1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kružítko - koho pustit?
cmelakT píše: Pokud červený auto má blinkr,tak jako na obrázku,tak mu modrý musí dát přednost!!!
a to jako proč? protože je červený?
1 reakcí na tento příspěvek kružítko - koho pustit?
1) odbočuje-li červený k modrému, tedy do průběžného pruhu (modrý nemá ve svém pruhu dáno značkou, že vjíždí z vedlejší na hlavní), nesmí červený ohrozit modrého (jinými slovy je vhodné, aby měl modrý "přednost" před červeným).
2) odbočuje-li červený k modrému a modrý má ve svém pruhu dáno značkou, že vjíždí na hlavní silnici (viz skica), musí modrý dát přednost v jízdě červenému.
Obecně si myslím, že pojem "ohrozit" by v zákoně neměl být vůbec použit. Co je a co není ohrožení??? Podle mě to není jednoznačné. Jak už jsem řekl: sto lidí, sto názorů na to, co ještě je ohrožení a co už není ohrožení.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kružítko - koho pustit?
Maty_Kolin píše: a to jako proč? protože je červený?
Ty učíš v autoškole, proboha...!!! Obrázek, je-li dobře nakreslen je jasný. Červený je na kruháči a modrý, ikdyž je v průběžném pruhu a nemění ho má jasně dáno dopravní značkou dej předost v jízdě co má dělat...Tedy Modrý jede a červený čeká!!. CmelakT má naprostou pravdu tedy žádná obecná úprava přjíždění z pruhu do pruhu apod, ale místní (svislá značka) je nadřazena v uvedeném případě obecné.
shao píše: Tak jinak:
1) odbočuje-li červený k modrému, tedy do průběžného pruhu (modrý nemá ve svém pruhu dáno značkou, že vjíždí z vedlejší na hlavní), nesmí červený ohrozit modrého (jinými slovy je vhodné, aby měl modrý "přednost" před červeným).
2) odbočuje-li červený k modrému a modrý má ve svém pruhu dáno značkou, že vjíždí na hlavní silnici (viz skica), musí modrý dát přednost v jízdě červenému.
Obecně si myslím, že pojem "ohrozit" by v zákoně neměl být vůbec použit. Co je a co není ohrožení??? Podle mě to není jednoznačné. Jak už jsem řekl: sto lidí, sto názorů na to, co ještě je ohrožení a co už není ohrožení.
No ja bych teda rekl. ze v prubeznem je naopak cerveny. Modry je v pripojovacim.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kružítko - koho pustit?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kružítko - koho pustit?
to se pleteš a velice já se bavím o skice, že se to tu několikrát editovalo za nějaký jiný obrázek je věc jiná, pokud bysis pozorně přečetl text tak zjistíš, že v Ostravě a určitě i jinde v republice se tyto křižovatky s kruhovým objezdem vyskytují. A jsou úplně stejné jako ten náčrtek. Je-li tam značka není co řešit pokud tam není platí ustanovení o pruzích a tedy nemůže jít o křižovatku s kruhovým objezdem.
1 reakcí na tento příspěvek kružítko - koho pustit?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kružítko - koho pustit?
leqtrick> No tato OK, je navržena s předpokladem toho, že řidiči UMÍ jezdít po OK. Bohužel tomu tak není. Správně by mělo červené vozidlo opustit OK levým pruhem dvoupruhového výjezdu. Pak se neřeší, co udělá modrý, protože ten si buďto může jet ve svém pruhu rovnou k prvnímu výjezdu, nebo počká, až projede červené vozidlo a připojí se na vnější pruh okružního pásu. To jsem už však psal v predešlém příspěvku. Vidím ale, že tady je to jako mluvit do dubu, čímž ukončuji své přispívání k tomuto tématu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kružítko - koho pustit?
V tuto chvíli se přiklánim k názoru Legtricka. Tu dvojznačku nadřazuju pravidlům "jízdy v pruzích"
1 reakcí na tento příspěvek kružítko - koho pustit?
Při vjezdu na kruhový objezd se od 1. 7. 2006 nesmí upozorňovat na změnu směru jízdy blikáním, protože je jasné, kterým směrem se auto vydá — doprava. Nebliká se ani při jízdě po kruhovém objezdu, jízda po něm se považuje za přímou. Bliká se pouze před výjezdem a při výjezdu z kruhového objezdu, aby auta, která chtějí na kruhový objezd vjet, věděla, že je vyjíždějící auto již nemůže ohrozit, nebo při přejíždění mezi pruhy ve vícepruhovém objezdu.
Zákon č. 411/2005 Sb., kterým se mění zákon č. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích
Paragraf 22, odstavec 5
Řidič vjíždějící na kruhový objezd označený dopravními značkami „Kruhový objezd“ společně se značkou „Dej přednost v jízdě!“, nebo „Kruhový objezd“ společně se značkou „Stůj, dej přednost v jízdě!“, musí dát přednost v jízdě vozidlům a jezdcům na zvířatech jedoucím po kruhovém objezdu a organizovanému útvaru chodců a průvodci vedených a hnaných zvířat se zvířaty jdoucími po kruhovém objezdu.
Paragraf 30, odst. 5
Při vjíždění na kruhový objezd a jízdě po kruhovém objezdu, nepřejíždí-li z jednoho jízdního pruhu do druhého podle par. 12 odst. 5, řidič nedává znamení o změně směru jízdy; při vyjíždění z kruhového objezdu řidič je povinen dát znamení o změně směru jízdy.
Naposledy editováno 17.09.2011 15:49:46
Jinak občas to také chce myslet. Na satelitním snímku je vidět, že k vzájemnému prostřídání pruhů mají vozidla dost prostoru, pokud není ten v červeném vozidle pitomec a nestřihne to nesmyslně do pravého pruhu hned v místě připojení (a to i kdyby měl přednost). Občas je lepší, když ten prostor je, se nikam necpat a mít případně dost času na reakci toho, co udělá jiný účastník provozu.
1 reakcí na tento příspěvek kružítko - koho pustit?
A už se nehádejte
A teď proč tam je značka Dej přednost v jízdě" - silnice, po které jede modré, je dvouproudá a na vjezdu do KO je přerušovaná čára, tedy pokud řidič jede v levém pruhu vjezdové komunikace, musí dát přednost v jízdě vozidlům na KO. Tedy tato značka v daném případě platí jen pro řidiče v levém pruhu na příjezdové komunikaci, pro modrého ale neplatí, protože ten vjíždí do pruhu na KO, který přímo navazuje na pravý pruh příjezdové komunikace.
Takže to shrnu - přednost mezi modrým a červeným ne, pouze se užije pravidlo o jízdě v jízdních pruzích (neohrozit ani neomezit řidiče vozidla, které jede v pruhu, do kterého přejíždím). Značka "Dej přednost v jízdě" se použije jen pro vozidla, která vjíždí na KO levým pruhem příjezdové komunikace.
1 reakcí na tento příspěvek kružítko - koho pustit?
Odkaz na google maps - streetview
Díky tomu přikázanému směru to může být matoucí, protože hlavní silnice ve skutečnosti vede rovně (tam je ale jednosměrka) a pro odbočování vlevo tak platí pravidlo o odbočování, kdy musíte dát přednost protijedoucímu vozidlu.
Ještě obrázek stejné křižovatky z druhé strany: