Předpokládám, že s antihopem to není třeba dělat. Nebo ano? Mám se to systemeticky učit? Je na to nějaký fígl? Jaký je správný rytmus činnosti, když letím z rovinky do zatáčky?
P.S. Samozřejmě jsem měl na mysli meziplyn a to jak jej dávat a zároveň citlivě brzdit.
Naposledy editováno 25.05.2011 17:56:48
2 reakcí na tento příspěvek Vrkáte při podřazování plynem?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?
Hrmino píše: teže vrkam...a vrkam rad..kvalty tam lepe padaji a pekne to bubla a nepotrebuju mit zadni kolo ve smyku pri kazdem podrazeni...
Ty jo to jsem nevedel ze ER-5 je takova mrcha co blokuje kolo pri kazdym podrazeni .
U japonskýho 4válu s mokrou spojkou mám za to, že je to zbytečný, ale i tak jsem to dělal. Jde i o objem a setrvačný síly v motoru ( u 600ccm je to jiný než u 1200ccm) U nízkozdvihovejch dvouválů je to pro 2 a 1čku absolutní nutnost.
Včera jsem byl na okruhu v Mostě a stačí jen lehký proklouznutí rukavice na plynu při souběžným brždění a je o horký okamžik postaráno.
Když meziplynuješ/vrkáš můžeš o to rychleji pouštět spojku a nemusíš se tolik soustředit jak jde do záběru. Vrkneš - čutneš - pustíš (horší je když to takhle uděláš ale nepodaří se ti roztočit motor - viz. mokrý rukavice, např.)
Taky to šetří lamely, neboť nemusí v prokluzu přenýst celej brzdnej účinek motoru - pokud vrkneš, vyrovnáš rychlost všech(u suchý spojky např.) lamel - pustíš je k sobě s min. rozdílem obvodovejch rychlostí a motor brzdí až teprve ve chvíli, kdy už není spojka ani trochu vystavená. Tedy neodírá se tolik
1 reakcí na tento příspěvek Vrkáte při podřazování plynem?
Dle mýho v běžným provozu, pokud má člověk motorku v ruce, může řadit i bez spojky. Občas se však stane že to nevychytá ideálně a dostane to ranu. Já ovšem řadím s meziplynem páč jsem se to naučil a od té doby nějak... Ale do zatáček je to rozhodně zpomalení páč to trvá nepoměrně delší dobu.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?
dannythreefifty píše: Na sportu se dá krásně a bezbolestně podřazovat i bez spojky jen kopnutím kvaltu dolů a pokud k tomu dojde ve správnou chvíli je to úplně hladký....
Ale do zatáček je to rozhodně zpomalení páč to trvá nepoměrně delší dobu.
S oběma tebou vyřčenejma názorama hrubě nesouhlasím
ad1) při řazení dolů to tam bez spojky nepadne hladce NIKDY, vždy tam bude min několik set otáček rozdílu.
ad2) Pokud umíš brzdit a otáčet rukojetí plynu zároveň - jsi rychlejší - protože nemusíš řešit nabíhání spojky a nemusíš se bát rozskákaný zadní gumy(když neberem v potaz antihop). Jde spíš o mezikus než typ podřazování
1 reakcí na tento příspěvek Vrkáte při podřazování plynem?
2 reakcí na tento příspěvek Vrkáte při podřazování plynem?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?
firecracker píše: Mexican91> máš vrknout po zmačknutí spojky, před tím než tam hodíš nižžší kvalit
A jsme zase na začátku. K
Prosím důkladně pročíst ! ! !
Mexican91 píše: vrkám protože se mi to líbí akorát jak sem to tady pročítal, mam v tom zmatek, vrknu si než pustím spojku s podřazenou rychlostí, a nebo mam vrknout před samotným podřazením?? jinak podřazování mi problémy nedělá..
