Ráda bych si udělala papíry.
Jen nevím zdali je vhodné rovnou na A nebo začít A2?
Když jsem mluvila s autoškolami tak většinou měli problém, že nemám žádné zkušenosti.. že bych měla jezdit na skútru a pak teprve si jít dělat řidičák na moto. Ale já bych i tedy bez předešlých zkušeností ráda zkusila ty papiry. Jen mě z A vsichni odrazují.

Je zde někdo , kdo byl v podobné situaci? A jak popripade volil? Či váš názor?
Díky

Naposledy editováno 01.03.2025 18:02:49
Pokud máš obavy z nezkušenosti mohl by ti na začátek zvednout sebevědomí tenhle strojek. Honda Wave 110i. Lze ho legálně řídít s řidičákem B.
I když má řadící páku jako normální motorka nemá spojkovou páčku a to je to podstatné. Za 2-3-4 měsíce používání v silničním provozu se otrkáš a v autoškole na motorku už to následně nebude takové sci-fi.
1 reakcí na tento příspěvek A2 či rovnou A
Jsou lidé, kteří mají přirozené vlohy a jsou šikovní, pak je nějaký takový střed a pak samozřejmě i "marňáci", kteří hrozně chtějí jezdit na moto, ale nemají pro to absolutně žádné předpoklady a nechtějí si přiznat, že by bylo lepší se tohoto "snu" vzdát.
Nicméně zatím mám v paměti jednoho člověka, který kurs nedodělal.
Vůbec nezáleží na věku nebo pohlaví, opravdu je to o tom, jak má kdo naděleno od sudiček...
A máme i případy, kdy se lidé přihlásí na A, v průběhu výcviku se společně domluvíme, že bude A2 stačit a až se za rok, dva vyjezdi na něčem lehkém a obratném, tak si přijdou udělat rozšíření, což už je pak úplně na pohodu, jedna jízda, žádné testy, cenově za pár...
Takže asi tak, vyber kvalitní autoškolu a pak se uvidí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A2 či rovnou A
dva_hrnce píše: …tak si přijdou udělat rozšíření, což už je pak úplně na pohodu, jedna jízda, žádné testy, cenově za pár…
Zběžně jsem to teď střelil do googla a doplňkový kurz je od 5 dp 10 tisíc, plus poplatek za zkoušku magistrátu, plus poplatek za vydání průkazu, plus můj čas… to mi zas tak úplně “za pár” nepřipadá. A to je “doplňková” varianta, kde člověk musí splnit podmínky věku a doby vlastnictví A2. Když si to nedejbože rozmyslí, že potřebuje plné A dřív než za 2 roky, tak to nebude “doplnění” za 5-10 ale bude to “rozšíření” za 10-15.
Já bych udělal všechno pro to získat rovnou plné A. Radši bych ty peníze za budoucí doplňování/rozšiřování utratil rovnou za hodiny jízd navíc, než abych za dva roky musel znovu do autoškoly.
1 reakcí na tento příspěvek A2 či rovnou A
1 reakcí na tento příspěvek A2 či rovnou A
1 reakcí na tento příspěvek A2 či rovnou A
Ona zas ta rebelka bude horší na pomalý slalom a jiné opičárny, chce to trošku komplexní a objektivní pohled na věc.
A když to máš odtlačit, tak je 226 kilo prostě 226 kilo a je celkem jedno, kde to má těžiště.
Mě taky nepřijde divný, když jede drobná holka na těžký obludě, ale tam už je předpoklad, že má nějaké zkušenosti, moc nevěřím tomu, že na tom v tom juesej začínají od nuly.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A2 či rovnou A
OndraCB píše: PS: V USA jezdí i drobný holky na těžkejch HD a Indiánech a nikomu to nepřijde divný.
Mě tedy přijde trochu divné, zrovna tohle radit někomu, kdo učí v motoškole a má trochu větší zkušenosti s absolventy…..ale budiž.
Jestli to v USA ty holky zvedají i na cvičišti…..
Naposledy editováno 04.03.2025 14:40:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A2 či rovnou A
OndraCB píše: Že si škola není schopna pořídit ,,lehkou,, moto s nízkou sedačkou pro plné A, rozhodně není chyba žáka. A naše doporučení je takové neschopnosti se vyhnout.
, jestli oni OndraCB také nemají nějakou tu autoškolu, když je jejich doporučení vyhnout se neschopnosti jiné autoškoly pořídit vhodný stroj pro A-čko, který je lehký, nízký, zvládne to i úplné jelito a navíc splňuje všechny požadavky pro to, aby mohl být zaregistrován jako výcvikové vozidlo...Ale nevím no, je to jen domněnka...
1 reakcí na tento příspěvek A2 či rovnou A
Instruktor nepoužitelný, na motorce prakticky neuměl jezdit a žáky učil nesmysly, jakože na motorce se brzdí jen zadní, přední brzda je jen pro stání na křižovatce.
Autoškolácká ČZ 175 byl úplně rozeštolovaný vrak, který téměř nešlo nastartovat, rozjet se ve dvou znamenalo furt hoblovat spojku v otáčkách. (V autoškole se tehdy jezdilo ve dvou, instruktor měl na nádrži druhá řidítka)
Za celou autoškolu jsem jel jen jednu jízdu a jen protože jsem si ten vrak po 10 minutách dokázal nastartovat. A to mi šlo jen protože jsem podobnou ČZ už měl doma na bezpapírové ježdění po vedlejškách a polňačkách. (Nejprve jsem si koupil motorku, po měsíci ježdění jsem si koupil i helmu (mladý blbec) a po půl roce ježdění teprve řidičák.)
Zkoušky jsme také nikdo nejezdili, protože ten vrak už nedokázali nastartovat. Tak to instruktor s komisařem nějak domluvil jako že jsme to "odjezdili". Jó, divoké devadesátky, tehdy by možné naprosto všechno...
Přesto žiju. I po čtvrt století intenzivního ježdění.
Jenže tehdy sice byla jediná skupina ŘP na motorky, ale to nejsilnější, co si tehdy mohl běžný člověk dovolit, byla Jawa 350 o síle 17kw a 170kg. Na hrozných gumách a brzdu mělo jen aktuální provedení 1990+. Tedy motorka, kterou dnes strčí do kapsy každá 250ccm.
Za mě řidičák rovnou plnej, ale motorku nikoliv.
Krizovky příjdou, bez těch se to nikdo nenaučí. A v krizovkách rozhoduje hmotnost a ovladatelnost. Výkon sám o sobě není nebezpečný, pokud máš mozek a pud sebezáchovy. I CB500 (190kg) je pro úplného začátečníka moc těžké ve vypjatých situacích. Doporučuji sehnat si něco jako CBR250 nebo 300, případně něco podobného, výběr těchto malých motorek je na trhu ojetin malý protože to nikdo nechtěl kupovat nové. Pokud máš dlouhé nohy (na holku) tak CRF250/300, KLX250, těhle malých endur je na trhu ojetin dostatek a jsou za dobrý poměr cena/stav.
Zapomeň na to, že tě v autoškole naučí řídit. To by s tebou museli jezdit 2 roky. V autoškole tě naučí zvládnout zkoušku, tím to končí. Zbytek je na tobě. Pomohou i specializované kurzy, ale nenahradí krizovky, které si prostě musíš zažít a zvládnout.
Naposledy editováno 04.03.2025 16:18:31
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A2 či rovnou A

I když já měl vlastně na A Jawu 350.
Ale na úplně stejný čezetě jsem dělal závěrečný v 15 na fichtla, ptz Simson by mě s policajtem za zády asi neuvezl.
Jj, to byly časy kdy se stačilo rozjet, zatočit a zastavit a papíry byly v kapse..
dva_hrnce píše: Deadman> trošku mu to připadá, že jsme dělali A-čko ve stejné autoškole
I když já měl vlastně na A Jawu 350.
Ale na úplně stejný čezetě jsem dělal závěrečný v 15 na fichtla, ptz Simson by mě s policajtem za zády asi neuvezl.
Jj, to byly časy kdy se stačilo rozjet, zatočit a zastavit a papíry byly v kapse..
Tvl. Když jsme začínali na motorkách, tak kolik má Jawa 350 kW, asi jako dnešní 125 . A to byl tehdy v ČSSR nejsilnější stroj. Váhu 140 kg . To se vůbec nedá s dnešním motorkama srovnat. Taky si myslím že ne každá křehká Američanka zvedá haryka běžně ze silnice. Moc koukáte na internet a věříte obrázkům z videa. Zkuste si to někdy naživo v reálném životě.
Naposledy editováno 05.03.2025 16:56:46
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A2 či rovnou A
dva_hrnce píše: Jj, to byly časy kdy se stačilo rozjet, zatočit a zastavit a papíry byly v kapse..
Teda, já tu dobu nezažil, ale slyšel jsem něco o tom, že se kluci zabíjeli i na těch třistapadesátkách (jeden například proto, že to nedobrzdil před přejezdem).
A k tomu si přidej práh pudu sebezáchovy mladého kluka

Se divím, že jsem se na tom také nezrakvil...
Ta Jawka měla maximálku někde okolo 120, to dá dnešní 600ccm čtyřválec na druhej kvalt.
A taky na těch silnicích bylo o dost volněji, plechovky tolik nepřekážely, motorkáři se zdravili, nebe bylo modřejší a voda mokřejší...

Naposledy editováno 05.03.2025 07:16:09
1 reakcí na tento příspěvek A2 či rovnou A
2 reakcí na tento příspěvek A2 či rovnou A
Jasne i spoustu zenskych jsem videl co prece si nebudou delat A1 nebo A2 a usetri penize a okoli je v tom podporuje. Pak jezdi zatacku 30, na krizovatce balancuji na obou nohach, pomala jizda se zadni brzdou pres spojku absolutne nemaji tuseni atd.
Rozsireni z A2 na A je pri dnesnich cenach vseho okolo moto jen bezvyznamne drobne. Nehlede na to, ze na A2 uz se i mezi ojetinami da sehnat tolik skvelych stroju na kterych se da perfektne naucit sezona az dve a jsou divky/zeny co pak uz ani vyse nejdou, protoze zjisti, ze jim to perfektne vyhovuje.
Kdyz uz motorka jede, tak te stejne obrazne receno uz nepotrebuje. Chleba se lame v soucasne autoskole na cvisti s opici drahou pri tlaceni stroje a manevrovanim s nim bez motoru, pomalou jizdou, slalomem atd. Clovek co nema dar od pana boha nebo najezdeno a natrenovano ma plne ruce prace a je jedno co ma mezi nohama a v tu chvili kazde kg dolu na hmotnosti stroje a vykonu prijde vhod.
Takze si za prve najdi autoskolu, kterou zeny opravdu doporucuji, maji siroky vyber stroju aby jsi mohla zjistit to na co si troufnes (po roce jezdeni si pak klidne troufnes i skoro na cokoliv) a hlavne jestli se s nimi da mluvit aneb cvicak a zaklady zkusit A1, kdyz to pujde, tak se presunout na A2 a kdyz ti oni reknou, ze na to mas, tak klidne A.
Taky to cele predpoklada, ze uz umis predpisy a taky ze mas odjezdeno neco na kole aspon (a ne jako rada Vacatko na pohodu s paraplem).
puffybodie píše: To jsou tady zase casto rady k popukani neuveritelne.
Ano, ty tvoje!
Kde máš napsáno že holčina (spíš přestárlá svazačka) má 45kg i s botama?
Když si chce holka-paní udělat řidičák z 90% se kolem toho nějak motá chlap-motorkář (otec, přítel, manžel). V autoškole, jak píše "dva_hrnce", začne pár jízdama na moto A2 a na A-čko přejde až jí to půjde.
Nikde není napsáno že nemůže jezdit i když ještě nemá řidičák. Drtivá většina to takhle měla. Napřed byla motorka a ježdění bez papírů a řidičák až potom. Samozřejmě nepůjde trénovat zatáčení někam na frekventovaný kruháč, ale začne někde "bokem" jako každý.
Manželka si loni udělala konečně řidičák, samozřejmě rovnou A, před kterým dostala k narozeninám Monstera 620. A cajk.
Já jsem loni po 13 letech na jedenáctce zjistil, že jsem udělal blbost a zbytečně jsem si to zkomplikoval - pořídil jsem si RSV a zjistil jsem, že to vlastně mohla byt krásně hodňoučká začátečnická motorka někdy na střední

Teda ještě doplním, těch 7 hodin bylo tak-tak když jsme to dělali my co jsme jezdili pořád a na vyšší ligu jsme čekali jak na smilování. A bez cvičáku u zkoušek. Manželka, která právě dělala poprvé a předtím motorku neřídila, jich měla 5 dokoupenejch takže celkem 12 aby byla v pohodě. A to jí to šlo dobře
Naposledy editováno 06.03.2025 20:40:39
1 reakcí na tento příspěvek A2 či rovnou A
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A2 či rovnou A
Nejépe to vystihnul Dedman a myslím že tak to měla drtivá většina. Napřed mašina s ježděním doma a řidičák až potom.
Deadman píše: ČZ už měl doma na bezpapírové ježdění po vedlejškách a polňačkách. (Nejprve jsem si koupil motorku, po měsíci ježdění jsem si koupil i helmu (mladý blbec) a po půl roce ježdění teprve řidičák.)
Za mě řidičák rovnou plnej, ale motorku nikoliv.
Krizovky příjdou, bez těch se to nikdo nenaučí. A v krizovkách rozhoduje hmotnost a ovladatelnost. Výkon sám o sobě není nebezpečný, pokud máš mozek a pud sebezáchovy.
V autoškole tě naučí zvládnout zkoušku, tím to končí. Zbytek je na tobě.
Doporučuji sehnat si něco jako CBR250 nebo 300, případně něco podobného, výběr těchto malých motorek je na trhu ojetin malý protože to nikdo nechtěl kupovat nové. Pokud máš dlouhé nohy (na holku) tak CRF250/300, KLX250, těhle malých endur je na trhu ojetin dostatek a jsou za dobrý poměr cena/stav.
Koupit motorku, přihlásit ji na sebe a platit pojistku může i bez řidičáku. Pořídit si něco lehkého z čeho bezpečně dosáhne na zem. Podmínka je řazení a spojka na řidítku. Žádný skůtr s automatem! Třeba Simsona S51, nebo nějakou 125ccm. Když dá dotaz někdo snad poradí. 3 měsíce jezdit po okolí bydliště a potom autoškola.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A2 či rovnou A
Také ji nedoporučuj jezdit bez řidičáku po vedlejškách! Když ji chytěj, tak za to už není ústní výtka až 500Kč pokuty jako před 20+ lety, dnes ji za to na rok vezmou řidičák na auto a napálej pokutu ve výši 2 výplat. Dnes je to téměř trestný čin.
Ještě před 15 lety jsem jezdil autem po dálnici klidně 200 a nebyl jsem zdaleka jediný. Dnes bych se za to dostal do hlavních zpráv.
Doba je dávno jinde.