1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dám koleno na D 220??
strelec dejv
14350 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dám koleno na D 220??
2 reakcí na tento příspěvek Dám koleno na D 220??
1 reakcí na tento příspěvek Dám koleno na D 220??
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dám koleno na D 220??
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dám koleno na D 220??
... ac kolinkar teoretik si dovolim s timto tvrzenim nesouhlasit a primo tomu oponovat ... neni to zase nic jineho, nez fyzika. Pri prujezdu zatackou se musis naklonit, abys tim vyrovnaval odstredivou silu, to je jasny. V tu chvili na gumu pusobi sila rovnajici se tize motorky a pilota (tedy hmotnost) ve smeru svislem, sila odstrediva ven ze zatacky ve smeru vodorovnem, odpovidajici kombinaci hmotnosti pilota a motorky, rychlosti a polomeru zataceni a pripadne i sila ve smeru vpred ci vzad odpovidajici akceleraci nebo brzdeni. Tolik teorie... prevedeno do praxe to neznamena nic vic ani min, nez ze urcity naklon guma pri plynulem prujezdu zvladne v pohode, ale pri brzdeni nebo akceleraci to utect muze.
Pri prujezdu zatackou mas tri varianty, jak sedet. Bud budes v ose motorky, takze jak se nakloni motorka, naklonis se taky. Nebo jedes temer svisle a motorku si pokladas pod sebou a treti moznost ze motorka je skoro svisle a ty z ni slejzas. Ve vsech trech pripadech jde o jedno - dostat celkove teziste "soupravy" pilota a motorky mimo osu motorky, na tu stranu, kam chcu zatocit.
A ted prichazi ta podivnost. At si vyberu kterykoliv ze tri zminovanych zpusobu, je pri stejne rychlosti a polomeru guma namahana uplne stejnymi silami. Takze vysedavanim na malo prilnavy gume mnoho nezmuzes. Navic je motorka zpravidla tezsi nez pilot, takze vysednuti z motorky ma na presunuti teziste stranou mensi vliv nez poklopeni motorky pod prakticky svisle sedicim pilotem... i kdyz u lehky a vysoky motorky zase bude znat, ze pilot ma teziste vejs a ma tedy vetsi paku.
Nicmene proc teda vysedavat, kdyz to jde i jinak... protoze to uz jinak nejde. Gumy za beznych okolnosti udrzi podstatne vic, nez jaky naklon zvladnou motorky (ted nemyslim motardy, ale silnice) a proste vic uz ta motorka poklopit nejde, protoze uz by necim drela. Takze jedina sance jak dostat teziste jeste vice dovnitr do zatacky, je presunout tam teziste pilota.
Takze me tvrzeni je zcela opacne, nez tvrzeni mordyho - ja rikam, ze vysedavanim se zacalo prave proto, ze jezdili gumy, co drzely vic, nez byla motorka schopna vyuzit bez vysedavani pilota.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dám koleno na D 220??
...rad bych se svezl na okruhu,ale za 1. za to nehodlam davat takovej batoh a hlavne za 2.bych mel strach ze strelcu,kterejm bych 100 % prekazel,nedavno byl smrtak v Brne pri volnejch jizdach.Slysel jsem,ze se da nekdy svezt v Sosnovy,jaksi polooficialne,prej za 2 kila,ale dopredu ti to asi nikdo neslibi a jet tam a zpatky zbytecne se mi nechce.Asi nejlepsi by byly vetsi kruhaky,treba na skutru uz jsem si takhle odkrouzil par kolecek,kdyz nic nejelo.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dám koleno na D 220??
moje info vychazi z nejakyho clanku o historii motosportu. psali tam, ze jako prvni zacal vysedavat cesky jezdec, na jmeno si nevzpomenu, protoze mel proti konkurenci nekvalitni pneu. prislo mi to docela na miste. jestli znas zadni pneu s ctvercovym prurezem, co se davaly na jawky, ty se klopit moc nedaly. za hranou to strasne ustrelovalo.
na netu jsem nasel jenom zminku: vysedávat z motorky kvůli snížení těžiště a zmenšení sklonu začal jako první František Šťastný. o tom, ze kvuli pneu nikde nic...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dám koleno na D 220??
edit... kecam, ne druhy ale treti zarijovy vikend... ono letos vychazi tak, ze vlastne posledni prazdninovy je uz prvni zarijovy...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dám koleno na D 220??
Rad bych,ale posledni 2 roky to bylo v Brne,coz je trosku z ruky... A poustej tam na okruh i motorky z "sedyho"dovozu,jak tomu oni rikaj?Nekde jsem slysel,ze se svezou jen masiny koupeny u nas,u autoriz.prodejce znacky.Moje Cb pochazi z Nemecka.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dám koleno na D 220??
1 reakcí na tento příspěvek Dám koleno na D 220??
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dám koleno na D 220??
...Jo,pekne,moc pekne.Predpokladam ale,ze tam mas nejaky lepivky,ne?A navic,ty jsi vyjezdenej z ty svy zmzliny Suzy,ja jezdim sice uz 25 let,ale az do r.2004 to byly samy fichtly,simsony,MZ,silnejsi masina teprv 3.sezonu,zatim 10 tis.km,ale takhle to nikdy umet nebudu...Budu doufat,ze Honda den bude pristi rok v Moste
1 reakcí na tento příspěvek Dám koleno na D 220??
...rad bych se svezl na okruhu,ale za 1. za to nehodlam davat takovej batoh a hlavne za 2.bych mel strach ze strelcu,kterejm bych 100 % prekazel,nedavno byl smrtak v Brne pri volnejch jizdach.Slysel jsem,ze se da nekdy svezt v Sosnovy,jaksi polooficialne,prej za 2 kila,ale dopredu ti to asi nikdo neslibi a jet tam a zpatky zbytecne se mi nechce.Asi nejlepsi by byly vetsi kruhaky,treba na skutru uz jsem si takhle odkrouzil par kolecek,kdyz nic nejelo. [/quote]
Já si myslím,že si dej do kupy co vlastně chceš a co tomu chceš obětovat /chuť,čas i peníze/u počítače - to koleno - akorát můžeš se praštit o roh stolu.