Palec_caferacer>a proč mě nevydržela ani 10tis ?
že ty jí používáš při řazení??
jinak nevim co na to říct, snad jen " zkus se k ní chovat lépe.."
já jsem na minulé moto najezdil 50tis. km ( a to jsem jí kupoval jetou) a spojka nebyla potřeba ani doladit na lanku, natož měnit..
1 reakcí na tento příspěvek Suchá vs. mokrá spojka ?
Dawe02>Kamikadze-Ace>Dawe02>Kamikadze-Ace>na každé spojce díky tření máte ztrátu a ztráta bude jak u suché tak mokré spojky
jinak ztráta na spojce 10%
Ztrata ceho vznika "trenim"?
ano tam jsem se vyjádřil špatně myslel jsem to ,že tření není takové jak by mělo být př. špatně zvolený materiál - nízký souč. tření , ztráta přenášeného výkonu
už jsem se vyjádřil technicky lépe ?
Ztrata prenaseneho vykonu 10% by treba u meho motoru znamenala spickove cca 13kW tepelnych ztrat na spojce coz samozrejme neodpovida skutecnosti.
Nejdriv by bylo dobre rici si to, ze pojem treni (ve vyznamu Coulombova treni) zahrnuje jak staticke treni tak treni relativne se pohybujicich ploch, dale prostudovat miru prokluzu u soucasnych typu spojek a pak se zamyslet jaka ztrata muze vzniknuvsim prokluzem nastat. Rozhodne se neda ani o prokluzu rict jaky je, protoze je fci mnoha faktoru a je zavisejici na stavu systemu - omega, M...).
Navic prokluz 10% neni u dnes pouzivanych suchych spojek ani maximem, natoz nejakou stredni hodnotou.
U mokrych neumim odhadnout, jelikoz ztraty brodenim v oleji mohou byt radove vetsi...ale to uz neni treni (coz je defacto synonymum pro coulombovo treni) ale Viskozni treni...
Tak bych to videl u suchych spojek mnohem nize.
souhlasim
ten text jsem našel na netu a dal sem aby tu byl něaký přehled o tom základním;) jinak to klidně můžeme rozvinout
Palec_caferacer>dva_hrnce:n o ne řadím bez spojky,řadím na všem bez spojky....ale mám ji šíleně vysekanou obložení ještě dobrý asi ale už tam je vakl jako kráva takže lamely
hm, tak krom toho že řadíš bez spojky nerozumim vůbec ničemu.. vysekaná spojka znamená že máš vakl na lamelách? a to jako axiální nebo jakej?
no snad ti poradí někdo jiný, já teprve dnes večer zjistil co to spojka vůbec je a jak funguje a že tam je tření a prokluz kterej tam vlastně musí bejt..