globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Začátečnické dilema
 
14.5.2011 v 22:24
Zdravím všechny motorkáře(ky)!!!
Je mi 21, zrovna dokončuju řidičák a tak řeším běžné začatečnické dilema co pořídit za stroj. Jelikož mi to rodiče nijak neschvalují tak jsem neměl možnost od brzkého věku jezdit a přirozeně vyvíjet stylem fichtl, simson, mz, java... GSX-R1000 . Tak jsem vlastně uplný začátečník až teda na pár jízd na pujčeným simáku nebo v autoškole.

K tomu proč to tu vlastně řeším. Baví mě hlavně sporty. A chci si koupit nějakou mašinu do začatku. Jsem finančně docela omezen jelikož ještě studuju, takže si nehci každý rok kupovat jinou motorku. Proto bych rád koupil mašinu na delší dobu. A tady nastává to dilema. Uplná začatečník, finančně omezen, libí se mi sporty, mám 21 180cm a 90kg a zdá se mi trapné a dost zbytečné si ted pořídit nějakou 125. 250 a 400 jsou docela dost drahé. A tak sem se rozhlížel a hodně se mi líbí HONDA CBR 600 F3. S mým rozpočtem kolem 45000 by mi ještě mělo zbýt na solidní oblečení jelikož to nechci rozhodně podcenit.

Nechci se ale přeceňovat a dostat do průseru při prvních kilometrech a první krizovce. A taky přijit o tu radost přesedlavat na silnější a lepší stroje jak to tu píšete. Ale fakt se mi zdá blbý si tedkom pořizovat nějakou 125. Tak sem tak trochu v pasti. Proto vás prosím o vaše rady a zkušenosti.

Předem dík za všechny názory a rady!


Naposledy editováno 14.05.2011 22:26:04

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začátečnické dilema

17.5.2011 v 16:13 | Nahoru | #61

Kantorek píše: NickCarter> Fakt myslím že bys to zvládl bez mezistupně. Konkrétně SV650 je opravdu dobrá, velmi lehká, obratná, tak "akorát" silná. (Myslel jsem že ji budu mít navždy, ale začala mi vadit poloha příliš "na ruce" a krátké převody - to víš, všude je něco).


SV ma polohu přiliš "na ruce" ? Ja bych spis rekl ze je to cestak. To radsi po SSkach nekoukej. Skoro vsechny maj radikalnejsi posez. Jo ty kratke prevody jsou nic moc no. Ted jsem spokojen ze nemusim moc radit.

(reakce na) Začátečnické dilema

17.5.2011 v 16:20 | Nahoru | #62

Frki píše: zebas> proleť si několik testů přileb na Youtubu, je jich tam dost. Co vím, tak Bell jednu dobu publikoval ve velkem pro SportBikeTrackGear či tak něco, a rozdíl tam vydět rozhodně byl.
Stačí hledat.



už se to tu několikrát probíralo, skoro mám pocit, že to nemá cenu znovu psát. Cena helmy neopovídá její kvalitě, bezpečnosti. Koupil jsem helmu za 1700 ve slevě normál cena asi 3500. V testech sharpu má 5*(nejvíc) má jich víc než přilby třeba za 10k

(reakce na) Začátečnické dilema

17.5.2011 v 20:48 | Nahoru | #63
SVSkritek> Mám rád neutrální, cesťákový či naháčový posez, takže tak...

1 reakcí na tento příspěvek Začátečnické dilema

17.5.2011 v 21:17 | Nahoru | #64
doporučoval bych začít na Jawě 350.

naučíš se něco o technice, naučíš se dávat do jízdy něco víc ze sebe, než se jenom spoléhat na motorku, dost možná objevíš kořeny motocyklení a pravděpodobně z tebe nevyroste motorkářská mrdka (neber to osobně, prosím - terminus technicus)

...no hele, původně to měla bejt sranda, ale když to čtu po sobě, tak to myslím vážně! Jawa 350!
a důležitá věc je, že ti nic neuteče a Hondici si můžeš koupit za rok.
jo, taky nejsou drahý a budeš mít luxusní hadry i helmu.

(reakce na) Začátečnické dilema

17.5.2011 v 22:02 | Nahoru | #65
callowsick> tohle mě přijde přinejmenčím zavádějící...to je, jako bys mu v dnešní době radil, že si má jako první auto koupit žigulíka nebo stodvacátou...že to sice sou mrdky, ale aspoň ho to naučí líp řídit

potom taky nerozumim tomu, že by se měl spoléhat jenom na motorku...neber to jako rejpání, mě to vážně zajímá, jak jsi to myslel

1 reakcí na tento příspěvek Začátečnické dilema

17.5.2011 v 22:20 | Nahoru | #66
no jakože tam nic nedostaneš zadarmo.
neposazuju ho na třipade v mizerným stavu, to ne - motorka musí být ok.

jinak jak jsem to myslel: určitě potkáváš spousty motorkářů. já taky. a dají se rozdělit právě třeba na ty, kteří začínali od mála (Jawa, Simson, MZ) - na těch jsem vždycky viděl větší zájem o motorku a ježdění jako takový, než o styl.
a druhá skupina by byli ti, kteří se cítili moc trapně na něčem slabším než 600 a tihle obyčejně jezdili pro ten styl.

není to dogma a pravidlo taky ne. jenom je to dost častý - alespoň v mým okolí.

to srovnání s autama mi nepřijde moc na místě, myslím, že motorky jsou v mnoha ohledech jiný

Začátečnické dilema

17.5.2011 v 22:20 | Nahoru | #67
Já dávám za souhlas callowsick, neboť to taky tak řeším..
Stejně si ale koupíš co ty sám budeš chtít ..

(reakce na) Začátečnické dilema

18.5.2011 v 14:25 | Nahoru | #68
callowsick> nevim, hele...já třeba začínal na fichtlech, simsonech, emzetách a nepřišlo mi, že bych se na tom musel snažit víc, jak třeba na Monsteru...ale třiapůli bych nechtěl nikdy, po zkušenostech z mýho okolí - furt se v tom kluci hrabali, to mi nepřijde výhodný v ničem (max v tom, že si budeš umět vyměnit spojkový lanko)a osobně bych si "jízdy za odměnu" nevážil, spíš bych byl nasranej, že se něco zase vydrbalo a jezdil bych s myšlenkou, komu budu volat tentokrát, aby mě odvezl domů...raději do začátku něco, co se tolik nesere a chvíli to vydrží. Navíc, když už to má vážit dva metráky, tak ať to má slušnější průběh výkonu...podvozek i brzdy budou od "svatý trojice" taky někde úplně jinde, než u Jawy...neřikám, že Jawa je špatná motorka, ale prostě jenom zaspala dobu a za podobný kačky je naprosto nesrovnatelná kvalita z dálného východu

1 reakcí na tento příspěvek Začátečnické dilema

18.5.2011 v 15:10 | Nahoru | #69
selkie: respektuju tvůj názor. jenom já mám zkrátka jinej

neumím si třeba kluka moc představit při začátečnickejch krizovkách, kdy potáhne za plyn víc, než chce, nebo hrábne na brzdu necitlivě. to, co mu bude línej motor tolerovat a tupá brzda taky, mu ostřejší motor a brzdy nedarujou.

představuju si sebe začínajícího na CBR 600 a asi bych si dostkrát lehnul. a třeba jenom opojením z toho, jak to vystřelí, když za to vezmu.

Začátečnické dilema

18.5.2011 v 22:11 | Nahoru | #70
Zdarec pánové

Tak pročítám stále vaše názory a některé sem si vzal k srdci - uvažuju teda že do začatku koupím nějakou tu naked, a rozjezdím se sezonu dvě, došetřím nějaké kačky a pak si teda pořídím nějakou mému srdci blizkou SS však mám 21 a nic mi neuteče ne?.( Ted prozkoumávám internet a zkoumám nabídku té "svaté trojice"... Konkrétně z nich favorizuje u mě asi Bandita akorát nevím jestli 400 nebo 600. Jelikož jsem u moto fakt začátečník tak favorizuje vzhledem, nějak mě oslovil. Jinak nemužu porovnávat. A po hledání po netu sem nějaké bližší důležité info které by mi pomohlo s výběrem nenašel. Nějaké tech. údaje. Spotřeba, zrychlení, maximálka. Ale to spíše jen informativně. Důležitější je spolehlivost, cena a dostupnost dílů, vlastnosti atd.).

A některé sem si vzal k srdci méně, nebo spíš vůbec (třeba kup si jawu 350) To mě spíše pobavilo, jako bez urážky k milovníkům 350, ale v dnešní době(možnosti výběru, dostupnosti a techniky) nechápu proč začínat na něčem takovém, co se více opravuje než najezdí. Nehledám totiž nic na dojiždění do práce do vedlejší dědiny, ale motorku pro svezení, zábavu a hlavně potěšení a radost z jízdy.

Navíc vím, že můj rozpočet není nic moc, ale zas tak omezený snad nejsem.

Ale každopádně všem děkuju za rady a názory!!!

Začátečnické dilema

18.5.2011 v 22:57 | Nahoru | #71
no každopádně hodně štěstí při nákupu i jízdě

(reakce na) Začátečnické dilema

19.5.2011 v 07:49 | Nahoru | #72
callowsick> nevim, eslivá si jel na nějakym tady zmíněnym pětikilu, ale kámoš, když si koupil ER-5, tak mi to půjčil - vona fakt zase kdovíjak nejede...jenže prostě podvozek, brzdy a motor jsou úplně jinde, jak u Jawy...ale jak píšeš, každej na to máme svůj názor

Začátečnické dilema

19.5.2011 v 11:49 | Nahoru | #73
Zdar.

No řeším podobnou věc. Je mi taky 21 a líbí se mi sporty. Jak jsem tu četl o tom oblečení za 10 000, tak nevim nevim. Já osobně šetřim už skoro 2 roky, takže jsem se s penězma z brigád apod. dostal na zhruba 100 tisíc.
Ale koupit si textilní oblečení na sport, abych na tom co nejvíc ušetřil? Hodně lidí mi řikalo, že šetřit se má na motorce ne na oblečení. Zvlášť, když jsi začátečník.
Já koupil kožený oblečení Alpinestars celkově zhruba za 25000(boty,kalhoty,bunda,rukavice, páteřák), samozřejmě v kůži.
Taky jsem měl bláhový představy, že za oblečení utratim max. 15 000, ale když jsem viděl, co to je materiály a co to má za chrániče, tak jsem neváhal.
Jsem taky začátečník, takže tady nemůžu dávat rady jak mazák, ale...

Začátečnické dilema

19.5.2011 v 12:58 | Nahoru | #74
jj, občas jsem se svezl na GS.
ale zakladatel tu mluvil o CBR 600, ne? a to je přeci jen jiný kafe. no, i ten Bandit 6 je na tom líp jak 1/2 litr.

Začátečnické dilema

20.5.2011 v 07:43 | Nahoru | #75
Bandit 600 je nesmrtelný motor, Jawa má něco do sebe taky a celkem rád na ni vzpomínám, i když musel být šroubovák pořád po ruce, ale když koupíš kousek s Vape nebo jiným spolehlivým zapalováním a dobíjením, dá se na tom objet svět, motor a převodovka drží, akorat ten podvozek a brzdy holt nic moc
A co se týká hadrů > komba tak 8tis. základ, helma 3tis. +, rukavice litr, boty dvojku..
Zbyde ti 30tis. a s tím se bude bandit blbě kupovat.
Za ty penize bych věděl o Suzuki gs500, i kdyby na rok, dva.. Nic ti neutece, ja v 21 letech jezdil právě na tý třindě a třeba to gs pro mě byla tenkrat motorka s velkým M

Začátečnické dilema

20.5.2011 v 09:06 | Nahoru | #76
Jestli nemáš stálý měsíční příjem a žiješ jen z kapesného, tak při koupi uvažuj aspoň s 15 tisíci jako zálohou. Pač na motorka fakt žere prachy. Jen si spočti náklady na benzín...

1 reakcí na tento příspěvek Začátečnické dilema

20.5.2011 v 11:22 | Nahoru | #77
Měl jsem stejný problém.. Já to vyřešil tak, že ve 21 letech jsem si koupil suzuki GSX 1100G r.v.91, 80Kw, Stála mě 38 000,- a vážila něco okolo 280kg v čemž byl asi i nejvědší problém .. ale jinak dle mě záleží hlavně na člověku.. Jestli nejsi kaskadér, tak se mužeš hodně naučit i na silnějších mašinách.. akorát to chce zkoumat pomalu a nezkoušet hned, co ta motorka vydrží.. Třeba jezdit rok, či dva zvolna a takřka si ošahat motorku.. Teď mám R1 a je to zase úplně o ničem jiném.. Na to, že je ještě silnější, tak je asi o 100kg lehčí a to je na tom hned všechno znát.. Prostě nesmíš zezačátku machrovat a jezdit jako kretén

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začátečnické dilema

20.5.2011 v 14:24 | Nahoru | #78
djooky> no jo...ale to si potom nemusí kupovat sporta, ni? na kochačku a ošahání bohatě stačí pjetikilo naháč...navíc to bude levnější (i co se servisu týká) jak SS a bez kapot, takže i případnej pád nemusí znamenat automatickou přestavbu na "strííítapyčo"

dalšim aspektem je, že, ač je to infantilní, si ho budou v zatáčkách dávat babetty...

prostě nechápu smysl toho, že si koupim zmrzlinu a pak na tom budu jezdit vofafrně, páč z toho výkonu budu mít vánoce...nevim, přijde mi to jako pozérství, koupit si mašinu, na kterou nemam a pak bejt akorát nasranej z toho, že se celou vyjížďku budu nervovat, abych tam náhodou v zatáčce nedal moc plynu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začátečnické dilema

20.5.2011 v 16:36 | Nahoru | #79
selkie> jj, někdo radí, že je to prej v hlavě a můžeš sedlat rovnou litrovýho SS, ale stačí mít zkřehlý prsty, blbě hrábnout v zatáčce na heft a letíš k zemi. Zkušenosti nekoupíš, ty získáš, když využíváš potenciál mašiny naplno - a kterej začátečník využije potenciál i jen šestky, že?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začátečnické dilema

21.5.2011 v 11:22 | Nahoru | #80
charlie.vtx1800> spíš kdo vůbec využije potenciál byť "jenom" šestky...

(reakce na) Začátečnické dilema

21.5.2011 v 11:31 | Nahoru | #81
selkie> Ono ani tak nejde o to KDO, ale spíš o to KDE. Na cestě těch míst, kde se ten potenciál z toho dá vymáčknout je relativně málokde.
Osobně litr už beru jako pozéřinu, když s ním člověk nejezdí aspoň občas na okruh...pozéřinu, které se časem asi ale taky nevyhnu

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začátečnické dilema

23.5.2011 v 15:19 | Nahoru | #82
selkie> A kdo říkal, že se kochám Jen říkám, že se dá naučit i na silnějších mašinách a nemusíš si hned kupovat něco malinkého.. A nemusí ten Váš potenciál využít hned na samotnym začátku... Zkujšenosti dostaneš jak na něčem slabšim, tak i na nečem silnějším. (Časem).. Ano, určitě nějaká pěti a nebo šestistovečka dost, dost a dost bohatě stačí.. ale pokud je kluk vysokej, tak jako já, tak by mu něco menšího dělalo spíše problémy, než aby se na tom nějak naučil a trochu se rozjezdil... A neříkej mi, že na našich silnicích ten potenciál v každý zatáčce využiješ. Dáváš jen to, co moc dobře znáš a víš. Ale i když znáš a víš, tak si furt dáváš velkej pozor na ostatní .. ,,Frki" má pravdu,, pokud chceš zkoušet, co ti motorka vydrží na maximum.. tak se to dá testovat jen někde na okruhu..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začátečnické dilema

