globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Začátek na 250 nebo zavřené 500??
 
31.7.2008 v 09:46
Ahoj.
Po přečtení včerejší diskuse o Juniorce a ostatních diskusí, který rozebírají téma začátečníků, mám dotaz.
Řidičák na motku mám A, chci si dodělat A neomezený. Zkušenosti jen párkrát na babetě (=0). V provozu jezdím v plechovce cca 8 let. Je mi 26.
Ráda bych si koupila silnici. Mám vysněnou Suzuki gs 500f a chtěla jsem jí nechat zavřít (nejen v TP). Ovšem po včerejšku jsem dost na vážkách :\ Není to moc?
Přece jenom Juniorka byla dost stará na to, aby to v hlavě měla srovnaný, měla děti... Taky doma na mě čeká manžel a jedno dítě a hrozně nerada bych je tu nechala samotný.

Takže se vás ptám, obzvlášť kova, kterej to u Juniorky odhadl bohužel dobře Není to moc???
Kdyby ano, mám v hledáčku Kawasaki 250r Ninja. Začnu třeba na babetě Jezdit chci, chci kapotovanou silnici, ale rodina je pro mě nadevše. Jezdit zatím hodlám pouze na okreskách, který důvěrně znám z auta. Motku nehodlám mít zatím jako dopravní prostředek, pouze mi jde o to, udělat si radost pohodovou jízdou.
Možná časem bych se odvážila i někam do města, ale dokud se s motorkou pořádně nenaučím, nikam nejedu
Předchozí
1 2
Následující

Začátek na 250 nebo zavřené 500??

4.8.2008 v 20:49 | Nahoru | #31

Pindus>Tak vidím, že už jsi rozhodnutá....... Ale nedá mi to. Doporučil bych opatrnější cestu, tj. vyjezdit se sezónu na něčem slabším do 20 koní (tj. 125 nebo 250 ccm), potom prodat a teprve koupit GS. Musíš počítat s tím, že to na začátku asi párkrát položíš a i když to bude v malé rychlosti, na nové nebo vysněné motorce to zamrzí. Ono totiž těch 20 (i méně) koní na pohodové poježdění okolo 100 km/h bohatě stačí. Základní návyky se dají získat i na 50 skútru. Je to fráze, ale zkušenosti se nedají ničím nahradit a zvlášť při tom bordelu, jaký panuje na našich silnicích. Že je GS vhodná motorka na začátek ti sice řekne skoro každý, ale v všechno jsou to lidi, co už mají něco naježděno a už jim to tak nepřijde. Když se k motorkám člověk dostane v 15 letech nemá ze zákona jinou možnost, než projít postupně 50ccm, 125ccm, 25kW. Že se k motorkám dostanou poprvé lidi i po 21 letech, už zákon neřeší a nechává na každém, jestli si hned koupí silnou motorku nebo půjde postupným vývojem. A potom to podle toho občas vypadá. Znám taky člověka, který šel hned z nuly na 600 a nedopadlo to úplně dobře.



Velice zajímavý čtení A musím uznat, že je to svatá pravda. Jdu pořádně prozkoumat tu 250. Jak jsem napsala, fakt se nechci zabít jen proto, že jsem "něco" přeskočila...
Pokud byste ještě měli nějakej jinej typ, co přesně za motorku pro začátečnici, sem s ním Od 250 výš. Přece jenom aby to uvezlo mě i 100kg manžela dohromady lol

Začátek na 250 nebo zavřené 500??

5.8.2008 v 05:24 | Nahoru | #32
Nevím jak moc trváš na tom, že to musí být kapotáž? Já bych si vybral radši naháče jako např. Honda CBF 250, Yamaha YBR 250, ojeté se dají sehnat okolo 50000,-. A jestli do toho nechceš dávat moc peněz (když ji potom stejně prodáš), klidně i Jawu 350/640 za nějakých 15-30 000,-. Výhoda těch 250ccm je, že moc nežerou. Jinak ta Ninja 250 je asi o 7 kW výkonnější než CBF a YBR, ale odhaduju, že sedlo nebude nic extra pohodlného na delší jízdu. A nová stojí na 250 taky dost - 109 000,-.

Jestli za sebou budeš vozit 100kg chlapa, budeš mít na křižovatkách co dělat a zatížení předního kola taky nebude ideální. Motorově vás 250 uveze, ale vyzkoušejte si radši, jak se tam vejdete.

A kdyby ses nakonec rozhodla pro 500ccm, tak Honda CBF500 je určitě lepší volba než GS, je totiž chlazená vodou, takže má delší servisní intervaly, má pevnější rám, pořádné gumy, je i hezčí (podle mě), ale je to naháč. Dá se koupit okolo 130000,- nová.

Začátek na 250 nebo zavřené 500??

5.8.2008 v 08:23 | Nahoru | #33
Jsem docela ráda, že jsem narazila na člověka, lépe řečeno ženskou, co řeší podobný problém. Už jsem se sice ptala v jiné diskuzi, ale zkusím to i tady. Jsem začátečník a přemýšlím o XJ 600. Je to hodně špatná volba? Je jedna z možností ji zavřít?
Z autoškoly vím, že se mi na CBF 500 daleko líp vyjíždí z křižovatek, o rozjezdu do kopce ani nemluvím. Prostě s 250 nějak neumím najít společnou řeč. Ptala jsem se na objem i instruktora, který mimochodem sám jezdí velice rád, a on by v tom problém neviděl. Hlavně jezdit hlavou. Vycházím z předpokladu, že se jedná o člověka, který mi seděl za zády.

Začátek na 250 nebo zavřené 500??

5.8.2008 v 08:42 | Nahoru | #34
Jestli máš fyzičku, tak do toho běž - je to dobrej, ale poněkud těžkej Stroj

Začátek na 250 nebo zavřené 500??

5.8.2008 v 16:37 | Nahoru | #35

Michel>Jsem docela ráda, že jsem narazila na člověka, lépe řečeno ženskou, co řeší podobný problém. Už jsem se sice ptala v jiné diskuzi, ale zkusím to i tady. Jsem začátečník a přemýšlím o XJ 600. Je to hodně špatná volba? Je jedna z možností ji zavřít?
Z autoškoly vím, že se mi na CBF 500 daleko líp vyjíždí z křižovatek, o rozjezdu do kopce ani nemluvím. Prostě s 250 nějak neumím najít společnou řeč. Ptala jsem se na objem i instruktora, který mimochodem sám jezdí velice rád, a on by v tom problém neviděl. Hlavně jezdit hlavou. Vycházím z předpokladu, že se jedná o člověka, který mi seděl za zády.



CBF 500 je jistě skvěle ovladatelná motorka, takže by se mohlo zdát, že pro úplného začátečníka je to lepší volba než nějaká 125 nebo 250. Ale řeknu to takhle - kdyby moje manželka zatoužila po motorce, udělal bych všechno, abych jí i tu 500 pro úplný začátek rozmluvil. Kdybych se jí tedy zrovna nechtěl zbavit lol lol .

Když si koupíš 500 a víc, budeš muset jezdit moc a moc opatrně a pomalu (jinak se asi zabiješ), možná se budeš i bát a vlastně se toho ani moc nenaučíš, resp. naučíš pomaleji.
Když koupíš 125-250, motorku zvládneš a vyjezdíš se rychleji, jízdu si lépe užiješ a po nějakých řádově 10000 km celkem v pohodě přejdeš na co budeš chtít. Mezi 500, 600, 750 už ti nepřijde nějaký propastný rozdíl, zvykneš si rychle.

Začátek na 250 nebo zavřené 500??

5.8.2008 v 17:19 | Nahoru | #36

Noona>Pindus>Tak vidím, že už jsi rozhodnutá....... Ale nedá mi to. Doporučil bych opatrnější cestu, tj. vyjezdit se sezónu na něčem slabším do 20 koní (tj. 125 nebo 250 ccm), potom prodat a teprve koupit GS. Musíš počítat s tím, že to na začátku asi párkrát položíš a i když to bude v malé rychlosti, na nové nebo vysněné motorce to zamrzí. Ono totiž těch 20 (i méně) koní na pohodové poježdění okolo 100 km/h bohatě stačí. Základní návyky se dají získat i na 50 skútru. Je to fráze, ale zkušenosti se nedají ničím nahradit a zvlášť při tom bordelu, jaký panuje na našich silnicích. Že je GS vhodná motorka na začátek ti sice řekne skoro každý, ale v všechno jsou to lidi, co už mají něco naježděno a už jim to tak nepřijde. Když se k motorkám člověk dostane v 15 letech nemá ze zákona jinou možnost, než projít postupně 50ccm, 125ccm, 25kW. Že se k motorkám dostanou poprvé lidi i po 21 letech, už zákon neřeší a nechává na každém, jestli si hned koupí silnou motorku nebo půjde postupným vývojem. A potom to podle toho občas vypadá. Znám taky člověka, který šel hned z nuly na 600 a nedopadlo to úplně dobře.

Velice zajímavý čtení A musím uznat, že je to svatá pravda. Jdu pořádně prozkoumat tu 250. Jak jsem napsala, fakt se nechci zabít jen proto, že jsem "něco" přeskočila...
Pokud byste ještě měli nějakej jinej typ, co přesně za motorku pro začátečnici, sem s ním Od 250 výš. Přece jenom aby to uvezlo mě i 100kg manžela dohromady lol


jestli chceš vozit sebe a ještě k tomu manžela tak bych do tý 250 nešel :\ vžyť vás to neuveze 250 jsou málý a ve dvou budou hůř brzdit a navíc to moc nepotáhne :o

Začátek na 250 nebo zavřené 500??

5.8.2008 v 23:28 | Nahoru | #37
PosMiros> Nesouhlasím. 250 narozdíl od 125 dva lidi celkem v pohodě uveze. Mám taky jednu doma, sice na ní ve dvou moc nejezdím, ale mám vyzkoušené, že si s našimi 150kg poradí s přehledem - maximálka stejná (130) a zátah má jenom o málo menší. Brzdná dráha je ve dvou samozřejmě delší, ale to není na závadu, prostě se s tím musí počítat. Dvojkotouč není pro začátečníka zrovna nejlepší věc. Znám pár případů, kdy se lidi vyváleli hned při první jízdě, když se lekli a prudce zabrzdili. Tady jde o to, že se jedná o motorku na úplný začátek a to, že je motorka "slabá" je jenom dobře. Mimochodem jednou jsme jeli ve dva chlapi (190kg) na 125 chopperu, do kopce 2-3, ale taky nás to uvezlo.

Začátek na 250 nebo zavřené 500??

15.8.2008 v 08:32 | Nahoru | #38
Pindus> Tak s tím nepohodlným sedlem s teboü rozhodně nesouhlasím. Sedlo a posed celkově je velice pohodlný i na delší jízdy.

Začátek na 250 nebo zavřené 500??

15.8.2008 v 08:37 | Nahoru | #39
Noona> http://www.motorkar...inja.59736.htmlMrkni na tenhle odkaz. Za 89.000 Kč uplně nová, pouze zajetá kawěnka není určitě špatná volba.

Začátek na 250 nebo zavřené 500??

4.9.2008 v 14:05 | Nahoru | #40
Je to o lidech a ne o motorce. Jestli chceš GS500, ber jí a jezdi s myšlenkou na rodinu a bude to v poho. Ono zavření a otevření nejen v TP taky něco stojí a dělat to jen kvůli 1/2 až 1 roku je dost finančně náročný. Když už si nevěříš, je levnější si dát doraz na plyn jak už bylo zmíněno. To se dá na počkání vrátit a né předělat karbec a vše jen tak kvůli chvilce.

Začátek na 250 nebo zavřené 500??

