Tak jsem se do toho problemu o odchazeni spojek u KTM 990 zakousnul a tady je vysledek : Cely mytus a drizdy o tom ,ze je spojka slaba je totalni hovadina. Ze jsou problemy se spojkama a ze casto odchazeji je ale holy fakt. Ale nelezi tenhle problem na poddimenzovane spojce na 100konovy motor, ale cely tenhle problem vznika kvuli jedne podrbane gumicce !!! System hydraulicke spojky u KTMky spociva ve dvou hydraulickych valeckach-jeden je na riditkach a druhy pred spojkou-a tam se stava ta zatracena chyba. Vrchni hydraulika funguje v pohode a pocit na pacce je normalni ,ale na spodnim hydraulickem valecku casto odchazi gumovy tesnici krouzek a valecek nasaje vzduch-tim padem se spojka pri vymacknuti neotevre na plno ,ale soustavne dre. Spojka se zacne prehrivat a podpali se ,vyhrejou se lamely a praskaji.Dneska jsem sedel s mechanikem 2 hodiny a na me vlastni masine mi vysvetlil nazorne cely problem. Zacal jsem ho mit a chytil jsem to hned na zacatku: nedal se mi na krizovatkach v nulove rychlosti nakopat neutral-jako by byly lamely porad slepene,tak jsem staval posledni vyjizdku na krizovatce se zmacklou spojkou-zacal se mi rychleji prehrivat motor i kdyz bylo venku 18°.. Dnes jsem to odvezl do servisu a na tech 5ti krizovatkach to jiste-pod spojkou a za chvili sepnul ventilator a teplota vyskocila o 2 carky.Po rozhozeni spojky vsechny lamely jeste v pohode :) Takze cely problem spociva v male tesnici gumicce na spodnim valci a pak se odpali spojka a skoda vyleze na 30ooo korun.NEEXISTUJE zadna silnejsi spojka na KTM990 Adventure ,jak mi jebcovali mozek kolegove z Deutschlandu-ze si ju nechali vymenit a jsou bez problemu a dalsi jine blablabla (ja debil jim to uveril a chtel ju po mechanikovi dneska taky :D Chlapec uz skoro brecel ,nez me presvedcil ,ze je to blbost) Jsou pouze asi o 10% silnejsi pruziny ,ale spojku odpalite presne tak ,kdyz vam utece tesnici krouzek na tom spodnim valci. Ty origo pruziny jsou dostacujici a maji jeste 30% rezervu. Takze se omlouvam vsem ,kterym jsem delal nadeje ,ze existuje silnejsi spojka-naletel jsem radobymotorkarum taky :D Ale ne nadlouho...Takze pri servisu si nechat zkontrolovat ucinnost vypinani spodni hydrauliky a problem se vyresi-pri prvnich priznacich (spatne se tam dava neutral v nulove rychlosti,nebo bezduvodne vylitava teplota motoru)nechat pretesnit a usetrite za vymenu cele spojky...Tot asi vse.Diiky mechanikovi Fredymu Gersthoferovi z 2-RadBörse za dobrou radu a trpelivost ,kterou dneska se mnou ty 2 hodiny mel ,i kdyz na nem bylo videt ,ze by me nejradeji umlatil pajsrem :D :D :D