23.5.2011 v 19:04 | Nahoru | #83
djooky> to nebyl útok na tebe...já zas říkám, že je lepší sbírat zkušenosti postupně..já bych třeba zakázal možnost udělat si papíry rovnou na velkou - pěkně od padiny, pak klidně čtvrtlitra, šestku a pak litra a vejš

ty zkušenosti, budeš na litru sbírat o dost dýl, než na nečem slabšim, na to dám krk

prosim tě, jak rozhoduje vejška s dilemou, jestli šestku nebo litra?

člověk, kterej umí, ten potenciál litra využije i na běžný silnici...jenže takovejch je kolik? a co ten zbytek?

(reakce na) Začátečnické dilema

23.5.2011 v 22:44 | Nahoru | #84
selkie> Dobrý, já to beru.. Jen říkam že stejně on, tak i já jsem měl nejvědší problém s rodičema, který nechtěj o motorce ani slyšet.. A tak ve 21 letech a nebo teď dokonce i ve 24 je docela blbí si koupit nějakou tu 50ku nebo 125ku přijde mi to málo, pokavaď váží třeba okolo těch 90 kilo... Kord, když třeba ještě někoho poveze. To je sotva doveze.... Je Jasný, že některejm lidem to stačí.. Zabít se můžeš i na 50ce.. Jen říkám, že silnější motorky jsou robustnější a daleko víc snesou a hlavně unesou.. Pokud má možnost, tak jak já jsem tady už někde četl, motorku bych uškrtil.. I když mě osobně prijde škoda škrtit motorku..

Začátečnické dilema

27.5.2011 v 00:16 | Nahoru | #85
napadla me takova uvaha ja sem taky uplnej zacatecnik a byl sem za jednim kolegou co mel 125 cbr tak 3 roky starou mozna.sedel na ni uz druhou sezonu a uz jak sem jel za nim tak on vykloubene zapesti drtil to tam pod plnym a ja za nim v klidu z firebladem tocil do 6tis a stacil sem mu a zadnej stres pak sme jeli do zatacek ja se to jel ucit a on uz to tam znal a taky sem mu stacil i na poprve takze si myslim ze kdyz se jezdi hlavou muzes jezdit stejne rychle jako na 125ce a ziskavat zkusenosti siroka guma lepsi brzdy vice toho zachrani pokud nejsi idiot a ten vykon je jen bonus kterej obdrzis az si vice troufnes zakroutit s plynem ale je pravda ze me je 27 a sem ridic z povolani uz 7 let takze ja jezdim hlavou urcite u tebe to musis vedet ty sam

1 reakcí na tento příspěvek Začátečnické dilema

27.5.2011 v 17:32 | Nahoru | #86
Od kdy je platná ta novela zákona(od 18 35kW z původních něo kolem 70ti tuším), aby si nemusel zase kupovat něco menšího?

(reakce na) Začátečnické dilema

27.5.2011 v 20:34 | Nahoru | #87

han píše: LukynF.> na té dváce bych ho chtěl vidět 180cm, 90kg



Já bych se toho tak nebál. Já osobně jsem na malým CBRu jezdil skoro až do 19 a můžu říct, že sem vypadal líp já (tehdy 187cm a 90kg) na CBRu, než jeden známé, kterýmu tatík koupil nějakýho šestkovýho naháče a měl asi metr šede s odřenýma ušima

Na naučení super mašina. Mě v tom taky nikdo nepodporoval, takže když nepočítám stroj, na kterým jsem se učil jezdit (Virago 250-mimochodem taky super, pohádřský a vypadá to celkem velice a vkusně), tak bylo CBRo moje první motka a měl jsem ji od 17 do 19 skoro

A jen bych chtěl dodat, že bys ji měl pravděpodobně jednu sezonu, ale zase bys ju koupil za hodně levno. S letošním novým modelem šli nehorázně důle, zbylo by ti dost peněz na pořádný hadry a údržbu. K tomu přidám to, že pokud si vystačís s nějakou ne uplně novou, tak ju fakt za podobný prachy prodáš a budeš si moct vychutnat ten požitek, když jedeš pro novou motku a pak si ju dovezeš dom, po dni, kdys najel cca 400-500km, odjížděl ráno, přijížděl veče tmy a ještě ten večer ju protáhl

Navíc, pokuds předtím fakt nikdy nejezdil, tak ona aji ta dváca dost překvapí. Já byl kolikrát hodně mile překpvapen, co umí. V zatáčkách proženeš kde jakou šestku Navíc spotřeba nulová. Cca 2,5 až 3,5l/100km a další plus, když si potykáš s asfaltem, tak tě to nebude tak mrzet a nevyjde to natolik, jako když o něj ,,opřeš" něco většího.

K tomu přičti univerzálnost: sportovní duch, pohodlný sedlo, dobrá podsedadlovka co se prostoru týče, suprový možnosti uchycení zavazadel při cestování a další.

Toď můj názor

PS: Nepřemýšlels o starší Hondě NSR125? Taky to není k zahození, prostě přijedeš na křižovatku a každýmu bude jasný, co si o něm myslíš ...NaSRat!!!... A nebo Aprilia RS 125, ale to jsou oba dvoutakty. Vyšší spotřeba, ale zase už to jede bezproblému 150-180. Já s CBRem měl vyhlídkovou jídzu v 90 uplně v pohodě a na dálnici 120-130, maximálka 138

PSS: A nebo by ses mohl podívat po nějakých Endurech. ty jsou klidný, nejsou to divočiny, dají se hodně upravit a maj taky něco do sebe. Viz moje EXC

(reakce na) Začátečnické dilema

27.5.2011 v 20:36 | Nahoru | #88
selkie> amen! Celkems to vystihl

(reakce na) Začátečnické dilema

27.5.2011 v 20:39 | Nahoru | #89
djooky> Ano, ale až na to s tou výškou. Já měl nějakou dobu malý CBRo a už když sem si ho kupoval sem měřil 187 a ani jednou mi to fakt jako --- velký mínus nepřišlo :P

(reakce na) Začátečnické dilema

27.5.2011 v 20:48 | Nahoru | #90

SVéčko píše: Od kdy je platná ta novela zákona(od 18 35kW z původních něo kolem 70ti tuším), aby si nemusel zase kupovat něco menšího?



Na 99,9% by to mělo byt platný k 1.1. 2012. Už si to nepamatuju přesně, musel bych se podívat do zákoníku. Viděl jsem to někdy začátkem semestru.
Jen bych chtěl dodat, že pokud má někdo řidičák teďka třeba od 18 na 25kW (jak já) a má třeba šestkový CBRo s 25kW v TP, tak by se ho to týkat nemělo. Aspoň takdle to bylo, když jsem se na ten zákon díval. Pokud to ti chujové nezměnili
Byl oto psaný tak, že se ten nové zákon bude týkat těch, kteří si budou podle něho dělat papíry. Čili i těch, kteří budou mít 125 až v sedmácti.
Což je vtipný, páč někdo komu bude 16 třeba v prosincu, si odjezdí v říjnu nebo listopadu jízdy, domluví si zkoušku s komisařem a jak mu bude 16, dostane noty na 125. Někdo, komu bude 16 byť jen 1.1. 2012, tak si bude muset počkat o skoro dva roky dýl Což je uplně na hovno... A to ani nemluvím o tom, že na silnější si bude moct dělat noty až v 19 a ne v 18 jak to bylo teď. Sice to bude mít na 35kW a ne na 25kW, ale co z toho.

A ponaučení? Jediné způsob jak je obechcat (zákon a posrance dohromady) je koupit si ostrýho crossa (EXC, WR, FE...) nebo přímo crossku a jezdit všude možně, off-road, případně on-road, jen být opatrné na SPZ pokud budeš mít crossa. V terénu je zatim každýmu jedno, jaké máš výkon. Tam si jezdi klidně od 15 na 450 4T nebo 300 2T :P
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist