![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/cool.png)
Nějaká ta témata co tankovat do BMW řady K (1200R,S, 1300R,S) už tady pochopitelně proběhla, vesměs s doporučením tankovat N98 a při nouzi ani ta N95 neuškodí. V manuálu píšou, že použití N95 je možné, ale může dojít ke snížení výkonu a zvýšení spotřeby. Máte s tímto někdo osobní zkušenost, pozorovali jste výše popsané?
A proto se ptám majitelů "Co tankujete do ,svého Káčka?" Já osobně N98, předpokládám, že většina ostatních taky
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Rady typu "Dávej tam co máš psané v TP" ani nepište, neptám se "odborníků" co mám dávat, ale majitelů co dávají.
Naposledy editováno 25.01.2012 19:50:53
Vyvrcholilo to teď na dovči ve Francii, kde v určité oblasti šla natankovat pouze N95 s 10% bioethanolu. V návodu u moto mám vysloveně napsáno tankovat benzín s max. 10%, jinak že to je škodlivé pro motor!!! Takže jsem z toho samozřejmě moc nadšený nebyl. Později jsem už bral N98. Ale pak v jiné oblasti země už byla na výběr čistá N95 a nebo ta s 10%. Volba byla jasná a světě div se-okamžitě znatelně větší nájezdy km
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tongue.png)
Jinak dle mých info ve Vervě 100, Carreře 100, V-Poweru Racing 100 opravdu bioethanol není. Tyto paliva se k nám vozí výhradně z Německa a Rakouska. Nevím ovšem, jak to je třeba u N98 u Agipu apod. Ale když vezmu v potaz pouze 100 oktanovky, tak si myslím, že se jich u nás přes to necelé procento možná ani nevytočí. Jinak pro objasnění, proč tomu tak může být (že tam ta biosračka není). Prodejce má povinnost za kalendářní rok mít následující poměr biopaliv:
- u benzínu min. 4,1 % bioethanolu, avšak zároveň tu existuje technic. norma, která povoluje míchat max. do 5%. Přes to prodejci nesmí jít. To ovšem dává dostatečný prostor k tomu, aby si prémioví prodejci u zlomkového 100 okt. benzínu mohli dovolit nepřidávat bioethanol vůbec.
- u nafty min. 6,0 % esterů mastných kyselin, avšak zároveň tu existuje technic. norma, která povoluje míchat max. do 7%. Přes to zase nesmí jít. Ovšem tady i např. do Vervy přesto lehce přidávají, kompenzují to však aditivy...
1 reakcí na tento příspěvek Dopřáváte vašemu BMW řady K benzín N98?
Jediný co je (částečně) prokazatelný, když jsem jezdil na Carrera95, neměl jsem žádný usazeniny na sacích ventilech, od doby co mě OMV nasrala a tankuju regulérní N95 se tam ty usazeniny tvoří (ale to může bejt taky něčím jiným).
V té Francii mě to ale pěkně zaskočilo. Zkur.... EU. Ovšem nevím jak to dělají Rakušáci, tam jsem už odjezdil spoustu tisíc km a vždy menší spotřeba jak u nás i třeba v Německu. Švýcaři taky dobrý, ale ti Frantíci
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/stock_smiley-18.png)
Není však nad Nory, ty si nějakou EU nenechají diktovat nesmyslné nařízení:
Loni, Opel Astra 1,7 diesel (Isuzu motor), z kopce do kopce a neskutečná spotřeba okolo 4,1 litrů/100 km. Auto rvalo jak načipované. Přijeli jsme do Dánska, natankovali plnou, s bonusem 7 % bionesmyslů a spotřeba šla okamžitě skoro o litr navrch, auto hůř jelo. Sám ten kámoš co má to konkrétní auto u nás jezdí výhradně na Vervu a tvrdí, že to je znát. Čert ví, záleží na konkrétním motoru a palivu. Bohužel, u nás se bude asi šmelit vždycky.
Nikdy jsem nebyl zastáncem předražených paliv typu V-Power Racing, max. jsem sem tam dal aditivovanou 95. Ale díky našim slavným evropským zákonodárcům mám v plánu vyzkoušet, vyjetzt pár nádrží 100 od všech tří koncernů a udělat si obrázek. Každopádně jsem si vědom, že na můj kompresní poměr 11,5:1 je stooktanovka zbytečná, ale jde mi primárně o tu absenci bonusového sirupu.
PS: Co mají dělat chudáci veteránisti, kteří za sezónu vyjedou třeba jen jednu, dvě nádrže. Bio kvasný líh, jak známo, přitahuje vlhkost. Tankovat klasiku s tím, že přidávat přípravky proti korozi a nebo do těch nízkokompresních motorů lít sto oktanů???
Naposledy editováno 14.08.2012 20:52:07
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jaké náplně do K1200R r.v:08 BMW K 1200 R | Dýmovnice | 27 | 20.10.2023 v 13:54 puffybodie |
BMW K1200S - "poskakující" spojka [1, 2, 3] BMW K 1200 R, BMW K 1200 S, BMW K 1200 GT, BMW K 130... | wimi | 71 | 5.9.2023 v 16:48 Dýmovnice |
Repas spojkového koše BMW K 1200 R | Dýmovnice | 4 | 5.9.2023 v 12:57 Robu |
Význam zkratky BMW GS BMW K 1200 LT, BMW R 1200 GS, BMW K 1200 RS, BMW R 1... | PanCajicek | 26 | 15.7.2023 v 10:16 400xr |
co je to za kontrolku [1, 2] BMW K 1200 R | negrhany | 33 | 18.6.2023 v 22:27 -Andy-Pipkin- |