Takže bych začal tím,že mám 3 možnosti.1.Můžu si přikoupit druhé DR s papírama a když starší,tak nemusim prodávat ani Yukinu,ale tu prodám,tak jak tak...
2.Prodat Yukinu a koupit...KLE 500,DR 650,Pegaso 650,Transalp,Africa
3.Prodat Yukinu i DRko a koupit... DR-Z nejsou s 25KW ale jedno jsem našel...
Takže já bych si to představoval podle 2. možnosti.Moje finanční hranice je max. 44k a jsem omezený 25KW!Motorku chci řekněme nato,že 4x do týdne 10km tam a z5.A jednou za rok max. na Slovensko a to ne každý rok!Chci to v podstatě na brblání kolem baráku do 50km.Yukina mi jezdila,tak úsporně,že těžko budu hledat v silnější kubatuře takovouu úspornou moto.Jde mi hlavně o spotřebu a spolehlivost.Spotřebu bych chtěl mít max. 4.5 což nevim jestli je reálné?
Když to shrnu,tak:Africa cena,25KW NE
Transalp 25KW našel jsem asik 2 kolem r.v. 93 má cenu kupovat? NEVIM
Pegaso Ital nebylo mi doporučeno,25KW většinou nemá NE
DR 650 stáří,od r.v. 96 mají prej novější motory?Nejvíce r.v.95 jsem našel a líbí se mi. ANO
KLE 500 R.v. kolem 94 ANO
Tohle je můj objektivní názor.Vim,že se neumim vyjadřovat když píšu,takže nějaké poznámky a urážky si nechte od cesty a radši vůbec nepište děkuji.Zjistil jsem,že nemůžu mít přímo cestu poté co jsem se díval po ER5 a CB500.Chci cestovní endurko aby to zvládlo aspoň minimální terén.Napište svůj názor a byl bych rád kdyby se někdo rozepsal o konkrétní moto,hlavně o spotřebě a spolehlivosti. BAHNU ZDAR!
Naposledy editováno 20.10.2010 10:18:58
1 reakcí na tento příspěvek Jakou moto z neúspornějších?
Babajezi:Jo je jich málo a ještě havarovaný.To není ono co hledám...Ale určitě to jezdí hodně úsporně...
1 reakcí na tento příspěvek Jakou moto z neúspornějších?
pegaso-ne
dr650- vibrátor jako kráva, těžká a zpracování že bych blil- na to, abys vyčistil karburátor musíš rozebrat půl motorky.. to byl krok hodně mimo..
afrika- těžká, upapaná, podvozek takovej divnej, tvrdej, do ladění jsem chuť neměl, je sice krásná, ale prostě mi nějak nesedla..
skončil jsem u kle, zdá se mi z výčtu nejlepší, troufnu si na ní i hard terén, motor má fantasticky kultivovanej,podvozek v serii úžasně pohodlnej, výkonem nepřeplývá, ale i ten co má jí stačí, aby jela 180 a na zadní to chce se spojkou, ale to je jedno, spotřebu mám 4-5, motory jsou obrovitý držáky (narozdíl od dr650), koupil jsem z rakous za pár kaček (i se servisem 45tis)
prostě postavit vedle sebe motorky cos napsal tak beru kle
Sally06>Dědóch:Jo už jsem to koumal a dobře vykoumal.Diky a Ještě prosimtě. Od toho roku 96 se dělali jen nekapotovaný,že?
Babajezi:Jo je jich málo a ještě havarovaný.To není ono co hledám...Ale určitě to jezdí hodně úsporně...
Jo,kapotovaný byl jen Freewind
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou moto z neúspornějších?
Dědóch:
Jinak když teda DR 650 nekapotovaná,tak můžu zahrnout do tohohle třebas i KLR nebo XR 650.Na tyhle motorky máte jaký názor?
A co ten transalp kolem toho roku 94?V anketě vyhrává a na něho nikdo nic???
1 reakcí na tento příspěvek Jakou moto z neúspornějších?
A tady druhej
A ještě jeden., ten je opravdu hezkej, ale cena už je asi nad limit
Naposledy editováno 20.10.2010 13:28:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou moto z neúspornějších?
mám kle 1997, ale je to jedno, dělaj se furt stejný akorát asi od 2003 plastovej facelift
ještě jsem zapomněl BMW GS650 dakar- motor rotax.. to mi taky nenadchlo.. kdyby byla vedle sebe kle z roku 1995 nebo dakar z roku 2005 tak bez ohledu na finance beru kle
Jak je to s těmi KLE jsou tam nějaké změny ohledně motorů jako u DR? Troj???
2 reakcí na tento příspěvek Jakou moto z neúspornějších?
Mě momentálně vyhovuje nejlépe ze všech co jsem zmínil, navadí jí cestovní rychlost 160km/h štreka po dálnici (to žádnej jednobuch nedejbože vzducháč nepřežije), ani mrdlání na jednotku v kamenitých výjezdech, má krásně citlivej podvozek na okresky (pohodlnější než dakar, dr650 i afrika), na skoky ale neni (což si zase třeba dakar nechá do určité míry líbit- do prvního pádu), zajímavý je, že má stejný zdvihy jako bmw dakar! pouze o dost měkčí, motory jsou neskonalý držáky (dle manuálu do 120tis km pouze kontrola a oleje)- jednobuchy jsou ve 120tis už 3x po smrti, všechno funguje hezky technicky hladce, když jsem startoval dr650, tak se ozývaly zvuky že to rvalo uši- hnus- a to byla zánovní motorka.. motor kle jede kultivovaně bez vibrací od 2500 otáček do 11000, dr650 měla použitelné otáčky tak mezi 3500-4000, jinak se třásla, že padaly plomby ze zubů.. a taky kle seženeš pěknou za pár korun.. její "neoblíbenost" je dána myslím trochu neatraktivním designem
Motory jsou stejný, je pár profláklejch úprav zvýšení výkonu a snížení spotřeby..
Jediný mi trochu vadí je, že bych v ní užil víc kobyl- byla by pak větší legrace, ale je to halt něco za něco..
taky má o litr levnější pojistku než 650, ale to jsou detaily..
motory co vím, tak jedou furt stejný, o něco málo výkonnější se dávaj do silnic (asi gs500 nebo jak)
už mi to nebaví, dělaj jak myslíš
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou moto z neúspornějších?
Troj11>- jednobuchy jsou ve 120tis už 3x po smrti
No jasně, moje XL z 85 roku, má určitě najeto jen 40 tis, o tom nepochybuji
Sally> K tomu Dominátoru, je jasný, že nebude mít tak uhlazenej chod motoru jak má dvouválec a ten zas nebude jak čtyřválec, to je jasný. Na silnici je to jen o tom zvolit ten správnej sekundární převod a cestovka bude někde kolem 120km/h, což, pokud nechceš jezdit po dálnici, úplně stačí. Mimo silnici, nebo v zatáčkovytým úseku, tam je s jednoválcem zase o trošku větší sranda.
Motory co já vím byly prakticky stejný po celou dobu. Jen první měli i nakopávaču a některý motory měly myslím vyvedenej podtlak, ale žádná zásadní změna se nekonala.
Ono je to v podstatě tak, že ten motor RFVC 650 se startérem je v podstatě to samý už od roku asi 88 až do dnes. Ty motory se dávali do NX, SLR, Dominátor, Vigor bez podstatných úprav. A je to vlastně i ten ve své podstatě stejnej motor jak mám já v XL nebo je v XRku, jen s objemem 650ccm, se starterem a s jiným automatickým dekompresorem.
Naposledy editováno 20.10.2010 14:54:11
1 reakcí na tento příspěvek Jakou moto z neúspornějších?
Ale i jinak, píšeš nejúspornější, pěkná kle se dá sehnat už i za 30, spotřeba malá, pojistka malá, motorka bezúdržbová.. co levnějšího ještě může být?
V serii mi žrala 5-7litrů, stačí malá úprava- otevřít airbox- nasávání- dvě kulatý 40mm díry zezadu do plastu airgoxu, filtr může zůstat origo, a klesla mi spotřeba na 4-5 a motorka je i živější a točivější..
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou moto z neúspornějších?
Já měl od novoty XT ze začátku 90 let, hodně podobný, řekl bych o něco málo lepší motor než XL, ve 40.000km odešly ložiska na klice, 5 a 6 převodový kola měly známky pittingu, píst už byl za hranicí vůle a rozvoďák taky klepal na dveře.
Možná jsem neměl říkat po smrti ale po X-té repasi tzn. X-lidí se v motoru vrtalo, což je v našich podmínkách víc likvidační než kilometráž na tachu.
Naposledy editováno 20.10.2010 15:13:18
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou moto z neúspornějších?
Naposledy editováno 20.10.2010 15:24:05
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou moto z neúspornějších?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou moto z neúspornějších?
Sally06>Joraell> Jo chci ji prodat a chci něco silnějšího.Nechci jezdit,tak pomalu.Proto chci silnější.Kdyby jela Yukina fpoho aspoň 90,tak bych si ji nechal,ale nejede fpoho 90 to to už bych musel kroutit více plynem!Takže DR chci nechat jen co místo Yuki?
Ta 3. možnost je úplně,tak nouzová,že bych prodal obě a koupim DR-Z....Navíc nejsou s 25KW,ale 29KW
No pokud se nebojíš Yuki, tak jsem teď překonal 10 tisíc km (od dubna) na Daytoně 350. Má to mít 17 kW a žere to do 3 l, pokud jedeš 110 tacho. Což je 97 reálná a jedeš tak pořád na pětku, kopec nekopec. Teď zrovna vybírám větší pastorek dopředu, aby se motor na rovinkách tolik netrápil - má na mnohem víc.
moto diesel
2 litry nafty na 100km a těch půl mega co to stojí máš za měsíc doma na benzínu!
Troj11>noend> chceš mi říct, že máš XL600, máš najeto přes 120.000km a do motoru nebylo nikdy sáhnuto? Takový pohádky vyprávěj někomu jinýmu.
Já měl od novoty XT ze začátku 90 let, hodně podobný, řekl bych o něco málo lepší motor než XL, ve 40.000km odešly ložiska na klice, 5 a 6 převodový kola měly známky pittingu, píst už byl za hranicí vůle a rozvoďák taky klepal na dveře.
Možná jsem neměl říkat po smrti ale po X-té repasi tzn. X-lidí se v motoru vrtalo, což je v našich podmínkách víc likvidační než kilometráž na tachu.
To ses asi jedinej kdo mel tenkrat na XT sestikvalt Ja mam ted na XT najeto 56000(teda pisou to na tachometru) a motor je v pohode...olej si veme jenom kdyz ji zenu ve vedru..Je teda jasny ze 120 tis. nevydrzi ale co v 80 udelam repas za 15 litru a muzu vesele drandit dal Jezdit umim aji za 4 litry...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou moto z neúspornějších?
Tak chlapi transalp vyhrává v anketě na plný čáře,ale ještě mi kněmu nikdo nic neřekl?Přímo k motorce nic a nato jestli má cenu kupovat kolem r.v.94 taky ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou moto z neúspornějších?
Sally06>rrss>
Tak chlapi transalp vyhrává v anketě na plný čáře,ale ještě mi kněmu nikdo nic neřekl?Přímo k motorce nic a nato jestli má cenu kupovat kolem r.v.94 taky ne?
No k Transalpu totiž není co dodat, je to zkrátka dobrá motorka, taková klasika, ničím extrémní a velmi univerzální. Taky jsem hlasoval pro něj, pač se mi zdá z toho úzkýho výběru v anketě, pro tvé potřeby, které popisuješ v úvodu vlákna, nejlepší. Dokonce se na něm dají jezdit docela slušý extrémy, když ho má člověk pořádně v ruce, až jsem se divil