Na stránkách našich britských přátel XX jsem se dočetl, že přímo výrobce HONDA doporučuje používat obyčejný minerální olej 10W40 (dával se i v japonsku do nových Blacků v prvovýrobě), maximálně že je možné po první výměně přejít na synteticky posílené oleje (semi-syntetic, tzv. polosyntetika) nebo používat dále minerál.
<strong>Výslovně to nezakazují, ale varují "NEPOUŽÍVAT PLNOU SYNTETIKU" !!!</strong>
Odkaz na zdroj: http://www.ixxra.com/oil.htm
Asi se vrátím zpět k DENICOL Biker 10W40 (minerální olej s přísadami), jezdil jsem na něj roky už na Kawasaki GPZ 600 a nikdy nezklamal :(
3 reakcí na tento příspěvek !!! do CBR1100XX nepatří plná syntetika !!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) !!! do CBR1100XX nepatří plná syntetika !!!
1 reakcí na tento příspěvek !!! do CBR1100XX nepatří plná syntetika !!!
edit : Treba sem v posledni dobe tady cetl minimalne o dvou CBR 929 co neslo nastartovat a ty mely beztak pod 40tis
nejsem sto posoudit, jestli je to dobrý článek a jesti informace v něm jsou pravdivý :) hledal jsem něco jinýho - fámy ohledně olejů - minerál, polo a plná syntetika, že tohle označení platilo kdysi a v současný době už se všechny oleje vyrábějí syntetickou cestou, ale už nevím, kde jsem to četl :| :)
http://www.oleje.cz/...p;page=clanky_mytus3
doporučuju přečíst celý článek, stejně jako další "olejářské" mýty
<strong>Technologie výroby minerálních olejů už opravdu došly tak daleko, že vlastnosti kvalitních minerálních a syntetických olejů se téměř vyrovnaly. Jedná se tak o neustálý boj obchodníků, kteří by "syntetický olej " říkali nejraději téměř každému oleji, protože zákazníci na to dobře slyší</strong>
Rozdělování olejů na minerální, polosyntetické a syntetické je přežitek ze 70. a 80. let minulého století. Tehdy to mělo i svůj praktický význam. V dnešní době to již nic neříká a tyto termíny by se neměly už vůbec používat. Ostatně i respektované instituce API, SAE a ACEA je také na začátku 90. let minulého století vyřadily ze svého slovníku. Povede se to i nám?
Fenomén syntetických, polosyntetických a minerálních motorových olejů se projevuje i v tom, že těmito termíny jsou často určovány jak viskozitní vlastnosti, tak i kvalita olejů. Přitom to spolu ale vůbec nesouvisí. Z minerálních olejů lze namíchat olej s jakoukoliv viskozitou, ale ta přece nic neříká o kvalitě oleje.Výkonové vlastnosti, tzn.kvalita olejů, jsou dány především použitou aditivací. Ta je rozhodující pro konečnou kvalitu motorového oleje. Samozřejmě, že také záleží na kvalitě základových olejů, ať už syntetických nebo minerálních, kterých máme několik typů s různou kvalitou. Ale to už bychom zabíhali příliš do podrobností.
nicméně - každá značka mé svoje slabiny. ale hodnotit výdrž motorů po určité kilometráži závisí především na stejných podmínkách provozu. Když si někdo, kdo nesere na údržbu a poctivě se o motorku stará koupí kawu a v tu samou chvíli si nějaký prvoplánový blbec koupí hondu, protože slyšel, že je nejspolehlivější a bude na údržbu srát, navíc na srazech ukazovat jak vysoko má omezovat a jak mu hezky čoudí guma (doufám, že se najde pitomec, který se do mně naveze, že sám to s motorkou dělám a kážu tady atd atd...), tak se nesmí hondař divit, že mu to v 60tkm chcípne, zatímco kawa jezdí vesele dál bez známek opotřebení..
takže asi tak:)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) !!! do CBR1100XX nepatří plná syntetika !!!
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)