globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zařazení jedničky
 
19.8.2008 v 08:08
Zdravím,
chci se zeptat, je normalní, že když po ránu nastartuju moji RF600 na sitič, moto se vytočí na nějakých 3 tis. ot./min., tak mi nejde zařadit jednička?
Předchozí
1 2
Následující

Zařazení jedničky

20.8.2008 v 17:50 | Nahoru | #31

Mike70>Bubrak ZX10R>Ve vysokych otackach jednicku neradte, davate tim prevodovce dost zabrat. Bud nastartujte se spojkou uz na 1 a hned jedte (zahrejete jizdou, je to nejlepsi) a nebo radte az je moto zahrata a bez sytice na nizky volnobeh. I se vyplati pri razeni s motorkou trochu popojizdet dopredu, kdyz lze.

Je na odstrel kdyz nekdo radi ze to frajersky vytoci a rachne to tam.

Start na jedna za studena (druhý den) bych moc nedoporučoval. Spojka je slepená a startér a baterka dostává záhul, ne? Na druhou stranu čekat na zahřátí při sytiči byhc u vzducháče taky neviděl jako optimální.



Baterka se dobije a starter je v pohode.

Zařazení jedničky

20.8.2008 v 19:15 | Nahoru | #32
Číkus to tam má popsaný myslím dobře, nemá cenu se přít o slovíčka, nicméně tyto nekonečný debaty o spojčení mě dovedly až k tomu, abych se zeptal nejmenovanýho motomechanika z Holubic - brňáci jistě znají a vědí o koho jde a že to není žádnej žabař. Ten potvrdil, že pokud člověk má svou převodovku rád, určitě by spojčit měl. Totéž doporučuju některým rádoby všeználkům, aby se zeptali tam, kde o tom opravdu někdo něco ví a ne jen číst nesmysly na fóru a papouškovat je dál

Zařazení jedničky

20.8.2008 v 19:45 | Nahoru | #33
Bubrak ZX10R>

1) razantněji o to, že při otevřeným plynu a vynecháním zápalu(ů) motor brzdí výrazněji - větší objem plynu ke stlačení ve fázi komprese (ovšem nevykoupená větším tlakem při expanzi).
Při zavření plynu se brzdí míň, protože je menší tlak (větší podtlak) ve válci po výplachu

2) zvýšení otáček motoru se neprojeví na hnacím hřídeli, je rozeplá spojka. Zvýšením otáček motoru jen snížíš proklouznutí spojky při jejím opětovném sepnutí.

3) sorry to jsem napsal nešikovně. Spojka samozřejmě klouzne ale natolik minimálně, že to celý ráz nepobere - proto taky ten ráz pokračuje. Teoreticky by neměla klouznout vůbec, ale svět není ideální. Pokud klouzne tak, aby pobrala celý ráz při řazení bez spojky, je asi velice opotřebovaná.

4) to cuknutí není tak silný, aby to "hnulo s motorkou" - uvědom si ale na jakých ploškách se ty síly přenáší

5) a za ten zlomek sekundy co řadíš jako klesnou otáčky motoru?

tak pak je otázka kde je hranice mezi vyšším opotřebením a poškozením. Netvrdím, že při řazení bez spojky se převodovka rozpadne po 15.000 km, ale že se prostě opotřebovává víc a tedy i škodí víc než řazení se spojkou.

Navic se spojkou zrovna pri agresivni akceleraci neslo preradit 1-2 na ZX9R 94-97 a R1 98, slo to pouze bez spojky a i to bylo doporucovano.


kým bylo doporučováno? manuálem?

V cem je tady chyba? Neni skutecne prevodovka motocyklu na razeni bez spojky (pri zruseni tahu motoru) uzpusobena?


jsem přesvědčen o tom že není, zatím v každém manuálu co jsem viděl bylo "vždy při řazení používejte spojku"

Zařazení jedničky

20.8.2008 v 20:01 | Nahoru | #34

trifonov>Číkus to tam má popsaný myslím dobře, nemá cenu se přít o slovíčka, nicméně tyto nekonečný debaty o spojčení mě dovedly až k tomu, abych se zeptal nejmenovanýho motomechanika z Holubic - brňáci jistě znají a vědí o koho jde a že to není žádnej žabař. Ten potvrdil, že pokud člověk má svou převodovku rád, určitě by spojčit měl. Totéž doporučuju některým rádoby všeználkům, aby se zeptali tam, kde o tom opravdu někdo něco ví a ne jen číst nesmysly na fóru a papouškovat je dál



Myslim, ze pro oba nazory se da najit spousta lidi 'kteri o tom opravdu neco vi'.

Zařazení jedničky

20.8.2008 v 20:07 | Nahoru | #35
Takovy problemy neznam

Zařazení jedničky

20.8.2008 v 20:10 | Nahoru | #36
používám dvě spojky

Zařazení jedničky

20.8.2008 v 20:34 | Nahoru | #37
cikus:

ad1) ok to beru, ale v tak kratkem casovem useku podle me nebude ten rozdil takovy a efekt je vicemene stejny

ad2) no ona ta spojka stejne neni uplne 100% rozpojena a hnaci hridel jak je lehka, tak se stejne roztoci dle motoru, zkus si pri motorce na centralnim stojanu zaradit 1 a drzet spojku, zadni kolo se ti bude tocit, o co spis jen ta hnaci hridel, taky si zkus, ze je tissi radit kdyz se pri zmacknute spojce drzi otacky vysoko, nez je nechat spadnout na volnobeh

ad3) ok, proste ta spojka neco malo pobere a na prevodovku jde minimum, dale viz predchozi muj bod 5, ten rozdil neni velky, jen v setrvacnosti motoru

ad4) ale proc se spojkou to cuknuti je daleko znatelnejsi (pri samotnem razeni, ne pri jejim pusteni)?

ad5) klesnou stejne jako pri rychlorazeni, jen trochu mene (viz bod1)

6) s tou zx9r 94+ a r1, bylo to doporucovano lidma co s tema motorkama jezdili, preci prerazeni v otackach u cerveneho pole je normalni ukon a pokud to prevodovka zvladne bez spojky hladce a se spojkou vubec, tak to neco znamena

7) jasne, v manualu je taky ze mas podrazovat az ti klesnou otacky pod 5tis, manual je i pro zacatecniky, kteri neumi radit bez spojky a nevedi, ze nemaji podrazovat u cerveneho

Zařazení jedničky

21.8.2008 v 02:15 | Nahoru | #38
Bubrak ZX10R> manuál od zx9r nebo r1 je pro začátečníky?

Zařazení jedničky

21.8.2008 v 02:40 | Nahoru | #39

Číkus>Bubrak ZX10R> manuál od zx9r nebo r1 je pro začátečníky?



I pro ne. Je to obecny pro vsechny vis.

Zařazení jedničky

21.8.2008 v 07:03 | Nahoru | #40
Číkus mas nic nez pravdu...At si radi bez spojky kdyz neumi se spojkou...Prevodovka jim to pak vysvetli

Zařazení jedničky

21.8.2008 v 12:55 | Nahoru | #41

Bubrak ZX10R>Ve vysokych otackach jednicku neradte, davate tim prevodovce dost zabrat. Bud nastartujte se spojkou uz na 1 a hned jedte (zahrejete jizdou, je to nejlepsi) a nebo radte az je moto zahrata a bez sytice na nizky volnobeh. I se vyplati pri razeni s motorkou trochu popojizdet dopredu, kdyz lze.

Je na odstrel kdyz nekdo radi ze to frajersky vytoci a rachne to tam.



100% potvrzuju.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist