Po přečtení včerejší diskuse o Juniorce a ostatních diskusí, který rozebírají téma začátečníků, mám dotaz.
Řidičák na motku mám A, chci si dodělat A neomezený. Zkušenosti jen párkrát na babetě (=0). V provozu jezdím v plechovce cca 8 let. Je mi 26.
Ráda bych si koupila silnici. Mám vysněnou Suzuki gs 500f a chtěla jsem jí nechat zavřít (nejen v TP). Ovšem po včerejšku jsem dost na vážkách :\ Není to moc?
Přece jenom Juniorka byla dost stará na to, aby to v hlavě měla srovnaný, měla děti... Taky doma na mě čeká manžel a jedno dítě a hrozně nerada bych je tu nechala samotný.
Takže se vás ptám, obzvlášť kova, kterej to u Juniorky odhadl bohužel dobře
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/9.gif)
Kdyby ano, mám v hledáčku Kawasaki 250r Ninja. Začnu třeba na babetě
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
Možná časem bych se odvážila i někam do města, ale dokud se s motorkou pořádně nenaučím, nikam nejedu
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/rodna.gif)
Pindus>Tak vidím, že už jsi rozhodnutá....... Ale nedá mi to. Doporučil bych opatrnější cestu, tj. vyjezdit se sezónu na něčem slabším do 20 koní (tj. 125 nebo 250 ccm), potom prodat a teprve koupit GS. Musíš počítat s tím, že to na začátku asi párkrát položíš a i když to bude v malé rychlosti, na nové nebo vysněné motorce to zamrzí. Ono totiž těch 20 (i méně) koní na pohodové poježdění okolo 100 km/h bohatě stačí. Základní návyky se dají získat i na 50 skútru. Je to fráze, ale zkušenosti se nedají ničím nahradit a zvlášť při tom bordelu, jaký panuje na našich silnicích. Že je GS vhodná motorka na začátek ti sice řekne skoro každý, ale v všechno jsou to lidi, co už mají něco naježděno a už jim to tak nepřijde. Když se k motorkám člověk dostane v 15 letech nemá ze zákona jinou možnost, než projít postupně 50ccm, 125ccm, 25kW. Že se k motorkám dostanou poprvé lidi i po 21 letech, už zákon neřeší a nechává na každém, jestli si hned koupí silnou motorku nebo půjde postupným vývojem. A potom to podle toho občas vypadá. Znám taky člověka, který šel hned z nuly na 600 a nedopadlo to úplně dobře.
Velice zajímavý čtení
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
Pokud byste ještě měli nějakej jinej typ, co přesně za motorku pro začátečnici, sem s ním
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Jestli za sebou budeš vozit 100kg chlapa, budeš mít na křižovatkách co dělat a zatížení předního kola taky nebude ideální. Motorově vás 250 uveze, ale vyzkoušejte si radši, jak se tam vejdete.
A kdyby ses nakonec rozhodla pro 500ccm, tak Honda CBF500 je určitě lepší volba než GS, je totiž chlazená vodou, takže má delší servisní intervaly, má pevnější rám, pořádné gumy, je i hezčí (podle mě), ale je to naháč. Dá se koupit okolo 130000,- nová.
Z autoškoly vím, že se mi na CBF 500 daleko líp vyjíždí z křižovatek, o rozjezdu do kopce ani nemluvím. Prostě s 250 nějak neumím najít společnou řeč. Ptala jsem se na objem i instruktora, který mimochodem sám jezdí velice rád, a on by v tom problém neviděl. Hlavně jezdit hlavou. Vycházím z předpokladu, že se jedná o člověka, který mi seděl za zády.
Michel>Jsem docela ráda, že jsem narazila na člověka, lépe řečeno ženskou, co řeší podobný problém. Už jsem se sice ptala v jiné diskuzi, ale zkusím to i tady. Jsem začátečník a přemýšlím o XJ 600. Je to hodně špatná volba? Je jedna z možností ji zavřít?
Z autoškoly vím, že se mi na CBF 500 daleko líp vyjíždí z křižovatek, o rozjezdu do kopce ani nemluvím. Prostě s 250 nějak neumím najít společnou řeč. Ptala jsem se na objem i instruktora, který mimochodem sám jezdí velice rád, a on by v tom problém neviděl. Hlavně jezdit hlavou. Vycházím z předpokladu, že se jedná o člověka, který mi seděl za zády.
CBF 500 je jistě skvěle ovladatelná motorka, takže by se mohlo zdát, že pro úplného začátečníka je to lepší volba než nějaká 125 nebo 250. Ale řeknu to takhle - kdyby moje manželka zatoužila po motorce, udělal bych všechno, abych jí i tu 500 pro úplný začátek rozmluvil. Kdybych se jí tedy zrovna nechtěl zbavit lol lol .
Když si koupíš 500 a víc, budeš muset jezdit moc a moc opatrně a pomalu (jinak se asi zabiješ), možná se budeš i bát a vlastně se toho ani moc nenaučíš, resp. naučíš pomaleji.
Když koupíš 125-250, motorku zvládneš a vyjezdíš se rychleji, jízdu si lépe užiješ a po nějakých řádově 10000 km celkem v pohodě přejdeš na co budeš chtít. Mezi 500, 600, 750 už ti nepřijde nějaký propastný rozdíl, zvykneš si rychle.
Noona>Pindus>Tak vidím, že už jsi rozhodnutá....... Ale nedá mi to. Doporučil bych opatrnější cestu, tj. vyjezdit se sezónu na něčem slabším do 20 koní (tj. 125 nebo 250 ccm), potom prodat a teprve koupit GS. Musíš počítat s tím, že to na začátku asi párkrát položíš a i když to bude v malé rychlosti, na nové nebo vysněné motorce to zamrzí. Ono totiž těch 20 (i méně) koní na pohodové poježdění okolo 100 km/h bohatě stačí. Základní návyky se dají získat i na 50 skútru. Je to fráze, ale zkušenosti se nedají ničím nahradit a zvlášť při tom bordelu, jaký panuje na našich silnicích. Že je GS vhodná motorka na začátek ti sice řekne skoro každý, ale v všechno jsou to lidi, co už mají něco naježděno a už jim to tak nepřijde. Když se k motorkám člověk dostane v 15 letech nemá ze zákona jinou možnost, než projít postupně 50ccm, 125ccm, 25kW. Že se k motorkám dostanou poprvé lidi i po 21 letech, už zákon neřeší a nechává na každém, jestli si hned koupí silnou motorku nebo půjde postupným vývojem. A potom to podle toho občas vypadá. Znám taky člověka, který šel hned z nuly na 600 a nedopadlo to úplně dobře.
Velice zajímavý čtení A musím uznat, že je to svatá pravda. Jdu pořádně prozkoumat tu 250. Jak jsem napsala, fakt se nechci zabít jen proto, že jsem "něco" přeskočila...
Pokud byste ještě měli nějakej jinej typ, co přesně za motorku pro začátečnici, sem s ním Od 250 výš. Přece jenom aby to uvezlo mě i 100kg manžela dohromady lol
jestli chceš vozit sebe a ještě k tomu manžela tak bych do tý 250 nešel :\ vžyť vás to neuveze
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/neutral.png)
Noona>Pindus>Tak vidím, že už jsi rozhodnutá....... Ale nedá mi to. Doporučil bych opatrnější cestu, tj. vyjezdit se sezónu na něčem slabším do 20 koní (tj. 125 nebo 250 ccm), potom prodat a teprve koupit GS. Musíš počítat s tím, že to na začátku asi párkrát položíš a i když to bude v malé rychlosti, na nové nebo vysněné motorce to zamrzí. Ono totiž těch 20 (i méně) koní na pohodové poježdění okolo 100 km/h bohatě stačí. Základní návyky se dají získat i na 50 skútru. Je to fráze, ale zkušenosti se nedají ničím nahradit a zvlášť při tom bordelu, jaký panuje na našich silnicích. Že je GS vhodná motorka na začátek ti sice řekne skoro každý, ale v všechno jsou to lidi, co už mají něco naježděno a už jim to tak nepřijde. Když se k motorkám člověk dostane v 15 letech nemá ze zákona jinou možnost, než projít postupně 50ccm, 125ccm, 25kW. Že se k motorkám dostanou poprvé lidi i po 21 letech, už zákon neřeší a nechává na každém, jestli si hned koupí silnou motorku nebo půjde postupným vývojem. A potom to podle toho občas vypadá. Znám taky člověka, který šel hned z nuly na 600 a nedopadlo to úplně dobře.
Velice zajímavý čtení A musím uznat, že je to svatá pravda. Jdu pořádně prozkoumat tu 250. Jak jsem napsala, fakt se nechci zabít jen proto, že jsem "něco" přeskočila...
Pokud byste ještě měli nějakej jinej typ, co přesně za motorku pro začátečnici, sem s ním Od 250 výš. Přece jenom aby to uvezlo mě i 100kg manžela dohromady lol
byt tebou tak bych asi poridil neco slabsiho, ale jestli se rozgodujes mezi skrcenym GS a malou ninjou tak bych vybral to GS, ta ninja ma motor spis zavodni a bude se muset hodne tocit
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/cool.png)
e.zkomolil jsem ti nick
Naposledy editováno 04.09.2008 19:04:03
Na prvni rok si kup starou CZ 175 nebo neco podobnyho a drandi s tim po polnackach a okreskach ve veskerym volnym case. Jezdi s ni za roh na nakup jezdi s tim ke kamaradum na navstevu, jezdi s tim i na zachod
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)