postřehy, návody, zkušenosti a vyvracení mýtu, že Interphone je nejlepší intercom
EDIT: SCALA PACKTALK od strany 5 , byl oceněn jako nejlepší intercom roku 2015 www.motorkari.cz/tema/
SCALA PACKTALK od strany 5 www.motorkari.cz/tema/
Starší Scaly:......
Tak jsem pořídil BT intercom Cardo Scala G4.
Dříve jsme používali jejího předchůdce Cardo Scala Q2,ten níže je Q2
tuto značku jsme vybrali hlavně proto že uměla komunikaci 3 jednotek Q2 i když to nebylo dokonalý ale to sem nepatří.
G4 slibuje konferenční hovor 4 jednotek G4 (to asi hned nevyzkouším, zatím jsme jen 2)a lze používat i se staršími Scala Q2 ale potom samozřejmě bude dosah jen 500m, jednodušší ovládání intercomu,přehrávače mp3..., možnost upgrade firmware kabelem a také naladění stanic do paměti G4 v PC, G4 umí také FM rádio a má proti Q2 funkci RDS takže odpadá přelaďování při jízdě, dosah BT intercomu je udáván 1,6km (bude to samozřejmě na volné ploše).
G4 dojde v krabici viz odkaz zde kde je i tutorial jak G4 používat zde si po registraci stáhnete software pro nastavení G4 pomocí PC a pro aktualizace firmware. Na těchto stránkách jsou ke stažení i návody bohužel ne v češtině, ale mám ho taky tak ho kdyžtak pošlu, kdyby se to někomu hodilo. Tak kdyby k tomu někdo měl nějaký poznatky tak je uvítám.
Na druhé straně ještě řeším "vyladění" HTC HD2, pro komunikaci s G4 a to jak telefonování tak navigaci.
Manuál ke SCALA RIDER G4 v češtině ke stažení zde:www.motorkari.cz/motokatalog/ostatni/ostatni-cestovni.html
Vlákno s největší koncentrací uživatelů G4 Vyjížďky od KoCyMe
Naposledy editováno 02.07.2018 14:09:53
1 reakcí na tento příspěvek Interkomy scala Packtalk a starší modely G9,G4
Další poznatek je Click to Link, sice jsem tuto funkci nevyzkoušel z časových důvodů ale na stránkách Cardosystems přibyl v Animated Tutorial v sekci Intercom odkaz na použití Click to Link a funguje to tak, že uvidím někoho s G4 (za předpokladu, že má tuto funkci v menu G4 povolenu) stisknu 2x krátce tlačítko A a čekám, neznámé G4 se ozve oznamovací tón a je jen na ní zda hovor přijme stiskem tlačítka A samozřejmě na své G4 .
Ale kolega není moc pečlivý co se nabíjení týče takže si spíše myslím, že problém byl ve vybití jeho baterie, G4 je po prvním nabití poměrně nenabitá, takže je dobrý udělat několik cyklů nabito/vybito a nebo prostě jak nabíjení zhasne tak ho opět zaktivovat potom už je to OK.
Dokonce se mě podařilo při konferenci přijmout telefonní hovor i když na mé G4 jsou napárovány další dvě G4 a jít by to nemělo, obě G4 byly ke mě v tu chvíli připojeny (připojení/odpojení G4 hlasově hlásí), ale nepodařilo se mě ani jednu z obou G4 připojit konferenčně k probíhajícímu tel. hovoru i když by to jít mělo.
Nikoho dalšího s G4 jsme cestou nepotkali nebo si ho nevšimli a tak jsem nemohl vyzkoušet fci Click to Link.
Také začínám řešit navigaci s bt abych ji slyšel, Garmin či TomTom pro mě nepřichází v úvahu velikostí přístrojů na zx10r moc místa není, takže jsem se (asi) rozhodl pro HTC Desire HD s OS Android, doufám tedy, že někde stáhnu nějakou navi do toho a CorePlayer na mjůzik, aby mě to běhalo jako kolegovi zde: www.motorkari.cz/forum-detail/ akorát, že on to provozuje na HTC HD2 s OS WM, to co mám v merku já je krapet novější a má větší MPix foťáku tak by snad mohlo být lepší na ty běžný motomomentky, tak pokud někdo máte zkušenosti, odkazy kde postahovat soft pro HTC Desire HD (vyzkoušenou navi)... písněte budu rád.
Spojení konference bez problému, G4 má občas problém při dlouhém vzdálení nějakého z účastníků spojení obnovit, ale co se dá dělat. Pokud se spojení nenaváže tak jsme prostě G4 zrestartovali a bylo to ok. Normální intercom (ne konference) normálně běžela, případně pokud byla jedna G4 na kterou byly napárovány další 2 tak šla konference ve 3.
Projezdili jsme a prokecali celý den, vše přilby Schuberth S1 Pro a C3, montáž do origo zálisů v lícnicích, nic netlačí...
1 reakcí na tento příspěvek Interkomy scala Packtalk a starší modely G9,G4
HD2 přehráto do češtiny, jako navi používám Igo 8, hudební přehrávač Coreplayer, telefonní soft zatím origo - nelze použít hlasové vytáčení ze scaly, toto lze za použití jiného softu pro hlasové vytáčení.
Zatím nevýhody které řeším:
Při delší neaktivitě přes BT (třeba další odbočka za 10km) se BT odpojí od scaly, pokud furt kváká tak se neodpojí, pokud jede Coreplayer tak je to taky v pohodě.
Pokud je nablízku další spárovaná scala a scaly se "uvidí" výrazně se zhorší přenos zvuku z HD2.
Nelze spustit scalou mp3 z HD2 tak jako z telefonu poklepem na tlačítko A, to až tak ale nevadí HD2 mám na dosah a lze to spustit i za jízdy růčo.
Jinak na displej je vidět fakt parádně (v mém umístění na tachu (suchý zip)) i když svítí slunce zezadu a mapa je tmavší tak ukazatel za jak dlouho odbočit a kam je vždy vidět dostatečně.
O potížích s BT budu průběžně informovat, zkouším dle návodu na wmmanii upravit registry.
Teď momentálně to mám tady na stole, scaly spojený spolu, moje spojena s HD2, na HD2 běží navi a v pozadí visí jen Coreplayer (stejně jak za běžné jízdy bez poslechu mp3) a po druhém typu ůpravy registru z wmmanie to zatím min hoďku už drží, jaká je kvalita zvuku z HD2 do G4 to ještě teď nevím ale v průběhu dne to testnu.
Ještě k samotné G4 včera se nám občas stalo, že hovor (intercom) byl takový jako elektronický koktavý a pak se to vyčistilo, zkusil jsem tedy smáznout párování (na mojí G4 byly napárovány 2 další G4 a HD2) napároval jsem si jen HD2 a na kanál B druhou scalu, možné je že problémy s BT byly také tímto, někde jsem totiž četl že ta G4 která pojede první u bude mít navi má mít napárovánu jen jednu další G4.
No uvidíme....
nelze ji mít zapnutou a zároveň nabíjet, G4 se prostě vypne, takže nelze v nouzi za jízdy nabíjet a mít G4 zaplou ale zase na druhou stranu se nestane, že se vylomí konektor.
Tak ještě EDIT, G4 lze nabíjet za jízdy, ale..
Pokud je zaplá a připojí se napájecí kabel tak se vypne ale lze ji manuálně znovu zapnout a jede.
Naposledy editováno 09.05.2011 10:27:11
Fugo píše: ...O potížích s BT budu průběžně informovat, zkouším dle návodu na wmmanii upravit registry....
to jsem ti zrovna chtel poradit (v kontextu s tim vypinanim BT pri delsi neaktivite - jedna se nejspis o nejakou funkcionalitu pro setreni spotreby)
EDIT: jinak dik za poznatky. Je dobre, ze sem pises vsechny, i zdanlive malo vyznamny postrehy...
Naposledy editováno 09.05.2011 10:54:26
Jeli jsme v konferenci, občas se tedy stalo, že se někdo vzdálil a konference nám spadla ale ti co byly na sebe napárovaný kecali dál, někdy po přiblížení naskočila sama zpět a někdy se jí prostě muselo pomoci tlačítkem.
Párkrát se nám tedy stalo, že poslední G4 v řetězci se nám nechtěla připojit ale po nějaké chvíli se to povedlo.
Tak a teď k HD2, zde mám stále problém s BT propojením, které po čase padá, dnes jsem to sledoval a spadne A2DP a HF běží ale jen jako HF bez A2DP takže hlas z navi celkem naprd a o muzice ani nemluvím, ale to snad dotáhnu do konce aby to chodilo.
EDIT: doplnění včerejška
na dálnici jsme testovali dosah, tak je to dle promíchání skupiny ca 1km, pokud jsem třeba já spárován s posledním jezdcem a ostatní jsou uprostřed, myslím, že kdybychom udělali řetěz tak jak to je propárovaný tak bychom to dost natáhli.
Jinak právě jsem přeinstaloval HD2 a stejně ta kurva A2DP padá, ale až potom co se poprvé připojí k mojí G4 další G4, pak už A2DP bez vypnutí G4 nenaskočí, nevím zda je problém v HD2 či G4, ale mám pocit že ostatním s normálními tel A2DP naběhne a mp3 jim běží.
Jo a ještě se nám párkrát povedlo bez mé spolupráce, prostě samo, že navi slyšeli všichni 4 G4.
Tak ještě dnešní druhý edit:
Uplně jsem zresetoval HD2, nainstaloval znovu a testoval, nakonec to vypadá, že mě to A2DP shazoval sám Coreplayer, bez něj to jede stále, používám tedy standartní HD2 přehrávač.
Pokud se spojím s další scalou hudba se zastaví a po ukončení hovoru se opět pustí, potom je taky možnost přehrávač zapínat/vypínat přímo na scale, a taky posun písniček lze provádět na scale.
Při hlášce z navi se hudba automaticky ztišší a po odeznění hlášky opět začne hrát v původní hlasitosti.
Tak snad už to bude chodit tak jak má .
Naposledy editováno 17.05.2011 12:47:15
Občasná nesrozumitelnost přenosu mezi G4, interně jsme tento čas nazvali Matrix, prostě se většinou pár sekund přenos změní na hlas robota, ale za den se to stalo ca 2x a vždy to samo odeznělo (ale je fakt že kecáme defakto stále).
Starší telefony Nokia mají problém se spojením s G4 či udržet spojení.
Moje HD2, telefonní spojení bez problému, přehrávání MP3 až na vyjímky bez problému (asi 2x za víkend se mě stalo že se přehrávač spustil a hned vypnul, restartoval jsem HD2 a bylo to ok),
Navigace z HD2 je tak 50/50 někdy problém je a někdy ne (se zvukem), někdy když kecáme tak mě prostě hlášku do G4 nepošle a řekne ji reproduktorem což třeba ve městě slyším i do helmy, někdy to je v pohodě, pokud běží MP3 tak navi funguje správně.
Někdy je problém při poslechu MP3 aby se na mě napojil druhý jezdec dokud já neukončím poslech MP3, někdy to jde zase bez problému.
Funkce Click to Link funguje u nabitých G4 perfektně, vzdálila se nám třetí G4 která byla středovým uzlem pro naše 2 G4, pomocí fce. CtL jsme se spojili a vesele kecali, pozor při tomhle se na nás nemůže třetí G4 dobouchat, musíme jí to umožnit my tlačítkem, po té již jedeme opět v konferenci.
Chybí mě občas ROGER při přerušení spojení, většinou jej slyším je strana co iniciovala spojení, takže se občas v konfernci bavím s někým kdo tam není, stačilo by jen slabé pípnutí a člověk by věděl, že se něco stalo.
Telefonování za jízdy bez problému jako u předchozích Q2, jen HD2 nemá hlasové vytáčení a doplňující soft zase nepodporuje dvojklik na G4 pro iniciaci hlasového vytáčení, ale moje umístění HD2 je takové, že nemám problém i za jízdy na něj sáhnout a v kontaktech si vybrat když chci případně někomu volat (samozřejmě je to velmi nebezpečné, protože v tu chvíli se nevěnuji řízení, respektive sledování provozu, takže jsem to zkusil jen na rovině bez děr a bez provozu),
ovládání kapacitního displeje jde i v rukavici.
Nevýhoda HD2 nebo jsem na to zatím nepřišel, že neumí pro vyzvánění použít MP3 zvonění uložené pro každý kontakt, normálně to umí ale přes BT to prostě nedokáže a je tam jen standartní ding dong.
Dosah reálně ca 1km, výdrž baterie při nepřetržitém provozu intercomu v konferenci ca 10-12 hodin, potom se stává, že někdo není slyšet až tak nahlas jako ostatní.
1 reakcí na tento příspěvek Interkomy scala Packtalk a starší modely G9,G4
Snad neprozradím žádné tajemství , potom co darnok testoval výdrž scaly pod kopyty žížal, bude mudet zakoupit scalu novou a tak hledal až našel toto www.motorkar.net/cardo-komunikace-scala-rider-g4-powerset-zbozi-665206.html za zajímavý peníz a čistě teoreticky by ji mohli nabídnout i na MShop kde mají garanci ceny a zatím vždy když jsem jim napsal nabídli cenu nižší než jsem jim poslal odkaz
www.mshop.cz/garance-nejnizsich-cen/
Ještě k funkci Click to Link, pokud ji za jízdy zapnete, mluvíte pouze s tou scalou co to najde a s ostatními napárovanými nee, v tuto chvíli nejde konference a ani cizí scalu nejde do konferenci přidat bez klasického párování, fce. CtL je aktivní až do přerušení spojení či stisku tlačítka A, po té lze tlačítkem A či B připojit spárované scaly ať už pro konferenci či pro hovor s A či B scalou.
1 reakcí na tento příspěvek Interkomy scala Packtalk a starší modely G9,G4
Když na G4 koukáte shora tak před kloubem antény na straně k helmě je volný prostor a když jednotku G4 vyndáte, zjistíte, že v tomto prostoru je na G4 obdelníková dírka.
Aretaci jsem tedy vyřešil tak, že jsem si obrousil kousek nějakého plastu tak aby šel do otvoru jednotky G4, změřil jsem si hloubku díry a poté G4 zasunul do držáku a změřil volný prostor, potom jsem si uřízl potřebnou délku plastu a ten peánem zhora zasunul do G4 kterou jsem musel krapet odkolnit aby ten plast do ní plně zajel, ač se to zdá krkolomné funguje to, ničemu to nevadí a pokud se G4 nemusí stále sundavat tak je to v pohodě. Někdy udělám fotku a přihodím ji sem.
1 reakcí na tento příspěvek Interkomy scala Packtalk a starší modely G9,G4
Jinak zde musím napsat něco o reklamacích...Je zde v Čechách oficielní importér (yshop.cz).I když jsem kontaktoval po odmítnutí reklamace přímo cardosystems, který mi dal kontakt na zde zmíněnou firmu ať se na ně obrátím a že mi vyjdou určitě v mém problému vstříc,tak tato firma mi nabídla pouze jednotku G4 celou za cenu vyšší než byla cena pořizovací..
Jednání tohoto importéra je velice arogantní a nevstřícné..Jednal jsem tedy jenom v ČR s panem Šmausem(yshop.cz)
Za mě osobně bych zvážil zda ještě někdy něco přes tohoto importéra objednat..
yshopu dávám velké mínus...
Naše skupina pilotů se určitě do budoucna dovybaví G4-ma ale já jim určitě nedoporučím žádnou firmu která bere toto zboží přes yshop..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Interkomy scala Packtalk a starší modely G9,G4
Ahoj, už ti přišel ten powerset? Nebo si to u nich nemám raději objednávat.
2 reakcí na tento příspěvek Interkomy scala Packtalk a starší modely G9,G4
V prípadě, že se stalo že kámoš ujel a na blízku byla jen přítelkině spojil jsem se s ní přes funkci Click to Link a jak se kámoš přiblížil automaticky se připojil do hovoru.
Co mě tedy ještě chybí je ten roger beep pro všechny, protože kecám a ani nevím, že někomu se to odpojilo a neslyší, on se tedy hned připojí jak do toho houkne a řekne, že neslyšel ale já jako protistrana bych to info uvítal taky a nemusel těch pár slov potom opakovat.
Další věc co se mě třeba nepovedlo bylo, že přítelkyně si pustila MP3 a nebylo možné se s ní spojit dřív než ona chtěla, zde prostě priorita intercomu nad MP3 nezafungovalo, jí to tedy nevadilo protože mohla nerušeně poslouchat MP3 a né ty naše nesmysly.
Darnok dnes donesl nově koupenou G4, musím říci, že je již krapet modifikovaná, horní 3 tlačítka jsou podstatně větší než na našich G4, lépe se mačkají při delším stisku netlačí tolik do prstu, jinak je vše stejné, díra pro zabezpečovací kolík zůstala, takže jsme ji hned zajistili v držáku aby ji hned zase neztratil.
1 reakcí na tento příspěvek Interkomy scala Packtalk a starší modely G9,G4
PS.: Tyhle věci jsou pro mě španělská vesnice
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Interkomy scala Packtalk a starší modely G9,G4
No a chápu, že si občas řidiči aut myslí, že jsme magoři, protože já mohu být klidně za zatáčkou a hlásit v poho, nic nejede a ostatní mohou předjíždět i když tam nevidí (když mě věří), to si fakt něco pomyslí o dárcích