Začínám magořit z toho, že nebudu mít dostatek peněz pohromadě na moje nový moto. Hodně přemýšlím o půjčce, řekněmě 100 000.
Jsem študák ale nějakou tu brigádu mám pořád, takže něco málem měsíčně vydělám 2 3 klacky.
Co si myslíte, máte nějaký zkušenosti nebo tak?
Jsem fakt zoufalej, počítám s tím, že každej řekne vyprdni se na to, ale nemá tady někdo dobrou zkušenost nebo tak? Fakt se to tak strašně nevyplatí?
:(
Eso_Rimmer>Petaksmetak> ...A náklady na motorku počítej 1000 měsíčně i více...
co blaznis?? 1000kc, to jsou dve vyjete nadrze! kde mas povinne ruceni, gumu, mazadlo na retez, filtry, olej??
No ja dam za sezonu 30 000 za benzin, 7000 za gumy, 1000 za olej, 500 za mazadlo na retez, 1000 za filtry, mezitim vzdycky aspon jedna oprava za 2-3000 (retezovka, napinak rozvodaku, desticky...) Neni to levnej konicek.
Jako student jsem horko tezko cizu 180.
Sahnul jsem po GS 500. Neni to zadna raketa ani frajerinka, ale je to hodna holka a na chvili ti rozhodne staci. Behem ty chvile zjistis co a jak a fakt se dost veci zmeni. Ja si ji necham tak 2 roky a pak sahnu po BMW 800GS, pokud budu mit stesti a cena pujde dolu.
Podivej se na mobile.de nebo scout24.de, ja ji sehnal za 1 000 ecek s najetejma 20tisic a tesne po servise, co vic si prat. Ale pocitej s 5 000,- Kc za prepis.
Já bych ti ze Simsona doporučil před půllitrem ještě jeden krok, třeba MZ250. Za málo peněz si s ní dost užiješ. Je živá, až tě to překvapí. Máš taky alespoň teoretickou možnost, že finančně utáhneš její provoz.
Naposledy editováno 14.09.2008 00:54:48
Napred si rekni, co vlastne chces. Nemyslim ted jakou motorku, ale rekni si, co od ni cekas. Kolik toho tak chces najezdit, jakej styl jizdy hodlas praktikovat, esi spis jezdeni kolem komina nebo delsi vejlety, esi chces jezdit solo nebo ve dvou, prazdnej nebo s baglama. Pokud budes mit volnej vikend, tak kolik pocitas, ze behem toho vikendu budes schopnej dohromady utratit, kolik takovejch vikendu bude v mesici a kolik v sezone.
Zapocitej do toho predpokladanou cestovni rychlost - lepe receno fakt, jestli je pro tebe rychlost prepravy dulezita nebo ne. Chces jezdit v bande stejne postizenejch, nebo mas radsi solo vylety s babou (treba na hory).
Je pro tebe dulezity, abys vzdy dojel tam kam chces, nebo to vse beres jako dobrodruzstvi a obcasny "necekany montazni prace" te nepotesi, ale ani nevykoleji?
Chapu, ze ted na simsonu uz te proste stve, ze vlastne porad jen cekas na to, az se to rozjede a ze uz te to proste nebavi. Nicmene nikde neni psano, ze musis utect az do sfery motorky za 60 az 80 tisic - ale je taky jasny, ze je to neco za neco.
V cene kolem 70ti tisic mas sanci sehnat prakticky zanovni motorku, do ktery krome predepsany udrzby nebudes muset hrabat, pokud si na tom neco nezmrvis vlastni nesikovnosti nebo blbosti. Pokud snizis svoje financni moznosti, sance, ze to bude fungovat stejne, se snizuje. A jen ty sam si musis rict, jestli do toho chces jit nebo ne. Tech urovni a moznosti, jak utect od simsona, je spousta.
Financne asi nejlevnejsi varianta na porizeni (coz ale nemusi platit o provozu - a jen ty sam si musis rict, jestli najedes tolik, aby pro tebe byl dulezitejsi provoz pred porizenim) je nejaka jawka, zetka nebo MZ - pokud se u jawky pohybujes u 250 a 350, u CZ od 175 (u MZ je pak jasny, ze bud 150 nebo 250), bez problemu zvladnes i cestovani (klidne i do ciziny), pokud se povzneses nad to, ze tvoje motorka neni zrovna "in" a na pumpe budes mit vetsinou ruce zapatlany od oleje. Financne ale v rozmezi mezi 10 az 20 tisic mas motorku s vikendovym akcnim radiusem mnohem vetsim nez na simsonu - a o to predpokladam jde.
Pokud se budes pohybovat ve sfere kolem 20 az 30 tisic, bud potkas "lepsi" kousky z predchozi skupiny, nebo olitany ctyrtakty - o tom co je lepsi nema smysl spekulovat, vsechno je vzdy sazka do loterie. Co sem jen tak namatkou zapatral v inzerci, celkem sympaticky na me pusobi treba tyhle dva inzeraty:
www.motoinzerce.cz/motorky/honda/198069-cb-400-n.html
www.tipmoto.com/motorky/honda/103451-cb-400-f2.html
... nevyhoda vetsiny motorek v tehle kategorii bude fakt, ze to nejsou zrovna rozsirene typy u nas a tak shaneni dilu nemusi byt tak snadne, jako u nasledujici skupiny.
Kolem 40 az 50 uz bez problemu sezenes "pracovni tridu" nahacu, xj6, er5, cb5, gs5 ... o tech se tu pise hodne a casto, takze proc se opakovat.
Takze to proste promysli, do ceho chces jit - vzdy je lepsi koupit obycejnou motorku a zbyle penize projezdit, nez dat vsecko za motorku, ktera ti pak bude stat v garazi a ty nebudes mit na provoz. Porizenim motorky investice nekonci, ale naopak zacina...
... a nezapomen ani na vybavu - rukavice, prilba, boty, kalhoty a bunda se daji v pripade nouze poridit dohromady za nejakych 6 tisic, ale pro urcitej komfort je lepsi jit na cca 10 az 15 ...