2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spálit všechen benzín před zimou?
babuka>Jen na doplněnou - 100 oktanů se často dociluje vyšším obsahem alkoholu, biolihu a při delším stání, řekněme tři a více měsíců by mohlo dojít ke vzniku gelů a to nic moc.
....dobrý bláboly.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spálit všechen benzín před zimou?
Matess727x>....dobrý bláboly.
?? Buď konkrétní ? Benzinový pool znám celkem dobře
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spálit všechen benzín před zimou?
babuka>?? Buď konkrétní ? Benzinový pool znám celkem dobře
....zkus si o oktanech něco nejdříve přečíst. Oktanové číslo
Vysokooktanová paliva
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spálit všechen benzín před zimou?
Matess727x>
Tvoje odkazy jsou ale o ničem, zde je řeč o oxidační stabilitě paliva při dlouhodobém skladování. A pokud palivo obsahuje kyslík (alkohol a vysokooktanová paliva ho obsahují) nebo dvojné vazby (bionafta), tak obecně hrozí tvorba gelů. Je to problém např. z hlediska státních hmotných rezerv (3 měsíce). O tom všem se dá diskutovat, ale ne tak jak jsi to začal.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spálit všechen benzín před zimou?
babuka>Tvoje odkazy jsou ale o ničem, zde je řeč o oxidační stabilitě paliva při dlouhodobém skladování. A pokud palivo obsahuje kyslík (alkohol a vysokooktanová paliva ho obsahují) nebo dvojné vazby (bionafta), tak obecně hrozí tvorba gelů. Je to problém např. z hlediska státních hmotných rezerv (3 měsíce). O tom všem se dá diskutovat, ale ne tak jak jsi to začal.
...prosímtě přečti si to a neblábol kraviny.
1 reakcí na tento příspěvek Spálit všechen benzín před zimou?
1 reakcí na tento příspěvek Spálit všechen benzín před zimou?
Matess727x>
Se studiem začni třeba zde.. To asi někdo vymýšlel jen tak z dlouhé chvíle.---------------------------
Zásadní problém je v tom, že uživatel neví z čeho přesně se vysokooktanový BE skládá a co všechno se za přítomnostii malého množství kyslíku nebo za přítomnosti různých materiálů nádrží počínaje a palivovým vedením konče může uvolnit. A 100 oktanový benzín byl navržen jen pro něco a dlouhodobé skladování může a nemusí problém umocnit. Je to jistá loterie. Nejsem zrovna zastáncem různých stabilizátorů přidávaných do BE při zimním spánku motorky a kromě akumulátoru nic jiného neřeším. Neřeším ale ani 100 okatnový benzín na zimu, jak řešil někdo jiný v tomhle vlákně přede mnou. Chtěl jsem poukázat na další možný problém. Něčí obecné výlevy jsou o ničem.
Edit:
Nikdy jsem nepsal o tom, že by měl člověk vyprázdnit na zimu nádrž.
Naposledy editováno 21.10.2010 23:38:27
1 reakcí na tento příspěvek Spálit všechen benzín před zimou?
Matess727x>Babuke:
Já psal o dlouhodobém skladování u vysokooktanového BE a ty sem napíšeš "bláboly" a potom sem hodíš odkaz co je OČ a jak se projevuje BE s přídavkem etanolu v motoru z hlediska výkonu, tak si to přeber co je a není k věci
1 reakcí na tento příspěvek Spálit všechen benzín před zimou?
To mi připomělo,...jak byla někdy v 80-tých letech fáma-to se ještě fest po domácku zavařovalo, že se zavařeniny ve spíži musí každý měsíc otáčet vzhůru nohama.
Edit: ...a můj odkaz na vysokooktanové paliva jsem dal proto, aby sis přečetl, čím se zvyšuje oktanové číslo.
Naposledy editováno 22.10.2010 00:40:35
1 reakcí na tento příspěvek Spálit všechen benzín před zimou?
navic treba u e85 s udava vyssi oktanove cislo a je to lih... proto mi pridavani lihu za ucelem zvyseni oktanoveho cisla prijde logicke, nez tam pridavat nejake drazsi slouceniny.. a to myslim ze nez lih bude z tech ostatnich drazsi vse...
Naposledy editováno 22.10.2010 08:22:13
Naposledy editováno 22.10.2010 10:05:42
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spálit všechen benzín před zimou?
Matess727x>Babuka: Blábol je tohle cos napsal,..."100 oktanů se často dociluje vyšším obsahem alkoholu, biolihu a při delším stání, řekněme tři a více měsíců by mohlo dojít ke vzniku gelů a to nic moc"....Za tři měsíce se tomu benzínu v nádrži nestane vůbec nic. Kolik jsi měl v životě motorek a kolik let na nich jezdíš?.....či kolik zim jsi už s motorkou zažil?Zkus méně teoretizovat a soustřeď se více na rady z praxe letitých motorkářů.Každej znalej motorkář, či servisák ti řekne-na zimu jen vyndat baterku a po zimě odpustit šropubkem plovákovku. Spojovat teorie "dlouhodobého skladování u vysokooktanového BE" s odstavením motorky-benzínu v nádrži na tři měsíce je nesmysl.
To mi připomělo,...jak byla někdy v 80-tých letech fáma-to se ještě fest po domácku zavařovalo, že se zavařeniny ve spíži musí každý měsíc otáčet vzhůru nohama.
Edit: ...a můj odkaz na vysokooktanové paliva jsem dal proto, aby sis přečetl, čím se zvyšuje oktanové číslo.
Rád bych se bavil k věci. Nejsem neomylný a rád se dozvím něco nového, ale prosím k věci. Nechápu, že neustále odbočuješ někam od tématu. Budiž, že jsi to ty tak ti odpovím na tvoje nesmyslné dotazy, které nesouvisí s tématem.
Co se týče toho alkoholu, tak se podívej např. do oficiálních údajů od Shellu, z čeho se skládá jejich 100 oktanový BE. A není jen Shell. Stačí google.com. Velké motorky jsem vlastnil dvě FZ400 a FZR600, k tomu Jawetu a potom tři skútry. Poslední skútr mám 29 měsíců a mám na něm najeto 51 tis. km a přiznám se, že nevím ani co je pořádně zazimování Jen zopakuji ... proč asi tak existuje norma na oxidační stabilitu benzínů, ta ASTM norma jak sem na ní házel odkaz - proč existují nějaké podobné normy ? Proč se dlouhodbě (měsíce) skladuje BE bez různých aditiv a proč se blendování provádí až před prodejem. Na rozdíl od tebe jsem podobná stanovení dělal v laboratoři a s tím opravdu nesouvisí kolik jsem vlastnil motorek atd. atd. ale budiž rád odpovím. Kecy o teoretizování si nech od cesty, protože o podobných věcech teoretizuješ ty a můžeš vlastnit třeba 150 motorek. Jen zopakuji, že jsem psal o 100 oktanovém BE s vyšším obsahem biosložky a že ta se používá pro zvýšení OČ i u 100oktanových BE a ty se nutně nehodí do každého mnotoru a do každého palivového vedení - jen jsem doplňoval někoho kdo zmiňoval 100 oktanový BE v souvislosti se zazimováním a v souvislosti s jistou radou mechanika. Napsal jsem jak provádím zazimování. Pokud máš něco k tomu co píšu, tak ještě jednou prosím k tématu. Jinak já nikomu nebráním a každý si může postupovat dle svého uvážení.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spálit všechen benzín před zimou?
Matess727x>....nehledě na to, že když člověk "zazimuje" motorku s prázdnou nádrží (jako že si myslí, že tak je to dobře), tak mu zbytečně ve vnitř rezne a to by pak mohlo dělat na jaře v sejtkách a v karbeci bordel.
A Myslíš si že rezne ikdyž je motorka v teple co už mě znamená cca 17 stupnů?
V poloprázdné a nebo zcela prázdné nádrži je převážně vzduch a benzínové páry. To samo o sobě nevadí. Jenže vlivem změn teplot a atm. tlaku se objem těch plynů neustále mění a do nádrže se neustále přisává (a taky odfukuje) vzduch z okolí, ten vždy obsahuje vodu a ta v nádrži zase kvůli změnám tlaku a teploty kondenzuje. No a ten kondenzát na suchých a odmaštěných stěnách nastartuje korozi. Za provozu se to děje taky, akorát jsou stěny neustále oplachovány benzínem a ten vytváří antikorozní vrstvu která vydrží několik dní až týdnů. Proto to za provozu nerezne.
V jawe 90 jsem měl ještě nedávno nádrž bez jakékoliv koroze (pravidelně jsem doléval a jezdil asi 30 roků. Posledních asi 5 jsem to flákal. Před měsícem musel nádrž vyčistit. Plechovka rzi. Tak už je nádrž plná.
Mimochodem, tu nádrž jsem jen doléval a za rok najel taky jen 50 km ( na STK).
A tím jsem u druhého problému. Benzín. Jeho složení se za posledních asi 10 let velmi změnilo. A vůbec nejvíc asi loni a především letos. - biosložka.
Jedná se o složité sloučeniny které jsou poměrně nestabilní a na vzduchu degradují na pevné sloučeniny. Ty se na všem usazují a nejdou dolů. Na plováku slabá vrstva nevadí, jinde jo.
Proto se přidávají detergenty které to určitou dobu podrží. ( měsíc, dva? nevím) toto ale snižuje oktanové číslo. Přísady pro zvednutí okt. čísla jsou o něčem jiném.
Podle všeho se do 100 okt. benzínu ty nestabilní látky nedávají právě kvůli těm 100.
Tak pěkně plním až po hrdlo a letos poprvé 100 a už se těším na jaro jak....(ale zatím ještě jezdím)