4.9.2008 v 14:17 | Nahoru | #41

Noona>Pindus>Tak vidím, že už jsi rozhodnutá....... Ale nedá mi to. Doporučil bych opatrnější cestu, tj. vyjezdit se sezónu na něčem slabším do 20 koní (tj. 125 nebo 250 ccm), potom prodat a teprve koupit GS. Musíš počítat s tím, že to na začátku asi párkrát položíš a i když to bude v malé rychlosti, na nové nebo vysněné motorce to zamrzí. Ono totiž těch 20 (i méně) koní na pohodové poježdění okolo 100 km/h bohatě stačí. Základní návyky se dají získat i na 50 skútru. Je to fráze, ale zkušenosti se nedají ničím nahradit a zvlášť při tom bordelu, jaký panuje na našich silnicích. Že je GS vhodná motorka na začátek ti sice řekne skoro každý, ale v všechno jsou to lidi, co už mají něco naježděno a už jim to tak nepřijde. Když se k motorkám člověk dostane v 15 letech nemá ze zákona jinou možnost, než projít postupně 50ccm, 125ccm, 25kW. Že se k motorkám dostanou poprvé lidi i po 21 letech, už zákon neřeší a nechává na každém, jestli si hned koupí silnou motorku nebo půjde postupným vývojem. A potom to podle toho občas vypadá. Znám taky člověka, který šel hned z nuly na 600 a nedopadlo to úplně dobře.

Velice zajímavý čtení A musím uznat, že je to svatá pravda. Jdu pořádně prozkoumat tu 250. Jak jsem napsala, fakt se nechci zabít jen proto, že jsem "něco" přeskočila...
Pokud byste ještě měli nějakej jinej typ, co přesně za motorku pro začátečnici, sem s ním Od 250 výš. Přece jenom aby to uvezlo mě i 100kg manžela dohromady lol



byt tebou tak bych asi poridil neco slabsiho, ale jestli se rozgodujes mezi skrcenym GS a malou ninjou tak bych vybral to GS, ta ninja ma motor spis zavodni a bude se muset hodne tocit

Začátek na 250 nebo zavřené 500??

4.9.2008 v 18:47 | Nahoru | #42
Noona: jen bych podoktnul že silnice který důvěrně znáš jsou svým způsobem nejzrádnější. Statisticky dokázáno že nejvíce nehod je v místě kde to "obět" nehody "důvěrně" znala!!! Takže bacha na to

e.zkomolil jsem ti nick

Naposledy editováno 04.09.2008 19:04:03

Začátek na 250 nebo zavřené 500??

4.9.2008 v 22:37 | Nahoru | #43
motorka jede tak rychle, jak řidič chce, aby jela rychle.

Začátek na 250 nebo zavřené 500??

4.9.2008 v 23:02 | Nahoru | #44
GS500E jede do 5000 otacek stejne skrcena i neskrcena. Skrcena v 5000 otackach ozije a hned zase chcipne. Pocitove je slabsi nez skrcena CB400 co ma o 5kW mene. Klidne kup neskrcenou, stejne nebudes hned jezdit v otackach kdy jede. Pokud nemas medvedi postavu, nakup jeste o rok odloz, ta motorka je pro uplnyho zacatecnika tezka a ma ostrou zadni brzdu. Zejmena pokud jsi mensi postavy, budes mit s vahou problem.
Na prvni rok si kup starou CZ 175 nebo neco podobnyho a drandi s tim po polnackach a okreskach ve veskerym volnym case. Jezdi s ni za roh na nakup jezdi s tim ke kamaradum na navstevu, jezdi s tim i na zachod , v zimne ji vytahni na polnacku a blbni na ni na snehu, blbni s ni po lese. Nauci te strasne moc, pak muzes bez obavy sednout na GS500E a nepolozit ji hned pri vytlaceni z garaze.

Začátek na 250 nebo zavřené 500??

10.9.2008 v 14:03 | Nahoru | #45
Já začínal letos s čerstvým řidičákem na CBF 500 a je to úplně v pohodě,prostě jsem na začátku jezdil zatáčky hodně pomalu s menším náklonem ani na rovinkách jsem to nepřeháněl,pěkně v klídku 80 a šlo to
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist