Díky za odpověď.
přesně tak. "když se to umí" tak se povolením plynu (nedá se říct jeslti o půlku nebo o čtvrtku. <strong>prostě tak, aby motor nebyl v tahu/nebrzdil</strong>) kola odlehčí a zapadne další kvalt.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řazení "nahoru" bez spojky?
Schválně jsem pohledal příslušnou pasáž v manuálu k Yamaze R1/2007:
Pro neznalé - píše se tam, že při řazení se má VŽDY používat spojka, aby se předešlo poškození motoru, převodovky a výstupního převodu, které nejsou konstruovány, aby snášely rázy při nuceném řazení. Úmyslně jsem vybral novou a sportovní motorku! Takže - mýlí se pan Lelek, nebo konstruktéři?
Kromě toho mi argument, že trpí spojka, která je spotřební záležitostí, připadá dost pochybný. Vždycky je lepší, když odejde obložení lamel, než čelní ozubení kol v převodovce.
Můj názor je neměnný - pokud člověk lítá po okruhu, jede sprint nebo i kudlu po cestě a honí setinky, tak jasně, spojka zdržuje a na opotřebení se nekouká. Ale pokud někam normálně cestuju, tak je to zmáčknutí spojky při řazení to nejmenší, co můžu pro životnost převodovky udělat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řazení "nahoru" bez spojky?
1 reakcí na tento příspěvek Řazení "nahoru" bez spojky?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řazení "nahoru" bez spojky?
Trochu ho omlouvá to, že je jen závodník a ne strojař... tak jsem nic neříkal, abych nedělal dusno...
Ta poznámka s opotřebováváním spojky už je jen třešničkqa na dortu. :lol:
2 reakcí na tento příspěvek Řazení "nahoru" bez spojky?
Používáte meziplyn při podřazování?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řazení "nahoru" bez spojky?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řazení "nahoru" bez spojky?
1 reakcí na tento příspěvek Řazení "nahoru" bez spojky?
Horší je to s podřazováním, protože po podřazení se musí motor vytočit do vysokých otáček, jinak hrozí zablokování zadního kola. Navíc motorka hodně zaškrčí. Velký meziplyn by měl pomoct, ale nejde to tak dobře načasovat, protože ten meziplyn se může dát až ve chvíli, kdy je vyšší kvalt vyřazen, ale nižší ještě nezapadl, takže to je dost krátká oba. Proto se musí při podřazování použít spojka. Meziplyn na motorce se používá kvůli tomu, aby se mtor pořádně roztočil, protože po puštění spojky na něj čekají vysoké otáčky kvůli nižšímu kvaltu. Nemusí se používat pokud se citlivě pracuej se spojkou, to se však zbytečně opotřebovává. Proto se použití meziplynu doporučuje.
Výrobci tvrdí, že se musí spojka používat, a je to tak, protože při podřazování je to pro převodovku nedobré řadit beze spojky. Řazení nahoru je možné beze spojky v klidu, ale výrobci se sichrují proti kopýtkům, která by to nezvládla a převodovce by něco udělali
Nejlepší systém měla jawa, která používala poloautomatické vypínání spojky, kdy se spojka vypne při pohybu řadičky nahoru či dolu. Toto umožňuje řazení bez použití levé páčky. Dá se i rozjet bez páčky ale za studena je tu problém se slepenými lamelami. Proto se ze začátku doporučuje použití páčky až do zahřátí motoru. Poté už se může používat pouze řadička. Dobré je to v tom, že když nemáte blinkry (třebá ja na kývačce), tak když chcete ukozovat a zároveň zpmalovat, tak musíte mít vyřezeno, nebo vymáčklou spojku (brzdění motorem nelze, protože motorka kvůli všem vůlím skáče a cuká). Proto si můžu nohou přidržet spojku vyplou, brzdit a zároveň ukazovat. Když vidím situaci, buď se dám dál do jízdy, nebo úplně zastavím.
Omlouvám se za tento román, ale chtěl jsem alespoň trochu ze svých zbalostí osvětliti tuto problematiku.
Hans
3 reakcí na tento příspěvek Řazení "nahoru" bez spojky?
a ani nevim, jaky je v tom zisk, ze UBERU plyn, pak tam bez spojky nakopu dalsi kvalt a az pak pridam plyn..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řazení "nahoru" bez spojky?
yeuop píše: hmm, mne to prijde, ze tady kazdy druhy, kdo pise na forum, vyhral zavod Moto GP aspon 2x v zivote, kazdy umi radit bez spojky atd *yes*
a ani nevim, jaky je v tom zisk, ze UBERU plyn, pak tam bez spojky nakopu dalsi kvalt a az pak pridam plyn..
tys ještě nevyhrál GP? tak to se z tebou nebudu zahazovat :D
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řazení "nahoru" bez spojky?
ježyšykryste...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řazení "nahoru" bez spojky?
motorka je pro pořádný chlapy , když nezmáčkneš spojku nejezdi :D
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řazení "nahoru" bez spojky?
David 900SS píše: Lada.s>
motorka je pro pořádný chlapy , když nezmáčkneš spojku nejezdi :D
mě jde naštěstí mačat jen dvěma prsty...jsem si zvykl na hydrauliku,a už nikdy nechci lankovou spojku :lol:
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řazení "nahoru" bez spojky?
jeden z duvodu, proc jsem pustil VFR byla hrozna bolest zapesti/slach od hydraulicke spojky
tedka na hrochovi mam stary dobry lanko a super
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řazení "nahoru" bez spojky?
jeden z duvodu, proc jsem pustil VFR byla hrozna bolest zapesti/slach od hydraulicke spojky
tedka na hrochovi mam stary dobry lanko a super [/quote]
to je zajimavy, ja si hydrauliku nemůžu vynachválit :)