2 reakcí na tento příspěvek 500 ccm
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 500 ccm
Mohl bys to prosím trosku rozepsat? Jako napriklad cestovany ve dvou, na co si dat bacha pri koupi, ceny nahradnich dilu...diky
Resil jsem pred dvema lety stejny dilema, jeste k tomu se pridavala moznost poridit si novou Stylku od Jawy, coz mi ovsem zmaril ne prave vstricny pristup vystavovatelu v Praze v breznu. Dale jsem uvazoval jeste o ZR7, ktera jako jedna z mala drzi klasicky neagresivni dizajn, spojuje ho s prijemnou spotrebou, pohodlim a zaroven nezaludnosti, mimo jine diky priznive hmotnosti.
GS jsem zavrhnul prakticky hned pote, co jsem si na ni mel moznost sednout. Pri mych 186 cm mi kolena precuhovaly pres prolisy v nadrzi o dobrych 8 cm a tim padem jsem usoudil, ze je na me ta motorka proste mala. Na stranu druhou, kdyz se chce, tak to jde - prikladem budis Case, ktery tuhle Suzu nejaky cas jezdil a ja jsem proti nemu jeste prcek. Projev motoru nejmensiho petikila mezi dvouvalci je prijemny az agresivni, aspon co se tyka vjemu ridice - z tebou zminovane trojky pusobi motor GS nejsportovneji a to i pres nejnizsi hodnotu maximalniho vykonu ze zminovane trojky (pokud se bavime o ostre verzi vsech tri). Pokud beres motorku jako prostredek k adrenalinu, dostane se ti ho na GS zrejme nejvic (pri stejne rychlosti jako na ostatnich motorkach), coz je pozitivni zejmena pri platnosti bodoveho systemu... proste dostatek zabavy i bez prekracovani rychlostnich limitu.
ER je proti tomu jakoby o neco vyse... jina trida. Motor je tichoslapek a nebyt pravidelneho pufani z vyfuku, moc o nem nevis. Pokud na ER sednes z GS, bude ti pripadat, ze sedis na velkem parniku, ovsem zdani klame. ER5 je prakticky stejne velka, jako Jawa 350 nebo 650 style, ale kupodivu je to prakticky stejne, jako na hornetu 6ce. Na tuhle motorku jsem se pohodlne poskladal, vsechno bylo na dosah, tam kde jsem to cekal. I z hlediska spolujezdce vidim ergonomii bez vyhrad. Pro cestovani (solo i ve dvou) ma takhle motorka lepsi predpoklady nez GS, ovsem vzdy je neco za neco - lehkost a nenucenost je pak vykoupena snizenim prozitku ze samotne jizdy - tim nechci rict ze by jizda byla nudna, to ne... ale proste ten motor mi prijde lepe naladenej na klidnejsi jizdu, pricemz rychlostni prumery jsou srovnatelne s GS - s o neco mensim prozitkem, ale taky mensi unavou.
CB neni moc daleko od ER, je ji hodne podobna, ale nektere veci dotahuje do konce - z hlediska ergonomie mas na CB nejvic mista, v kultivovanosti motoru vidim samozrejme motor CB taky o kus dal, coz je samosebou dano tim, ze mam tenhle stroj v garazi. Krome zminovane ergonomie se neda rict, ze je v necem vyrazne lepsi, ale jako celek je zase o kus dal - vetsi nadrz, udajne o cca 0,5 litru nizsi spotreba nez ER (nemam moznost srovnani, ER sem sice jezdil, ale nikdy sem benzin do ni neplatil ), pro nekoho muze byt rozhodujici i perut na nadrzi... ne, nebudu zabihat do takovych podrobnosti.
Sedni si na vsechny tri tyhle motorky, pokud mozno se domluv, at te na ni nekdo nehca svezt, zkus take, jak se citis vzadu. Kazdemu vyhovuje neco jineho, ja sam sebe nasel prave v CB, v soucasnosti na ni mam najeto svych 49 tis km, takze muzu ledacos hodnotit. Ty sebe muzes klidne najit v motorce jine a klidne muzes byt spokojen a ja ti preju abys byl.
Rozdily v udrzbe a servisu jsou, ale neberu je jako podstatne... GS nevim, tam nemuzu soudit, nicmene.. ER ma predepsane intervaly 6 tisic, ventily tusim 12 tis ... dostanes se k nim stejne slozite, jako na CB, ale sestelujes je sroubovakem, toze je tam system stelovani jako na skodovce. CB ma intervaly dvojnasobne, takze potencialni predpoklad pro usetreni.. ale jen do chvile, nez zjistis, ze se ventily steluji vymenou podlozky, takze musi komplet vacky ven, podlozku vymenit nebo zabrousit a zase zpatky... v dusledku to vyjde prast jako uhod.
Ceho se nemusis bat, je zivotnost motoru. Vsechny tri stroje (sem patri i XJ nebo treba ZR7) maji motory, ktere jsou na dostatecne urovni z hlediska presnosti a spolehlivosti, takze pokud neopomines pravidelnou predepsanou udrzbu (nebo to neudelal nekdo pred tebou), da se predpokladat, ze s motorem problemy mit nebudes. Podobne je to s ostatnimi komponenty motocyklu - zpravidla te bude stat nejvic reseni pruseru z vlastni blbosti (odlozeni motorky v zatacce, pretrzene lanko kvuli opomenuti jeho namazani).
Kurnik, to jsem se zase rozepsal :rolleyes: ... tuhle diskusi moc nesleduju, jsem tu vicemene nahodou, takze pokud chces nejaky dalsi info, vyhledej si me pres profil a ozvi se... nevim kdy se sem kouknu priste.
At tak nebo tak, preju stastnou ruku pri vyberu... snaz se jit za co nejlepsim stavem motorky, i kdyz to neni tvoje uplne vysnena... a pak vofafrne. Hodne prijemnych kilometru
Ovšem SV650 je trošku jiná liga...