Spíš jsem si ale myslel, že bych to mohl nějákým vhodně vybraným druhem oleje co nejvíc oddálit.
Olej kontroluju, protože si vždycky mezi výměnou o něco řekne a jezdím spíš v klidu.
Takže snad to nebude mnou ale tím materiálem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) polo nebo plná syntetika?
Martjas>Chtělo by to opravdu pochopit,v čem je rozdíl mezi minerálním a syntetickým olejem. Budem trošku slovíčkařit:minerální-minerál-nerost-ropa-příroda-přírodní-získaný z přírody. Syntetický-syntetika-umělý-uměle vyrobený. To že je olej minerální,neznamená,že má horší mazací schopnosti. Může však mít větší degradační vlastnosti tudíž se začaly vyrábět oleje syntetické a ty si pánové v bílých oblecích namíchali tak,aby byly "ideální". Fyziku a tření však nejde jen tak ojebat,tudíž by ses měl podívat na mazací čerpadlo,zda dává dobrý tlak,příp. pak jít po dalších segmentech mazacího systému. A taky si někteří nepleťte pojmy jako viskozita- do motorek se nejčastěji používá polo a plně syntetický olej viskozity 10W40,15W40,15W50 a normy SAE. Viskozita(zjednodušeně "hustota") udává mazací schopnosti oleje při různých teplotách
Máňa v prasečáku říkala, že degradační vlastnosti má spíš syntetický olej. Vazba molekul syn. olejů je mnohem dříve narušena (dochází k tzv. "střihu" oleje) než u min. olejů. Proto jsou perfektní u výkonných motorů např. při závodech, kdy se olej mění v krátkých intervalech. Údejně, zas říkala Máňa z prasečáku, se výrobci vrací zpět k min. olejům např. u nákl. vozidel, kdy se intervaly výměny posunují i na 150000km.
Mě se ale na nic neptejte - to všechno Máňa
NitroTT>Máňa v prasečáku říkala, že degradační vlastnosti má spíš syntetický olej. Vazba molekul syn. olejů je mnohem dříve narušena (dochází k tzv. "střihu" oleje) než u min. olejů. Proto jsou perfektní u výkonných motorů např. při závodech, kdy se olej mění v krátkých intervalech. Údejně, zas říkala Máňa z prasečáku, se výrobci vrací zpět k min. olejům např. u nákl. vozidel, kdy se intervaly výměny posunují i na 150000km.
Mě se ale na nic neptejte - to všechno Máňa
Máňa má opravdu přehled.
1 reakcí na tento příspěvek polo nebo plná syntetika?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) polo nebo plná syntetika?
Gulda>Zdravim, takze abych nezakladal novy tema. Koupil sem si Cagivu Raptor 650 ale predchozi majitel nevi co tam bylo za olej a de mi prave o to ze nevim jestli tam dat polo nebo plnousyntetiku. Rikam si ze u automotorů se nedoporucuje prechazet z polo na plnou protoze se uvolnujou z motoru nejaky sragory tak bych rek ze to u motocyklu bude podobny no jo jenze co kdyz se tam lila prave ta plna sint. a ja tam dam polo... uz fakt nevim. Diky moc za odpovedi
Hele, já právě budu na jaře dávat novej olej v plný syntéze racing a původně jsem tam x let dával normální Motul 5100 což je polo ....
Já strach nemam .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) polo nebo plná syntetika?
Orgovany>Hele, já právě budu na jaře dávat novej olej v plný syntéze racing a původně jsem tam x let dával normální Motul 5100 což je polo ....
Já strach nemam .
A proč to měníš,když to léta fungovalo,jak píšeš?
1 reakcí na tento příspěvek polo nebo plná syntetika?
Gulda>takle me je uplne jedno kolik ten olej bude stat nebo tak me de jen o to aby se nezacalo neco kvuli prechodu uvolnovat z motoru nebo prave naopak z plny kdyz dam polo jestli se neco stane. Fakt zahada pro me
Podle mě se neni čeho bát. Myslíš, že se dnes dělaj vysloveně nekvalitní oleje ?
Kdo se bojí, ten sere v síni .
1 reakcí na tento příspěvek polo nebo plná syntetika?
Asi ty předchozí vačky byly vadný,u ZRX se tato závada nevyskytuje,aspon to nikde nepíšpou.
Klidně bych tam ten GPS nalil,respektive ta viskozita co tam má být.
Gulda>ale tady nejde o to jestli je ten olej kvalitni nebo ne jen proste vim od naseho mechanika ( na auta ) ze pokud se prejde z polosynt. na plnou tak se z motoru muzou zacit uvolnovat najeky usazeniny karbonu nebo co no a to myslim nebude zrovna oukej, proste ta plna to snad nejak rozpousti. Jak rikam nevyznam se v tyhle veci tak proto se radsi ptam
Co by jsi prosimtě chtěl ? Buť rád, že budeš mít motor vyčištěnej .
2 reakcí na tento příspěvek polo nebo plná syntetika?
Gulda píše: no zabava je kdyz pride ta usazenina tam kam nema
Jaká usazanina? Připadáš mi jako papoušek. Tak si sundej třeba ventilový víko, podívej se pod něj a hledej ty usazeniny. Tvůj mechanik má rezervy, pokud tvrdí to, co tvrdí.
Edit: změna výrazu
Naposledy editováno 06.12.2010 16:28:55
faikis píše: fzr> zdravím!pokud vím,tak motor ZRX vychází ze starých GPZ 900,1000RX,ZX-10,a ty měly s opotřebením vaček problémy.Já osobně bych nějaké menší opotřebení nebo piting moc neřešil a jezdil dál.Plnou syntetikou to opotřebení nezachráníš,jen možná zpomalíš.
mám rexe 11 r.v.99, motor pochází ze ZZR 1100, vačky s ním jsou zaměnitelné (ne stejné), jak je to s dvanáctkou nevím ale prakticky to bude jen převrtaný 11-ti kilo, tak bych si tipnul, že tam vačky ze ZZR 1200 nebudou dělat dobrotu , na doporučení mechanika leju plnou syntetiku a ač má naběháno bez mála 70 ticek, tak je v pohodě, krásně si chrochtá a olej nežere, podobně u zephyra 92, taky plná syntetika, takže bych se nebál, ublížit to nemůže.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
ZRX 1200S zvysenie podvozku Kawasaki ZRX 1200 | kw110 | 10 | 16.5.2023 v 06:09 kw110 |
Rada s výběrem pneumatik na Kawasak... Kawasaki ZRX 1200 | LoboTony | 9 | 19.3.2023 v 16:00 Johnyprague |
spetne zrkadlo Kawasaki ZRX 1200 | kw110 | 8 | 17.12.2022 v 13:36 Dargas |
ZRX 1200S otvorenie vyfuku Kawasaki ZRX 1200 | kw110 | 12 | 17.8.2022 v 17:23 CBRlitrRR |
klin pod motor Kawasaki ZRX 1200 | kw110 | 7 | 17.7.2022 v 12:26 hondaman1 |