1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bez spojky
pylot>No ja sem to nikdy bez spojky nezkousel ale bal bych se toho. Klikovka a pisty maj nejakou setrvacnost a kdyz jim narazove srazite otacky treba o 2000 tak to je do ty prevodovky peknej raz. Kdyz to vezmete pres spojku tak dostanou aspon kratkej cas na to aby se pribrzdily tudis sou tam velky sily ale zadnej raz. A uz vubec delat to v zaberu abych nahnal vterinky navic to musi dostavat ta prevodovka pekne na prdel. Ciste teoreticky vzato.
podívej se na to z jiného pohledu. jedeš a chceš zařadit vyšší kvalt. pustíš plyn, vymáčkneš spojku, zařadíš pustíš spojku, přidáš plyn. pokud ten plyn zavřeš úplně a se zbytkem se nepospíšíš tak ti otáčky motoru klesnou pod otáčky odpovídající tomu vyššímu kvaltu. při sepnutí spojky tak motor zase roztáčíš na vyšší a navíc opotřebováváš spojku a rázy tam jsou stejně. pokud máš ale řazení bez spojky zvládnutý dobře tak se ti třeba nemůže stát, že zařadíš dvojku s hlasitým cvaknutím, protože jsi zvyklý nezavírat plyn úplně ale "tak akorát". pak tu nemusí být dotazy typu "kovová rána při řazení dvojky u Varadera, Fazeru..."