globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Staré auto
 
29.1.2011 v 15:29
Řekněme,že jsem majitelem vozu s R.V.89,vůz chce ode mne "koupit"známý,ale při přepisu je třeba zaplatit ekodanˇ,která tak znatelně navyšuje/převyšuje hodnotu vozu.Proto mi kupující navrhl,že pojistku si zaplatí,sepíšeme smlouvu o užívání vozu,veškeré náklady spojené s provozem si uhradí,ale majitelem papírově stále zůstanu já.Ptám se:co mi hrozí v případě jeho havárie,porušení dopravních předpisů,adt.Je možné toto"půjčení k užívání cizí osobou"vozu nějak právně ošetřit nebo raději nepodnikat nic a nechat vůz zvrakovat a vyřadit z evidence?Vozidlo je plně funkční,jen je staré a neprodejné. Děkuji za věcné názory.
Předchozí
1 2 3
Následující

(reakce na) Staré auto

30.1.2011 v 21:09 | Nahoru | #61

Danielos píše:

Máš jim dát totiž osvědčení o TP(malý TP) a zelenou kartu. Velký TP se nemá vozit u sebe. Na přihlášení je tuším jen 10 pracovních dní nebo tak nějak, ale bez sankcí za pozdější přihlášení.



Co mám zkušenosti z posledních let, vždy po mě při odhlášce "malý TP" (osvědčení o registraci se to jmenuje) chtěli - jinak neodhlásíme. Nějaké "dal jsem novému majiteli" je nezajímalo - musel jsem požádat o duplikát. A pokud se prokážes původním "malým TP" (když je vydáno nové - duplikát má jiné číslo), dopouštíš se trestného činu pozměňování úřední listiny a tam už končí všechna legrace ....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Staré auto

30.1.2011 v 21:14 | Nahoru | #62

Danielos píše: Ještě se to dělá tak, že ty to na něj odhlásíš a on si jen vyřídí pojistku. Na tebe to už není nahlášené, ty máš smlouvu v ruce a on nic nemusí platit.



Tuš a tak to je. Jednoduche, no ni

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Staré auto

30.1.2011 v 22:55 | Nahoru | #63

Reeaper píše: Tuš a tak to je. Jednoduche, no ni


i v tom polopřevodu,když nový majitel nebude platit pojistku náhodou tak kancelář pojistitelů bude vymáhat i po původnim majiteli a budou se muset dohodnout kdo zaplatí a teprve až jeden zaplatí tak druhý bude sproštěn od placení.....pro původního majitele to je na prd, protože udělal ze své strany maximum a i přesto ho můžou popotahovat a vymáhat prachy...zvážil bych, jestli mi to za těch pár stovek co to auto prodáš stojí, protože ekolikvidace je už dneska zdarma

(reakce na) Staré auto

31.1.2011 v 00:09 | Nahoru | #64
Bery RR> Když jsem já prodával Škodovku Rapida, tak mi to za to stálo, protože to byl mazel, chtěl jsem, aby šel do dobtrých rukou a o likvidaci (i když to je pro některé nepochopitelné) jsem ani neuvažoval, protože prostě nebylo proč.

Ale jinak k tomu, co píšeš - vůbec bych se toho takhle nebál, chce to jen nesedět doma a něco dělat, zajít na úřad, poslat e-mail, ptát se
Prodejem zaniká povinné ručení, takže kupující si ho zřídit musí, neb ho prodávající logicky zruší.
Prodávají auto na úřadě odhlásí na kupujícího a víc nemá co dělat. Dokončit převod musí kupující - asi těžko když někomu prodáš auto, tak za něj zacvakáš třeba 10tis jen tak To, že převod vyřídí kupující bych samozřejmě zapsal do KS a pokud by kupující dělal problémy, zašel bych na magistrát toto oznámit s tím, že jsem polopřevod provedl a dle KS zbytek řeší prodávající a tomu se nechce a já za něj nebudu platit. Tak aby o tom věděli.
Dobrý by bylo tohle taky oznámit na ČKP, v tomhle drobná iniciativa neuškodí.

A ČKP s tímhle nemá (neměla) problém, pokud máš doklad o tom, že jsi auto prodal - kupní smlouvu. Převod na magistrátu je jen úředničina, papírování, krmení těch zmetků, co tam sedí. Nic jinýho. Takže pokud by po prodávajícím ČKP požadovala zaplacení pojistky, stačí kupní smlouva a to, že auto bylo odepsáno na kupujícího.
Další věc je uvedení do KS následujícího:
- kupující vyřídí přepis auta na sebe
- kupující je seznámen s tím, že prodávající ruší PR a kupující stvrzuje, že na vozidlo zřídí PR na své jméno.

Pokud by tedy kupující auto na sebe nepřehlásil, případně nevyřídil pojistku, jdu na PČR s trestním oznámením podvodu. A to si už kupující rozmyslí.

Když by bylo nejhůře, zašel bych na úřad a auto nechal vyřadit z evidence, právě proto, že auto je stále na mě, kupující si ho nepojistil a chci mít klid. A kupující si pak může hrkat po cestách s vyřazeným autem

Takže opět - NO STRESS
Nedovedu si tedy představit, jaký riziko hrozí pro prodávajícího..všechno se dá ošéfovat a být v klidu.
Tohle jsou jen další důsledky té zmrdí ekodaně.

Aby někdo neřekl, že si moc vymýšlím - čerpám z loňských informací, kdy jsem jednak prodával auto, případně se o tyhle situace ještě trochu zajímal. Info jsem zjišťoval na ostravským magistrátu, případné dotazy na PČR byly taky místní
Samopzřejmě nejlepší je na tohle se zeptat s místě řešení, protože všichni víme, jak úřednící pracují spolehlivě všude stejně

edit: doplnění

Naposledy editováno 31.01.2011 00:13:58

Staré auto

31.1.2011 v 00:32 | Nahoru | #65
Je to tak. Ohledně PR - myslim, že je to v každý pojistný smlouvě, že jeden z důvodu zániku pojištění je prodej vozidla. Podle mě by to vůbec v kupní smlouvě být nemuselo, ale nic nepokazíš když to tam bude. Jenom s tim oznámením na PČR - nešlo by o trestní oznámení - nejedná se o trestný čin (a ani o provinění), je to buď přestupek nebo jiný správní delikt. A podle mě je to blbost - tys udělal cos musel. Na stranu druhou - kdyby to koupil někdo z druhýho konce republiky tak ty sám těžko nějak budeš vědět, jestli si to dotyčnej přihlásil nebo to nechal v polopřevodu. Jak již bylo řečeno - po odhlášce na novýho majitele tvoje povinnosti končí. Jen si zrušís povinný ručení ...

1 reakcí na tento příspěvek Staré auto

31.1.2011 v 02:50 | Nahoru | #66
Takže je věc vyřešena,auto zvrakujeme,eventuelně věnujeme za symbolickou cenu někomu,kdo si zaplatí ekopoplatek,jedná se totiž o Renault 5GTL 86". Chtěl jsem téma uzavřít,ovšem je tu spousta zajímavých postřehů a jistě přibudou další Nechám vlákno tudíž otevřené,nechtˇ se můžou vyjádřit i ostatní a jiní tak čerpat info. Děkuju a jsem rád,že i v neděli se dá získat spousta info prostřednictvím vás-nás nejen z řad motorkářů,když není čas čekat na úřední den.Situace u nás byla malinko komplikovanější,proto jsem se snažil v otázkách řešit jen to nejdůležitější,jinak by to bylo na dlouho.

Staré auto

31.1.2011 v 02:57 | Nahoru | #67
Jinak je možné si informativně zjistit dobu pojištění u jakéhokoliv auta// od kdy do kdy// a u které pojištovny na stránkách ČKP a to pouhým zadáním SPZtky auta.To jen pro ty,co tuto info netušili

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Staré auto

31.1.2011 v 16:17 | Nahoru | #68
DusanHaya> tak hlavně, že to máte vyřešený bez stresu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Staré auto

31.1.2011 v 16:31 | Nahoru | #69
Reeaper> hele a s radostí jsme s ním dnes udělali "demoliční derby" a zítra si jej odveze kovošrot,auto zrušeno a je po starostech stačí se tak trochu nasrat

(reakce na) Staré auto

1.2.2011 v 14:00 | Nahoru | #70
DusanHaya> no než se s tím s**t a řešit potom nějaký problémy, domlouvat se s kupujícím apod, je lepší to poslat ze skály, když už to auto nestojí za to

Staré auto

1.2.2011 v 22:04 | Nahoru | #71
Při odhlášce někdy proštípnou nebo prostříhnou datum na malej techničák (OTP), jsou tam na to ty čísla. Po tom datu už není platný.

Staré auto

2.2.2011 v 09:59 | Nahoru | #72
Já si myslim když to auto furt jezdí a je schopno projít STK, tk proč v něm dál nejezdit? Beztak ty nový auta stojej za hovno, přetechnizovaný mrdky, co se serou víc jak starý auta.
Úsměvný bylo jak tušim kolem novýho roku nebo kdy byly letos ty debilní mrazy ráno kolem -15 stupňů na ulici ten cvrkot, jak majitelé všemožných těch HDI, CRDi a jiných hi-tech moderních aut nemohli natočit ty svý křumpy za půl mega a více, běhali po ulici se startovacíma kabelama jak blbci a soused starej dědek sed do 40 let starýho trabanta, otočil klíčkem, motor udělal tráááátatata, ovanul ty paka m2téčkem a byl pryč
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist