paolo_novy Přidat reklamu

Téma: 500 ccm
 
3.1.2007 v 18:19
Zdravím, chtel bych si koupit motorku nejak do 60000Kč. Využil bych ji spis jen tak pro radost. Nejezdím zadnou palbu 150 a výš....proste takova pohoda. Napada me Suzuki GS 500E, Kawa ER-5 a Honda CB 500 (popripade ktere roky vyroby). Prosím poradte mi kterou...musi byt spolehliva, ram se nesmi kroutit v zatackach a abych zvladl kopce s spolujezdcem docela svižne..díky
Předchozí
1 2
Následující

2 reakcí na tento příspěvek 500 ccm

7.1.2007 v 22:44 | Nahoru | #31
já mám zkušenost s GS500E - naprostá spokojenost, a s SV650S taky naprostá spokojenost, ale to koštuje o 20 papírů víc než GSo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 500 ccm

7.1.2007 v 22:49 | Nahoru | #32
milan_83>
Mohl bys to prosím trosku rozepsat? Jako napriklad cestovany ve dvou, na co si dat bacha pri koupi, ceny nahradnich dilu...diky

(reakce na) 500 ccm

8.1.2007 v 11:47 | Nahoru | #33
Na GS 500 jsou náhradní díly relativně levné.... *yes*

(reakce na) 500 ccm

8.1.2007 v 14:08 | Nahoru | #34
MajklV> Pokud sam nevis, co od motorky chces, je to v podstate jedno, kterou z tech tri koupis - zhruba ze 60% procent je to stejny... rozdily jsou v chovani motoru, v udrzbe, v ergonomii - ale ne zas tak vyrazne, abych dokazal takhle bez niceho rict, co je pro tebe dulezity a co ne. +

Resil jsem pred dvema lety stejny dilema, jeste k tomu se pridavala moznost poridit si novou Stylku od Jawy, coz mi ovsem zmaril ne prave vstricny pristup vystavovatelu v Praze v breznu. Dale jsem uvazoval jeste o ZR7, ktera jako jedna z mala drzi klasicky neagresivni dizajn, spojuje ho s prijemnou spotrebou, pohodlim a zaroven nezaludnosti, mimo jine diky priznive hmotnosti.

GS jsem zavrhnul prakticky hned pote, co jsem si na ni mel moznost sednout. Pri mych 186 cm mi kolena precuhovaly pres prolisy v nadrzi o dobrych 8 cm a tim padem jsem usoudil, ze je na me ta motorka proste mala. Na stranu druhou, kdyz se chce, tak to jde - prikladem budis Case, ktery tuhle Suzu nejaky cas jezdil a ja jsem proti nemu jeste prcek. Projev motoru nejmensiho petikila mezi dvouvalci je prijemny az agresivni, aspon co se tyka vjemu ridice - z tebou zminovane trojky pusobi motor GS nejsportovneji a to i pres nejnizsi hodnotu maximalniho vykonu ze zminovane trojky (pokud se bavime o ostre verzi vsech tri). Pokud beres motorku jako prostredek k adrenalinu, dostane se ti ho na GS zrejme nejvic (pri stejne rychlosti jako na ostatnich motorkach), coz je pozitivni zejmena pri platnosti bodoveho systemu... proste dostatek zabavy i bez prekracovani rychlostnich limitu.

ER je proti tomu jakoby o neco vyse... jina trida. Motor je tichoslapek a nebyt pravidelneho pufani z vyfuku, moc o nem nevis. Pokud na ER sednes z GS, bude ti pripadat, ze sedis na velkem parniku, ovsem zdani klame. ER5 je prakticky stejne velka, jako Jawa 350 nebo 650 style, ale kupodivu je to prakticky stejne, jako na hornetu 6ce. Na tuhle motorku jsem se pohodlne poskladal, vsechno bylo na dosah, tam kde jsem to cekal. I z hlediska spolujezdce vidim ergonomii bez vyhrad. Pro cestovani (solo i ve dvou) ma takhle motorka lepsi predpoklady nez GS, ovsem vzdy je neco za neco - lehkost a nenucenost je pak vykoupena snizenim prozitku ze samotne jizdy - tim nechci rict ze by jizda byla nudna, to ne... ale proste ten motor mi prijde lepe naladenej na klidnejsi jizdu, pricemz rychlostni prumery jsou srovnatelne s GS - s o neco mensim prozitkem, ale taky mensi unavou.

CB neni moc daleko od ER, je ji hodne podobna, ale nektere veci dotahuje do konce - z hlediska ergonomie mas na CB nejvic mista, v kultivovanosti motoru vidim samozrejme motor CB taky o kus dal, coz je samosebou dano tim, ze mam tenhle stroj v garazi. Krome zminovane ergonomie se neda rict, ze je v necem vyrazne lepsi, ale jako celek je zase o kus dal - vetsi nadrz, udajne o cca 0,5 litru nizsi spotreba nez ER (nemam moznost srovnani, ER sem sice jezdil, ale nikdy sem benzin do ni neplatil ), pro nekoho muze byt rozhodujici i perut na nadrzi... ne, nebudu zabihat do takovych podrobnosti.

Sedni si na vsechny tri tyhle motorky, pokud mozno se domluv, at te na ni nekdo nehca svezt, zkus take, jak se citis vzadu. Kazdemu vyhovuje neco jineho, ja sam sebe nasel prave v CB, v soucasnosti na ni mam najeto svych 49 tis km, takze muzu ledacos hodnotit. Ty sebe muzes klidne najit v motorce jine a klidne muzes byt spokojen a ja ti preju abys byl.

Rozdily v udrzbe a servisu jsou, ale neberu je jako podstatne... GS nevim, tam nemuzu soudit, nicmene.. ER ma predepsane intervaly 6 tisic, ventily tusim 12 tis ... dostanes se k nim stejne slozite, jako na CB, ale sestelujes je sroubovakem, toze je tam system stelovani jako na skodovce. CB ma intervaly dvojnasobne, takze potencialni predpoklad pro usetreni.. ale jen do chvile, nez zjistis, ze se ventily steluji vymenou podlozky, takze musi komplet vacky ven, podlozku vymenit nebo zabrousit a zase zpatky... v dusledku to vyjde prast jako uhod.

Ceho se nemusis bat, je zivotnost motoru. Vsechny tri stroje (sem patri i XJ nebo treba ZR7) maji motory, ktere jsou na dostatecne urovni z hlediska presnosti a spolehlivosti, takze pokud neopomines pravidelnou predepsanou udrzbu (nebo to neudelal nekdo pred tebou), da se predpokladat, ze s motorem problemy mit nebudes. Podobne je to s ostatnimi komponenty motocyklu - zpravidla te bude stat nejvic reseni pruseru z vlastni blbosti (odlozeni motorky v zatacce, pretrzene lanko kvuli opomenuti jeho namazani).

Kurnik, to jsem se zase rozepsal :rolleyes: ... tuhle diskusi moc nesleduju, jsem tu vicemene nahodou, takze pokud chces nejaky dalsi info, vyhledej si me pres profil a ozvi se... nevim kdy se sem kouknu priste.

At tak nebo tak, preju stastnou ruku pri vyberu... snaz se jit za co nejlepsim stavem motorky, i kdyz to neni tvoje uplne vysnena... a pak vofafrne. Hodne prijemnych kilometru

500 ccm

21.1.2007 v 15:11 | Nahoru | #35
není na Teplicku nějaký majitel ER-5,na jaře ji chci kupovat,ráda bych alespoň sedla,nechala si i poradit.dík-nejsem začátečník,výměna moto.

500 ccm

21.1.2007 v 15:48 | Nahoru | #36
mám ER5 a naprostá spokojenost,pérování mi vyhovuje,spotřeba okolo 5litrů,jen řídítka by mohly být trochu širší a na zadní brzdu se musí větší silou,s výběrem bych to moc neřešil buď CB nebo ER co bude za lepší prachy a v lepším stavu je rozhodující.

500 ccm

21.1.2007 v 18:12 | Nahoru | #37
No všechny tyhle pětistovky sou fajn, ale mercedes a bmw v jednom je v týhle kategorii Honda CB500...má nejsilnější motor, nejmíň žere, je nejvyváženější, má obr místo pod sedlem, je naprosto spolehlivá, dokonce má i ukazatel vyklopeného stojanu,ghe...má i centrální stojan, je naprosto boží, má i vzadu kotouč od rv1998, vodník, no co dál psát, je to Honda, s tou chybu určitě neuděláš a nestane se ti, že bys někdy pomyslel na to,žes měl koupit třeba jinou pětistovku...

Ovšem SV650 je trošku jiná liga...

500 ccm

21.1.2007 v 19:38 | Nahoru | #38
AgentMlicnak> nejsilnější není, centrální stojan maj všechny, na GPZ jsem dokázal jet lehce přes 3,5 l, takže ta spotřeba je dost relativní, kotouč v devadesátym osmym- to už je dost pozdě ne? na co kontrolka na stojan? Jestli je něco nej, tak NEJVOŠKLIVĚJŠÍ :P

500 ccm

21.1.2007 v 20:29 | Nahoru | #39
marwin3> No kazdopadne je nejlepsi...vzhled je veci vkusu...v realu vypada nadherne,krasnej nahac...jede taky nejrychlejc (dyz nepocitam jiste supersportovni 4válce)...jako jestlis mel tu smulu a mel gpz, tak to je mi lito,ale netahej do toho jiný lidi

500 ccm

21.1.2007 v 20:31 | Nahoru | #40
AgentMlicnak> :lol:

500 ccm

21.1.2007 v 21:18 | Nahoru | #41
marwin3> tak to je vyvoněný TRX, ty vejfuky vypadaj jako urob si sám, minimálně to musí řvát jako bengalskej tygr?Hmm dvouvál

500 ccm

22.1.2007 v 11:25 | Nahoru | #42
AgentMlicnak> no neřve to nejhůř a celkem to i jede, ale mám to chvíli, takže uvidíme na jaře

1 reakcí na tento příspěvek 500 ccm

11.2.2007 v 15:25 | Nahoru | #43
a ktera z nich je spis lepsi pro mensi postavu (172cm a zhruba 58kg)? GS je prej mala ale zase tezka, nehcu aby me to nekde zavalilo :) no CB je prej velky ale zas lehky, tak to zas abych nedosahl na zem :)...no nevim no

(reakce na) 500 ccm

11.2.2007 v 16:10 | Nahoru | #44
to ramm : GS na tvoji výšku malá určitě není a těžká tuplem nee, jsem stejně vysoký jako ty a najezdil jsem na ní spoustu kilometrů a bez nejmenší závady :thmubup: . CB 500 je větší a těžší, protože je to vodník a ta velikost, jinak co se týče výkonu tak tam CB 500 je na tom mnohem lépe,ale zase něco za něco..na GS se nemá co rozbít!!! *yes* ;)

1 reakcí na tento příspěvek 500 ccm

11.2.2007 v 18:48 | Nahoru | #45
ZIPP: tak ja stejnak budu met ridicak jen do 25kw takze o vykon mi moc nejde :) ..takze podle tebe je pro me z tech tri nejlepsi GS jo?

(reakce na) 500 ccm

12.2.2007 v 09:19 | Nahoru | #46
ramm>PRO ZAČÁTEK URČITĚ,A DĚLÁ SE I SEŠKRCENÁ VERZE NA 25KW.JAK JSEM JIŽ JEDNOU PSAL NA TÝ MAŠINĚ SE NEMÁ CO ROZBÍT, JE TO BEZÚDRŽBOVÝ STROJ(KROMĚ OLEJE FILTRŮ...)A DÁ SE S NÍ JEZDIT I SPORTOVNĚJŠÍ JÍZDA,MÁ VÝBORNÉ BRZDY,MALOU SPOTŘEBU A VÝBORNĚ SE VYTÁČÍ. :thmubup: JINAK JI MÁM VYFOCENOU V MÉM PROFILU ;)

500 ccm

12.2.2007 v 12:17 | Nahoru | #47
S tou vyskou nebudes mit problem ani na jedne z nich...Seskrceny verze se taky delaji u vsech tri.Nelze rict ze se na masine nema co rozbit...CB ER a GS jsou dobry motorky a nejvic bude zalezet na predchozich majitelich...Sportovnejsi jizda se da jezdit taky ze vsema...Spotreba je srovnatelna...Takze ti nezbyva nez si zajet do bazaru na kazdou si sednout,mozna i projet, vybrat ktera ti nejlip sedi a pak hledat dobrej kus...Preju hodne stesti ;)

1 reakcí na tento příspěvek 500 ccm

12.2.2007 v 15:07 | Nahoru | #48
ok tak diky, asi si vyberu mezi CB a GS..ta ER-5 se mi moc nelibi

(reakce na) 500 ccm

12.2.2007 v 15:38 | Nahoru | #49
ramm>Je to každopádně o penězích. :P CB je dražší, ale Honda je Honda ;) Když už bych měl dostatek peněz tak CB je jasná volba. Ale pozor, je to už vodník, tak starost navíc - musíš si hlídat nemrznoucí směs, vodní čerpadlo, těsnění a když nedej bože s ní spadneš tak to odnese chladič a to zrovna není levná záležitost. :/ Ale zase ti to vynahradí výkonem, krouticím momentem a je pohodlnější . Má lepší přístrojovku..je na ní vše co by měla motorka obsahovat včetně palivoměru, což GS nemá. Proto jsem šel do CBF :thmubup:( potřeboval jsem mašinu s větším krouťákem a objemem - jezdím turistiku ve dvou a s plnou zátěží GS už prostě do kopců nestíhala.. :( )

500 ccm

12.2.2007 v 19:04 | Nahoru | #50
ZIPP: jo tak to me bude bohate stacit GS, teda aspon doufam :) pac jak sem se tak dival tak je mnohem levnejsi atd. a v 21 bych si pak chtel ridicak rozsirit a koupit si neco silnejsiho, takze ty tri roky bych na tom snad nejak prezil :)..jo a kdyz to GS teda nema palivomer tak jak se to zjistuje?

500 ccm

12.2.2007 v 19:32 | Nahoru | #51
Vynulujes denni pocitadlo kdyz tankujes a vis kolik zhruba jeste ujedes...Na nadrz asi +/-350km,zalezi jak jezdis,nebo se podivas....

500 ccm

12.2.2007 v 19:37 | Nahoru | #52
ramm: GSo jsem koupil před třema nedělema :D a to, že nemá palivoměr mi taky vadí, ale ne až tak moc. Bohužel, od ní nemám uživatelský manuál. Kdyby jsi ho někde sehnal nebo kdyby tu někdo věděl, kde by se dal eventuelně stáhnout - dejte vědět. Díkes

1 reakcí na tento příspěvek 500 ccm

12.2.2007 v 19:55 | Nahoru | #53
Mám ho ale v AJ,poslu ti ho mailem!To ze dochazi benzin poznas uz hodne pred tim,nez budes muset prepnout na rezervu,motorka po pridani plynu nejdriv skubne a pak az jede,ujedes jeste tak 5 km a na rezervu ujedes taky docela dost...

(reakce na) 500 ccm

12.2.2007 v 19:57 | Nahoru | #54
Jakej ma mail?

500 ccm

12.2.2007 v 19:58 | Nahoru | #55
a jeste takova mensi otazka, jak se a poznat kolik se ma dotankovat? ja em jeste zadny auto ani motorku nemel tak nevim jak se to dela u takovich veci :) sice je to detail ale kdybych na benzince neveel kolik tam mam nalit tak je to docela zapeklita situace

500 ccm

12.2.2007 v 20:00 | Nahoru | #56
Neni pumpa ti zacne lupat kdyz uz bude nadrz plna a jde tam videt kdyz tankujes...

1 reakcí na tento příspěvek 500 ccm

12.2.2007 v 20:20 | Nahoru | #57
aha :) a jinac je tezky najit nejakej servis kde by ju zavreli na 25kw kdyby nahodou nemela? tim tezky myslim jakoze nejaky papirovani, nebo neco najit kde to delajou za malej peniz, nebo takovich mist je v CR jenom par nebo tak...no a kdyby me zastavili policajti zrovna kdybych na ni jel do toho servisu nebo kam, si ju nechat zavrit, a rekl bych jim to, tak by je to asi moc nezajimalo ze..no nebude to sranda si neco sehnat

500 ccm

12.2.2007 v 20:31 | Nahoru | #58
Radsi kup uz skrcenou,nebo spis otevrenou s 25kW v papirech,Kdyz tomu je naopak,je to zbytecne komplikovany,skrcenych GS je opravdu spoustu,tze by nemel byt problem sehnat!

(reakce na) 500 ccm

13.2.2007 v 11:06 | Nahoru | #59
ramm>Jak již psal JirkaGS, kup raději zavřenou verzi. Otevřít se to dá úplně jednoduše, je tam jenom provrtané šoupátko v karburátoru, které potom zaslepíš a vyměníš trysku.Pokud by jsi se na to necítil tak to dělají třeba v D K Auto-Moto Dynojet v Praze Podolí.Jsou to opravdu profíci a i změří ti výkon na brzdě. :thmubup: . Já ji tam byl také otevřít a za 25 minut bylo vše hotovo a ten borec co to dělá tak mi vše ukázal co a jak-prostě profi přístup *yes* . Dále si tě dají do databáze včetně výkonostního grafu tvé motky a při další něvštěvě máš slevu.Vykreslí ti graf výkonu motky nový s výkonem předešlím, tak můžeš porovnat jak ti klesl výkon s najetým počtem km *yes* .Jo a ještě dodatek...GS 500 se prodávala seškrcena na 25kw, 27kw (tu jsem měl já) a 33kw(což je plně otevřená).Jinak bych ti doporučil koupit model od roku výroby 2001 - má pozměněnou kapotáž,lepší sedlo, větší nádrž 20l, jiné karburátory.... ;)

500 ccm

13.2.2007 v 17:34 | Nahoru | #60
ok ok, tak diky za rady *yes* :)
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist