tak tu mám drobný zásek s výměnou desek - vyndal jsem starý, zamačkal pístky, dal nový a brzda je měkká a nebrzdí - při odvzdušnění nějakej vzduch vyšel, ale brzda je pořád měkká.
Dotaz první - kde se může brát v okruhu vzduch?
Dotaz druhý - jak moc vadí, kdy je nakřivo brzdič a kotouč (sice plovoucí, ale..) se nakrucuje při brždění - může i tohle mít vliv na špatný brždění, popřípadě může hrozit prasknutí kotouče? -
Brzdič je brembo.
před -
[URL= [URL=
Naposledy editováno 07.10.2009 18:29:56
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna brzdových desek - problém
Němec>no to je právě to, co sem zapomněl - očistit pístky, než sem je zamáčknul ale to by snad vadit nemělo ne?
s křížkem po funuse sem je vytlačil ven a otřel.
kdyby tam byl bordel, tak by krom zavdušňování i prolínala kapalina, ne?
jinak brzdič brzdí rok a něco a nějakejch 11tis km, takže by snad všechno mělo zatím fungovat jak má - problém nastal až po výměně desek, předtím bez problémů.
Pokud se to po dvaceti, třiceti zmáčknutích nechytlo tak jsi asi zrušil kroužky tím, jak jsi vytlačil pístky. Kroužky (jejich část) možná vyšly taky.
Hiffson>Pokud se to po dvaceti, třiceti zmáčknutích nechytlo tak jsi asi zrušil kroužky tím, jak jsi vytlačil pístky. Kroužky (jejich část) možná vyšly taky.
nemusí být pravda, mrcha ninja s radiální pumpou vydržela tak 200 pumpnutí, než se trochu chytla
A stejně stále plné vzduchu, i když jsem dole povoloval a vypouštěl jak vzteklej a stejně žádné bublinky nešly. Až jsem našel odvzušňovací šroub přímo na pumpě a hle, kde byl asi zakopaný pes (no na druhé motorce ho na pumpě nemám, tak mě překvapil, že má až takový vliv...)
1 reakcí na tento příspěvek Výměna brzdových desek - problém
s pístkama se to má tak, že teda jdou všechny současně, ale každej jednotlivej pístek se přizpůsobí tomu, na co narazí - takže přední vyjede míň, zadní víc, když je třeba. aspoň tak sem to pochopil.
jinak stroj to ruskej je, ale brzdy jsou Brembo :) zadní jsou dvě bubnovky, ty spíš zpomalujou, než brzděj, předek moc nepoužívám, protože se mi nelíbí, že se všechna váha hrne na krk, takže se snažím brzdit dost i zadkem - ale je možný, že člověk někde dýl brzdil předkem a vyhřál to.
jen mi není jasný, jak k tomu došlo - kdyby to bylo skokově, poznal bych to - motorka ale brzdila pořád stejně, tak jedině že by se to měnilo postupně...
jinak systém plovoucího brzdiče je mi jasnej, včera jsem na to koukal na oktávce a máš bravdu, že samotnej výkyv do stran tam měly i jen samotný desky.
a koukám kolega v prci zasvěceně perlil, když mi vyvracel, že uchycení na nýtech není plovoucí, ale je to jen kvůli tomu,že vnější materiál je dražší, než vnitřní, tak to bylo levnější při výměně.. Neb dle tohoto je uchycení na nýtech plovoucí - je to tak? - http://www.k1400.cz/clanky/radime/brzdy/obecne.htm
1 reakcí na tento příspěvek Výměna brzdových desek - problém
v češtině o podložkách nemůžu nic najít nějak -
http://auto.howstuffworks.com/auto-parts/brakes/brake-parts/brake-shims.htm
http://www.racingbrake.com/v/main/techtip.asp?content=Brake%20Shim%20Installation
They have been proven to effectively eliminate or substantially reduce noise, in addition to shielding the caliper from heat transfer .
a tohle mi psal ten člověk -
on my Tourist when I changed the front pads I had to use more shims than were in it originaly to make every thing come out right, My old pads were wore down the same way. There was a lot of flexing in the brake assembly. When I added the larger shim it wouldnt flex any more. You have 4 pistons in your calipers and they probaly aren't making contact at the same time causing the whole thing to flex so you need to shim it out. Thats what I did and it worked for me.
rozumím podložky rozumím flexa, ale kam co proč a jak nechápu :)
edit - aha tak on nedělal nic s flexou, ale ohýbal :) tak teď ještě pořešit ty podložky.
Naposledy editováno 08.10.2009 14:06:00
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna brzdových desek - problém
system brzd je tedy uz jasnej ne?mas pevnej trmen a plovouci kotouc co se tyka podlozek tak nejak mi unika smysl podkladani desticek a v zivote jsem to nevidel a anglicky tak dobre neumim aby mi to davalo smysl takze to nebudu resit .co se tyka ty gumicky v nadobce tak je tam prave kvuli kompenzaci hladiny kapaliny a aby to neprosakovalo ven z nadobky,hladina je totiz pohybliva a v pripade ze jde o uzavreny system tak by to nefungovalo a ty "komurky ci jak pises trojuhelnicky" supluji odvzdusneni hladiny a v podstate se staraji o misto mezi vickem a hladinou aby nevznikalo vakuum pri opotrebeni desticek a naslednem snizeni hladiny ....
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna brzdových desek - problém
co jsem pochopil, tak jsou podložky dvojího druhu - titanový(nebo podobný) a gumový - gumový doporučujou pro snížení hluku (pískání?) no a ty titanový popisujou jako bariéru proti přenosu tepla na další součástky - čili jestli to je pravda, tak přesně tohle bych potřeboval.
Titanium brake shims work like heat shields to prevent the heat of the braking effort from affecting the other brake parts. Manufacturers often use a titanium alloy in the brake shims to keep costs down, as titanium can be very expensive.
Volal jsem do MMB - dovozce EBC, jestli EBC takový podložky dělá, ale ohraná písnička - chtěl to podle typu motorky, takže nejdřív pořeším s Kučerou jak se to u uralů má nebo nemá a pak to zkusím sehnat podle typu desek a hned se uvidí, jestli na těch podložkách něco je - fyzik nejsem, takže jak je to s přenosem tepla s a bez tý podložky mi není jasný.
ale očividně se to používá - akorát do ČR to ještě nedorazilo asi :)
Changing front brake pads on a 2005 Suzuki GSX-R1000
Now just pull out the pads. Use the shims from the stock pads on your new brake pads, just place them on top, they should only fit on in one direction.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna brzdových desek - problém
ty podlozky na odstineni prenosu tepla maj logiku ale tvuj soucasny problem to neresi
Takže i když koupíš nebo srovnáš uchycení aby to bylo s kotoučem rovnoběžně, tak se to ohne znovu....
lumberjack1 - myslíš stávající problém nebo že máš za to, že nepomůžou ani ty podložky? stávající problém se vyřeší jak to dělal ten amík - prostě se to ohne nazpět všechno. chci zkusit ty podložky a pak se může řešit dál, jestli to bude pořád zlobit. druhej kotouč by byl prima, ale to už jsme cenově někde jinde + to uchycení asi taky nebude legrace pořešit.
a držák srovnanej, je to máslo, takže to šlo dobře, desky seděj, při brždění je páčka tvrdá a neozývaj se žádný pazvuky, tak se uvidí, co to udělá časem. brzdám zdar!
držák před -
[URL=
jinak jen pro ilustraci, přehnali jsme to směrem ven, bylo třeba trochu vrátit dovnitř, takže se za ten kus zapáčilo montpákou a v pohodě se to vyhlo dovnitř
akorát nerozumím materiálům, takže otázka je, jestli se podobnej držák dá udělat tak, by se neohnul, když se na něj člověk špatně podívá. blbý je, že to není žádná placka, tak by to bylo na výrobu asi docela komplikovaný..
a ten držák je od samotnýho brzdiče docela daleko, takže spíš než teplem se to ohlo teda jen tím tahem, počítám.. ?
Naposledy editováno 08.10.2009 19:12:56
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Elektro skutr bez ridicaku nebo nec... Ostatní Motorová koloběžka, Ostatní Motokolo, Čína E... | skandera221 | 29 | 14.1.2019 v 23:09 Petr4512 |
peel P50 Kde ho sezenu?? Ostatní Motorová koloběžka | mandy16 | 12 | 20.8.2013 v 18:37 hata |
Moto na míru? Ostatní Motorová koloběžka | -sun- | 3 | 20.7.2011 v 10:55 -sun- |