globalmoto_kveten





Téma: Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek
V tomhle vlákně budu chtít shrnout poznatky z okruhů a racing přestaveb, poradit (pokud budu vědět), jak na to či ono anebo si naopak nechám odpovědět na to, co by mě zajímalo a nemám s tím zkušenost...
Jinak nejsem tady pořád, tak moje reakce může někdy být trochu zpožděná

Jako demo použiju moji aktuální letošní "stavbu", best bike R1 2007

[URL=
===============================================================================================

Pro zpřehlednění vlákna zkusím zachytit důležitý stránky a shrnout to do jakéhosi obsahu..

OBSAH:

1. stránka (témata)
Představení mých biků, kryt řetěz.kolečka, "potítko" na nádržce brzd.kapaliny, brždění z.brzdou, ...

2.-3. stránka (témata)
GSXR1000 K1-K3, R1, barevný design a polepy, přepákování prodej a vychytávky, zkrácení plynu, úpravy DUC1098, hustokrutý photos ze závodů, řidítka, převody, laditelné moduly (vstřik.), ...

4.-5. stránka (témata)
Moje crashe, origo.zbořku nebo vylítanou okruhovku, odpověď Honzissovi na 7 otázek, ...

6. stránka (témata)
Cena okruhovky, GSXR750, fce Quickshifteru, mýty o ZX10 , pneumatiky, licence, náklady na sezónu, ...

7.-8. stránka (témata)
Náklady na sezónu, holka na ZX10, údržba podvozku, CBR600, názory na 2V, ...

9. stránka (témata)
Střelci Volná nad 600, povolené úpravy MČR, R1 - PVM + ARROW + Ohlins, Sportovní průkaz, ...

10. stránka (témata)
Pneu, powercommander, spojka R1, řetěz 520, ...

11. stránka (témata)
Řetěz 520 a dynamické účinky soustavy, hubnutí pilota/zvyšování výkonu motoru, reklama na motorkách, chlastačky, ...

12. stránka (témata)
Powercommander III USB do 6tis.Kč (petr.r1), Dynojet kit pro karbce, kde koupit řetězovku, zase chlast-photos :) ...

13.-14. stránka (témata)
Kocovina, GSXR750 K1, Pwrcommander a Ignition modul, ladění Suzuki elektroniky, titanový výfuk/nerez, tuning tělesné hmotnosti, nastavení vidlí, ...

15.-16. stránka (témata)
Větší chladič, výběr Perňa-lyží, závodní díly na moto, brzd.destičky, kam s motorkou na ladění, fota "slavných", ...

17.-19. stránka (témata)
Brzdové hadice, destičky, úpravy kapot - "čočky", cena startovného MČR, nabídka Perňa's R1 05 od p.Kozelky + diskuze (prodáno!!!), ...

20. stránka (témata)
Repase podvozku, ski-photos, levné ježdění na okruhu, výběr sportovních pneu, ...

21.-22. stránka (témata)
Brzdová kapalina, opět pneu (tlak, 2směs/klasika), jízda na okruhu a sledování budíků, Hungáč foto, ...

23.-25. stránka (témata)
Dawe02 jobs, licence info, motoškoly, rozety a kolečka, MiP motivation, sportovní průkaz, převody, ...

26. stránka (témata)
Slovakiaring, leštiči a jejich "absťák", Perňa v dívčí škole autoritou , ...

27.-28. stránka (témata)
Rijeka, 190/50 vs 190/55, umístění IR přijímače pro laptimer, 16,5" ráfky a pravidla MČR, prodej Perňovy R1 07, luxusní R1 2009, ...

29.-30. stránka (témata)
Slovenská licence, prodej mojí "legendární" kombinézy, NEW Look oblečku Road Racing Liberec 2009, ...

31. stránka (témata)
Troška ze zimních radovánek a přípravy, Grafy výkonu mé "bejvalky" - nynější majitel Pepazdepa-84, ...

32. stránka (témata)
Brždění a rychlost na cílovce v Mostě, můj crash v "bulváru" r.2000, ...

===============================================================================================


My new bike - pro sezónu 2009. Je to model 2008, takže nebude žádnej rozdíl..

[URL= možná s těmito věcičkami ...néé, pojedu "sérii"

[URL=


Naposledy editováno 19.11.2009 11:29:42

1 reakcí na tento příspěvek Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

30.9.2013 v 16:21 | Nahoru | #8851
a este jedna otazka. co treba doladit na prednych tlmicoch ked sa mi pri brzdeni moc ponara predok? Dik

(reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

30.9.2013 v 16:41 | Nahoru | #8852
zubco1> KOLIK JE TO MOC ||???

Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

30.9.2013 v 17:10 | Nahoru | #8853
paska mi jazde zostane tak max 1cm na konci klzaku/piestnice, neviem ako to spravne nazvat

1 reakcí na tento příspěvek Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

30.9.2013 v 18:09 | Nahoru | #8854
přítáhnout pružinu
ale vše zkoušet po otáčkách (zářezich)

Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

30.9.2013 v 21:26 | Nahoru | #8855
dotiahnut pruzinu. seria je 4,5 zarezu vonku, ja mam 4.

a to tam mam hyperpro pruziny tusim 9,5N, ale zas je pravda ze aj s kombou mam cca 110kg.
A ked pritiahnem pruzinu, treba aj nejako upravit kompresiu?

1 reakcí na tento příspěvek Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

30.9.2013 v 21:59 | Nahoru | #8856
ano odskok i kompresi musíš to zkoušet jak to bude fungovat ,,,,a hlavně si to znač,,,

(reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

30.9.2013 v 22:50 | Nahoru | #8857

gorkin píše: ano odskok i kompresi musíš to zkoušet jak to bude fungovat ,,,,a hlavně si to znač,,,



nedělal bych to najednou, může klidně začít jen předpětím, ale tam by se ten 1 cm od konce neměl změnit, jen se zmenší dráha pohybu tlumiče a tím i pocit ponoření. Odskok a kompresi taky ladit zvlášť, třeba to ponoření se dá ovlivnit přitáhnutím komprese, aniž by bylo třeba sáhnout na odskok.

Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

30.9.2013 v 22:55 | Nahoru | #8858
píšu že to musí zkoušet
ve druhe odpovědi píšu ať přitvrdí pružinu

1 reakcí na tento příspěvek Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

30.9.2013 v 23:52 | Nahoru | #8859
este otazka. aky vplyv ma odskok zadneho tlmica pri akceleracii na chovanie motorky?

Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

1.10.2013 v 00:17 | Nahoru | #8860
No já bych naopak začal tím nejjednodušším. Zkusil bych snížit útlum na odskoku. Vidle se často ponořujou proto, že je nastavenej velkej útlum na odskoku, takže vidle se při brždění furt zasouvaj a nestíhaj se vracet. Až potom bych řešil přidání útlumu na kompresi a pak až předpětí pružiny a na konec výměnu pružin. Je to ale jen můj lajckej názor... Tak a teď si vyber...

Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

1.10.2013 v 00:20 | Nahoru | #8861
A k tomu zadnímu tlumiči - funguje to stejně, jak jsem psal o těch vidlích. Když máš velkej útlum na odskoku, při akceleraci se ti ze stejnýho důvodu motorka vzadu "ponořuje" namísto toho, aby se zvedala. A na to není geometrie motorky stavěná. Takže si můžeš vykoledovat smyk, pokud jsi ještě v náklonu, v lepším případě jen vlnění motorky a jiný projevy nestability.

1 reakcí na tento příspěvek Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

1.10.2013 v 00:23 | Nahoru | #8862
... a poslední poznatek, 9.5kN je na tvojí váhu opravdu málo. Asi i bez ohledu jak brzdíš. Já jsem na brzdy prase a při svejch 70kg jezdím 11.0kN a mám to tak akorát...

1 reakcí na tento příspěvek Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

1.10.2013 v 07:16 | Nahoru | #8863
když už se tu řeší ten podvozek,asi mám stejnej problém.Na výjezdech při přidání plynu ztrácím adhezi předního kola,budto se úplně utrhne nebo mi to dělá hroznej bordel s řídítkama.Kámoš mi to nastavoval tak aby mi ta motorka hezky padala do zatáček ale při mém čase to není normální asi.....co ted s tím? též to řešit přes zadní tlumič??

Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

1.10.2013 v 07:46 | Nahoru | #8864
krouzek 1cm před koncem zdvihu po jízdě je špatně? To kdyz se utahne predpeti, nebo komprese nebo se daj pružiny ze to skončí třeba 3cm prd koncem tak k cemu tam je ten nevyuzitej zdvih vidlice? To je jako rezerva kdyby si šel někdo zaskakat na mx trať? :)

Jak říká bikerxx kdyz se to zatlouka do zdvihu na sérii nerovnosti, moc velkej odskok, jinak na ponorovani pri brzdění funguje větší komprese(low speed okruh)
Pružiny - je celkem rozdíl progresivně vinuta pružina vs linearni - kdyz se porovnávají tuhosti

Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

1.10.2013 v 08:02 | Nahoru | #8865
k pruzine - je to Hyperpro linearna - pri objednavke som poielal moju vahu a poslali mi toto

a k tomu odskoku vzadu mam teraz 8 klikov z uplneho dotiahnutia /seriovy stav/, ale je pravda, ze pri prepruzeni sa mi fakt dost pomaly vracia. Ked to dam na 12 klikov, tak to ide krasne spat.

v predu mam odskok 5 kliko z max. /seria 6/ - na tych piatich klikoch ked chytim motorku za rajdy a sklbnem s nou hore, citim ako kusok zdvihnem pred. koleso. To asi nebude dobre, ze. Pri 7 klikoch ostane koleso krasne na zemi.

Tak skusim asi zatial tie odskoky.

Naposledy editováno 01.10.2013 08:05:01

(reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

1.10.2013 v 08:09 | Nahoru | #8866
zubco1> Já bych začal nastavením statickýho propružení bez jezdce/s jezdcem - pokud jsi to teda už nedělal. Na tom už poznáš, jestli potřebuješ tvrdší péro .Když tak tady je to hezky popsaný.

http://www.eagleraci...o-tlumice-ohlins.htm

Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

1.10.2013 v 08:48 | Nahoru | #8867
staticke prepruzenie som nerobil

1 reakcí na tento příspěvek Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

1.10.2013 v 09:25 | Nahoru | #8868
u statickýho propružení už je potřeba vědět co a jak....ne u nějakého garážmistra
jestli chceš mít pérovani přesně na svou váhu ...odvez to někomu co se podvozkem zabýva
jinak muže být vice škody než užitku

(reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

1.10.2013 v 11:00 | Nahoru | #8869
gorkin> Myskím, že nastavení statickýho propružení není až taková věda. Jde přece jen o nastavení tvrdosti pružin, poměr od vyvěšený motorky,potom o kolik si kydne bez jezdce a o kolik s jezdcem. Na to ti stačí metr a něco na vyvěšení motorky. Ta věda začíná až s nastavováním útlumů a odskoků.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

1.10.2013 v 11:12 | Nahoru | #8870

MichaelaZX636 píše: když už se tu řeší ten podvozek,asi mám stejnej problém.Na výjezdech při přidání plynu ztrácím adhezi předního kola,budto se úplně utrhne nebo mi to dělá hroznej bordel s řídítkama.Kámoš mi to nastavoval tak aby mi ta motorka hezky padala do zatáček ale při mém čase to není normální asi.....co ted s tím? též to řešit přes zadní tlumič??



Novou R6ku si uplne klidne naklikej podle manualu do serie, a jezdi. Dokud nebudes jezdit Brno pod 2:20, nema cenu na seriovej podvozek ani sahnout. Vetsinou to tuneni je na skodu, nez k uzitku. Musis mit uz hodne najezdeno, abys ocenila drobne zmeny na podvozku. A i pak je lepsi doladovat, nez delat generalni a radikalni zmeny ....

(reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

1.10.2013 v 11:19 | Nahoru | #8871
Ozzy_> Já právě žádné změny nedělala,když jsem jela na servis ke kamarádovi kterej dělá motorky na závody tak jsem mu řekla at se mi rovnou na ten podvozek podívá jestli je to správně nastavený.No udělal to prý tak aby se mi motorka dobře pokládala do zatáček.Ale jak říkám ted mám problémy,že na výjezdu když přidám hodně plyn tak se to přední kolo utrhne nebo mi hodně kmitaj řídítka tak nevím zda je to normální

3 reakcí na tento příspěvek Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

1.10.2013 v 11:50 | Nahoru | #8872
ono to chce ve vidlích aspoň jednou za rok vyměnit olej. pak je to jako když s tím zatočí pan Haslacher

(reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

1.10.2013 v 11:58 | Nahoru | #8873

Ermolenko píše: ono to chce ve vidlích aspoň jednou za rok vyměnit olej. pak je to jako když s tím zatočí pan Haslacher



To je základ

(reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

1.10.2013 v 13:20 | Nahoru | #8874

Ermolenko píše: ono to chce ve vidlích aspoň jednou za rok vyměnit olej. pak je to jako když s tím zatočí pan Haslacher



2 reakcí na tento příspěvek Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

1.10.2013 v 13:36 | Nahoru | #8875
Ozzy: Promiň ale Kdy pochopíš že nastavení z fabriky do provozu neni nejlepší na okruh, každý váží jinak, každý má jiný stil , jiný pocit a ta motorka se dá naladit tak aby každému vyhovovala. Tvoje motorka je jak žvejkačka, ale vyhovuje ti to i když každou chvíli ležíš.

Michaelo : na podvozek se zeptej tady treba ( jakuba od x bikers ) a nebo někoho kdo má stouhle R6 už něco za sebou. A nebo si jen pročti toto. http://www.eagleracing.cz/sites/techinfo-tlumice-ohlins.htm

Naposledy editováno 01.10.2013 13:41:58

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

1.10.2013 v 13:37 | Nahoru | #8876

Ermolenko píše: ono to chce ve vidlích aspoň jednou za rok vyměnit olej. pak je to jako když s tím zatočí pan Haslacher



Že si to kemiku někdy neřekl že se ve widlích mění wolej

Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

1.10.2013 v 13:56 | Nahoru | #8877
já jsem zaplat pánbu na podvozek nikdy nešáhnul a na mojí babičce v Brně 2:18 a Most 1:48 ( pro šťourali kdysi ) to uplně v pohodičce stačí. Podle mého kdo nejede v Brně okolo 10 a v Mostě okolo 40 nemusí řešit naprosto nic a to včetně gum jen jezdit a jezdit a jezdit. Všechno ostatní je vyhazování peněz, prostě a jednoduše BLBOST Howgh .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

1.10.2013 v 13:57 | Nahoru | #8878

norihaga píše: Že si to kemiku někdy neřekl že se ve widlích mění wolej



ty vole tobě zapoměli říct, že se musí dělat servis aspoň jednou za rok ale to si zjistil po pár sezonách

(reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

1.10.2013 v 14:01 | Nahoru | #8879

Nikotýn píše: ty vole tobě zapoměli říct, že se musí dělat servis aspoň jednou za rok ale to si zjistil po pár sezonách



ty kokůtku já mám bezúdržbowej motocykl a rovnou pak měním celej motór když rupnou po 9000!!! okruhových km kartery proto se divim

(reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

1.10.2013 v 15:13 | Nahoru | #8880

poli46 píše: Ozzy: Promiň ale Kdy pochopíš že nastavení z fabriky do provozu neni nejlepší na okruh, každý váží jinak, každý má jiný stil , jiný pocit a ta motorka se dá naladit tak aby každému vyhovovala. Tvoje motorka je jak žvejkačka, ale vyhovuje ti to i když každou chvíli ležíš.

Michaelo : na podvozek se zeptej tady treba ( jakuba od x bikers ) a nebo někoho kdo má stouhle R6 už něco za sebou. A nebo si jen pročti toto. http://www.eagleracing.cz/sites/techinfo-tlumice-ohlins.htm


ty do toho rejpeš ...
a ležiš ůplně stejným počtem né li víc
tak se uklidni
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Big Bang Devil Eyes Yamaha YZF-R1 StillFlyingMust 5 Dnes v 09:23 1Gabo
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1193, 1194] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35796 Dnes v 09:11 assassin
Yamaha R1 2005 cvakání Yamaha YZF-R1 Blacky94 7 13.5.2024 v 10:40 Krautkopf
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 599 24.4.2024 v 23:12 Ariete
Ventilové vůle Yamaha R1 2005 Yamaha YZF-R1 Richard65 3 13.4.2024 v 20:57 Richard65


TOPlist