Už dva lidi mě nezávisle na sobě pomluvili trakci předního kola u mojí motorky, tak jsem si řekl že to nebude náhoda a je třeba to řešit! Nebudu je jmenovat, ale jeden jezdí na Hondě CRF450 tuším 07 a druhý na KTM 250EXC 08, beru tedy za to že tyhle motorky fungují správně.
Motorka:
KTM 450 EXC model 07
Podmínky:
homogenní rovný sypký podklad bez nerovností (hlinitopísek, šotolinová cesta apod) Nemělo by to tedy být špatnou funkcí tlumení protože není co tlumit.
Problém:
Pocit z předku je celkově nejistý, při zatáčení má tendenci se "zarývat" a podjíždět
V zatáčce s tobogánem chce předek nahoru
Moje nastavení a možnosti:
Vidlice povysunuté v brýlích o 7mm nahoru
Zadní kolo ve šponovácích spíše vepředu (šponováky otočené dlouhým dozadu)
Rider SAG cca 10cm v sedě
Odskok (offset) osy kola od osy řízení 20mm (lze nastavit i 18) (vztah odskoku k řízení zde )
Váha na předku je o 1kg více než na zadku
Co mě napadlo vyzkoušet:
menší SAG (zadek výš)
zadní kolo ve šponovákách co nejvíc dozadu - více váhy na předku, méně na zadku = menší trakce zadku (450 bere zadkem strašlivou "šponu" - je velmi těžké jej v zatáčkách utrhnout)
Snad ještě větší popuštění předků
Sedlo se schodem, které mě bude tlačit více dopředu
Odskok v brýlích byl dříve 18mm, teď 20mm, změnu nejsem schopen rozpoznat.
Porovnání s ostatními motorkami:
Nejlepší trakci a pocit z předku v těch podmíkách které popisuju má moje trialka Beta - kromě zjevných věcí ji charakterizuje hodně strmý úhel řízení a krátké vidlice. Nevím jak je to možné, ale můžu ji poslat z prudkého písčitého kopce s jistotou o které si KTM může nechat jen zdát.
Potom jsem jezdil na KTM 250EXC 010, a tam to bylo o tom že motor je tak divoký a razantní, že furt lítal zadek. Ale na předku ta jistota byla.
Když opticky srovnám mou KTM a nový model, tak se geometrie rámu liší v řádech milimetrů, když mrknu na CRF tak ta má delší vidle a čoprovatější úhel řízení.
Přesné míry ale stále hledám.
2 reakcí na tento příspěvek Geometrie podvozku - trakce předního kola
Kopec ,já myslím že se obuješ opravdu luxusně-hehe.
1 reakcí na tento příspěvek Geometrie podvozku - trakce předního kola
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Geometrie podvozku - trakce předního kola
Sem koukal to jsou ty SXS-enduro. Sem myslel že je vevnitř nějakej zázrak, nebo tak něco.
1 reakcí na tento příspěvek Geometrie podvozku - trakce předního kola
Nevím čím to je, ale tahle motorka je na předek extrémně jistá. Kam zatočím tam jede, dá se řídit i v těch nej sračkách kdy obě kola kloužou. Do zatáčky můžu jít mnohem agresivněji a zároveň být uvolněnější.
Přitom úhel řízení a vidlice jsou podle údajů totožný se starým modelem.
Čím to teda může být? Jen váhou?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Geometrie podvozku - trakce předního kola
takže by ses na "chvili" zase u něčeho zastavil? hlavně abys nelapal po výkonu jak si byl zvyklý
Naposledy editováno 04.01.2011 22:41:33
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Geometrie podvozku - trakce předního kola
Z nedostatku výkonu nemám sebemenší obavy, spíš naopak, je to jedna z nejdynamičtějších motorek co jsem měl, na ničem nejsem schopnej jet rychleji :) Taky jsem si dřív myslel že 250 mě vživotě nemůže stačit, to je přece polovina 450! Jenže v praxi to má přesně tolik výkonu co potřebuješ :) výbornej spodek, průběh a přitom se dá zběsile točit jak 125.
Jediná nevýhoda je menší životnost komponent, ale v praxi to bude podle mě znamenat tak 10% celkových nákladů na provoz.
Dolph-cz> zázrak by byl když bych naučil 450 jezdit tak jako novou 250
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Geometrie podvozku - trakce předního kola
já proti 250 nic nemám, ale optimum bych volil třeba ten berg 390 nebo huska 310 či nová KTM 350..nicméně s 2T jsem zatím spokojenej, dokonce i s tou 200, má tolik výkonu kolik využiju a netrestá mě
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Geometrie podvozku - trakce předního kola
objem 300, 350, 390.. nevím naco, 250 je úplně akorát! Nestačí jen lidem kteří na tom nikdy nejeli.
Vespa píše: Lubin9> ten se nepočítá
objem 300, 350, 390.. nevím naco, 250 je úplně akorát! Nestačí jen lidem kteří na tom nikdy nejeli.
Úplný súhlas, tiež som sa bál, že bude málo, ale nie je. Možno niekde na poľnej/lúčnej ceste, inde nie. A som na tom oveľa rýchlejší ako na 400/450.
1 reakcí na tento příspěvek Geometrie podvozku - trakce předního kola
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Geometrie podvozku - trakce předního kola
Vespa píše: Lubin9> ten se nepočítá
objem 300, 350, 390.. nevím naco, 250 je úplně akorát! Nestačí jen lidem kteří na tom nikdy nejeli.
Teď je test 250 XCF-W (US EXC-F) SixD v DIRTRIDERu a píšou, že slabý je to jen do pouště, kde by ocenili větší objem. Jinak jen chvála kromě toho, že je sériový výfuk hlučnější než Honda nebo Yamaha.
Naposledy editováno 06.01.2011 10:32:47
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Geometrie podvozku - trakce předního kola
Mají to vůbec kluci krásně přehledný:
SX-F motokros
XC-F countrycross
XCF-W enduro bez světel
EXC-F enduro se světlama
KTM USA - modely
Naposledy editováno 06.01.2011 10:36:11