Téma: Tak jsem absolvoval motoškolu v Brně

11.5.2009 v 13:10
Ve čtvrtek jsem absolvoval motoškolu v Brně. Od čtyř do osmi - první dvě hoďy trocha teorie k brzdám, podvozku, pneu a tak... potom hurá na moto a rozřazení do skupin - tři skupiny po 15-ti lidech... První - vedl Pepa Sršeň - megahustokrutostřelci, druhá Karel Táborský - ti co už někdy na okruhu byli a třetí (tam jsem patřil já ) Jirka Trčka - pro okruhové panice a panny . Jirka ukazoval ideální stopu a takto jsme odkroužili první půlhodinku... zjistil jsem, že jsem se brutálně seknul ve skupině, bo tam byli borci co v sedmdesáti přibržďovali do zatáčky, kde klidně mohli být i delší takže jsem takhle obkroužil tři půlhodinovky a pak konečně přišla volná trošku mě mrazilo, když Pepa při teorii říkal, že jim den před tím padlo sedm jezdců... takže jsem se asi první dvě kola krotil, ale pak už mi to nedalo a jel jsem tak, jak bych si na silnici nikdy nedovolil... Za mne hodnotím jako velmi zdařilou akci pro někoho, kdo na okruhu v životě nebyl... Myslim, že jsem v Brně nebyl naposled... konečně jsem sjel pneu až do krajů a párkrát si škrtnul stupačkou za mne velmi dobře investovaných 3500,- HOWGH
Jo a ještě jsem zapomněl... za celou dobu jen jeden pád a to v posledním kole volných... byla u toho i sanitka, ale snad to prý byla jen zlomená klíční kost...

Naposledy editováno 11.05.2009 13:35:45
1 2

12.5.2009 v 09:22 | Nahoru | #31
Ruck> hele nechci tady lizt nasim instruktorum nijak zvlast do prdele, ale faktem je, ze teoreticka cast byla dost poucna a protoze je pepa taky maximalne ukecanej, tak byla i dost obsahla probiralo se samozrejme vsechno mozny a taky dulezity rek bych - brzdy, gumy, nastaveni podvozku, ovladani masiny (debata primo o "countersteering" byla taktez), jakym zpusobem najizdet ci vyjizdet ze zatacek, atd. atd. atd. komentar k samotnymu popisu trati a jejich zaludnostech ani nepocitam..

takze ve srovnani s predeslymi roky bych si sam za sebe troufnul rict, ze teoreticka priprava byla mozna i trochu vystiznejsi, nez driv, i kdyz s ondrou lelkem to bylo taky prima, o tom zadna. naopak, trochu zmatku pry bylo v prakticke casti na draze mezi nejpomalejsi skupinou, co jsem tak slysel (za pepinem i carlosem to bylo relativne v cajku, i kdyz tradicne diky nekterejm jedincum, co si spletli skupiny jsme si vsichni pojezdili beztak hlavne az tu posledni pulhodinu )

ad gumy - nerekl bych, ze by se pri teoreticke casti motoskoly gumy rozpitvavaly nejak vyrazne vic nez by mely. je to tema, ktere je v laicke verejnosti opredeno mnoha myty a tak je jedine dobre, kdyz si instruktori najdou cas a poradne ti vysvetli, jak takova guma v provozu i na okruhu vlastne funguje, co je pro ni nejdulezitejsi, jak ji hustit atp., no ne?

mmch, koho jsi mel za instruktory?

Naposledy editováno 12.05.2009 09:27:12

12.5.2009 v 09:28 | Nahoru | #32
Qbi-C> jasný, mluvil jsem o minulým roku, kdy to vedl Ondra Lelek + Karel Abrahám.
Jízdy byly OK, ale ta teorie podle mě nedala nikomu nic, protože věci o kterých píšeš se mluvilo spíš okrajově a pořád se mluvilo o gumách...

Máš pravdu v tom že gumy jsou důležitý, o tom se hádat nebudu, jen je škoda že to bylo na úkor ostatních věcí...

Možná se na motoškolu ještě letos přihlásím abych měl srovnání..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak jsem absolvoval motoškolu v Brně

12.5.2009 v 09:30 | Nahoru | #33
Ruck> aha. my jsme loni meli ondru s pepou srsnem a petra kvecha a bylo to gut

12.5.2009 v 09:32 | Nahoru | #34
Ale na Pepu sem zapomněl

12.5.2009 v 09:33 | Nahoru | #35

Qbi-C>Ruck> aha. my jsme loni meli ondru s pepou srsnem a petra kvecha a bylo to gut

jj, to bylo fajn a bylo to i vtipné jak do sebe navzájem ryli ;)

12.5.2009 v 09:41 | Nahoru | #36

Ruck>Qbi-C> Ježiš no jóóó, Pepa Sršeň tam byl s Ondrou.... Karel tam byl jen na kukačku, občas něco doplnil a vedl nejrychlejší skupinu pokud se nepletu..
Ale na Pepu sem zapomněl

máš to v tý hlavě pomotaný kluku ušatá

Mě osobně v hlavě utkvělo z motoškoly to že na cílovce když budeme hodně dlouhý a moc rychlí tak tu motorku máme raději složit na zem než za každou cenu se snažit jet rovně do kačera a myslet si že to ubrzdíme a bude to v poho.

12.5.2009 v 09:43 | Nahoru | #37

12.5.2009 v 09:47 | Nahoru | #38

Ruck>stepos79> Jo, taky si pamatuju jak nám říkali : když budete dlouhý, tak tu motorku ještě víc položte, ona to na 95% zvládne a vy nepůjdete mimo slinici/trať....

Jo to ano pak ještě kam koukáš tam jedeš ale mě utkvělo v hlavě to že nám radily tu motorku položit na zem raději prostě to složit. Nedokážu si představit kolik lidí by vědomě tu motorku složilo. Závodníci určitě bez problému ale mi mrdalové to si nedokážu představit

12.5.2009 v 09:54 | Nahoru | #39
stepos79> Jo, kam koukáš tam jedeš, to je taky důležitý.

Ale o tom pokládání se nám myslím nezmiňovali...ikdyž....víš jak jsem na tom s pamětí

12.5.2009 v 10:38 | Nahoru | #40
byl tam někdo, kdo byl na motoškole i minulej rok a říkal, že tenhle rok je ta teorie mnohem líp probíraná než minulej, holt dělaj asi pokroky

12.5.2009 v 10:47 | Nahoru | #41
Mně ta teorie přišla letos i loni stejná
S tím položením - na to jsem asi měkká, navíc dost dobře nevim jak bych tu motorku měla odhodit, asi bych se instinktivně držela a brzdila a když už bych měla tu odvahu na takovej manévr, tak na druhou stranu proč to nezkusit naklopit co nejvíc, když je to stejně v háji.

12.5.2009 v 12:49 | Nahoru | #42

A.F.I.>Mně ta teorie přišla letos i loni stejná

Musí to bejt strašnej vnitřní boj prostě ji položit ale z toho co řikali tak nepoložit to jet rovně brzdit se rovná total kreš ve svodidlech.

12.5.2009 v 13:24 | Nahoru | #43
bavil jsem se o tom se známym a ten říkal, že jednou musel z motorky vystoupit když tam měl kolem dvou kil, zasekl se mu plyn... kua na to bych asi neměl

12.5.2009 v 13:52 | Nahoru | #44

12.5.2009 v 13:57 | Nahoru | #45

A.F.I.>Nj, jenže jak se znám ... já flegmouš, tak bych si řikala, že eště furt je to dobrý ... furt je to dobrý ... Spíš nevim, jestli bych překonala reflex držet se motorky a jestli bych vůbec v tý rychlosti něco stihla vymejšlet, spíš asi ne

jo jo to je jako když jedeš do zatáčky cítíš že jsi rychlá tak jdeš na brzdy i v zatáčce a najednou se motorka začne rovnat a vynáší tě mimo stopu ke krajnici do toho bordelu a ty sice víš že stačí pustit brzdu a klopit ale stejnak brzdíš a čekáš co se stane to se mi stává pořád ale poslední dobou si řeku v tu chvíli pusť tu brzdu a naklop to a ono to jede dál jako nic

12.5.2009 v 18:48 | Nahoru | #46

12.5.2009 v 19:53 | Nahoru | #47

artili>máte jezdit pomalu jako já lumpové a nebudete mít strach,že se nevejdete do zatáčky

jestli ty jezdiš pomalu pak ja to musim tlacit

2 reakcí na tento příspěvek Tak jsem absolvoval motoškolu v Brně

12.5.2009 v 20:38 | Nahoru | #48
Já to při prekérce vždycky raději naklopím i do nesmyslna právě proto, jak strašně se bojím o tu svou milovanou motorečku a dobře vím, co s ní kačírek dokáže udělat, takže do kačera už mě vědomě nedostane nic!!!

A jestli na motoškole mluvili hlavně o gumách, tak dělali jenom dobře, je to prostě základ a není nic důležitějšího!! Přesvědčil jsem se o tom na poslední volné v Brně, kdy jsem byl ve Schwantzovce moc rychlej, protože už mě vadly brzdy a z toho kopce už jsem to neubrzdil, tak jsem musel fakt klopit, až se machna dokonoce opřela o výfuk, nadlehčilo to motorku a přizvedlo se i zadní kolo!! Už byl prostě konec, když se zadek nějakým záhadným způsobem zase chytl, trochu mě to nakoplo a na výjezdu jsem sice končil na obrubníku, ale jelo se dál!! Nepopřu, že nade mnou stáli všichni svatí, ale ten nejsvatější andělíček se jmenoval pan Pirelli Supercorsů a bez něj bych byl asi někde v lesích a na horách... takhle si motorečka odnesla jen malinkou vzpomínku.

Naposledy editováno 13.05.2009 00:32:48

12.5.2009 v 20:41 | Nahoru | #49
Jo a co se tohop oslnění týče, to je věčná potíž, já jsem na tohle třeba extra citlivej a nevidím prostě nic... tmavý plexi do přilby je proto více než rozumná investice!!

Naposledy editováno 12.05.2009 20:42:31

12.5.2009 v 21:35 | Nahoru | #50

Nejt>...takhle si motorečka odnesla jen malinkou vzpomínku.

13.5.2009 v 20:28 | Nahoru | #51
teorii hodnotím kladně, fakt jsem se něco dozvěděl co a jak má vypadat, akorát, dle mého názoru, se málo mluvilo o samotné technice jízdy, i když po pár kolečkách to došlo samo

taky sem byl na okruhu poprvní a jelikož su dost lekavý tak sem se zařadil do první skupiny a pro jistotu až nakonec, což mi prvních pár zatáček přišlo vhod, ale po druhé půlhodince mi ta skupina přišla pomalá ale snažil sem se pilovat zatáčky, tak sem to nikam nehnal

v pátek jedu na školu jízdy na Honda dni, tak porovnám

Carlos MH> taky gratuluju k malé

18.5.2009 v 17:22 | Nahoru | #52
mno, taxem se zastavil jen tak z legrace na hondi motoskole. a tohle prosim s opravdovou motoskolou nesrovnavat!

typek byl mozna dobrej zavodnik, nicmene teoretickou cast fakt nezvladal jak prednesem (neco si pro sebe mumlal, misto aby mluvil zretelne a jasne), tak obsahem (proc se nesmi v paddocku vrtat diry do asfaltu pro stany asi moc lidi fakt nezajimalo). byl jsem tam nakonec jen par minut a pak sel radsi ven.

po deseti minutach takhle nejak vypadala vetsina ucastniku

zlatej siler, trcka, taborsky..

18.5.2009 v 17:44 | Nahoru | #53

Qbi-C>...tak obsahem (proc se nesmi v paddocku vrtat diry do asfaltu pro stany asi moc lidi fakt nezajimalo)....

byl jsem taky na Honda day - na Semi a na pujcovanych, zasel jsem si rano poslechnout teorii motoskoly a souhlasim, ze obsahove to bylo pro posluchace ze 70% zbytecne/nezajimave. Prednasejicimu asi nesdelili, ze se nejedna o lidi, kteri by chteli bezpodminecne vstoupit do zavodniho sveta (viz to staveni stanu v paddocku apod.). Loni to prednasel Ondra Lelek, lidi tam bylo mene a informace pro cilovou skupinu podstatne vhodnejsi...

Qbi-C>...prakticka cast uz ale pry byla o neco lepsi, tak aspon neco. (ted nevim, esi to bylo gratis v ramci honda dne, nebo za nejaky peniz??)

nejsem si jistej tim, jak moc byla lepsi... 60 lidi za instruktorem, kterej byl o 2 minuty vpredu za poslednimi nema asi valny edukativni charakter.

18.5.2009 v 18:01 | Nahoru | #54
Skalda> vim jen z doslechu, prakticke jizdy jsem se neucastnil. vzhledem ale k faktu, ze chcalo a bylo hnusne to beztak bylo jedno, rekl bych.

18.5.2009 v 19:07 | Nahoru | #55
Jak to tak čtu, tak jsem o nic nepřišel, když sem tam kvůli počasí nebyl. Sice sem čekal, že teorie bude o ničem, ale když pršelo tak bych si stejně ani nezajezdil.

18.5.2009 v 20:13 | Nahoru | #56
neprselo, ale asfalt byl mokry. Na druhe volne jizde motoskoly uz jenom vlhky a idealni stopa uz byla skoro sucha. Ja mel, ke svemu velkemu stesti, obe rozjizdky az pozde odpoledne a to uz bylo sucho, ackoliv studeno (silnice 13°C), takze pocasi nebylo nejhorsi...