Téma: Přeskové boty na cestovní enduro?
Ahoj.
Zajímají mě zkušenosti a tipy na nějaké přeskové boty na enduro. Původně jsem je nechtěl kvůli
nepohodlnosti při chůzi.
Ale to prý není až tak nepohodlné, v porovnáním s bezpečností.
Takže bych si rád nějaké koupil. Ale nemám v tomto segmentu žádné zkušenosti.
Preferuju názory cestovatelštěji zaměřených jedinců, výlety 14 dní a občasné výšlapy.
Vím že se dá přezout, ale ne vždy se chce krámovat v kufru.
Děkuji za rady.
Zajímají mě zkušenosti a tipy na nějaké přeskové boty na enduro. Původně jsem je nechtěl kvůli
nepohodlnosti při chůzi.
Ale to prý není až tak nepohodlné, v porovnáním s bezpečností.
Takže bych si rád nějaké koupil. Ale nemám v tomto segmentu žádné zkušenosti.
Preferuju názory cestovatelštěji zaměřených jedinců, výlety 14 dní a občasné výšlapy.
Vím že se dá přezout, ale ne vždy se chce krámovat v kufru.
Děkuji za rady.
2 reakcí na tento příspěvek Přeskové boty na cestovní enduro?
ty formy atv one vypadaji dobre, este zjistit jak by se chovaly v terenu...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přeskové boty na cestovní enduro?
martyzostravska>ty formy atv one vypadaji dobre, este zjistit jak by se chovaly v terenu...
Žeby už jsme si k jižanským Revitům sehnali obuv.
Mě spíš zajímá, jaký mají rozdíl v ochraně, třeba proti těm Sidinám.Jestli co má ten plast v oblasti nártu a kolem kotníku má adekvátní (aspoň částečně)ochranu i kůže.Podle tech listu tam chránič není, ale třeby nějaké fertovní prošití.
A taky jsem slyšel že se nějaké kožené vytahaly- prostě kolem přesek nebo mezi, odstávaly. Ale to u té formy, vzhledem k řádnému prošití nevypadá.
Chtělo by to okouknout, co Marty?
Naposledy editováno 13.12.2009 07:01:04
Waltr> .. Mě spíš zajímá, jaký mají rozdíl v ochraně, třeba proti těm Sidinám.Jestli co má ten plast v oblasti nártu a kolem kotníku má adekvátní (aspoň částečně)ochranu i kůže...
nemůžeš srovnávat kůži a plast .. v tom bude, dle mě, plast vždycky lepší, protože ti tu nohu podrží
jen příklad .. kamarádovi v rumunsku zůstala noha pod kufrem, když vyjížděl z nějaké brázdy, podotýkám, že to nebyl žádný těžký offík, prostě normální rumunská cesta .. vyryl špičkou boty do země 10 cm hlubokou brázdu .. kdyby měl "obyčejné" kožené boty, tak má v lepším případě jen vymknutý kotník .. naštěstí měl nějaké "plasťáky" a tak to přežil bez úhony
1 reakcí na tento příspěvek Přeskové boty na cestovní enduro?
Ty atvčka jsou dobrý jak na silnici,tak i lehčí terén.
Ale rozhodně s nima nedoporučuju jezdit nějakej šílenej off,stupačkou jsem si přimáčkl kotník k pařezu a docela to už dolelo
Ale rozhodně s nima nedoporučuju jezdit nějakej šílenej off,stupačkou jsem si přimáčkl kotník k pařezu a docela to už dolelo
...přece na začátku byl požadavek na dobrou chůzi, tak je jasný, že tam musí bejt u bezpečnosti kompromis
...formy atv (mimochodem podobný má diadora)jsou boty pevný, ale dá se v nich hodně pohodlně chodit, toho v žádnejch plasťákách nedocílíš, tam se o pohodlný chůzi nedá mluvit vůbec, porovnával jsem jich mraky a mraky
...čím víc plastů, tím víc jdeš jak dřevák
...formy atv (mimochodem podobný má diadora)jsou boty pevný, ale dá se v nich hodně pohodlně chodit, toho v žádnejch plasťákách nedocílíš, tam se o pohodlný chůzi nedá mluvit vůbec, porovnával jsem jich mraky a mraky
...čím víc plastů, tím víc jdeš jak dřevák
2 waltr: chtělo by to dvoje boty, na turistiku a off V mých od gerricka se blbě chodí, bohužel nemají ochranu kotníku proti tomu, co popisoval honza, ale myslím, že jsou pevnější než ty atvčka, no chtělo by to zkusit nazout.
