Je mi 21, zrovna dokončuju řidičák a tak řeším běžné začatečnické dilema co pořídit za stroj. Jelikož mi to rodiče nijak neschvalují tak jsem neměl možnost od brzkého věku jezdit a přirozeně vyvíjet stylem fichtl, simson, mz, java... GSX-R1000 . Tak jsem vlastně uplný začátečník až teda na pár jízd na pujčeným simáku nebo v autoškole.
K tomu proč to tu vlastně řeším. Baví mě hlavně sporty. A chci si koupit nějakou mašinu do začatku. Jsem finančně docela omezen jelikož ještě studuju, takže si nehci každý rok kupovat jinou motorku. Proto bych rád koupil mašinu na delší dobu. A tady nastává to dilema. Uplná začatečník, finančně omezen, libí se mi sporty, mám 21 180cm a 90kg a zdá se mi trapné a dost zbytečné si ted pořídit nějakou 125. 250 a 400 jsou docela dost drahé. A tak sem se rozhlížel a hodně se mi líbí HONDA CBR 600 F3. S mým rozpočtem kolem 45000 by mi ještě mělo zbýt na solidní oblečení jelikož to nechci rozhodně podcenit.
Nechci se ale přeceňovat a dostat do průseru při prvních kilometrech a první krizovce. A taky přijit o tu radost přesedlavat na silnější a lepší stroje jak to tu píšete. Ale fakt se mi zdá blbý si tedkom pořizovat nějakou 125. Tak sem tak trochu v pasti. Proto vás prosím o vaše rady a zkušenosti.
Předem dík za všechny názory a rady!
Naposledy editováno 14.05.2011 22:26:04
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začátečnické dilema
Kantorek píše: NickCarter> Fakt myslím že bys to zvládl bez mezistupně. Konkrétně SV650 je opravdu dobrá, velmi lehká, obratná, tak "akorát" silná. (Myslel jsem že ji budu mít navždy, ale začala mi vadit poloha příliš "na ruce" a krátké převody - to víš, všude je něco).
SV ma polohu přiliš "na ruce" ? Ja bych spis rekl ze je to cestak. To radsi po SSkach nekoukej. Skoro vsechny maj radikalnejsi posez. Jo ty kratke prevody jsou nic moc no. Ted jsem spokojen ze nemusim moc radit.
Frki píše: zebas> proleť si několik testů přileb na Youtubu, je jich tam dost. Co vím, tak Bell jednu dobu publikoval ve velkem pro SportBikeTrackGear či tak něco, a rozdíl tam vydět rozhodně byl.
Stačí hledat.
už se to tu několikrát probíralo, skoro mám pocit, že to nemá cenu znovu psát. Cena helmy neopovídá její kvalitě, bezpečnosti. Koupil jsem helmu za 1700 ve slevě normál cena asi 3500. V testech sharpu má 5*(nejvíc) má jich víc než přilby třeba za 10k
1 reakcí na tento příspěvek Začátečnické dilema
naučíš se něco o technice, naučíš se dávat do jízdy něco víc ze sebe, než se jenom spoléhat na motorku, dost možná objevíš kořeny motocyklení a pravděpodobně z tebe nevyroste motorkářská mrdka (neber to osobně, prosím - terminus technicus)
...no hele, původně to měla bejt sranda, ale když to čtu po sobě, tak to myslím vážně! Jawa 350!
a důležitá věc je, že ti nic neuteče a Hondici si můžeš koupit za rok.
jo, taky nejsou drahý a budeš mít luxusní hadry i helmu.
potom taky nerozumim tomu, že by se měl spoléhat jenom na motorku...neber to jako rejpání, mě to vážně zajímá, jak jsi to myslel
1 reakcí na tento příspěvek Začátečnické dilema
neposazuju ho na třipade v mizerným stavu, to ne - motorka musí být ok.
jinak jak jsem to myslel: určitě potkáváš spousty motorkářů. já taky. a dají se rozdělit právě třeba na ty, kteří začínali od mála (Jawa, Simson, MZ) - na těch jsem vždycky viděl větší zájem o motorku a ježdění jako takový, než o styl.
a druhá skupina by byli ti, kteří se cítili moc trapně na něčem slabším než 600 a tihle obyčejně jezdili pro ten styl.
není to dogma a pravidlo taky ne. jenom je to dost častý - alespoň v mým okolí.
to srovnání s autama mi nepřijde moc na místě, myslím, že motorky jsou v mnoha ohledech jiný
1 reakcí na tento příspěvek Začátečnické dilema
neumím si třeba kluka moc představit při začátečnickejch krizovkách, kdy potáhne za plyn víc, než chce, nebo hrábne na brzdu necitlivě. to, co mu bude línej motor tolerovat a tupá brzda taky, mu ostřejší motor a brzdy nedarujou.
představuju si sebe začínajícího na CBR 600 a asi bych si dostkrát lehnul. a třeba jenom opojením z toho, jak to vystřelí, když za to vezmu.
Tak pročítám stále vaše názory a některé sem si vzal k srdci - uvažuju teda že do začatku koupím nějakou tu naked, a rozjezdím se sezonu dvě, došetřím nějaké kačky a pak si teda pořídím nějakou mému srdci blizkou SS však mám 21 a nic mi neuteče ne?.( Ted prozkoumávám internet a zkoumám nabídku té "svaté trojice"... Konkrétně z nich favorizuje u mě asi Bandita akorát nevím jestli 400 nebo 600. Jelikož jsem u moto fakt začátečník tak favorizuje vzhledem, nějak mě oslovil. Jinak nemužu porovnávat. A po hledání po netu sem nějaké bližší důležité info které by mi pomohlo s výběrem nenašel. Nějaké tech. údaje. Spotřeba, zrychlení, maximálka. Ale to spíše jen informativně. Důležitější je spolehlivost, cena a dostupnost dílů, vlastnosti atd.).
A některé sem si vzal k srdci méně, nebo spíš vůbec (třeba kup si jawu 350) To mě spíše pobavilo, jako bez urážky k milovníkům 350, ale v dnešní době(možnosti výběru, dostupnosti a techniky) nechápu proč začínat na něčem takovém, co se více opravuje než najezdí. Nehledám totiž nic na dojiždění do práce do vedlejší dědiny, ale motorku pro svezení, zábavu a hlavně potěšení a radost z jízdy.
Navíc vím, že můj rozpočet není nic moc, ale zas tak omezený snad nejsem.
Ale každopádně všem děkuju za rady a názory!!!
No řeším podobnou věc. Je mi taky 21 a líbí se mi sporty. Jak jsem tu četl o tom oblečení za 10 000, tak nevim nevim. Já osobně šetřim už skoro 2 roky, takže jsem se s penězma z brigád apod. dostal na zhruba 100 tisíc.
Ale koupit si textilní oblečení na sport, abych na tom co nejvíc ušetřil? Hodně lidí mi řikalo, že šetřit se má na motorce ne na oblečení. Zvlášť, když jsi začátečník.
Já koupil kožený oblečení Alpinestars celkově zhruba za 25000(boty,kalhoty,bunda,rukavice, páteřák), samozřejmě v kůži.
Taky jsem měl bláhový představy, že za oblečení utratim max. 15 000, ale když jsem viděl, co to je materiály a co to má za chrániče, tak jsem neváhal.
Jsem taky začátečník, takže tady nemůžu dávat rady jak mazák, ale...
A co se týká hadrů > komba tak 8tis. základ, helma 3tis. +, rukavice litr, boty dvojku..
Zbyde ti 30tis. a s tím se bude bandit blbě kupovat.
Za ty penize bych věděl o Suzuki gs500, i kdyby na rok, dva.. Nic ti neutece, ja v 21 letech jezdil právě na tý třindě a třeba to gs pro mě byla tenkrat motorka s velkým M
1 reakcí na tento příspěvek Začátečnické dilema
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začátečnické dilema
dalšim aspektem je, že, ač je to infantilní, si ho budou v zatáčkách dávat babetty...
prostě nechápu smysl toho, že si koupim zmrzlinu a pak na tom budu jezdit vofafrně, páč z toho výkonu budu mít vánoce...nevim, přijde mi to jako pozérství, koupit si mašinu, na kterou nemam a pak bejt akorát nasranej z toho, že se celou vyjížďku budu nervovat, abych tam náhodou v zatáčce nedal moc plynu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začátečnické dilema
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začátečnické dilema
Osobně litr už beru jako pozéřinu, když s ním člověk nejezdí aspoň občas na okruh...pozéřinu, které se časem asi ale taky nevyhnu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začátečnické dilema
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začátečnické dilema
ty zkušenosti, budeš na litru sbírat o dost dýl, než na nečem slabšim, na to dám krk
prosim tě, jak rozhoduje vejška s dilemou, jestli šestku nebo litra?
člověk, kterej umí, ten potenciál litra využije i na běžný silnici...jenže takovejch je kolik? a co ten zbytek?
1 reakcí na tento příspěvek Začátečnické dilema
han píše: LukynF.> na té dváce bych ho chtěl vidět 180cm, 90kg
Já bych se toho tak nebál. Já osobně jsem na malým CBRu jezdil skoro až do 19 a můžu říct, že sem vypadal líp já (tehdy 187cm a 90kg) na CBRu, než jeden známé, kterýmu tatík koupil nějakýho šestkovýho naháče a měl asi metr šede s odřenýma ušima
Na naučení super mašina. Mě v tom taky nikdo nepodporoval, takže když nepočítám stroj, na kterým jsem se učil jezdit (Virago 250-mimochodem taky super, pohádřský a vypadá to celkem velice a vkusně), tak bylo CBRo moje první motka a měl jsem ji od 17 do 19 skoro
A jen bych chtěl dodat, že bys ji měl pravděpodobně jednu sezonu, ale zase bys ju koupil za hodně levno. S letošním novým modelem šli nehorázně důle, zbylo by ti dost peněz na pořádný hadry a údržbu. K tomu přidám to, že pokud si vystačís s nějakou ne uplně novou, tak ju fakt za podobný prachy prodáš a budeš si moct vychutnat ten požitek, když jedeš pro novou motku a pak si ju dovezeš dom, po dni, kdys najel cca 400-500km, odjížděl ráno, přijížděl veče tmy a ještě ten večer ju protáhl
Navíc, pokuds předtím fakt nikdy nejezdil, tak ona aji ta dváca dost překvapí. Já byl kolikrát hodně mile překpvapen, co umí. V zatáčkách proženeš kde jakou šestku Navíc spotřeba nulová. Cca 2,5 až 3,5l/100km a další plus, když si potykáš s asfaltem, tak tě to nebude tak mrzet a nevyjde to natolik, jako když o něj ,,opřeš" něco většího.
K tomu přičti univerzálnost: sportovní duch, pohodlný sedlo, dobrá podsedadlovka co se prostoru týče, suprový možnosti uchycení zavazadel při cestování a další.
Toď můj názor
PS: Nepřemýšlels o starší Hondě NSR125? Taky to není k zahození, prostě přijedeš na křižovatku a každýmu bude jasný, co si o něm myslíš ...NaSRat!!!... A nebo Aprilia RS 125, ale to jsou oba dvoutakty. Vyšší spotřeba, ale zase už to jede bezproblému 150-180. Já s CBRem měl vyhlídkovou jídzu v 90 uplně v pohodě a na dálnici 120-130, maximálka 138
PSS: A nebo by ses mohl podívat po nějakých Endurech. ty jsou klidný, nejsou to divočiny, dají se hodně upravit a maj taky něco do sebe. Viz moje EXC
SVéčko píše: Od kdy je platná ta novela zákona(od 18 35kW z původních něo kolem 70ti tuším), aby si nemusel zase kupovat něco menšího?
Na 99,9% by to mělo byt platný k 1.1. 2012. Už si to nepamatuju přesně, musel bych se podívat do zákoníku. Viděl jsem to někdy začátkem semestru.
Jen bych chtěl dodat, že pokud má někdo řidičák teďka třeba od 18 na 25kW (jak já) a má třeba šestkový CBRo s 25kW v TP, tak by se ho to týkat nemělo. Aspoň takdle to bylo, když jsem se na ten zákon díval. Pokud to ti chujové nezměnili
Byl oto psaný tak, že se ten nové zákon bude týkat těch, kteří si budou podle něho dělat papíry. Čili i těch, kteří budou mít 125 až v sedmácti.
Což je vtipný, páč někdo komu bude 16 třeba v prosincu, si odjezdí v říjnu nebo listopadu jízdy, domluví si zkoušku s komisařem a jak mu bude 16, dostane noty na 125. Někdo, komu bude 16 byť jen 1.1. 2012, tak si bude muset počkat o skoro dva roky dýl Což je uplně na hovno... A to ani nemluvím o tom, že na silnější si bude moct dělat noty až v 19 a ne v 18 jak to bylo teď. Sice to bude mít na 35kW a ne na 25kW, ale co z toho.
A ponaučení? Jediné způsob jak je obechcat (zákon a posrance dohromady) je koupit si ostrýho crossa (EXC, WR, FE...) nebo přímo crossku a jezdit všude možně, off-road, případně on-road, jen být opatrné na SPZ pokud budeš mít crossa. V terénu je zatim každýmu jedno, jaké máš výkon. Tam si jezdi klidně od 15 na 450 4T nebo 300 2T :P