paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Zrušené téma
 
31.8.2008 v 12:43
Není aktuální

Uzavřeno 10.03.2011 v 19:58 uživatelem Endy


Naposledy editováno 01.02.2009 15:55:49

Zrušené téma

1.9.2008 v 18:56 | Nahoru | #31
Jawu ničím nenahradíš Pokud máš problémy s Jawou, budeš mít i problémy s jinou motorkou a asi větší Já po generálce motoru své bývalé Jawy 639 najel bez problémů 40 tis. km a pak ji prodal, jezdí dodnes a prý skvěle
Jinak bych se přikláněl k XJ 600, klidně starší verzi, ne Diversion, pokud bude v dobrém stavu, měla servis, je nesmrtelná

Zrušené téma

1.9.2008 v 19:35 | Nahoru | #32
Endy> S tvoji vyskou uz budes mit na GS5 kolena mimo prolisy v nadrzi ... takze si dovolim tvrdit, ze je to varianta vhodna jen v pripade, ze prave tuhle motorku milujes a neni co resit (© Kofola)... to ale neni tvuj pripad, ty jsi ve startovaci pozici podobny jako ja pred par rokama - bylo mi v podstate jedno, co to bude, hlavne kdyz to bude jezdit tak, jak si predstavuju (tedy cestovka 110 kopec nekopec, spotreba pod 5 a dojezd na nadrz pres 350 km).

Fakt, ze tenkrat padla volba zrovna na CB5 je castecne i nahoda, i kdyz jsem se pred tim svezl na ledascem, tak prvni CB5, ktery jsem ridil, bylo az to, co jsem koupil.

Pocitej s tim, ze dneska je v podstate fuk co koupis - pokud se budes drzet rozsirenych modelu, na ktery je vetsina kritiky pouze ve smyslu, ze vykonove jsou (ve srovnani s dnesni produkci stredni tridy) uplne out a proto jsou to motorky pro zacatecniky, bude nejvic zalezet na tom, v jakym stavu stroj koupis. Najety kilometry vubec neres, spis si proste zkus proverit majitele a jeho pristup, nakup pres bazar vol jen v pripade, ze jsou na nej dobry reference, pokus se vyhnout prekupnikum, co si dovezou motorku z nemecka, odlitaj na ni sezonu (bez servisek) a pak to prodaj za stejny (nebo vyssi) prachy, nez to koupili.

Samozrejme ze jsou urcity predpoklady jednotlivych modelu motorek (viz treba zminka o nevhodnosti GS5 pro tvy telesny proporce), ale pokud nejsi vylozene rozhodnuty nebo nakloneny, bude to nejspis tak, ze si napred motorku poridis a zacnes si na ni zvykat. Po par tisicich km te ani nenapadne, ze bys uvazoval nad tim, jestli jsi nemel vlastne koupit neco jinyho. Takze se toho neboj a s chuti do toho.

Zrušené téma

1.9.2008 v 19:56 | Nahoru | #33
Sim> Trefil ses s "diagnostikou" úplně přesně a po přečtení profilu myslím, že máme podobné představy a požadavky na motorku. Tak možná ještě chvíli vydržím, abych pak koupil líp.

Zrušené téma

1.9.2008 v 19:59 | Nahoru | #34

NickSlaughter> Pokud máš problémy s Jawou, budeš mít i problémy s jinou motorkou a asi větší



Co clovek, to nazor... zrovna s timhle "pravidlem" nesouhlasim. Pokud bys napsal neco ve stylu "kdo ma problemy se 125kou, bude mit problemy i s velkou motorkou", bez rozdilu souhlasim.

U Jawy to vzdy byla (a bohuzel stale je) loterie, pokud narazis na "patecni" kousek, mas proste smulu a pri vsi snaze a udrzbe se ti nikdy nepovede dostat se ani na prumernou spolehlivost... naopak povedeny kousek podporeny pouze beznou udrzbou dokaze spolehlive slouzit dlouhy leta (i zimy ).

Zrušené téma

2.9.2008 v 10:43 | Nahoru | #35
Sim> No nevím, páteční kousek...to opravdu tak nebude. Pokud se udělá poctivá GO motoru, tak je po problémech Pak už by si musel měnit snad i kartery motoru, kvůli případné netěsnosti, ale většinou to jistí výměna vnitřností
Elektrika - v podstatě bezproblémová, žádná vyjímečná neopravitelná elektronika
Podvozek, nic co by se nedalo opravit nebo vylepšit
Kde je tedy zakopaný pes??? Komlet GO mě tekrát vyšla na 11 tis, bylo to dost peněz, ale jak jsem psal, v podstatě to byla nová motorka bez jakýchkoli problémů a najezdil jsem 40 tis. km.
Všechno jde uvést do stavu, aby to fungovalo dokonale a páteční kousky... :o

Zrušené téma

2.9.2008 v 14:22 | Nahoru | #36
nickslaughter: jestli znáš z Vožice Zelího, tak ho pozdravuj :)

Zrušené téma

2.9.2008 v 14:24 | Nahoru | #37

pech.>nickslaughter: jestli znáš z Vožice Zelího, tak ho pozdravuj :)



OK

Zrušené téma

2.9.2008 v 14:57 | Nahoru | #38

NickSlaughter>Sim> No nevím, páteční kousek...to opravdu tak nebude. Pokud se udělá poctivá GO motoru, tak je po problémech Pak už by si musel měnit snad i kartery motoru, kvůli případné netěsnosti, ale většinou to jistí výměna vnitřností
Elektrika - v podstatě bezproblémová, žádná vyjímečná neopravitelná elektronika
Podvozek, nic co by se nedalo opravit nebo vylepšit
Kde je tedy zakopaný pes??? Komlet GO mě tekrát vyšla na 11 tis, bylo to dost peněz, ale jak jsem psal, v podstatě to byla nová motorka bez jakýchkoli problémů a najezdil jsem 40 tis. km.
Všechno jde uvést do stavu, aby to fungovalo dokonale a páteční kousky... :o



Bohužel nemohu souhlasit Pokud budeme brát v ohled model 640, jedná se o neuvěřitelně zastaralý motocykl a to hned z několika důvodů(respektive takřka ze všech). První omyl je motor- koncepcí vhodný spíš do veterána, jehož přímým předchůdcem je 60 let starý motor z péráka! Výkonu bohužel moc nepobral, to by ovšem nevadilo, kdyby použitelné pásmo otáček nezačínalo na 4000 a nekončilo na 5000. Další věcí je rám- s úzkým uložením kyvky si troufám říct neuděláš nic, snad jen že bys ho rozřezal felxou. Trubkový rám jawy by se taky více hodil pro jízdní kolo, než pro 170 kilo vážící motorku. Další slabinou jsou brzdy, které stojí úplně za prd, jak zadní buben, který nebrzdí, tak přední kotouč, přestože je na něj třeba medvědí stisk, nebrzí vůbec uspokojivě. Elektro soustava až na klasické relé dobíjení funguje celkem uspokojivě, snad proto, že už tam není nic, co by mohlo odejít. Výhodou považuji montáž soupravy zapalování VAPE, která nahradí kompletně všechny jawácké nesmysly a konečně všechno funguje, jak má.

Z popisu to může vypadat, že jsem jawu neměl rád, je tomu zcela naopak, za tu dobu, co jsem ji jezdil mi přinesla hodně krásných chvilek(když zrovna netrucovala). Nicméně vidím ji reálně a bez klapek na očích, podle mě je jawa historie vhodná tak maximálně na nedělní vyjíždky, do dnešního provozu je bohužel nepoužitelná a co je horší i nebezpečná. Nicméně tvůj názor respektuji

Naposledy editováno 02.09.2008 14:58:36

Zrušené téma

2.9.2008 v 15:36 | Nahoru | #39
a takova to byla hezka a dobra jawa.

upozornuji vsechny z manie ze tohle neni Endy z manie ale nekdo jinej (Endyro?)

Jinak k otazce: za 30tis ti doporucuju o japonci ani neuvazovat, protoze za tyhle prachy to bude motorka nachystana na prodej - tj. co nejrychleji se ji zbavit a pak uz nezvedat telefony. Jinak doufam ze znas zakladni pravidlo - cokoliv si kupuju ojeteho, tak si nechavam rezervu 20-30% na pripadne opravy. Tj. jestli mas 30tis, tak nekupuj nic drazsiho nez za 20-24tis a za to fakt sezenes akorat ojetyho slusnyho skutra.

Zrušené téma

2.9.2008 v 17:29 | Nahoru | #40
Stáhnuto z fóra..

Ahoj vsichni ,
prodam moto Yamaha XJ 600 Diversion S, r.v. 1992, 45kW .
Ma serizene podtlaky, nove svicky,nova baterka, vymeneny olej+filtr (najeto 1500km) , vzduchovy filtr, brzdova kapalina, olej v tlumicich, pneu 80%. nove lanko spojky, dotazena spojka takze uz nerachta
Motorka je ve velmi slusnem stavu ,drobne skrabance na laku.
Motoricky je vsechno v poradku,slape jako hodinky.
Ma nosic a pridam kufr Givi a nove brzdove desticky.

foto na
http://motorky.bazos.cz/inzera...sion-S.php

nebo
http://www.mypicx.com/09012008...oje_xj600/

Cena 36000Kc.
Vit Rokyta, Vejvanovskeho 467,Kromeriz. tel 776800878, orfanique@seznam.cz

Zrušené téma

2.9.2008 v 18:01 | Nahoru | #41

NickSlaughter>Sim> No nevím, páteční kousek...to opravdu tak nebude. Pokud se udělá poctivá GO motoru, tak je po problémech Pak už by si musel měnit snad i kartery motoru, kvůli případné netěsnosti, ale většinou to jistí výměna vnitřností



Pokud 2x vymenis streva a porad je mozne zaradit dva kvalty najednou, je proste neco spatne. A vono, poridit si motorku radove za 10 az 20 tisic a nacpat do ni jeste jednou tolik, nez to zacne jezdit tak jak ma... to uz je fakt lepsi ojetej japonec za stejny prachy.

Elektrika - v podstatě bezproblémová, žádná vyjímečná neopravitelná elektronika



Pokud se jedna o starou kejvacku, posadis tam vape a natahnes vsecky draty komplet znova. Je to se vsim vsudy investice kolem 5ti tisic, ale mas jistotu, ze pokud ti neshori stator nebo regulator, bude to fungovat jak ma. Jenze v pripade modelove rady 6xx uz to neni takova prca tahat elektriku znova a zejmena u porevolucnich kousku spolehlivost konektoru zavisela vic na erupcich na slunci, nez na snaze majitele. Vsecko navic trpi vibracema, takze se da rict, ze co 500 km, to vymena nejaky zarovky... ne ze by to bylo neco, co te zrujnuje, ale rozhodne to nepotesi.

Podvozek, nic co by se nedalo opravit nebo vylepšit Kde je tedy zakopaný pes???



Presne v tom, cos ted napsal. Pokud chces motorku na opravovani nebo vylepsovani, je pro tebe jawa vecnou inspiraci. Pokud se ale chces stat ze servisaka uzivatelem, mas prakticky mizivou pravdepodobnost, ze se ti to povede prave s Jawou (bez ohledu na model).

Komlet GO mě tekrát vyšla na 11 tis, bylo to dost peněz, ale jak jsem psal, v podstatě to byla nová motorka bez jakýchkoli problémů a najezdil jsem 40 tis. km.
Všechno jde uvést do stavu, aby to fungovalo dokonale a páteční kousky... :o



Ano, vsecko jde uvest do naprosto funkcniho a bezchybneho stavu. Je to vzdy jen o tom, kolik te to stoji casu, energie a samosebou taky penez. Pokud to delas jako motorku pro sebe, zahranicni produkce te nezajima a jsi nadsenec prave do te svoji motorky, neni jediny duvod, proc do toho ty penize neinvestovat. Ze to je investice nenavratna, ktera ma smysl jen a jen pro tebe, je realita. Pokud ale je tvojim cilem jezdit a mit minimum starosti se strojem, uz davno neplati, ze nejlevnejsim strojem (ze strednedobeho a dlouhodobeho hlediska) na porizeni, provoz a udrzbu je triapula.

Zrušené téma

2.9.2008 v 18:20 | Nahoru | #42

JirkaFM>NickSlaughter>Sim> No nevím, páteční kousek...to opravdu tak nebude. Pokud se udělá poctivá GO motoru, tak je po problémech Pak už by si musel měnit snad i kartery motoru, kvůli případné netěsnosti, ale většinou to jistí výměna vnitřností
Elektrika - v podstatě bezproblémová, žádná vyjímečná neopravitelná elektronika
Podvozek, nic co by se nedalo opravit nebo vylepšit
Kde je tedy zakopaný pes??? Komlet GO mě tekrát vyšla na 11 tis, bylo to dost peněz, ale jak jsem psal, v podstatě to byla nová motorka bez jakýchkoli problémů a najezdil jsem 40 tis. km.
Všechno jde uvést do stavu, aby to fungovalo dokonale a páteční kousky... :o

Bohužel nemohu souhlasit Pokud budeme brát v ohled model 640, jedná se o neuvěřitelně zastaralý motocykl a to hned z několika důvodů(respektive takřka ze všech). První omyl je motor- koncepcí vhodný spíš do veterána, jehož přímým předchůdcem je 60 let starý motor z péráka! Výkonu bohužel moc nepobral, to by ovšem nevadilo, kdyby použitelné pásmo otáček nezačínalo na 4000 a nekončilo na 5000. Další věcí je rám- s úzkým uložením kyvky si troufám říct neuděláš nic, snad jen že bys ho rozřezal felxou. Trubkový rám jawy by se taky více hodil pro jízdní kolo, než pro 170 kilo vážící motorku. Další slabinou jsou brzdy, které stojí úplně za prd, jak zadní buben, který nebrzdí, tak přední kotouč, přestože je na něj třeba medvědí stisk, nebrzí vůbec uspokojivě. Elektro soustava až na klasické relé dobíjení funguje celkem uspokojivě, snad proto, že už tam není nic, co by mohlo odejít. Výhodou považuji montáž soupravy zapalování VAPE, která nahradí kompletně všechny jawácké nesmysly a konečně všechno funguje, jak má.

Z popisu to může vypadat, že jsem jawu neměl rád, je tomu zcela naopak, za tu dobu, co jsem ji jezdil mi přinesla hodně krásných chvilek(když zrovna netrucovala). Nicméně vidím ji reálně a bez klapek na očích, podle mě je jawa historie vhodná tak maximálně na nedělní vyjíždky, do dnešního provozu je bohužel nepoužitelná a co je horší i nebezpečná. Nicméně tvůj názor respektuji



O tom, že je Jawa zastaralá jsem nenapsal ani slovo, to dá rozum, když se od šedesátých let vývoj v Týnci zastavil.
Konstrukce motoru je nešťastná, o výkon ani krouťák tak nejde, ale převodovce chybí minimálně jedna rychlost
Měl si snad problém ve 100 km/h, že by se motorka kroutila nebo tak? Pokud je uložení kyvky v pořádku a ložiska v pořádku, tak by se nic takového dít nemělo. Četl jsem dobový francouzký test, kde podvozek chválili (model 634) a ještě by prý snesl klidně daleko silnější motor.
Brzdy bohužel nic moc, ale při správném seřízení fungují a dá se slušně zastavit.
Při použití Vape nebo IMFsoft je elek. instalace téměř bezúdržbová!
Motorka za 20tis. do které investješ třeba 15 tis. je pak naprosto bezproblémová Pro začínající, kteří mají hlouběji do kapsy je to ideální nástroj.

Zrušené téma

2.9.2008 v 18:29 | Nahoru | #43
Sim> Pokud vyměníš dvakrát střeva a převodovka stále nefunguje, tak je třeba najít někoho, kdo je schopný ji správně poskládat nebo je schopný diagnostikovat použití opotřebených (špatných) součástek Pokud pořídíš japonce za 30-40 tis. nemůžeš čekat, že ti bude jezdit bez problémů, bude se jednat o starší kousek, kde již opotřebení bude také značné. Ovšem vyjímky existují
Nevidím rozdíl mezi elektrikou kývačky a novějších modelů, stále je to pár drátů (obrazně, technické rozdíly jsou značné) Viděl jsi elektriku např v autobuse? :o lol Konektory se dají nahradit modernějšími, bez problémů
Ale Jawa je přeci o tom, že opravuješ a jezdíš, kdo ji kupuje s tím, že bude pouze jezdit je na omylu, za ty peníze se s tím musí počítat. Pokud provedeš celkovou GO, tak pak není žádný problém.
"Ano, vsecko jde uvest do naprosto funkcniho a bezchybneho stavu. Je to vzdy jen o tom, kolik te to stoji casu, energie a samosebou taky penez. Pokud to delas jako motorku pro sebe, zahranicni produkce te nezajima a jsi nadsenec prave do te svoji motorky, neni jediny duvod, proc do toho ty penize neinvestovat. Ze to je investice nenavratna, ktera ma smysl jen a jen pro tebe, je realita. Pokud ale je tvojim cilem jezdit a mit minimum starosti se strojem, uz davno neplati, ze nejlevnejsim strojem (ze strednedobeho a dlouhodobeho hlediska) na porizeni, provoz a udrzbu je triapula."....naprostý souhlas, všechno se dá, to vyvrací vaše páteční kousky
Je třeba si uvědomit, že za podobné peníze se japonec ani nový, ani po GO nesežene, takže opravy budou nutné a bohužel v jiných cenových relacích

Zrušené téma

2.9.2008 v 19:18 | Nahoru | #44
NickSlaughter> v podstatě souhlasím, ale musím říct, že jízda na mé jawě byla ve 100 km/h nervozní, únavná a díky tomu nebezpečná. Problémem není uložení kyvky(pokud použiješ bronzová futra místo metaloplastu), ale její axiálně úzké uložení v rámu, které nespasí ani vidlice z trampa, uložení zůstává stejně poddimenzované.
Nebyla to špatná motorka, ale spíš než ji bych si koupil vylítanou GPZ za stejné peníze, myslím že investice vyjdou nastejno, s výjimkou toho, že na GPZ alespoň díly seženeš, na typ 638-640 už skoro ne, zásoby docházejí a jawa díly přestává prodávat, druhovýroba na tyto typy zatím neexistuje a kdo ví, jestli kdy fungovat bude...

Naposledy editováno 02.09.2008 19:19:51

Zrušené téma

2.9.2008 v 19:30 | Nahoru | #45
JirkaFM> musim souhlasit, treba sehnat peknou ceskou rozetu nebo kotouc uz zacina byt scifi :o

Zrušené téma

2.9.2008 v 20:11 | Nahoru | #46
Pata>JirkaFM> tohle už neplatí jen pro jawu, ale už i na mz je problém něco sehnat! napřílad sem ptřeboval pružinu na spojku, ale nikde sem ji nesehnal, to stejný i s jinejma dílama, buď je to nejaká polská, nebo turecká náhražka, nebo se vůbec nedá sehnat. O jawě to samý v bledě modrý.

Zrušené téma

2.9.2008 v 21:48 | Nahoru | #47
NickSlaughter> Trosku tady motame oba jabka a hrusky.

Bud muzem srovnavat uroven novy jawky a novyho japonce, se vsema dusledkama, mezi ktere patri i cena. Samosebou existujou vyjimky potvrzujici pravidlo na obou stranach, ale zatimco pokud poridis japonce a maji v tu chvili na krame dva papirove stejny modely, budou ty motorky opravdu stejny. Pokud stejny nebudou, bude to mit vyrobce zaneseny ve vyrobnim postupu a podle VIN ti oficialni dealer primo rekne, ktery dil pasuje primo na tvuj model.

A prave na tohle se bohuzel nemuzes u motorek jako je Jawa nebo cinani spolehnout. Proste co kus, to original. Pokud je nejakej dil zmetek, neobtezuje se to nikdo zjistovat v prubehu procesu a proste se to na motorku namontuje - bud to upadne v prubehu zaruky a nebo ne. Konkretne treba na 638 motor sis moh koupit novy valce jako nahradni dil - a v kazdem byla jinak zalisovana vlozka. Pokud jsi o tomhle problemu vedel, moh ses podle toho zaridit a na prodejne si vybrat ze ctyr skladovych dilu ten nejlepsi. Jenze ve fabrice to proste nikdo neresi... tam mas skatuli dilu a ktery dil montaznik chytne pod ruku, ten tam namontuje. Pokud se ti sejde kazovych dilu minimum, je to predpoklad pro to, ze to bude motorka, na kterou (krome predepsanych servisnich ukonu a dotahovani sroubku) nebudes muset sahnout par desitek tisic km. Naopak, pokud se ti sejde zmetku na jednu motorku vic, muzes se klidne rozkrajet, dokud v podstate na motorce nevymenis vsecko vadny, nemas sanci se stat spokojenym uzivatelem a porad na tebe zbyde funkce technika. No a pokud se to sejde tak nejak prumerne, je z toho ten beznej stred - dodo. Neda se predem rict, na co se pri prohlidce zamerit, protoze spatne muze byt uplne vsecko. I kdyz urcity vyjimky se najdou - konkretne ja jsem jeste nikdy na zadne nove jawce rady 640 nevidel nosne trubky predni vidlice s hladkym povrchem. Vzdy to byl v podstate pilnik, ktery diky stope po soustruzeni povrchu snizoval zivotnost gufer predni vidlice na par desitek km...

Takze proste pojem "patecni motorka" mi nevymluvis, aspon ne u novyho stroje ...

... trochu jina je situace pri koupi ojetiny - a abysme nesrovnavali jabka s hruskama, reknem si rovnou, ze vychozim hlediskem bude cena - porizeni, zprovozneni do funkcniho stavu, provoz a pravidelny servis. Nebudem tu resit jizdni vlastnosti, vykon, ani to, ze jawka smrdi - berem to pouze z hlediska cloveka, ktery si chce vozit pozadi, je mu jedno na cem a ma omezeny rozpocet.

Kdyz vezmu "prumernou" triapulu, asi se shodnem, ze prvni vybrus prichazi v rozmezi 20 az 40 tisic km (takze lepsi prumer 33 333km ), pricemz prvni dva tri tisice probiha zabeh, tudiz je trinda deklasovana na uroven zatracene tezky malorazky. Dalsi hlubsi zasah do motoru bude po zhruba stejne velkem intervalu, tentokrat uz to bude vcetne vymeny ojnic a lozisek na klice (jehlova, hlavni loziska, ve kterych se toci klika, bych menil pri kazdem vybrusu a rozdelani motoru), treti vybrus bych spojil s vymenou strev prevodovky. Suma sumarum mi to vychazi na prvnich 100 tis km provozu tri hrubsi zasahy do bloku motoru - aspon co se tyka tech predpovidatelnych a s tim souvisi cca 6 az 10 tisic km zabehu, pri kterych nemuzes plne vyuzivat potencial stroje.

Pokud vezmu "prumernyho" japonce a nebudu (stejne jako u predchoziho pripadu jawky) resit prusery zpusobeny vlastni blbosti, da se predpokladat, ze na prvnich 100 tis km provozu bude stacit predepsana udrzba a servis. Pak predpokladam, ze bude vhodne provest vetsi zasah - vymena rozvodaku, zabrouseni ventilu a vymena jinych opotrebenych soucasti. Pritom ale prakticky jen prvnich 500 km musis jezdit "jako s jawkou prvnich 3000 km", pak uz pri normalnim jezdeni (rekneme v pasmu 3 az 6 tisic) omezenej nejsi a bez problemu drzis cestovku kolem stovky.

To, na kolik te jakej servis vyjde, zalezi na tvoji zrucnosti a nebo na cenach servisu ve tvym okoli - ale asi se shodnem na tom, ze cena tri vybrusu (na dva valce), generalky kliky a komplet strev do prevodovky se bude pohybovat nekde mezi 15 a 25 tisic. Za podobnou cenu uz poridis prakticky kompletni generalku motoru na japonce taky (pripadne koupis jinej motor) takze tady bych rozdily nehledal.

Spis jde o to, v jake fazi "rozkladu" se ti povede motorku koupit. Samosebou muzes i japonce koupit jako skladacku z nekolika motorek a pak se riziko pruseru zvysuje. Naopak u Jawky se - stejne jako v pripade nove motorky - muze zgeneralkovana motorka zdat jako dobry kup, jenze pokud se sejdou "nevhodne" dily, mame tu zase "patecni motorku". Takze proste u obou pripadu je to zase sazka do loterie. Fakt, ze pri porizeni das za japonce vyssi sumu je zase vykoupen tim, ze vis, co mas chtit - originalni stav motorky zvysuje pravdepodobnost, ze ti bude slouzit ke spokojenosti. U Jawky to bohuzel neznamena vubec nic - fakt, ze se v tom jeste nikdo nehrabal nedokaze vyvyzit riziko, ze je tam neco blbe uz z fabriky.

Sam za sebe muzu prohlasit, ze jsem nikdy 640 nemel, i kdyz jsem o ni uvazoval. A dneska, po trech letech po "uteku" od jawky moderniho pojeti, jsem zatracene rad, ze jsem se nenechal zlakat na pozlatko jmenem tradice. Ano, tenkrat jsem dal za "japonce" (ve skutecnosti je to ital ) zhruba 2x tolik, co bych dal za srovnatelnou jawku - dneska uz to vychazi na cca 1,5x nebo jeste lepsi pomer. Je jasny, ze pocitat s tim, ze neco koupim a ono to tak bude jezdit, je minimalne naivni - i tak to ale plati jak u jawky, tak u jakykoliv jiny motorky. A neda se rict, ze by dily na jawku byly podstatne levnejsi - diky vseobecne nizsi zivotnosti a nutnosti castejsich zasahu to zase vyjde ze strednedobyho hlediska na podobny dotace, jako v pripade jakykoliv jiny motorky.

Takze pokud to zprumerujes, za ty penize navic, co preplatis proti jawce, si kupujes predpoklad lepsi spolehlivosti a tim padem mene caste nutnosti neco resit na cestach. To uz samo o sobe ma svuj smysl - a kdyz si k tomu jeste pripoctes, ze penize, nasypany do zfunkcneni treba suzy GS jsou vratny pri prodeji (coz se u jawky rict neda), neda se rict, ze by financne byla jawa nejvyhodnejsi.

Zrušené téma

2.9.2008 v 23:00 | Nahoru | #48
Pokud vememe v uvahu ojety rejze za cenu ojety jawy, za 15 az 25 litru vychazi CB400 - CB450 (rv 78 az 89) uz i v cechach. Riziko ze je tam neco spatne je zhruba stejne jako u Jawy, ale da se pri koupi zjistit. Poskozeni valcu, pistu, ojety krouzky i podpaleny nebo potkany ventily odhalis snadno na prohlidce mericem kompresnich tlaku. Vytahany rozvodak, retez vyvazovacich hrideli pozna zkuseny ucho jineho majitele. Zadrenou kliku (stava se pouze po presalovani v ceskych servisech) poznas podle hlasityho mlaceni. Sjeta volnobezka je loterie, pac proste jednoho dne proklouzne a pak uz klouze furt.

Vymenit rozvodak je snadne, kupis ho bud v cervenym pytliku Honda za 4090Kc, nebo ten uplne samej ve zluto-cerny krabicce D.I.D za 1400Kc. V metrazi ho maj vsude skladem, protoze Honda pouziva jeden typ v ruznych delkach na 2/3 modelu. Retez vyvazovacich hrideli od Honda parts service za 1700, od DIDu za 900. Opet ten je stejnej v temer vsem od hondy co ma vyvazovaky. Vymena je slozitejsi, musis vyndat motor z ramu (to je na tom to nejtezsi), sundat rotor a stator altiku (na to prvni potrebujes sroub M20x1,5 jako stahovak) sundat viko spojky (spojku sundavat neni potreba), obratit motor vzhuru nohama, vysroubovat vsechny srouby co jsou zespod v karteru. Za karter proste vezmes a sundas ho, zadny tezky stahovani jako u Jawy. Pokud jsi kupoval retez v metrazi, mas ho rozlisovanej. Tak proste rozlisujes starej retez, protahnes novej a slisujes. Pokud ho mas od Hondy, je v celku. V tom pripade odsroubujes saci kos. Odsroubujes a vytahnes hridel predniho vyvazovaku, odsroubujes konzoli drzici zadni vyvazovak, cerpadlo a saly. Prehodis retez, natocis klikovku do horni uvrate (k tomu si muzes nasadit rotor na kliku, je na nem ryska T ktera v horni uvrati licuje s ryskou na karteru) Pri nasazovani konzole zpet na klikovku natocis vyvazovaky tak aby u predniho vyvazovaku licovala ryska TC s karterem a u zadniho ryska TH s konzoli (v obou pripadech budou rysky vodorovne s delici rovinou karteru). Utahnes konzoli zhruba 30Nm, coz je sila kterou lidi bezne utahuji hlavy na Jawach, ac je tim zbytecne pretahuji. Vyskrabes bordel, zejmena kosky silikonu z predchoziho puleni ze saciho kose a prisroubujes ho zpet. Seskrabes starej silikon na obou karterech, naneses novej v tenke vrstve. Uspani mazaciho kanalku se bat nemusis, mezi karterama zadny nejsou. Vymackle otrepy silikonu se uvolni a skonci v sacim kosi, ktery ma velkou plochu sitka tudis ho jentak neco neucpe. Priklopis spodni karter, nasroubujes srouby. Srouby utahnes jen z lehka, dotahnes je druhy den. Do tohoto okamziku se dostanu obvykle za 4 hodiny od sundani sedla z motorky, kdyz to delam sam a poctive. Druhej den dotahnes srouby, prisroubujes viko spojky, prisroubujes stator, prisroubujes rotor. Nasadis motor do ramu, nasadis karburatory, pripojis kabely.
Pokud se protaci volnobezka (u 450S se to stava kazdych 50t.km) je obvykle sjete vnitrni kolo, nikoliv valecky ani vymackany duralovy kolo co ty valecky pritlaci. Kolo stoji necelych 5 litru. Vymena probiha stejne jen s tim rozdilem, ze nejdriv sundas viko ventilu, natahnes a zajistis napinak (u 450s ho vysroubujes celej), odsroubujes z vacky rozvodovy kolo, schodis rozvodak, namontujes viko zpet. Pote rozpulis spodek motoru stejne jako u toho vyvazovaciho retezu, nadzvednes kliku (neni potreba povolovat ojnicni oka), sundas kolo volnobezky, nasadis novy a vratis kliku. Slozis spodek stejne jako v predchozim pripade, nasadis rozvodak tak aby pri natoceni kliky do horni uvrati licovali rysky na kolecku a nasroubujes ho na vackovou hridel. Pote jeste rukou protocis motor 2x dokola aby jsi si byl jistej zes to slozil dobre a nepotkaj se ti ventily. Nasadis napinak, odjistis ho a zajistis (serizuje se sam pruzinou).
Cely tohle tu pisu aby si ti co pulili Jawu uvedomili ze rozpulit starou jednoduchou rejzi je uz hracka.

Letos jsem 3 tyhle motory rozebiral a 2 skladal. Take jsem pulil a skladal motor na svoji Jawe 639. U Jawy jsem si hodne zanadaval a co se tyce pracnosti, vysly ty 3 motory dohromady nastejno jako jeden Jawackej. Delici rovina, klika v loziskach s presahem, ulozeni predlohove hridele na jehlach, to vse dohromady je na Jawe pri skladani pekelna kombinace.

Zrušené téma

2.9.2008 v 23:13 | Nahoru | #49
[quote]rraol>Promiň že odporuju, ale neslyšel jsi nikdy o nějakých spolehlivých jawách? Nevím za kolik jsi kupoval tu současnou čtyřicítku, ale za 30 peněz bys měl jawu vymazlenou... Já za ní dával 35 a leju do ní benzín a jezdím, čapne na první, po stovkách souvislých km ani neškytne, prostě jede a jede.

tak takle mi jezdila Jawa z roku 1975 a to před tím vozila Poliše z Hradce kromě spojkového lanka, zadní pneu,kladívek zapalování a svíček mě nestála nic prodal jsem ji za to, co ji koupil, byla super!nalítal jsem na 15tis. v pohodě natěstí ji koupil moto sběratel, tak se snad bude mít dobře

Naposledy editováno 02.09.2008 23:15:57

Zrušené téma

3.9.2008 v 08:25 | Nahoru | #50
Sim> Budeš mi tu psát o spolehlivosti a sám máš itala lol lol lol
Souhlasím s tím, že páteční kus existuje, možná jen existovaly, protože jen málo z vyrobených Jaw nemělo do dnešní doby GO motoru.
Já jsem pořídil 639 před 12 lety za hodně slušné peníze (8.tis), měla nový velmi krásný lak (bouraná nebyla, jen byl původní lak mizerný) a velmi špatně jezdila, původní majitl udělal výbrus a pořád nic. na vině byla samozřejmě ložiska kliky a největší podíl vadné ojniční ložiska
Po GO, kterou jsem provedl já, v ceně 11 tis. jsem jezdil již bez dalších problémů. Celkem jsem najel asi 40 tis. km než jsem ji prodal. V té době jsem již měl XJ 900 a RD 350, takže jsem Jawku používal spíše na pomalé přemísťování se. Bohužel velký vliv na opotřebení má kvalita používaného oleje, tady každý šetří na nesprávném místě, M2T je konečná, Mogul je lepší, ale i tak jsem používal plněsyntetický Motul, který jsem lil i do RD.
Jawa není vůbec špatná motorka, bohužel jak již několikrát zaznělo, tak je zastaralá, nedotažená spolehlivostí do konce a je na každém, aby ji do tohoto stavu uvedl. Možné to je, ale jak jsi psal stojí to úsilí a hlavně peníze.
Bohužel Jawu srovnávat nemůžeš ani s japoncem ze 70.let, tenkrát už byla technická převaha zahraničních výrobců obrovská.
Jirka FM zmiňuje, že by raději koupil vylítanou GPZ (pokud myslí 900 R, není co řešit lol ) vážně 500 je skvělá motorka Ale při vzpomínce na Kawasaki mi nedá se nezmínit o kamarádově přesunu se z Jawy na Kawu 305 Belt drive, vyrobenou v roce 1986, na dnešní dobu zastaralý stroj, ale tenkrát...třístovka, která si poklidně bublala, výkon 27 koní, který ji dokázal rozpohybovat na skoro 160 km/h a spotřeba okolo 3,5 litru byla vskutku výborná

Zrušené téma

3.9.2008 v 09:19 | Nahoru | #51
Tak za prve nelibi se mi ze pouzivas nick puvodniho majitele tyhle motorky a to naprosto beze zmeny - svedci to o tvym ne prilis rozvinutym charakteru.
Ale budiz nick neni posvatny vlastnictvi
Za druhe ta motorka patrila mezi naprostou jawa elitu s vybornym motorem a naprosto spolehliva sam sem s "opravdovym" Endym absolvoval nekolik tydnu na cestach a ta moto mela spolehlivost prakticky absolutni - ono se taky nesmis divit kdyz si narves pred motor humus kryt z plechu prakticky bez der ze prehrivas - obavam se ze v tvym pripade bude problem spis za riditky
Za treti - s jakoukoliv motorkou za 30ku budes jeste rad vzpominat na jawu - doporucuju jeste 2mes brigadnicit a 50 uz se da koupit neco co par let bude jezdit

Zrušené téma

3.9.2008 v 10:47 | Nahoru | #52
když jsem se před 2 lety rozhodoval co příjde po ČZ 150, výběr byl mezi jáwou 640 a MZ 251. Všichni mě odrazovali od MZ protože je nespolehlivá, pak jsem v autoškole sednul na 638 a věděl jsem že tu těžkou netáhnoucí bestiu nechci :) koupil jsem MZ 251 za 16k , 1500 dal do opravy spojky a od tý doby jezdím jen s dolejváním oleje a benzínu. Doufám že ještě pár let vydrží...
pointa?
Chce se to dobře rozhodnout už při koupi první větší mašiny.

Zrušené téma

3.9.2008 v 13:12 | Nahoru | #53
Labakov> ale taky Milanek81 a všem ostatním, ketré jsem snad svým "pokřiveným charekterem" uvedl v omyl...
Nikdy jsem se nevydával za Endyho z Jawamanie. Tuhle přezdívku mám ještě ze školy (1986) a je neuvěřitelná (a já vím, že skoro až těžko uvěřitelná) náhoda, že opravdu Endy koupil motorku od Endyho.
Při mojí registraci na motorkářích byl nick Endy obsazený, ale nikoli "Vaším" Endym. Po jeho blokaci jsem ho využil a musím říct, že kdyby mě kontaktoval přímo Pavel E., budu s tím něco dělat. Milánkovo osočování mě nechává vcelku chladným.
Vím, že tahle motorka absolvovala cesty až na hranici Evropy a Vaše cestopisy jsou pro mě takřka bestselerem. To že se teď sype je smůla, ale nemyslím si, že ten "problém za řídítky" dokáže z "elity" udělat "vrak" během půl sezóny. Stejně tak "humus kryt z plechu" jak píše Milánek byl na motorce asi 500km. Přičemž můžeme se bavit o technice, ale objektivně hodnotit design je přinejmenším sporné.
Na závěr - chtěl jsem zkušenější motorkáře požádat o radu, jak více jezdit a míň montovat. Třeba i kvůli tomu "problému za řídítky", třeba proto, že jízdě dávám přednost před garáží, to je v tuhle chvíli vedlejší. Mrzí mě, že došlo k osobním invektivám.

Naposledy editováno 04.09.2008 07:20:57

Zrušené téma

3.9.2008 v 14:38 | Nahoru | #54
Endy> V pohode, ja jsem to jen upozornil ze endy tady endy na manii

To ze se vysypala je neco hodne divnyho. O endym (pavlu) vim ze neprodaval vrak a sam te motorce daval vsechno co potrebovala - servis v TKMoto a nikde jinde. Pokud ale mas 30tis, tak bud nech opravit motor (opet nejlepe u TKMoto jestli to nezvladnes sam) ale rozhodne za tyhle penize nekupuj japonce pokud ti nezbyde aspon 10tis na pripadne opravy - vim o cem mluvim jen tesnici sada motoru pro japonce te vyjde na 2000 v neoriginale a to navic hrozi, ze kdyz to bude stara vrana, tak neoriginaly ani nebudou.

Zrušené téma

3.9.2008 v 14:50 | Nahoru | #55
Labakov, Milanek> Ahoj kuci

Zrušené téma

3.9.2008 v 18:43 | Nahoru | #56
Pata_> A me nezdravis, previte? to si budu pamatovat

Zrušené téma

3.9.2008 v 18:53 | Nahoru | #57
Sim> pche, te mam davno v pratelich a ty nic :o

Zrušené téma

3.9.2008 v 21:46 | Nahoru | #58
Za ty prachy to ani nezkoušej nebo se natrápíš ještě víc.

Zrušené téma

4.9.2008 v 11:36 | Nahoru | #59
Vpohode ja pro ostry slova nechodim daleko tak se spis ja omlouva byla to kombinace zklamani ze z pekny motorky kera mi parkrat pekne narthla rit a kterou sem chtel dost koupit je polovrak no nic jeste posledni radu na zaver - nekupuj si pegaso

ps: Jawamaniaci mazejte zpatky na manii a nedelejte tady vostudu

Zrušené téma

4.9.2008 v 11:59 | Nahoru | #60
Emoce námi cloumají...
Jsem rád, že jsme si to vyjasnili a nejsme dále vepři...totiž ve při.
K motorce, abych Tě uklidnil - není to vrak ani polovrak. Sešlo se pár závad nejspíš z únavy materiálu, potom co holka prožila je to přece logický - nic nevydrží věčně. Moje rozčarování pramenilo spíš z toho, že nechám rozpůlit motor kvůli kolečku v převodovce a po pár stech kilometrů je třeba půlit motor kvůli ložisku na klice... Motor bude skládat renomovaný odborník Míra Kučera z Nupak.
Jinak jsem byl s motorkou spokojenej a pokud pojede, nebude to s tou výměnou až tak žhavý. Získal jsem teď od Vás všech spoustu informací a nehodlám je hodit za hlavu.

P.S: Pegasa škoda, to by se mi fakt líbilo...
Téma je zamknuto


TOPlist