globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Bez spojky
 
10.1.2008 v 16:19
Tak tohle bude pro nekoho asi hodne uhozene, ale do vcerejsiho vecer jsem nevedel ze se na GS daji radit rychlosti smerem nahoru bez spojky. Jde to u kazde moto :D ale tady to pry neni na skodu. Vite o tom nekdo neco blizsiho? A jak to zhruba funguje? Dik moc.
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bez spojky

10.3.2008 v 09:25 | Nahoru | #31

pylot>No ja sem to nikdy bez spojky nezkousel ale bal bych se toho. Klikovka a pisty maj nejakou setrvacnost a kdyz jim narazove srazite otacky treba o 2000 tak to je do ty prevodovky peknej raz. Kdyz to vezmete pres spojku tak dostanou aspon kratkej cas na to aby se pribrzdily tudis sou tam velky sily ale zadnej raz. A uz vubec delat to v zaberu abych nahnal vterinky navic to musi dostavat ta prevodovka pekne na prdel. Ciste teoreticky vzato.


podívej se na to z jiného pohledu. jedeš a chceš zařadit vyšší kvalt. pustíš plyn, vymáčkneš spojku, zařadíš pustíš spojku, přidáš plyn. pokud ten plyn zavřeš úplně a se zbytkem se nepospíšíš tak ti otáčky motoru klesnou pod otáčky odpovídající tomu vyššímu kvaltu. při sepnutí spojky tak motor zase roztáčíš na vyšší a navíc opotřebováváš spojku a rázy tam jsou stejně. pokud máš ale řazení bez spojky zvládnutý dobře tak se ti třeba nemůže stát, že zařadíš dvojku s hlasitým cvaknutím, protože jsi zvyklý nezavírat plyn úplně ale "tak akorát". pak tu nemusí být dotazy typu "kovová rána při řazení dvojky u Varadera, Fazeru..."

(reakce na) Bez spojky

10.3.2008 v 19:00 | Nahoru | #32
karf> No jasny ale kdyz to beres pres tu spojku tak to stejne chvilku proklouzne a hodne to ten raz ulehci... A nevim jak to je u velkejch masin ale u my dvaci sem dycky mel spojku uz pustenou nez ty otacky tolik klesly... Ale je pravda ze to mackani spojky taky trosku flakam kdyz radim rychle. No uvidime jak to pujde u SV.

(reakce na) Bez spojky

13.3.2008 v 21:37 | Nahoru | #33
matuS> Určitě souhlasím, že antihop spojka dělá divy. Jednou jsem zkoušel na starší motorce (bez antihop spojky) hodně podřadit, nedal jsem dost meziplynu a dostal jsem takovej smyk na zadní kolo, že jsem to jen tak tak ustál Ale jinak musím říct, že pokud si na to zvykneš, tak se dá podřadit třeba o 4 kvalty do dvou vteřin a koordinace plynu a spojky je po troše praxe rutina, kterou zvládneš automaticky aniž by ses na to musel nějak soustředit.

(reakce na) Bez spojky

13.3.2008 v 21:47 | Nahoru | #34
Gsx-R750> Přepákování se dává na závodní motorky abys měl jedničku nahoře a další kvalty směrem dolů. Když vyjíždíš ze zatáčky a jsi na motorce - nebo spíš vedle pověšenej a potřebuješ dát ve výjezdu další kvalt, tak se mnohem líp kopou vyšší rychlosti směrem dolů než abys musel natahovat nohu pod řadičku. Ty máš spíš na mysli asi řadící elektroniku, která mívá na přepákování čidlo, díky kterému můžeš řadit (na vyšší kvalty) bez spojky a bez ubrání plynu. Funguje to tak, že kopneš do řadičky, čidlo zareaguje tak, že vynechá na milisekundy zapalování, tím se ztratí tah motoru (jakobys ubral plyn) a rychlost tam zapadne přesně a hlavně velmi rychle
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist