budete potrebovat k prepisu PLATNOU zelenou kartu. Cili v techto pripadech zelenou kartu prodavajiciho. Jinak vam vozidlo neprepisou. Vyjimkou je ,kdyz ma vozidlo SPZ v depozitu. Tam vznika jen komplikace tim ,ze pokud se jedna o funkcni stroj co by zvladnul cestu sam na evidencni kontrolu tak je potreba ho tam dopravit jinak nez po jeho vlastnich kolech (odtahovka, podval a podobne).

Vse je o vzajemne duvere, obe strany neco riskuji. Nejde to udelat diky zakonum jake mam tak aby nikdy nikdo nic neriskoval. Vzdy je nejakej problem ,kde je potreba duvery mezi prodavajicim a kupujicim.
Pokud tato duvera neni tak pak nema smysl dle meho s takovym clovekem ani obchodovat. Duvodu je hned nekolik. Ale to uz necham na kazdem z vas jak se kdo rozhodne.

Preju vsem stastne nakupovani bez pokut od CKP :)

Naposledy editováno 04.01.2013 04:12:39

Povinné ručení... Polopřevod

4.1.2013 v 05:56 | Nahoru | #89
Nelze dokončit přepis ve velkém techničáku bez povinného ručení. Až potom můžeme dát značky do depozitu, poněvadž do depozitu nemůžeš dát auto/motorku jejíž jseš "polomajitel" (rozumněj v polopřevodu)

(reakce na) Povinné ručení... Polopřevod

4.1.2013 v 07:41 | Nahoru | #90
cuir> no hezky si to popsal ...nicméně to funguje jinak...

pokud chceš vozidlo pojistit stačí ti nahlásit..vin a základní údaje...viz třeba kupni smlouva

takto tě pojistí kdejaká pojiš´tovna hlavně ty z webu...háček je v tom že tato že tato pojistná smlouva je platná 30dnů a bez doložení přidělené SPZ (když máš zelenou papírovku nebo budeš měnit z kraje do kraje).

pokud do xx dnů nedoplníš SPZ ...pojištění zaniká...vozidlo se stává nepojištěným
nadruhou stranu můžeš doplnit SPZ starého majitele klidně z jiného kraje a bude ti uzavřena pojistka standardně na období klidně neomezené...

třeba koupiš auto nebo motorku v bazaru - od soukromé osoby...neměl bys vyjet na silnici aniž bys to pojistil na své jméno ...to ukladá zákon(a to v případě kdy vozidlo je bez SPZ tudíž nemá pojištění ani dočasné...ale i v případě prodeje protože některé výkupní bazary mají tuto pojistku uzavřenou zcela jinak nebo dokonce nemajíííí a fungují na tom kouzelném prohlášení že vozidlo není provozováno a je určeno pouze k stání na prodejní ploše za účelem jeho prodeje = nepojištěné)
varianta 2 pokud se jedná o komis zde je většinou vše pojištěno na majitele a bazar je pouhým zprostředkovatelem prodeje tudíš nemá potřebu řešit vozidlo pojištěno nepojištěno...domů odjedeš na pojistku provozovatele i pojistníka a ve smlouvě bude zřejmě že do 3 dnů bude zrušena.

Prodávající může pojistku vypovědět na základě kupní smlouvy a to bez doložení velkého TP..pojišťovna to veme , protože je to považováno za změnu majitele v den prodeje..to co ty tvrdíš je jen trik pojišťovny ...o tom že ti to nesmí zrušit a bla bla bla...majitelem se stavá nový subjekt a ty nejsi povinen, mu jeho 10denní nebo až to stihneš přepsat, dobu hájit svou pojistkou

další věcí je že pokud něco prodávám tak se dohodnu, že nechám pojištění třeba 3dny déle ne(zpravidla víkend což tedy zapracuju do smlouvy)
je to proto že jakmile dojde ke škodní události příjde pojistitel o své bonusy a může dokonce zaplatit pokud pojišťovna odmítne plnit z nějákého důvodu (třeba sis to přezul po dovezení domů na sliky bez homologace a našiješ to do někoho) dojde tak zřejmě k prokazování kdo co a kde a kdy a to možná až u soudu...protože když maj platit tak se začnou škubat...

nikdy nedávám delší lhůůůtu než 3 dny a to o víkendu.... pokud je to pracovní den tak ruším následující a toto sdělím ve smluvě i ústně...pokud nemáš na pojištění ...tak si nekupuj motorky ani auta...stejně to musí pojistit tak či tak tak nechápu jaký je v tom rozdíl zda to pojistím hned a telefonicky doplníš SPZ třeba za 15dnů ... stejně se tomu nevyhneš
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist