paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů
19.5.2012 v 09:04
Ahoj,
než to někoho vytočí, tak to hned na začátek uvedu na pravou míru
byla to nejnižší spotřeba, jinak průměr z těch několika měření byl 4,46, a i to je pro mě pěkné číslo. A nezaznamenával jsem spotřebu vždy, prostě jen párkrát, jak jsem si vzpomněl. Takže dopředu uznávám, že aby to bylo úplně objektivní za celý výlet, musel bych si zaznamenat všechny tankování a to jsem nedělal.
Ale aspoň poslední 3 zaznamenané tankování mám poznačené celé a znamenají úsek od moře pod Benátkami k nám na hranici v délce 1021km, kokrétně jsme jeli přes Padovu, místy po dálnici 120-130, jinak silnice 100 nebo jak se dalo, přes Dolomity a Cortinu stále hodně do kopce a pak přes celé Rakousko po silnicích 1.třídy až na hranici před Znojmem. A na této trase dlouhé 1021 km jsem měl průměrnou spotřebu 3,91 !

Ale zpět k výletu, tak tedy vyrazil jsem na první delší výlet na Stromu 650 a jak jsem párkrát na benzínce vyfotil najeté kilometry a natankované litry, tak mi z toho vychází tohle:



17,74 litrů, 448 km, spotřeba 3,96, úsek od moře přes Dolomity do Rakouska


10,28 litrů, 282 km, spotřeba 3,65, poslední tankování v Rakousku před hranicí do ČR


Vychází mi z toho několik věcí:

1. nejvyšší spotřeba byla nejspíš na český benzín.... a nepřekvapuje mě to, není to poprvé.

2. jeden dojezd - z Itálie od moře, z místa někde pod Benátkami, přes Padova, Bassano, nějaké úseky po dálnici, Belluno, Cortina (často stoupání do kopce) jsem tankoval až v Rakousku v Lienz po 448 km a to jen 17,78 litrů, ještě ani neblikala poslední kontrolka. Nádrž má 22 litrů, takže pokud v ní bylo ještě přes 4 litry a měl jsem spotřebu 3,96, tak bych na jednu nádrž za tuto jízdu ujel až 550 km a to je pěkné číslo

3. nejnižší spotřeba 3,65 mě překvapila, ale bylo to tím, že jsme z Mariazell jeli na Znojmo, St.Polten jsme objeli přes Hainfeld a Neulengbach a i pak je to často vesnice, tak se jelo pomaleji. Ale na druhou stranu zatáčky z Mariazell na Annaberg jsme jeli dost svižně, vytáčel jsem motor, a i ta jízda přes vesnice patří k cestování, takže můžu klidně tvrdit, že Strom 650 umí cestovat i za 3,6 litrů

Ještě dodám že na Stroma mám s kuframa hodně širokého, takže hlavně odpor vzduchu při jízdě po dálnici udělal největší vír v nádrži


(foto ze Sahary, slunko na nás pražilo skoro kolmo zeshora, pěkný stín )

A ještě krátké info ke Crosstoureru - tankoval vždy více (aby ne, když je to skoro 2x větší motor a má 2x více válců), ale i ten rozdíl byl různý, nejmenší byl myslím cca 1 litr/100km na dálnicích a největší si myslím nepřekročila 2 litry (5 litrů a něco při tankování po 300km). Ale myslím si, že majitelé nadlitrových cestovních endur neřeší tolik spotřebu, takže není co řešit.


Naposledy editováno 08.03.2013 06:59:02

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

21.5.2012 v 19:53 | Nahoru | #61
Stev> No to by bylo super - tak co vikend...? Nebo i v tydnu po praci - svetlo je ted dlouho

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

21.5.2012 v 19:57 | Nahoru | #62

Hondza píše: Horten> Hele byl jsem vloni jen jednou a vzala si 10l pri casech kolem 2:27... Nejsem moc letec... Ale i tak me to prijeme prekvapilo, kdyz se sestkou jsem jezdil za 14 pri horsich casech



2:27 kde? Jinak ze setky zerou, to je fakt. Ja mel kdysi sestku Horneta a jezdil jsem za deset...

(reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

21.5.2012 v 20:00 | Nahoru | #63
Horten> Brno....sem zapomel napsat Ja si dokonce myslim, ze mi ukazovala 9l ale nechci moc prehanet

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

21.5.2012 v 20:01 | Nahoru | #64

Hondza píše: Horten> Hele byl jsem vloni jen jednou a vzala si 10l pri casech kolem 2:27... Nejsem moc letec... Ale i tak me to prijeme prekvapilo, kdyz se sestkou jsem jezdil za 14 pri horsich casech



tak 2:27 v Mostě je neskutečnej kalup

(reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

21.5.2012 v 20:05 | Nahoru | #65
VlastíkPlamínek> To jo no. Ale nastesti jsem jel v Brne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

21.5.2012 v 20:05 | Nahoru | #66

VlastíkPlamínek píše: tak 2:27 v Mostě je neskutečnej kalup



Nebud zlej. Vzdyt pise, ze to bylo Brno

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

21.5.2012 v 20:16 | Nahoru | #67

Horten píše: Nebud zlej. Vzdyt pise, ze to bylo Brno



ale tak rejpnout jsem si musel, to musíte pochopit

(reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

21.5.2012 v 20:20 | Nahoru | #68

VlastíkPlamínek píše: ale tak rejpnout jsem si musel, to musíte pochopit


No chapu - nenapsal jsem kde... Moje chyba.
Kazdopadne opravdu je 1000rr vcelku usporna motorka - ta spotreba vzdy potesi a ostatni se jen divi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

21.5.2012 v 20:20 | Nahoru | #69

VlastíkPlamínek píše: ale tak rejpnout jsem si musel, to musíte pochopit



No ono ani na Brno to neni zadnej zazrak

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

21.5.2012 v 20:32 | Nahoru | #70

Horten píše: No ono ani na Brno to neni zadnej zazrak


No ale zase na origo kapotach a bez nahrivaku sem tam nejel lamat rekordy. Nejsem okruhar tak si myslim, ze to neni tak hrozny na "jednou za rok na okruhu"....

(reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

21.5.2012 v 20:34 | Nahoru | #71

Hondza píše: No ale zase na origo kapotach a bez nahrivaku sem tam nejel lamat rekordy. Nejsem okruhar tak si myslim, ze to neni tak hrozny na "jednou za rok na okruhu"....



ale vždyť v pohodě, jednou za rok a ještě na Hondě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

21.5.2012 v 20:39 | Nahoru | #72

Hondza píše: No ale zase na origo kapotach a bez nahrivaku sem tam nejel lamat rekordy. Nejsem okruhar tak si myslim, ze to neni tak hrozny na "jednou za rok na okruhu"....



Vzdyt jo, jenom prudim. Vubec nemam predstavu za kolik bych to zajel ja

(reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

21.5.2012 v 20:44 | Nahoru | #73
Horten> Ja to hlavne psal ve vztahu k te spotrebe - kdyz uz jsi se ptal kolik bere na okruhu

Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

21.5.2012 v 21:53 | Nahoru | #74
na okruhu jsme na tom stejně...a údaje palubního počítače fakt neberu... prostě od nádrže k nádrži...

Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

21.5.2012 v 22:07 | Nahoru | #75
Hlídat si a vést spotřebu proč né. Ale fotit při každém tankování lístek, pumpu, palubku, nebroť to tolik ;).

Ale jo zajímavé jinak.

Naposledy editováno 21.05.2012 22:07:17

Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

21.5.2012 v 23:35 | Nahoru | #76
tady mam spotrebu na ZX9R, za plnou nadrz, dovolena v Italii, tempo 70/140/160
4,9351
4,7511
5,7724
4,5962
5,0125
5,5422
4,8486

to taky de na cestovni Superbike

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

21.5.2012 v 23:54 | Nahoru | #77
t_freedom> Bud jak bud, nejak mi unikla tvoje pointa co chces dokazat...vlakno znelo V-strom a usporny motor. At budes ukazovat komukoli jak jezdis, tak stejne na konci vyjde to, ze mas proste "poladenej" v podstate "rozstalovanej" motor, kterej akorat zere travu kolem silnice. Za me, kdyz budu mit cestu smerem na Decin, tak klidne okusim jak jezdi nekdo z mistnich provarenych tvari, ale nez jet pres ten rozmidlenej stredoceskej kraj, to radsi jezdim tady po jihu nebo do Rakous.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

22.5.2012 v 06:54 | Nahoru | #78
Jindra650> vždy si pamatuj proč se přeš ...moje pointa byla pouze to, že sledovat spotřebu na dvě desetiný místa je prostě absolutní nonsens...taky, že většinou jsou podobný výpočty účelový a taky, že častokrát čtu jak někteří jezdí s mašinou s kterou jsem se já nikdy nedostal pod 7(i cestováním) za 5,5...(např ZRX1200)
Tedy že pak tu motorku nemusí mít(a ušetřili by za i na benzín ještě víc) a nebo prostě kecaj...
A k tvýmu poslednímu vyjádření...já do Rakous tak jak jsem nemůžu(to je ti snad jasný)...možná s DBkillerama...
Ohledně poladěnýho a vpodstatě rozštelovanýho motoru co žere trávu kolem silnice. Je to trochu nefér, zrovna od tebe co zřejmě něco o konstrukci víš...je to něco jako kdyby si pasoval všechny míňválcový stroje jako archaismy techniky a od tý doby co byly vyvinuty víceválcový motory, je odepsal. Litr ve dvouválu, s tak vysokejma nárokama na otáčky není asi moc jednoduchý plnit - je to prostě vlastnost motoru co může točit 10500rpm a má 100 x 63,5mm vrtání a zdvih. U Vstroma na to budeš mít asi jiný nároky - takže se tam na spotřebu můžeš zaměřit. U Ducati maj prostě jinou cestu a řekli si, že i z tý předválečný koncepce něco vyždímou...
Mimochodem...ukaž mi někdě mezi dvouválci lepší sportovní motor ...

(reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

22.5.2012 v 08:26 | Nahoru | #79

Hondza píše: Stev> No to by bylo super - tak co vikend...? Nebo i v tydnu po praci - svetlo je ted dlouho



Dubá po práci je ideál Ale můžu až příští nebo spíš přespříští týden, nebo ve čtvrtek 31 v Mostě jestli se náhodou nechystáš

Naposledy editováno 22.05.2012 08:28:56

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

22.5.2012 v 08:34 | Nahoru | #80
t_freedom> Zrovna ty dve desetinny mista me nezerou jako tebe, protoze je to sice nesmysl, ale proste kdyz pocitas spotrebu na kalkulacce, tak to samo vyleze a dotycnej to opise bez jakyhokoli umyslu, tam mi uniklo co je na tom za tragedii, proste lidi opisou bez premysleni cifru, nebo se nad tim nezamysli poradne. Jasne, spousta tech vypoctu je treba i ucelovych a nebo s nespravnyma podminkama mereni, ale to si musi kazdej prebrat sam.

(reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

22.5.2012 v 09:09 | Nahoru | #81
Jindra650> yo, mě to nijak nežere...jen mě fascinuje jak jsou lidi tak krásně upnutý na něco, co je tak titěrnýho...jako (ne setiny)desetiny litru.
Kdyby dotyčný "měřič" napsal, že mu mašina jezdí mezi 4 a 1/4 a 4 a 3/4 litru na sto...asi bych se toho nechytil. (ale nijak ve zlým)

Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

22.5.2012 v 09:24 | Nahoru | #82
Musím souhlasit, že Stromek není uchlastaný. Jezdím BMW (jak někdo psal, že prý jezdí jen na vzduch), ale při loňském potulování po Alpách kolega na Stromku byl při tankování vždy úspornější. A když mu chytly saze, měl jsem honičku se ho v serpentinách držet......a to mám skoro dvakrát větší objem motoru.
Ze skušeností vím, že jak má motorka nad 500ccm je to v Alpách skoro vše nastejno a záleží na rukách. Hodně pilotů mě na rovinkách ukáží záda a po projetí zatáčkovitých pasáží se diví, jak umí ten autobus jet. A před cca třemi lety jsem dostal od frajera na Goldvingu takové školení, že jsem chtěl vrátit řidičák

Paradoxně mám nejmenší spotřebu na motorce v Alpách Naložen na maximum - dva lidé, kufry, tankbag.............celkem cca 600kg a největší na dálnici - asi jako každý, a nám turistům to zhruba žere všem stejně...........jen Triumph Rockett byl trochu náročnější...o cca 1-1,5L/100Km.
No a když se potom jede trip okolo 10 000Km za dovolenou, spotřebu je nutno řešit.
Jednu motorku mám pro radost - tam nevím kolik žere, druhou mám na cestování a tam to vím dost přesně.

Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

22.5.2012 v 10:12 | Nahoru | #83
Vadilo by mi, kdyby mi motorka žrala 7-8 a víc litrů při slušné jízdě. Pokud se vejdu do šesti je to ok, a pak hrají roli vlastnosti a vzhled motorky. Ale že bych spotřebu měřit u každé benzinky a řešit nějakou desetinku....? Kdyby mi varan žral 3,5litru bylo by líp,to jo. Ale ne za cenu toho, že se povleču za autobusem a nemůžu ho předjet,protože motorka nemá výkon a krouťák. I to je ale subjektivní záležitost. 100 koní je pro někoho raketa, pro druhého líná mrcha.

Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

22.5.2012 v 10:56 | Nahoru | #84
tak asi je jasny, ze nejde o to resit desetinku, nebo v mem pripade desetitisicinu, ale o to, ze kdyz se podeli natankovano ku najete km, tak to treba Excel takhle vyplivne a naopak je pruda to z toho umazavat, takze asi tak

Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

22.5.2012 v 12:26 | Nahoru | #85
no tak to máte parádní spotřeby, co bych za to dal... moje XJ si bere 6-6,2l/100km, někdy se to vytáhne i na 6,7 (když jsem byl na vyjíždce se sporťákama). sice jezdím tak 70% ve dvou, ale asi to přičítám stáří - bude jí 20 let. je servisovaná, sežízená...

výhledově uvažuju o něčem jiným - ´cestovní enduro´ na český silnice 2. tříd, na dojetí po polňačce k vodě. čím dál víc se přikláním k malýmu Stromu (mám v hledáčku Stroma 650, Transalpa 700, lehce přemýšlím i o TDM 900 nebo Varaderu - ale myslím, že ´střední třída´ bohatě stačí).

no a tímhle tématem Strom zase stoupá výš v mých preferencích, takže dík

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

22.5.2012 v 13:03 | Nahoru | #86

Danke píše: Mě se to nezdá tak nenormální, sám jsem s Banditem jel i za 3,5 l/100 km a dalo by se to ještě srazit...



Pod 4 litry jsem jel jednou v životě. Byl to vejlet do Liberce s chopperama. Po celedenním cestování jsem to už nevydržel a nasadil cestovních 200, to byla slast po tom kodrcání.

Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

22.5.2012 v 16:58 | Nahoru | #87
Kdysi jsem si na varaderu přepnul ukazatel na okamžitou spotřebu. Když jsem si to brblal na 2,5 až 3tis. otáček, tak to taky ukazovalo spotřebu 3,6litru. Na dálnici při 140km/hod 7,7litru. Pak jsem potáhl na semaforech pořádně za plyn a to co mi tam naskočilo mě donutilo ten ukazatel okamžité spotřeby okamžitě přepnout na jiný režim...! Už nikdy více!!!

Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

22.5.2012 v 18:18 | Nahoru | #88
No a co, mě taky jel 50ccm fichtl asi za 5,5 litru Jinak chápu že je pěkný mít tu spotřebu takhle pěkně v tabulce...

(reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

22.5.2012 v 19:10 | Nahoru | #89

PIGO píše: Fakt je,že než jsem se s litrem naučil,tak jsem měl taky spotřebu 8,5 .
Takže věřím,že s optimálně plynulou jízdou se dá spotřeba jezdit tak jak uvádí Roman2bk.



ano....otazka je jestli to cloveka bavi ze jo....

1 reakcí na tento příspěvek Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

22.5.2012 v 19:20 | Nahoru | #90
jak v rámci objektivity řešíte "plnou" nádrž?

Když tankuju plnou, tak mi přijde, že tu hladinu nikdy nemám stejnou - teda pokud to omylem nepřeženu a benzín nevlítne přímo do toho zúžení pro zátku...

Vim, že je to blbost, ale uvědomuju si, že to při podobnym experimentu zkresluje údaje, tak mě zajímá, jak to řešíte
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Které cestní enduro by jste vybrali [1, 2, 3, 4] Suzuki DL 650 V-Strom, BMW F 800 GS, BMW F 700 GS, H... MCMedium 116 Včera v 23:20 standicz
Suzuki DL 650 V-Strom přední světla... Suzuki DL 650 V-Strom Fazerrli 12 1.6.2024 v 09:46 rogyze
Rovnani ramu Suzuki Vstrom 650 Suzuki DL 650 V-Strom Honzik125 9 23.5.2024 v 03:36 2stroke
Někdo někam v půlce května Klidně ... Suzuki DL 650 V-Strom lukkyn29 3 30.4.2024 v 07:21 lukkyn29
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom pepíno4 8 22.4.2024 v 21:27 škvára18


TOPlist