Pro mne to letos ještě asi nebude aktuální, boty se mi naštěstí nerozpadají
Pro mne to letos ještě asi nebude aktuální, boty se mi naštěstí nerozpadají
Díky. Asi vzhledem k tomu kam to směřuji dále, půjdu do těch ATV.
Je fakt že se na bezpečnost dívám čím dál víc. Jenže to bych brzy jezdil autem.
Proti tomu co jsem měl, to byla kůže 2mm a pata+holeň chránič.
Turistika silnice jsou hlavní vytížení, a nějakou šotolinku brod snad zvládnou.
Co psal Honza TA je pech, snad se mi vyhne.
Ještě jednou díky.
Je fakt že se na bezpečnost dívám čím dál víc. Jenže to bych brzy jezdil autem.
Proti tomu co jsem měl, to byla kůže 2mm a pata+holeň chránič.
Turistika silnice jsou hlavní vytížení, a nějakou šotolinku brod snad zvládnou.
Co psal Honza TA je pech, snad se mi vyhne.
Ještě jednou díky.
http://www.ctyrkolky-levne.cz/prislusenstvi/boty-quad.htm
já přemýšlím nadtemahle.. ale přes net bych je asi nekupoval jel bych pro ně osobně..mám strach že se svejma blbejma nohama bez vyzkoušení by mi nesedly
já přemýšlím nadtemahle.. ale přes net bych je asi nekupoval jel bych pro ně osobně..mám strach že se svejma blbejma nohama bez vyzkoušení by mi nesedly
hmmm...tak z těch co tu jsou jmenovány se mi dost líbí ty Formy ATV one nebo ty W2 4-dirt adventure... teda jen dle fotek, ale podle podrážek i zpracování se jeví jako "schůdné" a přiměřeně bezpečné botky a cenově to taky celkem jde. Jsem sice se svými spokojen, ale kdybych při svém vybírání viděl tyhle asi bych do nich šel...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přeskové boty na cestovní enduro?
garp>obcasnej vyslap si v tehlech botach nedokazu predstavit ,jako neni problem v tom stravit celej den a obcas nekde kousek chodit ovsem pri predstave ze v tom pujdu treba 5km me bolej nohy uz ted ,
ale treba sem moc pohodlnej
Neumím si představit boty, které budou dost pevné-bezpečné a zároveň na výšlap 5km. To si budeš muset koupit pohorky.
kov> Nebo zkus mrknout sem: http://www.gaerne.cz/index.php?page=trial
Nebo tady: http://www.gaerne.c...ex.php?page=explorer
ty mají i nepromokavou membránu.
Nebo tady: http://www.gaerne.c...ex.php?page=explorer
ty mají i nepromokavou membránu.
Je nějaký konstrukční rozdíl mezi enduro a quat?
Uložení chráničů, nebo jiná specifika? A nebo to je jen stupněm (množstvím chráničů)
kov- já tak řešil Skotsko. Věděl jsem že budeme často štrádovat, tak jsem jel v goretexových kotníkáčích. A myslím, že by mi poskytly i větší ochranu, než mé stávající boty.
Uložení chráničů, nebo jiná specifika? A nebo to je jen stupněm (množstvím chráničů)
kov- já tak řešil Skotsko. Věděl jsem že budeme často štrádovat, tak jsem jel v goretexových kotníkáčích. A myslím, že by mi poskytly i větší ochranu, než mé stávající boty.
1 reakcí na tento příspěvek Přeskové boty na cestovní enduro?
jaky je rozdil mezi Forma ATV one WP a Forma gripper 2 WP ??? zda se mi to a nebo jedinej rozdil je to ze atv one sou z brouseny kuze a gripper 2 z leskly ?
Pánové, to je moc zajímavá debata. Už si podle Vašich odkazů taky vybírám boty.
Buď Diadora 3 stone, nebo Forma ATV one černé, případně Forma adventure, nebo forma gripper. To ještě nevím. Zvážím dle ceny a nabídky ve velikosti 9.
Nejsou třeba u Lůjsa ve Vídni levnější?
Díkes
Buď Diadora 3 stone, nebo Forma ATV one černé, případně Forma adventure, nebo forma gripper. To ještě nevím. Zvážím dle ceny a nabídky ve velikosti 9.
Nejsou třeba u Lůjsa ve Vídni levnější?
Díkes
1 reakcí na tento příspěvek Přeskové boty na cestovní enduro?
To jsou fešáci
Mí noví favorité, bohužel nedostupní, ale rozhodně zatím nejkrásnější kus.
Jinak zde máš debatu z GS fora o botech.
GS forum- boty
Mí noví favorité, bohužel nedostupní, ale rozhodně zatím nejkrásnější kus.
Jinak zde máš debatu z GS fora o botech.
GS forum- boty
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přeskové boty na cestovní enduro?
[quote]Waltr>To jsou fešáci
Mí noví favorité, bohužel nedostupní, ale rozhodně zatím nejkrásnější kus.
Jinak zde máš debatu z GS fora o botech.
GS forum- boty[/quote
Pročetl jsem i tu debatu z BMW. Co mě zaujalo jsou ty boty, co jsi na ně dal odkaz i ty. V diskusi se tam píše, že nejsou z kůže. Myslíš, že může takový ,,náhradní materiál" vydržet tolik let jako poctivá kožená bota?
Taky jsem tam narazil na popis funkce goratexových ponožek, což může být paráda. Ať tu debatu nemusíte taky číst celou, tak sem překopíruju pěkný názor na boty, co tam napsal TomasTT, který je pod stejným nickem i zde. Píše tam i o výše zmiňovaných ponožkách.
,,Ta diskuze mi přijde asi tak smysluplná jako "jaké nosíte hodinky na GS" smile
Prostě co člověk, to jiný názor a jiné potřeby. GS majitelé se liší podle toho, co s tím kdo jezdí a jaké další má motorky a jaké motorky jezdil předtím. Pokud má někdo jako druhou motorku ostrý enduro, je docela předpoklad, že má kompletní enduro nebo MX výbavu a bude ty věci používat i na GS. Ale člověk, který je nešťastný, když mu nějaká špína z louže stříkne na žlutě nalakovaný blatníček nebo se mu zapráší logo BMW na víčku ventilku na ráfku, ten asi bude hledat spíš cestovní oblečení a boty.
Jinak obecně - všechny enduro a MX boty tečou, neviděl jsem ani jedny, ve kterých by se dalo stát v brodu nebo v bahně a neteklo by do nic. BMW Santiago (a dávno před nima Kalahari) a později Oxtar Infinity a jim podobné goretexové, pochopitelně netečou, pokud do nich nenateče horem. Pak to je horší než u těch MX plastových, protože schnou děsně dlouho. Cestovatelé, kteří s MX botama jezdí bůhvíkam, používají třeba goretexový ponožky, je to naprosto geniální věc a v těch případech, kdy se vytahuje motorka z řeky, je to jednoznačně lepší volba než goretex jako součást boty. Jakmile tam totiž nateče horem, můžeš potom boty na břehu sundat, vylít vodu, vzít si suchý ponožky a jak je ale bota mokrá, za 20 minut je to stejný, jako to bylo předtím - ponožka mokrá a je ti zima od nohou. V případě té goretexové ponožky-převleku se vyleje voda, vezmeš suché normální ponožky, goretexové ponožky na to (pokud byly mokrý, tak stačí otočit a utřít vodu, nasáknout uvnitř nemůžou) a i když je bota totálně nacucaná, k ponožce se vlhkost nedostane díky té goretexové zábraně mezi botou a ponožkou. Bota sama uschne třeba až za 2 dny, na cestách typu Mongolsko neuschne prakticky nikdy. Ale ta ponožka tehdy funguje skvěle. Dělají se i takové, které mají goretex uvnitř jakoby normální ponožky ale to je horší v tom případě, kdy nateče až dovnitř.
U těch MX je nesmysl říkat, že jsou některé z nich "nejbezpečnější". Naprostá pitomost. Náš kamarád měl rozdrcenou nohu právě v těch uváděných "údajně nejbezpečnějších" Aplinestarkách. Jel v koleji a šmrncnul špičkou nohy o kámen, který trčel z té koleje a otočilo mu to chodilo o 180° dozadu. "Nejbezpečnější bota na světě" způsobila to, že se mu rozdrtily kosti v až v koleni, o kotníku nemluvě. Jestli si dobře pamatuju, měl 16 zlomenin a některé části kostí chyběly úplně. Dost možná, že kdyby neměl ty "nejbezpečnější" boty, tak se mu zlomilo chodidlo nebo kotník ale otočilo by se to nahoru, protože by bota povolila. A nemluvím vůbec o tom, kolik pádů se stalo lidem proto, že zrovna z Tech10 nenahmátli řadičku. Ta bota nemá rantl a v určitých situacích ve stupačkách se s ní řadí o dost hůř než s jinými - třeba klidně taky od Alpinestars.
