Téma: Geometrie podvozku - trakce předního kola
 
7.11.2010 v 21:55
Zdravím všechny ladiče!

Už dva lidi mě nezávisle na sobě pomluvili trakci předního kola u mojí motorky, tak jsem si řekl že to nebude náhoda a je třeba to řešit! Nebudu je jmenovat, ale jeden jezdí na Hondě CRF450 tuším 07 a druhý na KTM 250EXC 08, beru tedy za to že tyhle motorky fungují správně.

Motorka:
KTM 450 EXC model 07

Podmínky:
homogenní rovný sypký podklad bez nerovností (hlinitopísek, šotolinová cesta apod) Nemělo by to tedy být špatnou funkcí tlumení protože není co tlumit.

Problém:
Pocit z předku je celkově nejistý, při zatáčení má tendenci se "zarývat" a podjíždět
V zatáčce s tobogánem chce předek nahoru

Moje nastavení a možnosti:
Vidlice povysunuté v brýlích o 7mm nahoru
Zadní kolo ve šponovácích spíše vepředu (šponováky otočené dlouhým dozadu)
Rider SAG cca 10cm v sedě
Odskok (offset) osy kola od osy řízení 20mm (lze nastavit i 18) (vztah odskoku k řízení zde )
Váha na předku je o 1kg více než na zadku

Co mě napadlo vyzkoušet:
menší SAG (zadek výš)
zadní kolo ve šponovákách co nejvíc dozadu - více váhy na předku, méně na zadku = menší trakce zadku (450 bere zadkem strašlivou "šponu" - je velmi těžké jej v zatáčkách utrhnout)
Snad ještě větší popuštění předků
Sedlo se schodem, které mě bude tlačit více dopředu
Odskok v brýlích byl dříve 18mm, teď 20mm, změnu nejsem schopen rozpoznat.

Porovnání s ostatními motorkami:
Nejlepší trakci a pocit z předku v těch podmíkách které popisuju má moje trialka Beta - kromě zjevných věcí ji charakterizuje hodně strmý úhel řízení a krátké vidlice. Nevím jak je to možné, ale můžu ji poslat z prudkého písčitého kopce s jistotou o které si KTM může nechat jen zdát.

Potom jsem jezdil na KTM 250EXC 010, a tam to bylo o tom že motor je tak divoký a razantní, že furt lítal zadek. Ale na předku ta jistota byla.

Když opticky srovnám mou KTM a nový model, tak se geometrie rámu liší v řádech milimetrů, když mrknu na CRF tak ta má delší vidle a čoprovatější úhel řízení.
Přesné míry ale stále hledám.
Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) Geometrie podvozku - trakce předního kola

9.11.2010 v 20:51 | Nahoru | #31

Vespa>Kopec je zpátky a rozsekl to


Taktak. Ztratil jsem přihlašovací údaje...a nebyl letos ani čas. Moc práce. Ale na další sezónu se do toho obuju!

2 reakcí na tento příspěvek Geometrie podvozku - trakce předního kola

9.11.2010 v 21:18 | Nahoru | #32
Tak ty tovární vidle oservisuješ jako každý wp,je tam jen jedno futro navíc,měl jsem dvojkomory ty skutečně na kořeny nejsou (pěkně mě ztrestaly v Opařanech)ale na palbu pobraly neskutečné věci a jednokomorové mám nasazené teď a žehličky luxusní.Do doby než jsem si je pořídil jsem byl zastánce názoru,že každý sériový vidle jdou naladit do vyhovujícího stavu,bohužel těm fabrickým se poladěné nerovnají.Maj větší rozsah pro různé rychlosti a jízda je opravdu klidnější s něma.A hlavně nemusíš řešit brýle a kolo jen to šupneš do origo co máš včetně brzdy a chrániček trubkovnic.

Kopec ,já myslím že se obuješ opravdu luxusně-hehe.

(reakce na) Geometrie podvozku - trakce předního kola

9.11.2010 v 21:20 | Nahoru | #33
marko> SG 12

(reakce na) Geometrie podvozku - trakce předního kola

9.11.2010 v 21:23 | Nahoru | #34
marko> Aha, já sem myslel že je řeč výhradně o dvojkomorách. Ona existuje ještě nějaká "lepší" verze klasický jednokomory? Hádám že s černým povlakem na vidlích?

1 reakcí na tento příspěvek Geometrie podvozku - trakce předního kola

9.11.2010 v 21:41 | Nahoru | #35
Jsou oboje a nitrid nebývá vždy,ale já jej mám.Ty dvojkomory jsou hodně odlišné vevnitř a jednokomory ti fotnu jak je budu dělat,je tam jiný kanál a jinak naskládané planžety+ to třetí futro vymezené hnusným špinavícím hliníkem.Vše je to o oleji jako vždy,liju tam motorex,ale řek bych že dost tlakuje a pružině,samozřejmě planžety a průchodový kanál dělaj taky své.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Geometrie podvozku - trakce předního kola

10.12.2010 v 16:11 | Nahoru | #36
marko> To jako jenom poladili, ponitridovaly kluzáky a prodávají to za hříšný peníze ?
Sem koukal to jsou ty SXS-enduro. Sem myslel že je vevnitř nějakej zázrak, nebo tak něco.

(reakce na) Geometrie podvozku - trakce předního kola

10.12.2010 v 16:51 | Nahoru | #37
HonzaM> Jako celek to je o level výše(je to jiné než série vevnitř).Hele cena je jen malinko vyšší než sériové a na zázraky jsem přestal věřit kolem šesti let .Vše je to o jezdci a poctivém přístupu v přípravě!

Geometrie podvozku - trakce předního kola

10.12.2010 v 19:16 | Nahoru | #38
to víš, já jak léčím tak mám kecy a navíc moc přemýšlím. Jen co se dám do kupy začnu zase raději jezdit než špekulovat. Ale kdyby si přeci jenom někde potkal dvoukomory...

1 reakcí na tento příspěvek Geometrie podvozku - trakce předního kola

4.1.2011 v 21:52 | Nahoru | #39
Mno, takže jsem všechny výše jmenované neduhy pořešil koupí KTM 250 EXC-F 09.
Nevím čím to je, ale tahle motorka je na předek extrémně jistá. Kam zatočím tam jede, dá se řídit i v těch nej sračkách kdy obě kola kloužou. Do zatáčky můžu jít mnohem agresivněji a zároveň být uvolněnější.

Přitom úhel řízení a vidlice jsou podle údajů totožný se starým modelem.
Čím to teda může být? Jen váhou?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Geometrie podvozku - trakce předního kola

4.1.2011 v 22:41 | Nahoru | #40
Vespa> kruci vespo ty to měníš jak někteří ponožky
takže by ses na "chvili" zase u něčeho zastavil? hlavně abys nelapal po výkonu jak si byl zvyklý

Naposledy editováno 04.01.2011 22:41:33

Geometrie podvozku - trakce předního kola

5.1.2011 v 09:07 | Nahoru | #41
zázrak

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Geometrie podvozku - trakce předního kola

5.1.2011 v 10:32 | Nahoru | #42
Lubin9> 450 jsem měl téměř dvě sezóny, tož co :)
Z nedostatku výkonu nemám sebemenší obavy, spíš naopak, je to jedna z nejdynamičtějších motorek co jsem měl, na ničem nejsem schopnej jet rychleji :) Taky jsem si dřív myslel že 250 mě vživotě nemůže stačit, to je přece polovina 450! Jenže v praxi to má přesně tolik výkonu co potřebuješ :) výbornej spodek, průběh a přitom se dá zběsile točit jak 125.
Jediná nevýhoda je menší životnost komponent, ale v praxi to bude podle mě znamenat tak 10% celkových nákladů na provoz.

Dolph-cz> zázrak by byl když bych naučil 450 jezdit tak jako novou 250

(reakce na) Geometrie podvozku - trakce předního kola

5.1.2011 v 11:38 | Nahoru | #43
Vespa> pokrok nezastavíš....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Geometrie podvozku - trakce předního kola

5.1.2011 v 12:03 | Nahoru | #44
Vespa> no to je pravda, ale co ten husar mezi
já proti 250 nic nemám, ale optimum bych volil třeba ten berg 390 nebo huska 310 či nová KTM 350..nicméně s 2T jsem zatím spokojenej, dokonce i s tou 200, má tolik výkonu kolik využiju a netrestá mě

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Geometrie podvozku - trakce předního kola

5.1.2011 v 13:06 | Nahoru | #45
Lubin9> ten se nepočítá

objem 300, 350, 390.. nevím naco, 250 je úplně akorát! Nestačí jen lidem kteří na tom nikdy nejeli.

(reakce na) Geometrie podvozku - trakce předního kola

5.1.2011 v 13:17 | Nahoru | #46

Vespa píše: Lubin9> ten se nepočítá

objem 300, 350, 390.. nevím naco, 250 je úplně akorát! Nestačí jen lidem kteří na tom nikdy nejeli.



Úplný súhlas, tiež som sa bál, že bude málo, ale nie je. Možno niekde na poľnej/lúčnej ceste, inde nie. A som na tom oveľa rýchlejší ako na 400/450.

(reakce na) Geometrie podvozku - trakce předního kola

5.1.2011 v 13:19 | Nahoru | #47

Vespa píše: Lubin9> ten se nepočítá

objem 300, 350, 390.. nevím naco, 250 je úplně akorát! Nestačí jen lidem kteří na tom nikdy nejeli.


1 reakcí na tento příspěvek Geometrie podvozku - trakce předního kola

5.1.2011 v 13:30 | Nahoru | #48
Heh, čekal jsem spíš že se vyrojí 10 lidí kteří mě za ten výrok zdrbou

Geometrie podvozku - trakce předního kola

5.1.2011 v 13:37 | Nahoru | #49
Pred tým než som kúpil WR by som bol možno jedným z nich . Lepšie raz skúsiť ako 100x čítať a od niekoho počuť.

(reakce na) Geometrie podvozku - trakce předního kola

5.1.2011 v 13:55 | Nahoru | #50
Vespa> kdo by tě drbal, já bych asi 450 taky nechtěl, jel jsem chvili na požíkovi a bylo to mazec, takovej přebytek výkonu nikde nevyužiju, pokud teda nejedeu napříč oranící a to jezdím velmi pomálu...takže za mě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Geometrie podvozku - trakce předního kola

6.1.2011 v 09:47 | Nahoru | #51

Vespa píše: Lubin9> ten se nepočítá

objem 300, 350, 390.. nevím naco, 250 je úplně akorát! Nestačí jen lidem kteří na tom nikdy nejeli.



Teď je test 250 XCF-W (US EXC-F) SixD v DIRTRIDERu a píšou, že slabý je to jen do pouště, kde by ocenili větší objem. Jinak jen chvála kromě toho, že je sériový výfuk hlučnější než Honda nebo Yamaha.

Naposledy editováno 06.01.2011 10:32:47

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Geometrie podvozku - trakce předního kola

6.1.2011 v 10:01 | Nahoru | #52
Jira> supr. Jen americkej ekvivalent EXC-F je XCF-W.
Mají to vůbec kluci krásně přehledný:

SX-F motokros
XC-F countrycross
XCF-W enduro bez světel
EXC-F enduro se světlama

Geometrie podvozku - trakce předního kola

6.1.2011 v 10:26 | Nahoru | #53
můj původní příspěvek byl očividně mimo mísu ... omlouvám se

Naposledy editováno 06.01.2011 14:46:48

(reakce na) Geometrie podvozku - trakce předního kola

6.1.2011 v 10:33 | Nahoru | #54
Vespa> EXC-F označení se v US nepoužívá, ale možná se pletu.

KTM USA - modely

Naposledy editováno 06.01.2011 10:36:11

Geometrie podvozku - trakce předního kola

6.1.2011 v 11:40 | Nahoru | #55
Jira> Mala by sa predávať v USA aj EXC. XCF-W nemá homologáciu na cestu, dá sa dorobiť, EXC má rovno z obchodu. Ale myslím, že len 450.

Naposledy editováno 06.01.2011 11:41:00

1 reakcí na tento příspěvek Geometrie podvozku - trakce předního kola

6.1.2011 v 12:16 | Nahoru | #56
Tak to si někde musím 250 půjčit... nevíš o někom Vespo? Docel by mě ten výkon teda překvapil protože i 450 dostanu na limit - ale samo že ne často a ne všude

(reakce na) Geometrie podvozku - trakce předního kola

6.1.2011 v 13:12 | Nahoru | #57
MikiberG> určitě půjčím, mě by zas zajímal ten nakitovanej "miki"-berg
EDIT: ale motorka pro tebe to nebude, s tvým nájezdem mth bys to neuživil, to spíš WR250F.

Jira> máš pravdu, 250 EXC-F se v Americe neprodává, jenom 450

Naposledy editováno 06.01.2011 13:17:37
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist