Dovi píše: Hlavně si pak při těch zažitých reflexech nepoplést zadní brzdu bicyklu s přední brzdou motorky - jsou na řídítkách na stejné (pravé) páčce...
Proto si lidé co jezdí hodně na motorce i na kole brzdy na kole prohodí, aby měli přední na pravé ruce . Já si je prohodil po tom, co jsem po vícedenním výletu na mašině sedl na kolo a při brždění sem si "vymáčkl spojku", a už sem se letěl přes řidítka
drhusak píše: PetrXX>
s tym bikom so to myslel: ze je to dobry zaklad a ked niekto nevie pouzivat prednu brzdu na bicykli tak by nemal sadat ani na motorku. Uz sa mi vela krat pomohli zauzivane reflexy z biku.
Reflexy z kola jsou ti možná dobrý na krosce, ale na cruiseru sou ti celkem k prdu (vlastní zkušenost)
Nikdy nebyl problém s kousáním brzd. pamatuju, že kdysi učili v autoškole (před 40 lety), že na motorce se brzdí výhradně zadní. Přední že je na nouzovky.
Teprve když jsem začal závodit, naučil jsem se používat přední......
Ten půllitr byla 2xOHC se dvěma karburacema 50 kobylek na zadním kole!
Naposledy editováno 20.01.2012 12:24:30
Dovi píše:
U motorky s kardanem se jedná pouze o koncový (90 stupňový) převod, a to měl jistě Yper na mysli, když to v rychlosti nazval slangově diferákem...
Žádný diferenciál (v přesném významu toho slova) samozřejmě na jednostopém vozidle nenajdete.
Ano a děkuji Tobě i "Zdendovi" za dodatečné upřesnění toho co jsem myslel slangově. Je to skutečně jen 90°převod z podélné osy motky na osu kola.
Nevím proč to tak používám, když to vlastně diferák v pravém slova smyslu není, protože nerozděluje sílu na 2 kola a nemá ani ty "planety". Snad jen že tak vypadá na první pohled.
Sorry všem, kteří to nepochopili hned
1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit u choppera a cruisera?
"...Odpověď na tvoji otázku je > jednoduchá - jízda na jakémkoliv choperu je velice specifická - rozložení váhy > těchto strojů je úplně jiné - většina je na zadním kole - tudíž používání brzd > by mělo probíhat striktně 50% /50%!!
Při větším tlaku na přední brzdu jo > dost velká možnost ztráty adheze na předku a pádu!
Zajeť si hned z jara > někam na letiště a trénuj brždění, moc ti to pomůže!! ..."
Včera jsem kromě toho našel v nějakém časopise názor na brždění instruktora moto školy z Mosteckého okruhu, který uváděl, že na běžné moto je přibližný pomě zapojení brzd cca 95% přední a 5% zadní, u moto typu chopper a cruiser cca 80% P a 20% Z.
Závěr pro mě osobně je, že zadní brzdy u choppera a cruisera používat určitě víc než u jiných motorek. Poměr kolik je záležitostí individuální motorky a třeba to vyzkoušet. Bude to někde v rozsahu 20-50%. Budu zkoušet.
mohl jsi napsat co jsi koupil za motorku ?
já se narodil za ludvíka a prožil celýho gustáva, motorkařil s jawama,
předminulý rok jsem si koupil magnu a řešil stejný blbosti jak ty,
na jaře jsem sedl na magnu a zjistil že to není jen tak, po desti km jízdy jsem se dostal na kruháč a neuměl odbočit tak jsem jel ještě jedno kolo, za 3OO km vše OK pak manželka trochu stres nebo strach a odpovědnost cca 2OO km, no a pak už jen pohoda, jezdím na pohodu, žádná divočina, nějaké brzdění v procentách to vůbec neřeším,
co se týče ztráta adheze tak když prší, ale to si dávám fora, nebo na jaře je někde neumetený posyp, ten vidím,
je to o tom se osvobodit od řazení a brzdění, spíš si užívat jízdy a okolí
dávej si jen majzla, nikomu nevěř mrtvých motorkářů je kolem silnic mnoho miloš
že by mě dal někdo přednost stím nepočítám a nic neriskuji, pokud mám někoho za prdelí tak se ho zbavím,
pokud se podívám kolem co znám starší motorkáře po padesáti , tak jsou dva na hřbitově nedostali přednost v jízdě, další měli vážné úrazy z přednosti a jízda v jízdnch pruzích, havárka z blbosti s dobrým koncem, no a pak pád motorky za moc peněz, nezvládnutí parkovacího manévru,
jinak jezdíme OK
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit u choppera a cruisera?
_zdenda_ píše: jak přesně mačkat? 20 a 80% je přibližný poměr brzdného účinku když brzdíš oběma brzdama naplno (=skoro na hranici smyku)
Rad bych se dozvedel, jak byla ta procenta stanovena?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit u choppera a cruisera?
_zdenda_ píše: Dawe02> Hodnoty jsem přejal z komentáře nademnou, nejsem tedy jejím autorem (a v rámci nezesložiťování diskuze jsem to nepitval )
ahoj , jinak jak jsem již psal kažý a každá motka brzdí trochu jinak , tak že to chce cvik1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit u choppera a cruisera?
máš pohodovou snadno ovladatelnou motorku, přidáváš ubíráš překopáváš kvalty, nejedná se o motorku abys kalil a pak hamoval 8O na 2O no a nejsi kalosek abys čuměl na tachec co se z toho dá vyrazit,
kolem brna je spoustu krásných klidných míst kde si všechno omakáš a zažiješ nejlépe sám,
já jezdím nejvíc sám, oblečení na ostro, jak je kosa nejezdím, mám rád slovenské karpaty, minimální provoz a čas jako by se zastavil,
vlastní život si pomalu přehodnocuji a ušetřený čas předělávám ve prospěch motorky a čtyřkolky
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit u choppera a cruisera?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit u choppera a cruisera?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit u choppera a cruisera?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit u choppera a cruisera?
Dawe02 píše: _zdenda_> rozumim. Takze to 20/80% rozdeleni par lidi proklamuje, ale vlastne se ani nevi kde se vzalo. Neni to nahodou v Bibli?
Jestli chceš rejt, tak si najdi někoho jiného. Pokud si to chceš spočítat/změřit abys měl konkrétní čísla, tak ti v tom určitě nikdo z nás bránit nebude. Dokonce ti rád pomohu a jestli chceš tak ti mohu pujčit motorku abys mohl měřit na konkrétním případě (jen při empirických testech nesmíš mašinu položit ).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit u choppera a cruisera?
WHTRDR> nene uz jen z toho duvodu, ze ta 'ucinnost' pokud to tak chces nazvat, je promenna mnoha tzv. stavovych velicin (napr. zrychleni).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit u choppera a cruisera?
jinak jestli ty procenta maj znamenat tlak jakej mas vyvinout na packu predni a zadni brzdy tak to je dost ujety ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit u choppera a cruisera?
Pokud pridame jen trochu predni, klesne 'ucinnost' zadni a zaroven klesne jeji maximalni mozna ucinnost (jednoduse 'odlehcis zadni kolo').
Pro lepsi popus se obvykle v tomto typu simulaci pouziva tzv. faktor nasyceni, ktery popisuje razanci pouzivani vuci maximalnimu efektu v dane situaci(stavu).