Musiš dvakrat dlouze, pak jednou kratce, jednou dlouze a dvakrat kratce.
Ale pokud se u toho nebudeš šťorat levou rukou v pravý nosní dírce, tak to nebude fungovat. K
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?
firecracker píše: Kousek> máš pocit, že to co píšu je špatně ? Zmačknu spojku, klesnou otáčky, vrknu plynem, zvýším otáčky a řadím v momentě kdy se otáčky motoru a kola srovnají
Řečeno diplomaticki , ouplně napiču. K
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?
EIDT: Buď jsem blbec a nemumím číst já a nebo ty ale v tom článku píšou to co jsem napsal já
Naposledy editováno 26.05.2011 16:20:44
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?
Kousek píše: firecracker>Dovolím si citovat: Jakmile pustíte spojku, nízké otáčky motoru okamžitě začnou brzdit zadní kolo, což způsobí, že se smýká ze strany na stranu. Klíčem je krátké vrknutí plynem, když je spojka vymáčklá. Tím zvýšíte otáčky motoru tak, aby byly v souladu s rychlostí zadního kola a zvoleným převodem, když spojku pouštíte .
no ale přesně to tady firecracker napsal a jednoduše !!!!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?
firecracker píše: Kousek> ano přesně to jsem napsal zmačkneš spojku a vrkneš před tím než tam hodíš kvalt
Krká se až po přeřazení při pouštění spojky a né naopak. Tak že postup je následující: mačkám, přeřazuju, zvyšuju otáčky(krkám) k srovnání otáček na výstupní hřídeli a motoru dle kvaltu a pouštím spojku. K
t_freedom píše: S oběma tebou vyřčenejma názorama hrubě nesouhlasím
ad1) při řazení dolů to tam bez spojky nepadne hladce NIKDY, vždy tam bude min několik set otáček rozdílu.
ad2) Pokud umíš brzdit a otáčet rukojetí plynu zároveň - jsi rychlejší - protože nemusíš řešit nabíhání spojky a nemusíš se bát rozskákaný zadní gumy(když neberem v potaz antihop). Jde spíš o mezikus než typ podřazování
ad1) ja to umim, je to trochu cukavejsi nez razeni bez spojky nahoru, ale treba u ZX9R jsem na dromu MUSEL radit dolu bez spojky, jinak se spojkou tam padal falesnej neutral temer vzdy, bylo to hlavne z kopce, ale kdyz ma clovek cit, tak je to hladke zarazeni bez hluku stejne jako razeni nahoru bez spojky
ad2) ta rozskakana zadni guma a vyuziti brzdneho ucinku pri podrazeni bez vrknuti bych rekl ze bude mit vliv spise na rychlejsi casy na kolo
Kousek píše: Krká se až po přeřazení při pouštění spojky a né naopak. Tak že postup je následující: mačkám, přeřazuju, zvyšuju otáčky(krkám) k srovnání otáček na výstupní hřídeli a motoru dle kvaltu a pouštím spojku. K
Je to jedno kdy se krkne. V pripade velky palice si muzes i prdnout.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?
Kousek píše: Krká se až po přeřazení při pouštění spojky a né naopak. Tak že postup je následující: mačkám, přeřazuju, zvyšuju otáčky(krkám) k srovnání otáček na výstupní hřídeli a motoru dle kvaltu a pouštím spojku. K
OMG. tady jak to řešíte, to vypadá že mezi přeřazením stihnou vystoupit nový kontinenty z oceánu
vrká se
zaprvý - kvůli srovnání otáček kol v převodovce, neb nejsou opatřena synchrony
zadruhý - kvůli plynulejšímu přenosu sil ze zadního kola na motor (pro debily: aby nezačla tancovat prdel)
JENŽE je potřeba to dělat tak rychle, že pro OBA účely postačí JEDINÉ vrknutí.
nic proti, ale navážíš se do firecrackera zbytečně a jsi teď za hňupa