globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výměna brzdových desek - problém
7.10.2009 v 18:28
Ahoj,
tak tu mám drobný zásek s výměnou desek - vyndal jsem starý, zamačkal pístky, dal nový a brzda je měkká a nebrzdí - při odvzdušnění nějakej vzduch vyšel, ale brzda je pořád měkká.
Dotaz první - kde se může brát v okruhu vzduch?
Dotaz druhý - jak moc vadí, kdy je nakřivo brzdič a kotouč (sice plovoucí, ale..) se nakrucuje při brždění - může i tohle mít vliv na špatný brždění, popřípadě může hrozit prasknutí kotouče? -
Brzdič je brembo.

před -
[URL= [URL=


Naposledy editováno 07.10.2009 18:29:56
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna brzdových desek - problém

7.10.2009 v 22:53 | Nahoru | #31

Němec>no to je právě to, co sem zapomněl - očistit pístky, než sem je zamáčknul ale to by snad vadit nemělo ne?
s křížkem po funuse sem je vytlačil ven a otřel.
kdyby tam byl bordel, tak by krom zavdušňování i prolínala kapalina, ne?

jinak brzdič brzdí rok a něco a nějakejch 11tis km, takže by snad všechno mělo zatím fungovat jak má - problém nastal až po výměně desek, předtím bez problémů.



Pokud se to po dvaceti, třiceti zmáčknutích nechytlo tak jsi asi zrušil kroužky tím, jak jsi vytlačil pístky. Kroužky (jejich část) možná vyšly taky.

(reakce na) Výměna brzdových desek - problém

7.10.2009 v 23:17 | Nahoru | #32

Hiffson>Pokud se to po dvaceti, třiceti zmáčknutích nechytlo tak jsi asi zrušil kroužky tím, jak jsi vytlačil pístky. Kroužky (jejich část) možná vyšly taky.


nemusí být pravda, mrcha ninja s radiální pumpou vydržela tak 200 pumpnutí, než se trochu chytla
A stejně stále plné vzduchu, i když jsem dole povoloval a vypouštěl jak vzteklej a stejně žádné bublinky nešly. Až jsem našel odvzušňovací šroub přímo na pumpě a hle, kde byl asi zakopaný pes (no na druhé motorce ho na pumpě nemám, tak mě překvapil, že má až takový vliv...)

1 reakcí na tento příspěvek Výměna brzdových desek - problém

8.10.2009 v 06:57 | Nahoru | #33
tak bych to uvedl na pravou míru - kotouč plovoucí není, to jen já sem si celý léta myslel, že plovoucí znamená ono uchycení vrchního dílu kotouče na vnitřní - v tom to má totiž vůli když to čelisti scvaknou třmen plovoucí je - jestli plovoucí znamená pohyb desek podle kotouče - ty desky se můžou pohybovat do strany a to vzhledem k tomu, jak jsou uchycený - na vrchních dvou tyčkách/oskách. nějakej stranovej pohyb tam teda je, ale nedostačující k tomu, by se to přizpůsobilo tak velkýmu vychýlení kotouče.
s pístkama se to má tak, že teda jdou všechny současně, ale každej jednotlivej pístek se přizpůsobí tomu, na co narazí - takže přední vyjede míň, zadní víc, když je třeba. aspoň tak sem to pochopil.

jinak stroj to ruskej je, ale brzdy jsou Brembo :) zadní jsou dvě bubnovky, ty spíš zpomalujou, než brzděj, předek moc nepoužívám, protože se mi nelíbí, že se všechna váha hrne na krk, takže se snažím brzdit dost i zadkem - ale je možný, že člověk někde dýl brzdil předkem a vyhřál to.

jen mi není jasný, jak k tomu došlo - kdyby to bylo skokově, poznal bych to - motorka ale brzdila pořád stejně, tak jedině že by se to měnilo postupně...

(reakce na) Výměna brzdových desek - problém

8.10.2009 v 08:12 | Nahoru | #34
Němec> no trosku jinak....plovouci nebo pevny ...jde o system ktery je pouzity a v tvem pripade je brzdic pevny a plovouci je kotouc.kdyby jsi mel plovouci brzdic tak mas pistky jen na jedne strane a telo brzdice delene (pevna cast s pistky a plovouci zbytek)zajisteni desticek tim cepem je v obou pripadech stejne a zarucuje pouze pohyb desticek .to ze se pistky prizpusobi je dano tim ze jde o hydrofyziku a to jest ze tlak v kapaline se siri na sechny strany stejne (presnou definici si uz nepamatuju)u starych desek o nic nejde protoze jsou uz vybrousene dle uhlu ale u novych dochazi k pnuti v desticce (krizi se a ma snahu se prizpusobit a zaroven i prizpusobit kotouc) protoze na jednom konci uz je natvrdo a prave kvuli tomu ze pistky jdou vsechny stejne a stejnou silou tak to ma snahu pritisknout i tu cast ktera se jeste nedotyka a proto brzda "pruzi".to ovsem nic nemeni na tom ze vaha kterou jsi uvedl je pricinou toho ze se predek zkroutil.v kazdem pripade bubnove brzdy ktere mas na stroji nejsou nic moc a nikdy nebudou mit takovy ucinek aby ubrzdili 700 kg a predek ktery je pouzit neni na takovou vahu v zadnem pripade konstruovan.brzdy tohohle typu a prumeru kotouce jsou konstruovany a montovany na solo motorky o pohotovostni vaze kolem 200 kg a ty dva bubinky co mas na zadku v zadnem pripade nedokazou nahradit treba jen dalsi kotouc na predku.

Výměna brzdových desek - problém

8.10.2009 v 08:17 | Nahoru | #35
k vyrovnani nesouososti u tve moto by nepomohl ani plovouci nevim co a plovouci znamena prave to pohyblive uchyceni kotouce a u trmenu plovouci trmen neznamena pohyb desticek (ten je u obou typu) ale pohyb prave te "pulky" trmenu

Výměna brzdových desek - problém

8.10.2009 v 12:52 | Nahoru | #36
tak teď sem z toho jelen - ten kolega v prci mi to říkal naopak a sice že plovoucí je když jsou na obou stranách pístky, když je plovoucí kotouč tak třmen neplovoucí, tak pístky jen na jedný straně, takže si můžu vybrat
jinak systém plovoucího brzdiče je mi jasnej, včera jsem na to koukal na oktávce a máš bravdu, že samotnej výkyv do stran tam měly i jen samotný desky.

a koukám kolega v prci zasvěceně perlil, když mi vyvracel, že uchycení na nýtech není plovoucí, ale je to jen kvůli tomu,že vnější materiál je dražší, než vnitřní, tak to bylo levnější při výměně.. Neb dle tohoto je uchycení na nýtech plovoucí - je to tak? - http://www.k1400.cz/clanky/radime/brzdy/obecne.htm

Výměna brzdových desek - problém

8.10.2009 v 13:00 | Nahoru | #37
a ještě jedný věci nerozumím - v nádobce s brzdovkou je pod víčkem taková gumová membrána, nebo jak to nazvat - k čemu to slouží? vnitřek se dá složit jakoby do dvou trojúhelníčků - původně ten vnitřek byl roztaženej, ale to bych si vytlačoval brzdovku při zpětný montáži, tak jsem přišel na to, že to jde složit právě do těch trojuhelníků dvou. ale nevím, k čemu to slouží

1 reakcí na tento příspěvek Výměna brzdových desek - problém

8.10.2009 v 13:41 | Nahoru | #38
ještě mi někdo radil podložky, ale nějak to nemůžu přeložit do smysluplnýho celku tak nevím, co proč a jak -
v češtině o podložkách nemůžu nic najít nějak -
http://auto.howstuffworks.com/auto-parts/brakes/brake-parts/brake-shims.htm

http://www.racingbrake.com/v/main/techtip.asp?content=Brake%20Shim%20Installation
They have been proven to effectively eliminate or substantially reduce noise, in addition to shielding the caliper from heat transfer .

a tohle mi psal ten člověk -
on my Tourist when I changed the front pads I had to use more shims than were in it originaly to make every thing come out right, My old pads were wore down the same way. There was a lot of flexing in the brake assembly. When I added the larger shim it wouldnt flex any more. You have 4 pistons in your calipers and they probaly aren't making contact at the same time causing the whole thing to flex so you need to shim it out. Thats what I did and it worked for me.

rozumím podložky rozumím flexa, ale kam co proč a jak nechápu :)

edit - aha tak on nedělal nic s flexou, ale ohýbal :) tak teď ještě pořešit ty podložky.


Naposledy editováno 08.10.2009 14:06:00

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna brzdových desek - problém

8.10.2009 v 14:20 | Nahoru | #39
Němec> tak poporade

system brzd je tedy uz jasnej ne?mas pevnej trmen a plovouci kotouc co se tyka podlozek tak nejak mi unika smysl podkladani desticek a v zivote jsem to nevidel a anglicky tak dobre neumim aby mi to davalo smysl takze to nebudu resit .co se tyka ty gumicky v nadobce tak je tam prave kvuli kompenzaci hladiny kapaliny a aby to neprosakovalo ven z nadobky,hladina je totiz pohybliva a v pripade ze jde o uzavreny system tak by to nefungovalo a ty "komurky ci jak pises trojuhelnicky" supluji odvzdusneni hladiny a v podstate se staraji o misto mezi vickem a hladinou aby nevznikalo vakuum pri opotrebeni desticek a naslednem snizeni hladiny ....

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna brzdových desek - problém

8.10.2009 v 15:31 | Nahoru | #40
lumberjack1> už jasný!! ale ježto jsem charakterní, tak ani přes Tvou trpělivost s vysvětlováním se pod chanovskou petici nepodepíšu!!! tak se musíš spokojit jen s poděkováním -díky

co jsem pochopil, tak jsou podložky dvojího druhu - titanový(nebo podobný) a gumový - gumový doporučujou pro snížení hluku (pískání?) no a ty titanový popisujou jako bariéru proti přenosu tepla na další součástky - čili jestli to je pravda, tak přesně tohle bych potřeboval.

Titanium brake shims work like heat shields to prevent the heat of the braking effort from affecting the other brake parts. Manufacturers often use a titanium alloy in the brake shims to keep costs down, as titanium can be very expensive.

Volal jsem do MMB - dovozce EBC, jestli EBC takový podložky dělá, ale ohraná písnička - chtěl to podle typu motorky, takže nejdřív pořeším s Kučerou jak se to u uralů má nebo nemá a pak to zkusím sehnat podle typu desek a hned se uvidí, jestli na těch podložkách něco je - fyzik nejsem, takže jak je to s přenosem tepla s a bez tý podložky mi není jasný.

ale očividně se to používá - akorát do ČR to ještě nedorazilo asi :)
Changing front brake pads on a 2005 Suzuki GSX-R1000
Now just pull out the pads. Use the shims from the stock pads on your new brake pads, just place them on top, they should only fit on in one direction.

(reakce na) Výměna brzdových desek - problém

8.10.2009 v 15:37 | Nahoru | #41
Němec> Tak to objednej na Yamahu XT660X. Je to úplně ten stejný brzdič :)

[img]

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna brzdových desek - problém

8.10.2009 v 15:56 | Nahoru | #42
Němec> petice je petice a brzdy jsou brzdy

ty podlozky na odstineni prenosu tepla maj logiku ale tvuj soucasny problem to neresi

(reakce na) Výměna brzdových desek - problém

8.10.2009 v 16:44 | Nahoru | #43
Němec> už z podstaty je každý třmen uchycen "zboku" což znamená, že při brždění na něj působí slušná síla - na uchycení. V tvém případě se ti to tak muselo ohnout provozem což nesvědčí o kvalitním materiálu co drží brzdič - je to ohnuté tak jak působí ona síla.
Takže i když koupíš nebo srovnáš uchycení aby to bylo s kotoučem rovnoběžně, tak se to ohne znovu....

(reakce na) Výměna brzdových desek - problém

8.10.2009 v 19:05 | Nahoru | #44
RadoTP - zkoušel sem najít na stránkách EBC - dělá, ale na FA244 ne, každopádně poptat můžu, za to nic nedám. objednávání podle typu motorky je hroznej nešvar, jako by to nešlo objednat jen podle čísla dílu a víc se dělaj ty "gumový" proti hluku, než ty proti teplu. no snad ten američan se podělí, kde k těm podložkám přišel.

lumberjack1 - myslíš stávající problém nebo že máš za to, že nepomůžou ani ty podložky? stávající problém se vyřeší jak to dělal ten amík - prostě se to ohne nazpět všechno. chci zkusit ty podložky a pak se může řešit dál, jestli to bude pořád zlobit. druhej kotouč by byl prima, ale to už jsme cenově někde jinde + to uchycení asi taky nebude legrace pořešit.

a držák srovnanej, je to máslo, takže to šlo dobře, desky seděj, při brždění je páčka tvrdá a neozývaj se žádný pazvuky, tak se uvidí, co to udělá časem. brzdám zdar!

držák před -
[URL=

Výměna brzdových desek - problém

8.10.2009 v 19:10 | Nahoru | #45
dingo - jj to už jsem psal, že nemá smysl měnit za ten samej držák ze stejnýho materiálu. on je problém, že takhle motorka má v předu kyvku - takže to je vynesený jen z toho držáku na ose kola - pak je tam ještě ta vzpěra na kyvku, ale jestli táta dobře vysvětloval, tak to zachycuje kmytu jen dopředu dozadu, kolmo moc ne.. ?

jinak jen pro ilustraci, přehnali jsme to směrem ven, bylo třeba trochu vrátit dovnitř, takže se za ten kus zapáčilo montpákou a v pohodě se to vyhlo dovnitř

akorát nerozumím materiálům, takže otázka je, jestli se podobnej držák dá udělat tak, by se neohnul, když se na něj člověk špatně podívá. blbý je, že to není žádná placka, tak by to bylo na výrobu asi docela komplikovaný..

a ten držák je od samotnýho brzdiče docela daleko, takže spíš než teplem se to ohlo teda jen tím tahem, počítám.. ?

Naposledy editováno 08.10.2009 19:12:56
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Elektro skutr bez ridicaku nebo nec... Ostatní Motorová koloběžka, Ostatní Motokolo, Čína E... skandera221 29 14.1.2019 v 23:09 Petr4512
peel P50 Kde ho sezenu?? Ostatní Motorová koloběžka mandy16 12 20.8.2013 v 18:37 hata
Moto na míru? Ostatní Motorová koloběžka -sun- 3 20.7.2011 v 10:55 -sun-


TOPlist