rád bych přešel z řadového 4válce CBX 750 na cestovní enduro (CBX bude na prodej). Svezl jsem se na Transalpu 650, okouzlila mne, i přes slabší výkon. Baví mne zejména jeho ovladatelnost a plošší výkonová křivka. A příští rok bych rád vyjel někam na východ, na horší cesty, to je taky důvod.
Nemám zrovna nafouknutý rozpočet, tak přemýšlím, jestli by mi nestačila 600 místo 650, protože se tím dostávám cca o 15 až 25 tisíc níže. Uvažuji o typu od roku 1997 (?) s dvěma kotouči na předku, pouze v super stavu. Můžete mi říct, jestli je mezi těmito stroji významný rozdíl (ovladatelnost, pohodlí, výkon)?
Díky moc. Honza
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Transalp 600 nebo 650
Krtecek píše: bikes> Tak to je divné, protože já když jedu tak, že nepřekročím 100 km/h tak jedu skutečně za 4,2 litrů. Asi sem měl štestí a motorka je dobře zajetá a motor je v dobrým stavu, protože najetým kilometrům na 12 let starý motorce se nedá věřit.
ja mel 4,2l na motoru, co ma hoodne za sebou
6,5 až 7l jsem mel pri prumerne rychlosti 110Km/h....
Hanykus píše:
Jinak když jsme se tu takhle sešli tak se optám.
Když jedu ve dvou,tak se mi zdá,že v zatáčkách mi motka nějak hučí či co to je za zvuky.
Už jsem si toho všiml několikrát a fakt nemůžu identifikovat co by to mohlo být??
Je to takovej divnej pazvuk,jako by tam něco někde drhlo či co ale myslim že tam nemá co drhout,má někdo nějaký tip co by to mohlo být???
Nevím, školy nemám, ale řekl bych, že máš moc napnutej řetěz, což se v zatáčkách vlivem odstředivé síly ještě zhoršuje. Mohlo by kvůli tomu hučet načatý ložisko na malým kolečku od sekundárního převodu. Pokud jedeš sám, tak to asi, jak vyplývá z toho, co píšeš, nedělá. Zkontroluj napnutí řetězu a pokud jedeš ve dvou, nastav si větší tuhost zadního tlumiče.
1 reakcí na tento příspěvek Transalp 600 nebo 650
Jediná nevýhoda je, že mám jen jeden kotouč, ale za ten výkon 40kW to stojí, starší motory se vyráběli silnější, tzn. že mám větší výkon než 650
Takhle vypadá moto na východ a vím, že když ji nechám někde stát třeba v Rumunsku a půjdu se podívat na hrad, tak ji tam najdum, protože je nezajímavá pro cizí oči
Naposledy editováno 09.04.2011 20:31:37
1 reakcí na tento příspěvek Transalp 600 nebo 650
XL 600 má trochu živější rekaci na plyn. Když otočím heftem, tak reakce na zadním kole je rychlejší než u 650.
když porovnám motory jako takový, tak tu 650 můžeš lépe vytáčet. Je to novější a má relativně prd nalítáno. Ale není problém na 600 stíhat. Sólo na rovince jsem z ní vytáhnul 145 podle GPSky (se spolujezdcem už to tak veselé není, to má 650 lehce navrch)
Točky měla lehce přes 6tis/min. Ale je to ještě originální motor (na tachometru mám 39 tis, ale tipuju mu o 100, možná i 200 tis víc - spotřeba oleje 0.4/1000km), takže ho zbytečně netrápim a běžně se pohybuje cca 5tis/min.
600 je taky mnohem ovladatelnější, stačí pomyslet a kanálu se vyhnete bez problémů, to 650 je trošku takovej autobus - z toho plyne i lepší vedení v terénu.
přítelkyně mi taky sjížděla na záda, ale vyřešili jsme to "gumou" od rákosek za 20,-. Sedlo se trošku zaprášilo kontaktním 3M lepidlem, položila se nesmeka, a nesmeku co přečnívala jsem ohnul pod sedlo, kde jsem ji přilepil oboustranou lepící páskou - všechno drží, nic se neodlepuje.
ještě ke spotřebě, v pohodě se dostanu pod 5ltr/100km, táta mívá 5.5 - 6 ltr/100km
zapalování mám originální, ale někdo u něj udělal vývod kabelů do zadu, místo směrem dolů jako to má být. Návod jak na to, jsem dokonce našel na netu.
největší prdel je, že na ty stařičký 600 všechno funguje jak má, a vše je originál.
Když kouknu na skoro 25 let starej chrom nestačím se divit, jak je kvalitní.
Tátovi se na nový 650 posral spínač od přední brzdy - světlo při brždění nesvítí), dál se mu netočí větrák, čidlo je OK - nejspíš přerušená kabeláž.
když to shrnu, 600 má nižší pořizovací náklady, nižší spotřebu, vypadá víc cool, je hravější, podstatně lehčí... není už rozhodnuto?
Jen mi jde o to ač jsem se mohl svést na třech 650 tak každý motor (neupravený motory, bez zásahu do výfukové soustavy, relativně seřízené) reagovali jinak, nějaký měl okamžitou reakci na plyn ve spodu otáček (volnoběh - 4000) druhý o kus víš a radši měl střední pásmo, hold kdo to zajel, jak se motor poved, či v jakém stavu seřízení je se projeví. Někdo dokonce vlastní TA a myslí si, že 130-140km/h je max. rychlost jelikož mu to víc nejede, ovšem chyba je jinde... v údržbě.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
TA 650 nejde dát na hlavni stojan Honda XL 650V Transalp | jincom | 19 | 11.8.2024 v 08:17 jincom |
Ukazatel stavu paliva Honda XL 650V Transalp | Jura | 7 | 25.7.2024 v 08:43 m_newtin |
Gipro Honda XL 600V Honda XL 600V Transalp | Robek91 | 2 | 5.6.2024 v 22:05 Cortes1079 |
Pneu na Transalpa 650 Honda XL 650V Transalp | Sodaxxx | 2 | 29.4.2024 v 16:48 nevo7 |
Honda XL650V - vybrace/houpání Honda XL 650V Transalp | Enamtide | 14 | 25.4.2024 v 20:06 H0racio |