Naposledy editováno 05.02.2012 12:28:08
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.
KedaR_K> Ted nevim jestli nas tu tepes za nazvoslovi a nebo mas v brzdicich nejaky jiny zajimavy reseni ktery by me docela zajimalo...
PetrS> Vidim to asi tak, ze zmacknu brzdu, pistek se vysune, ten O-krouzek ma nejakej obdelnikovej prurez a kdyz vyjizdi pistek tak ho tahne kousek s sebou a tim z nej udela jakoby kosodelnik, pak pustim brzdu a z kosodelnikovyho prurezu krouzku se stane zase obdelnikovej a tim s sebou vtahne pistek. Nevim poradne proc se to deje a pusobi mi to problemy, ale nevim jak to odstranit. Dulezity je, ze to dela jenom kdyz ta motorka dlouho stoji. Pres leto to fungovalo. Nebo aspon vzdy az do ty doby nez jsem na okruhu ty brzdy odvaril.
PetrS píše: george72> To byl nový Passat? U staršího (s ABS) se to normálně nastrčilo na takový ten vozík s čerpadlem a propralo se to skrz a nikdy jsem neslyšel, že by s tím byl problém.
Jinak to, že se bublinky spojí beru, ale to co popisuješ by se stalo stejně tak i bez zmačklé páky. Pořád nevidím důvod, proč mít tu páku zmáčklou.
jakéj to byl passat to nevím předpokládám B5/B6?? to platilo při odvzdušňování klasicky vytlačováním kapaliny pedálem, při použití plničky se to nestane to je jasný, vysvětloval to právě při presentaci plniček a jejich významu ,
ten tlak je tam nutnej podle mě jen proto aby při uvolňování toho tlaku pomohl vytlačít ty bubliny zpět do nádobky jinak nevím
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.
5 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.
PetrS píše: Jako joke to není špatný : ))
Jakmile zmáčkneš brzdový pedál, tak se ti okruh uzavře, jinak bys v tom systému asi těžko zvýšil tlak a když je systém uzavřený, zcela logicky z něj nemůžou žádné bublinky unikat : ))
První rozumný názor !Podělal jsi to v dalším příspěvku, když nazýváš nádobku na kapalinu expanzkou.Brzdový okruh není kotel, tam nic neexpanduje! z nádobky se doplňuje kapalina malou dírkou těsně před pístkem.Jakmile zmáčkneš, okruh se uzavře a dále se v něm zvyšuje tlak.Neexistuje síla která by nutila jít bublinu proti tlaku kapaliny a není cesta kterou by odešla.
To fakt nemáte základní povědomí o tom co sedláte? Trochu smutný !
Nic méně si stejně myslím, nebo aspoň ve skrytu duše tajně doufám, že mou výchozí ideu všichni pochopili : )
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.
Prostě zavřít, namačkat přivázat, druhý den povolit a párkrát zlehka trochu zahýbat páčkou aby se dostaly případné bublinky od pístku do nádobky. Ale mělo by se to ještě odvzdušnit od šroubu hadičky.
Naposledy editováno 01.02.2012 18:27:51
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.
KedaR_K píše: Jumbo3> Nečekaně se uzavře viď Už jsem to psal hned v prvním příspěvku. Myslim že moc machruješ a sám dokonale nevíš jak to funguje... Kdyby to bylo tak jednoznačné jak si MYSLÍŠ tak se tu asi tolik nedebatuje....
Kdo říká že nečekaně, jakmile manžeta přejede přes plnící otvor je systém uzavřený.Ty mně nemůžeš rozhodit.Zatím tady nikdo logicky nedoložil proč by to mělo fungovat.
Tvoje výpady nelze brát vážně.Ničím jsi do diskuze nepřispěl.
Naposledy editováno 01.02.2012 18:31:14
PetrS> Ne-e stelovanim to neni.
Kasma> Tak tu nadobku neodsroubovavej. Ona ma vyrovnavani tlaku vyreseny pres gukovou membranu a by kapalina neprisla do styku se vzduchem. Takhle ti to nachyta vlhkost.
A vubec serte na slovickareni. Rec vznikla kvuli potrebe domluvit se a my prece vsichni vime o cem mluvime.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.
Jumbo3 píše: ...To fakt nemáte základní povědomí o tom co sedláte? Trochu smutný !
Jsi rejpavej a vypadas ze tomu rozumis tak se te taky zeptam. V cem je vyhoda radialni pumpy a radialnich trmenu oproti axialnim. A odpoved ze to lip brzdi nebo ze je to citlivejsi mi nestaci. Ja chci vedet proc. A neptam se proto zebych te chtel zkouset nebo neco takovyho. Ja to opravdu chci zjistit.
Naposledy editováno 01.02.2012 18:36:25
E: Ať přispěju taky něco z mého názoru - za mě je to mýtus. Pokud zmáčknu brzdu, uzavře se přívod z nádobky. Vzduch se může hromadit na nejvyšším bodě okruhu (nebo vyvýšených místech). Není mi jasné, když budu mít zvlněnou hadici směrem nahoru, jak se sakra dostane ten vzduch dolů jen tím, že zmáčknu páčku. Jinak než protlačením kapalinou bez vzduchu přes odvzdušňovák to nepude.
Naposledy editováno 01.02.2012 18:51:54
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.
pylot píše: Jsi rejpavej a vypadas ze tomu rozumis tak se te taky zeptam. V cem je vyhoda radialni pumpy a radialnich trmenu oproti axialnim. A odpoved ze to lip brzdi nebo ze je to citlivejsi mi nestaci. Ja chci vedet proc. A neptam se proto zebych te chtel zkouset nebo neco takovyho. Ja to opravdu chci zjistit.
Hele měníme téma tohoto vlákna, odpovídám jen proto abych se ospravedlnil jestli to znělo rejpavě.
Radiální pumpa je jen modifikace axiální,radiální třmeny vznikly jako reakce na potřebu měnit průměr kotoučů.Když pomineme speciály, tak je to marketingová záležitost.
Naposledy editováno 01.02.2012 19:03:42
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.
Jumbo3 píše: Kdo říká že nečekaně, jakmile manžeta přejede přes plnící otvor je systém uzavřený.Ty mně nemůžeš rozhodit.Zatím tady nikdo logicky nedoložil proč by to mělo fungovat.
Tvoje výpady nelze brát vážně.Ničím jsi do diskuze nepřispěl.
5 reakcí na tento příspěvek Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.
Celkem mě překvapujete...
dobře tak si představte tenkou hačiku a v ní v délce 1-2cm dlouhou bublinku.
Stojí tam a stojí a bude stát možná den, možná týden.. možná 10 let. Nerozpadne se díky povrchovému napětí.
Přivedením tlaku se tato bublinka změnší, resp. zmenší se povrch na zlomek své velikosti, čimž se sníží uvedená kapilární konstanta a malinká bublinka se vydá na cestu, na konci narazí do pístku a počká tam dokud nepovolíte páčku a nepustíte ji do expanzky.
Jumbo3 píše: Hele měníme téma tohoto vlákna, odpovídám jen proto abych se ospravedlnil jestli to znělo rejpavě.
Radiální pumpa je jen modifikace axiální,radiální třmeny vznikly jako reakce na potřebu měnit průměr kotoučů.Když pomineme speciály, tak je to marketingová záležitost.
Jurawood píše: 3 stránky a nic?
Celkem mě překvapujete...
dobře tak si představte tenkou hačiku a v ní v délce 1-2cm dlouhou bublinku.
Stojí tam a stojí a bude stát možná den, možná týden.. možná 10 let. Nerozpadne se díky povrchovému napětí.
Přivedením tlaku se tato bublinka změnší, resp. zmenší se povrch na zlomek své velikosti, čimž se sníží uvedená kapilární konstanta a malinká bublinka se vydá na cestu, na konci narazí do pístku a počká tam dokud nepovolíte páčku a nepustíte ji do expanzky.
Při stoupající brzdové soustavě budiž, ale když máš třeba tu zvlněnou hadici a vyvýšený místo? Tím že se tlak zvětší a bublina zmenší, rozhodně není těžší než kapalina ze své pozice neklesne níž
Nehledě na to, že pořád zastávám názor, že pokud v systému zůstane 20mm dlouhá bublina, tak je to už primárně blbě odvzdušněné : )
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.
A rozhodně nikdo nepíše nic o nahrazování odvzdušňování, je to pouze takovej doplněk na finále.
A o jaké jízdě se bavíme? O jízdě se zavzdušněnou brzdovou soustavou?
Uvědom si že jde postup pro servis a ten tě tak odjet nechat nesmí, proto to taky servisní manuál popisuje.
KedaR_K píše: Já tě rozhodit nechci, jen si tu hraješ na drsnýho a pokud na mě chceš něco zkoušet? Tak dobře,to co myslíš ty je přesněji primární manžeta. A vůbec máš to celé špatně. Manžeta neuzavře žádný plnící otvor( otvor pro doplnění se neuzavírá), ale otvor pro vyrovnání. Systém brzd znám dobře a proto jsem hned poznal že ty uplně tak ne. Jsi zbytečně arogantní. A jestli se chceš dohadovat, mám času dost a nudím se
Rejpavý a arogantní, to už jsem si přečetl.Vadí mi publikované nesmysly.
Musíš číst, co já píšu.Píšu manžeta přejede, systém je uzavřen.Přejede primární manžeta, samozřejmě.Ta sekundární je tam protože by v poloze při stlačení, mohlo z plnicího otvoru uniknout něco ven, směrem k páčce.Uzavře se přívod z nádobky psal ZeninoTE.
No jaký je rozdíl mezi otvorem pro doplnění a pro vyrovnání?A kolik jich tam podle tebe je?
A kdyby se otvor pro doplnění neuzavřel,tlak kapaliny od pístu by šel do nádobky.
Naposledy editováno 01.02.2012 19:40:37
2 reakcí na tento příspěvek Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.
1 reakcí na tento příspěvek Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.
Prot jsem mu to řekl, fáma to není když to řeší servisní příručka třeba ke sradovi..
cardafly píše: Kua odvzdušněte si motorky tak jak se to má a nešpekulujte nad pičovinama. Pokud brzdy odvzdušníte klasicky , zůstane v systému maximálně miniaturní množství vzduchu. A ten se dostane pryč samovolně vlivem gravitace a pomocí doplňovací dírky v pístku pumpy. Z nádržky na kapalinu se doplní to miniaturní množství kapaliny a je to hotovo.
No konečně, a to jsem rejpavý a arogantní!