globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: polo nebo plná syntetika?
18.11.2010 v 18:22
Zdravím, vím, že se to už nedělí na polo a full syntetiku, ale v mojí ZRX se mi vydrolili postupně obě vačky. Jednou jsem je nechal spravit a po cca 20tis je to zpátky. Sehnal jsem teda jetý vačky v dobrým stavu a šupl je tam s tím, že bude alespoň zase na 20tis klid. Můj mechanik mi radí přejít z polosyntetiky na plnou, že prý by to mohlo pomoct.Jenže já už jsem koupil 4l Castrol GPS. Ten tam liju celou dobu a i předchozí majitel ho tam dával. Už jsem si víckrát pohrával s myšlenkou, že bych tam koupil ten polosyntetickej Motul, ale vždycky s toho sešlo, protože nebyl důvod. Měl jsem strach, aby mi třeba nezačla klouzat spojka. Co si myslíte vy? Nalít GPS, nebo koupit plnou syntetiku a GPS nalít do sekačky?
Anketa: Jaký olej?
Castrol GPS
21%
8
Castrol Racing
8%
3
Něco úplně jinýho
71%
27
Předchozí
1 2
Následující

polo nebo plná syntetika?

20.11.2010 v 00:12 | Nahoru | #31
Čau, abych to upřesnil, je to na plochách zdvihu a neni to zas tak hrozny. Nedrolí se všechny. Jen na každé vačce jedna nebo dvě. Měnilo se i pět zdvihátek. Asi by se s tím dalo jezdit ale věřím, že to byla jen chyba materiálu a tyhle vačky budou v pohodě.

Spíš jsem si ale myslel, že bych to mohl nějákým vhodně vybraným druhem oleje co nejvíc oddálit.

Olej kontroluju, protože si vždycky mezi výměnou o něco řekne a jezdím spíš v klidu.
Takže snad to nebude mnou ale tím materiálem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) polo nebo plná syntetika?

20.11.2010 v 16:45 | Nahoru | #32

Martjas>Chtělo by to opravdu pochopit,v čem je rozdíl mezi minerálním a syntetickým olejem. Budem trošku slovíčkařit:minerální-minerál-nerost-ropa-příroda-přírodní-získaný z přírody. Syntetický-syntetika-umělý-uměle vyrobený. To že je olej minerální,neznamená,že má horší mazací schopnosti. Může však mít větší degradační vlastnosti tudíž se začaly vyrábět oleje syntetické a ty si pánové v bílých oblecích namíchali tak,aby byly "ideální". Fyziku a tření však nejde jen tak ojebat,tudíž by ses měl podívat na mazací čerpadlo,zda dává dobrý tlak,příp. pak jít po dalších segmentech mazacího systému. A taky si někteří nepleťte pojmy jako viskozita- do motorek se nejčastěji používá polo a plně syntetický olej viskozity 10W40,15W40,15W50 a normy SAE. Viskozita(zjednodušeně "hustota") udává mazací schopnosti oleje při různých teplotách



Máňa v prasečáku říkala, že degradační vlastnosti má spíš syntetický olej. Vazba molekul syn. olejů je mnohem dříve narušena (dochází k tzv. "střihu" oleje) než u min. olejů. Proto jsou perfektní u výkonných motorů např. při závodech, kdy se olej mění v krátkých intervalech. Údejně, zas říkala Máňa z prasečáku, se výrobci vrací zpět k min. olejům např. u nákl. vozidel, kdy se intervaly výměny posunují i na 150000km.
Mě se ale na nic neptejte - to všechno Máňa

(reakce na) polo nebo plná syntetika?

20.11.2010 v 17:11 | Nahoru | #33

NitroTT>Máňa v prasečáku říkala, že degradační vlastnosti má spíš syntetický olej. Vazba molekul syn. olejů je mnohem dříve narušena (dochází k tzv. "střihu" oleje) než u min. olejů. Proto jsou perfektní u výkonných motorů např. při závodech, kdy se olej mění v krátkých intervalech. Údejně, zas říkala Máňa z prasečáku, se výrobci vrací zpět k min. olejům např. u nákl. vozidel, kdy se intervaly výměny posunují i na 150000km.
Mě se ale na nic neptejte - to všechno Máňa


Máňa má opravdu přehled.

polo nebo plná syntetika?

21.11.2010 v 10:05 | Nahoru | #34
Kluci, teť na novou sezonu budu dávat novou karbonovou spojku Bernett a nevej olej Castrol Power 1 Racing 10W-50.
Vaše názory ?

1 reakcí na tento příspěvek polo nebo plná syntetika?

21.11.2010 v 15:21 | Nahoru | #35
Zdravim, takze abych nezakladal novy tema. Koupil sem si Cagivu Raptor 650 ale predchozi majitel nevi co tam bylo za olej a de mi prave o to ze nevim jestli tam dat polo nebo plnousyntetiku. Rikam si ze u automotorů se nedoporucuje prechazet z polo na plnou protoze se uvolnujou z motoru nejaky sragory tak bych rek ze to u motocyklu bude podobny no jo jenze co kdyz se tam lila prave ta plna sint. a ja tam dam polo... uz fakt nevim. Diky moc za odpovedi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) polo nebo plná syntetika?

21.11.2010 v 15:35 | Nahoru | #36

Gulda>Zdravim, takze abych nezakladal novy tema. Koupil sem si Cagivu Raptor 650 ale predchozi majitel nevi co tam bylo za olej a de mi prave o to ze nevim jestli tam dat polo nebo plnousyntetiku. Rikam si ze u automotorů se nedoporucuje prechazet z polo na plnou protoze se uvolnujou z motoru nejaky sragory tak bych rek ze to u motocyklu bude podobny no jo jenze co kdyz se tam lila prave ta plna sint. a ja tam dam polo... uz fakt nevim. Diky moc za odpovedi



Hele, já právě budu na jaře dávat novej olej v plný syntéze racing a původně jsem tam x let dával normální Motul 5100 což je polo ....
Já strach nemam .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) polo nebo plná syntetika?

21.11.2010 v 15:41 | Nahoru | #37

Orgovany>Hele, já právě budu na jaře dávat novej olej v plný syntéze racing a původně jsem tam x let dával normální Motul 5100 což je polo ....
Já strach nemam .


A proč to měníš,když to léta fungovalo,jak píšeš?

(reakce na) polo nebo plná syntetika?

21.11.2010 v 15:52 | Nahoru | #38

prackarr>A proč to měníš,když to léta fungovalo,jak píšeš?



Protože ten olej mam.

1 reakcí na tento příspěvek polo nebo plná syntetika?

21.11.2010 v 15:57 | Nahoru | #39
takle me je uplne jedno kolik ten olej bude stat nebo tak me de jen o to aby se nezacalo neco kvuli prechodu uvolnovat z motoru nebo prave naopak z plny kdyz dam polo jestli se neco stane. Fakt zahada pro me

(reakce na) polo nebo plná syntetika?

21.11.2010 v 16:00 | Nahoru | #40

Gulda>takle me je uplne jedno kolik ten olej bude stat nebo tak me de jen o to aby se nezacalo neco kvuli prechodu uvolnovat z motoru nebo prave naopak z plny kdyz dam polo jestli se neco stane. Fakt zahada pro me



Podle mě se neni čeho bát. Myslíš, že se dnes dělaj vysloveně nekvalitní oleje ?
Kdo se bojí, ten sere v síni .

1 reakcí na tento příspěvek polo nebo plná syntetika?

21.11.2010 v 16:10 | Nahoru | #41
ale tady nejde o to jestli je ten olej kvalitni nebo ne jen proste vim od naseho mechanika ( na auta ) ze pokud se prejde z polosynt. na plnou tak se z motoru muzou zacit uvolnovat najeky usazeniny karbonu nebo co no a to myslim nebude zrovna oukej, proste ta plna to snad nejak rozpousti. Jak rikam nevyznam se v tyhle veci tak proto se radsi ptam

polo nebo plná syntetika?

21.11.2010 v 16:15 | Nahoru | #42
Ted nevím co dává do 12ky,ale já dávám do 11ky co tam má být 10w-40(GPS) několik let a uplně v poho.Měnil jsem ted rozvodák a vačky mám krásný(65tis.km).
Asi ty předchozí vačky byly vadný,u ZRX se tato závada nevyskytuje,aspon to nikde nepíšpou.
Klidně bych tam ten GPS nalil,respektive ta viskozita co tam má být.

(reakce na) polo nebo plná syntetika?

21.11.2010 v 16:16 | Nahoru | #43

Gulda>ale tady nejde o to jestli je ten olej kvalitni nebo ne jen proste vim od naseho mechanika ( na auta ) ze pokud se prejde z polosynt. na plnou tak se z motoru muzou zacit uvolnovat najeky usazeniny karbonu nebo co no a to myslim nebude zrovna oukej, proste ta plna to snad nejak rozpousti. Jak rikam nevyznam se v tyhle veci tak proto se radsi ptam



Co by jsi prosimtě chtěl ? Buť rád, že budeš mít motor vyčištěnej .

2 reakcí na tento příspěvek polo nebo plná syntetika?

21.11.2010 v 16:21 | Nahoru | #44
no zabava je kdyz pride ta usazenina tam kam nema

(reakce na) polo nebo plná syntetika?

21.11.2010 v 16:23 | Nahoru | #45

Gulda>no zabava je kdyz pride ta usazenina tam kam nema



To snad pojme olejovej filtr ne ?

(reakce na) polo nebo plná syntetika?

5.12.2010 v 19:38 | Nahoru | #46

Gulda píše: no zabava je kdyz pride ta usazenina tam kam nema


Jaká usazanina? Připadáš mi jako papoušek. Tak si sundej třeba ventilový víko, podívej se pod něj a hledej ty usazeniny. Tvůj mechanik má rezervy, pokud tvrdí to, co tvrdí.

Edit: změna výrazu

Naposledy editováno 06.12.2010 16:28:55

(reakce na) polo nebo plná syntetika?

29.1.2011 v 21:20 | Nahoru | #47

faikis píše: fzr> zdravím!pokud vím,tak motor ZRX vychází ze starých GPZ 900,1000RX,ZX-10,a ty měly s opotřebením vaček problémy.Já osobně bych nějaké menší opotřebení nebo piting moc neřešil a jezdil dál.Plnou syntetikou to opotřebení nezachráníš,jen možná zpomalíš.



mám rexe 11 r.v.99, motor pochází ze ZZR 1100, vačky s ním jsou zaměnitelné (ne stejné), jak je to s dvanáctkou nevím ale prakticky to bude jen převrtaný 11-ti kilo, tak bych si tipnul, že tam vačky ze ZZR 1200 nebudou dělat dobrotu , na doporučení mechanika leju plnou syntetiku a ač má naběháno bez mála 70 ticek, tak je v pohodě, krásně si chrochtá a olej nežere, podobně u zephyra 92, taky plná syntetika, takže bych se nebál, ublížit to nemůže.

polo nebo plná syntetika?

23.5.2012 v 23:20 | Nahoru | #48
Lil jsem do něj plnou syntetiku a má trochu chycenou vačku, teď ( v dohledné době) budu dělat ventily, tak jsem zvědav, jak se změnila ta "chybka", po doporučení mechanika mám posledních 6T polosyntetiku... jsem zvědav, jestli se to drolení zastavilo... Jinak Rexík olej nežere a maká furt jak má...
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
ZRX 1200S zvysenie podvozku Kawasaki ZRX 1200 kw110 10 16.5.2023 v 06:09 kw110
Rada s výběrem pneumatik na Kawasak... Kawasaki ZRX 1200 LoboTony 9 19.3.2023 v 16:00 Johnyprague
spetne zrkadlo Kawasaki ZRX 1200 kw110 8 17.12.2022 v 13:36 Dargas
ZRX 1200S otvorenie vyfuku Kawasaki ZRX 1200 kw110 12 17.8.2022 v 17:23 CBRlitrRR
klin pod motor Kawasaki ZRX 1200 kw110 7 17.7.2022 v 12:26 hondaman1


TOPlist