Nakonec člověk asi skončí u dvou typů - jedny na cestování, kde se spíš ocení ten goretex v deštích a druhé na blbnutí, kde pevnější bota určitě pomůže v případě, kdy na nohu spadne motorka třeba padákem nebo válcem apod.
Jinak to vlákno by se dalo pojmenovat "dejte sem odkazy na co nejvíc motokrosových a enduro bot"...
Totéž helmy, brejle, rukavice, kalhoty, bundy....
Pokud by to mělo mít nějaký smysl, tak by to chtělo spíš napsat - na jaký účel ty boty mají být
Naposledy editováno 04.02.2010 22:55:18
Mí noví favorité, bohužel nedostupní, ale rozhodně zatím nejkrásnější kus.
Jinak zde máš debatu z GS fora o botech.
GS forum- boty[/quote
Pročetl jsem i tu debatu z BMW. Co mě zaujalo jsou ty boty, co jsi na ně dal odkaz i ty. V diskusi se tam píše, že nejsou z kůže. Myslíš, že může takový ,,náhradní materiál" vydržet tolik let jako poctivá kožená bota?
Taky jsem tam narazil na popis funkce goratexových ponožek, což může být paráda. Ať tu debatu nemusíte taky číst celou, tak sem překopíruju pěkný názor na boty, co tam napsal TomasTT, který je pod stejným nickem i zde. Píše tam i o výše zmiňovaných ponožkách.
,,Ta diskuze mi přijde asi tak smysluplná jako "jaké nosíte hodinky na GS" smile
Prostě co člověk, to jiný názor a jiné potřeby. GS majitelé se liší podle toho, co s tím kdo jezdí a jaké další má motorky a jaké motorky jezdil předtím. Pokud má někdo jako druhou motorku ostrý enduro, je docela předpoklad, že má kompletní enduro nebo MX výbavu a bude ty věci používat i na GS. Ale člověk, který je nešťastný, když mu nějaká špína z louže stříkne na žlutě nalakovaný blatníček nebo se mu zapráší logo BMW na víčku ventilku na ráfku, ten asi bude hledat spíš cestovní oblečení a boty.
Jinak obecně - všechny enduro a MX boty tečou, neviděl jsem ani jedny, ve kterých by se dalo stát v brodu nebo v bahně a neteklo by do nic. BMW Santiago (a dávno před nima Kalahari) a později Oxtar Infinity a jim podobné goretexové, pochopitelně netečou, pokud do nich nenateče horem. Pak to je horší než u těch MX plastových, protože schnou děsně dlouho. Cestovatelé, kteří s MX botama jezdí bůhvíkam, používají třeba goretexový ponožky, je to naprosto geniální věc a v těch případech, kdy se vytahuje motorka z řeky, je to jednoznačně lepší volba než goretex jako součást boty. Jakmile tam totiž nateče horem, můžeš potom boty na břehu sundat, vylít vodu, vzít si suchý ponožky a jak je ale bota mokrá, za 20 minut je to stejný, jako to bylo předtím - ponožka mokrá a je ti zima od nohou. V případě té goretexové ponožky-převleku se vyleje voda, vezmeš suché normální ponožky, goretexové ponožky na to (pokud byly mokrý, tak stačí otočit a utřít vodu, nasáknout uvnitř nemůžou) a i když je bota totálně nacucaná, k ponožce se vlhkost nedostane díky té goretexové zábraně mezi botou a ponožkou. Bota sama uschne třeba až za 2 dny, na cestách typu Mongolsko neuschne prakticky nikdy. Ale ta ponožka tehdy funguje skvěle. Dělají se i takové, které mají goretex uvnitř jakoby normální ponožky ale to je horší v tom případě, kdy nateče až dovnitř.
U těch MX je nesmysl říkat, že jsou některé z nich "nejbezpečnější". Naprostá pitomost. Náš kamarád měl rozdrcenou nohu právě v těch uváděných "údajně nejbezpečnějších" Aplinestarkách. Jel v koleji a šmrncnul špičkou nohy o kámen, který trčel z té koleje a otočilo mu to chodilo o 180° dozadu. "Nejbezpečnější bota na světě" způsobila to, že se mu rozdrtily kosti v až v koleni, o kotníku nemluvě. Jestli si dobře pamatuju, měl 16 zlomenin a některé části kostí chyběly úplně. Dost možná, že kdyby neměl ty "nejbezpečnější" boty, tak se mu zlomilo chodidlo nebo kotník ale otočilo by se to nahoru, protože by bota povolila. A nemluvím vůbec o tom, kolik pádů se stalo lidem proto, že zrovna z Tech10 nenahmátli řadičku. Ta bota nemá rantl a v určitých situacích ve stupačkách se s ní řadí o dost hůř než s jinými - třeba klidně taky od Alpinestars.
Nakonec člověk asi skončí u dvou typů - jedny na cestování, kde se spíš ocení ten goretex v deštích a druhé na blbnutí, kde pevnější bota určitě pomůže v případě, kdy na nohu spadne motorka třeba padákem nebo válcem apod.
Jinak to vlákno by se dalo pojmenovat "dejte sem odkazy na co nejvíc motokrosových a enduro bot"...
Totéž helmy, brejle, rukavice, kalhoty, bundy....
Pokud by to mělo mít nějaký smysl, tak by to chtělo spíš napsat - na jaký účel ty boty mají být
Naposledy editováno 04.02.2010 22:55:18
kov> o těch ponožkách jsem nevěděl (velice zajímavé ) a se zbytkem co píše naprosto souhlasím i přesto, že nemám zdaleka tolik zkušeností. Ale ono je to tak nějak logické, včetně toho konkrétního případu, který popisuje.
No a ten poslední odstavec je neuvěřitelně výstižný. Přesně to jsem si pomyslel, když jsem si tu diskuzi pročítal...
No a ten poslední odstavec je neuvěřitelně výstižný. Přesně to jsem si pomyslel, když jsem si tu diskuzi pročítal...
Mám tyto Diadory a spokojenost Chtěl jsem taky takové, aby se v nich aspoň trochu dalo chodit, a tyto to naprosto splňují. Není to ovšem na nějaké extra tůry ale chození v nich není vůbec problém. Až je zrajtuju, jdu do nich zase
Diadora GT2 W.P.
Diadora GT2 W.P.
1 reakcí na tento příspěvek Přeskové boty na cestovní enduro?
Tak jsem pánové napsal do jednoho obchodu ve Zlíně dotaz:
Zkráceně:
chtěl bych se zeptat, jestli vedete tyto boty na cestovní endura. Velikost nohy mám 9 - čili 44
Buď Diadora 3 stone
nebo Forma ATV one černé
případně Forma adventure
nebo forma gripper
dostalo se mi této odpovědi:
Jen si musíme říct pár VELKÝCH maličkostí:
Boty forma ATV ONE jsou určeny pro čtyřkolky a to z toho důvodu, že mají měkké podrážky. Pokud na Vašem enduru jsou kovové ostré stupačky do roku máte po botech.
Boty forma GRIPPER jsou určeny na trial, tzn. nemají patu jako klasické boty na enduro. Tzn, že pokud budete mít mokré podrážky může Vám bota lehce sklouznout ze stupačky.
Boty forma Adventure jsou vlastně boty ATV ONE s novým názvem jinak jsou naprosto stejné.
To jen pro doplnění k tématu.
Zkráceně:
chtěl bych se zeptat, jestli vedete tyto boty na cestovní endura. Velikost nohy mám 9 - čili 44
Buď Diadora 3 stone
nebo Forma ATV one černé
případně Forma adventure
nebo forma gripper
dostalo se mi této odpovědi:
Jen si musíme říct pár VELKÝCH maličkostí:
Boty forma ATV ONE jsou určeny pro čtyřkolky a to z toho důvodu, že mají měkké podrážky. Pokud na Vašem enduru jsou kovové ostré stupačky do roku máte po botech.
Boty forma GRIPPER jsou určeny na trial, tzn. nemají patu jako klasické boty na enduro. Tzn, že pokud budete mít mokré podrážky může Vám bota lehce sklouznout ze stupačky.
Boty forma Adventure jsou vlastně boty ATV ONE s novým názvem jinak jsou naprosto stejné.
To jen pro doplnění k tématu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.