Kdo si chce přečíst příčinu problému: (kdo nechce číct, doporučuji přeskočit na otázku níže)
Prékérka. A to velká. V mototechně jsem si nechal objednat díl 13 102. Je to hřídelka na ovládání spojky. Stará byla vymačkaná a znemožnovalo to serízení spojky. Servis, resp. mototechna mi dodala tento díl (alespoň na sáčku bylo toto číslo), jenže tento díl byl o 5mm kratší. Toho si nikdo, kdo to montoval nevšiml a s jistotou tento nový díl nasadil. Na motorce jsem ujel bez problémů 30km a pak to přišlo. z ráz na ráz přestala spojka vypínat a páčka zůstala zamáčklá. A po rozborce jsem to uviděl. Díl 13 102 byl znovu (jak oten starý) vybroušený a zničený, to stejné díl 46 102, který byl původně v pořádku. Právě tento díl se přidřel ve vodící hřídeli (hřídel převodovky), kterou vevnitř vydřel. To vše bylo způsobené krátkou hřídelí 13 102, která tahala díl 46 102 šikmo nahoru, ten se pak zpříčil ve vodící osce převodovky a bylo to. Tam se samozřejmě přidřel, začal se točit a tím znehodnotil všechny uvedené díly. Není to stranda. Škoda na materiílu asi 5 000,- plus práce za opravu, a to nebude málo, protože motor se musí rozpůlit, aby se vymenila hlavní hřídel převodovky, takže kompletní rozborka motoru.
Otázka:
Co by jste dělali vy, dali to k soudu ? Jaký mám nárok na reklamaci a u koho. Předpokládám že u toho, u koho jsem to koupil. Mám využít soudního znalce ? Má s tím někdo zkušenosti ? Kolik se to dnes tak cenově pohybuje ? Jak se dopracovat spravedlnosti, když já jsem nijak nepochybil.
Díky za všechny názory.
2 reakcí na tento příspěvek Dát to k soudu ? Pochybení dodavatele
[img]
Naposledy editováno 06.10.2009 11:21:04
u soudu je to myslim bez sance....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dát to k soudu ? Pochybení dodavatele
[img] to prijde jako nejake rozdilne rocniky/motory- jsou ta i rozdilne detaily odlitku atd...
assassin>me to prijde jako nejake rozdilne rocniky/motory- jsou ta i rozdilne detaily odlitku atd...
no právě.. Ale rok 98 a 99 má díly i dle katalogu stejné, takže víko bude ještě novější.. Navíc původní muselo být skrz, když víc zapuštěné víko zapalování je zbroušené, původní víko spojky to muselo odnést mnohem více..
Naposledy editováno 06.10.2009 11:48:56
no ale furt mám pocit že si to tam wema namontoval sám... když koukám na ty jeho stránky jak upravoval motorky tak pochybuju že by tohle dával mechanikovi
1 reakcí na tento příspěvek Dát to k soudu ? Pochybení dodavatele
rv.98
rv.00
Rok 98-99 má nahoře "prsten" nebo prostě rozšíření, kdežto rok 00 má tu část, kterou ovládací hřídelka prochazí, rovnou..
A stejně rovnou má zdejší tazatel na své ninji z roku 98, podívejte se na ty fotku detailu pořádně..
Vlevo jak má víko vypadat na roku 98 a vpravo fotka jak vypadá na zmíněné problémové motorce..
[img]
Naposledy editováno 06.10.2009 11:51:31
1 reakcí na tento příspěvek Dát to k soudu ? Pochybení dodavatele
hýrr jedna
další
EDIT: jo máš pravdu...já už blbě vidím
Naposledy editováno 06.10.2009 12:00:04
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dát to k soudu ? Pochybení dodavatele
jetam>sem línej to vyřezávat z tý fotky , jinak model 00 má na výku výrazně kratší kryt tý hřídele
Jo.. a na problémové motorce je víko s delším krytem, které tam nepatří..
2 reakcí na tento příspěvek Dát to k soudu ? Pochybení dodavatele
Wema>Potom nechápu proč to 40 000km jelo a najednou se to posere po vymene pri ujeti 30km ..... podle ceho mam teda hledat tu spravnou hridelku swe kterou to jelo ?
protoze jsi tam nedal to co tam melo byt (TO z jine motorky) .... :)
tohle neni az tak slozita dedukce :)
1 reakcí na tento příspěvek Dát to k soudu ? Pochybení dodavatele
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dát to k soudu ? Pochybení dodavatele
Proky_6>Sem si procetl poctive cely vlakno a jako dobry chlapci,jak ste to tady vyresili Chapu teda dobre,ze kdyz to fungovalo tech 40000km bez problemu,bylo to proto,ze to fungovalo ve viku,ktery na tomhle modelovym rocniku vubec nemelo byt,tudiz i ta ovladaci hridelka musi byt odpovidajici danemu viku?A musi byt teda zakonite delsi nebo jen nejak vypodlozkovana?
jo byla tam tycka co patri k tomuhle viku co na motorku nepatri:) pak se to podelalo kdyz tam prisla tycka jina... otazka je jaka je v tom spojka a jak si tahle skladacka spolu rozumi.. kazdopadne myslim ze by to slo dobastlit s tou i tou, jen se to musi dopasovat, zkontrolovat ze tycka se toci kde ma atd....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dát to k soudu ? Pochybení dodavatele
assassin>jo byla tam tycka co patri k tomuhle viku co na motorku nepatri:) pak se to podelalo kdyz tam prisla tycka jina... otazka je jaka je v tom spojka a jak si tahle skladacka spolu rozumi.. kazdopadne myslim ze by to slo dobastlit s tou i tou, jen se to musi dopasovat, zkontrolovat ze tycka se toci kde ma atd....
Jo jo,bude to jak rikas...ted uz se na nejaky VINka,objednaci cisla apod.hrat nemuze,proste jit kousek po kousku a kontrolovat,co na sebe bezprostredne navazuje,co muze fungovat i s dilem z jineho rocniku a co uz ne...toz tak,no Kdyz si ale predstavim,ze v tomhle stavu vlastne muze byt kterakoliv lehla nebo bourana motorka,tak potes prdel
Naposledy editováno 06.10.2009 12:50:05
je třeba zjistit co tam přesně máš a co tam má být.. s tím víkem to není takl jednoduché, protože podle partsdeport jsou víka 98,99,00,01 stejné, taktéž ovládací hřídelka je stejná.. Ale podle fotek tomu tak evidentně není. Takže další možnost je rozdíl mezí US a EU verzi (celkem běžné, spojka na R1 US/EU verzi má dokonce jiný počet lamel, taky drahá zkušenost..)
Podle partsdepot se ale model 98(99) a 00(01) liší ne tou ovládací tyčinkou, ale tím, co tahá, co se máš navíc teď zničené taky..
díl 14602, na 98 je jiný 14602A
a ještě se liší vracecí pružinu 92145A u 98 a u novějších 92145
2001
1998
Naposledy editováno 06.10.2009 13:10:38
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dát to k soudu ? Pochybení dodavatele
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dát to k soudu ? Pochybení dodavatele
mateSAS>Proky_6> nu ... proto kupujte vesele novy motorky :D
Prodejce,ne?
mateSAS>wema> nerad bych se pletl, ale narok na reklamaci (vraceni) dilu mas pouze, pokud je dil NEPOUZITY a idealne i v orig.obalu, jestlize to povaha obalu umoznuje. Dalsi vec - jak to chces reklamovat? Co mas za cislo na obalu? co mas za cislo na ucte? to co sis objednal? v tom pripade smolik ... je to hnusny, ale asi se ti vysmejou...
To mas jako by sis v pekarne koupil baleny tvarohovy buchty, zaplatil bys za tvarohovy, na ucte mel tvaroh a na obalu taky tvaroh, doma by jsi je snedl ... pak sis uvedomil, ze byly povidlovy a ze po povidlech mas prujem ... no a sel bys do pekarny zadat odskodneni ze mas kvuli nim sracku :)
Neprijde Ti to zcestny? :D
Toto je velice trefně napsáno!
Kdyby jsi si motorku nechal opravit a nevrtal do toho za korporace známého,byla by reklamace jasná. Takto máš prostě smolíka.
Mimochodem díky všem, kteří přispěli k odražení se ode dna problému.
Pruser je v tom, ze kdyz bylo pryc viko, tak jestli taky nekdo nemenil celej spojkovej kos (a tam uz to asi nedohledas) ... Puvodni majitel bude nejspis vedet kulovy ...
Ale to ještě moc neřeší, nejlépe zajdi do Kawasaki nebo k nějaké ověřenému prodejci ND, ať ti mrkne do katalogu a ověří, jestli se mají víka lišit a případně které další díly se liší. Partsdepot v tom evidentně moc spolehlivý není.. Dále by bylo dobré podle VIN zjistit, pro který trh byl tvá motorka určena! S tím by ti měli v kawasaki pomoci, mě zastoupení kawy vyšlo velice vstříc, emailem mi poslali doklad potřebný k změně rámu a to bez poplatku, u VW jsem zaplatil za potvrzení o zaměnitelnosti karosérií 6500,-
Naposledy editováno 06.10.2009 15:55:32