paolo_novy Přidat reklamu

Téma: CRF 1000 (model 2017) - test 70k km
2.10.2022 v 11:52

Ahoj,
także zde se pokusím sepsat svoje dosavadní dojmy z posledních 4 let.
Można si nekdo vzpomene, ze uz driv jsem tady dělal test R1 a asi se některým docela líbil

Motorku jsem koupil 4 roky zpátky. Byla to moje první úplně nova motorka po tolika letech ježdění. Predtim jsem najel cca 174k km na XTcku, takže přechod na Afriku byl poněkud sok. Ihned po koupi jsem ji trosku dovybavil, takže tam sly padáky, boční kufry a mazání řetězu. Za nějakou dobu jsem koupil navigaci TomTom a letos pak ještě i centrální kufr. Motorku mam prakticky pouze na cestování, kolem komína uz nejezdim, nemam čas ani chuť. Byl jsem na ni 5x v Norsku, pak jsem ještě byl ve Švýcarsku, Itálii, Finsku, pobalti, Balkánech atd. Hodne často na ni jezdim 600-800km denně. Někdy jezdim pres 1200km na jeden zátah (Nizozemsko - Česky Tesin), da se to. Všimnul jsem si, ze pro člověka me vysky (179cm) je sedlo na nižší pozici přilis nízké a na vysoké příliš vysoko. Když jezdim pres 600-700km denně, tak citim kolena. Asi na XTcku byl jiny uhel. Nejvíc jsem najel pres 1800km na jeden zátah, ale to uz nechci nikdy udělat (z Tesina do Francie, trajekt to UK, pak posledních 340km domu). Casto jsem bral dva týdny dovolené a během nich jsem najel 7-9k km a bylo to v pohodě.

Co se posralo?
Letos hned na zacatku cesty mi odešla pojistka od 12v zásuvky. Byl jsem zrovna někde v Německu, tak jsem dojel nějak do Slovinska, tam mi to opravili v servisu (to jsem ještě nevěděl, co s tím je). To je asi vše. Jinak nic. Jede, startuje, brzdi, zataci. Nekteri měli problémy s rezivejicima dratama - me se tento problem netýka. Jiní měli problem se strilenim do výfuku - ano, toto se mi stalo celkem možná 20-30x. Obvykle pri rychlejší jizde.

Udrzba
Gumy vydrzi necelych 20k km, coz je super. Retezovku jsem měnil pri 53k km. Svicky se ma měnit po 48k km, měnil jsem je pri cca 42k km, jsou nechutné drahé. Olej každých 12k km, měním častěji podle toho, jak zrovna vyjde nějaká cesta. Vzduchovy filtr každých 24 tis. km, měním častěji. Baterka stale původní. Přední desky vydržely pres 60k km. Letos v zimě necham udělat přední vidlici (gufera, olej), brzdovou kapalinu, chladicí kapalinu atd. Spojka samozřejmě původní, ložiska v kolech take.

Motor
Ja si obvykle jen tak brumlám do 3500 otáček. Když se to umí, tak se motorka vůbec neklepe. Pokud se chce jet vice dynamicky, nesmí jít otáčky pod nějakých 4500. Není to žádná sportovní motorka, ale na tu si Afrika ani nehraje. Pri cestování není problem jít se spotřebou na 4 litry. Stalo se mi asi 2x (někde ve Švédsku), ze jsem na nádrž dal cca 480km, coz bylo mile překvapení (přiznávám, ze podmínky byli ideální). Na dálnici jde spotřeba rychle nahoru, takže to asi ani moc nemá cenu jezdit pres 150 km/h. Třebas letos jsem jel na dovolenou (UK - Cernahora - Nordkapp - UK) a za tech 13k km mi spotřeba podle počítače vyšla asi 4,9 - coz bude realne kolem 4,7.
Podle me ma ten motor dost siły pro klidnou jízdu do 130km/h. Po dalnici do nejakych 160km/h se to jeste da, ale pri vyšších rychlostech uz to není ono, kdejaké silnější auto vas klidně předjede, na to uz ten malinky motor afriky nemá silu. Občas si rikam, ze by mu vůbec neškodilo, kdyby mel o 30 koni vice. Jenže to uz by byla asi úplně jiná motorka. Jinak pokud je prázdná dálnice, není problem se schovat za stitek a jet porad 190km/h.

Podvozek
Nejvíce ze všeho se mi lidi přední brzda, to je paráda. Ta je naprosto progresivní a děla to, co chci ja. Zadní brzda by tam vůbec nemusela byt, ona proste vůbec nefunguje. Celkové mi přijde, ze je motorka tuha tak akorát. Na rozbitých cestách je to ideální, tam by v zatáčkách slo ujet komukoliv na sportu. Ja to teda neumím, protože se bojim, ale celkové (kromě zadní brzdy) na me tato motorka děla hodne dobry dojem. Stabilita je vynikající a to i se vsema kuframa pri 200km/h.

Cestovani
Pro me asi ideal. V tuto chvíli si nedokážu představit nic lepšího. Jsou tady věci, které me serou (kolena, zadní brzda), ale celkové uz to lepší asi byt nemůže. BMW jsem zkoušel, vůbec me to neoslovilo. KTM není pro me, to akusticky působí tak, ze to za chvíli vybouchne. Navíc je KTM zcela odlišná filosofie. Se spolujezdcem nejezdim, takže tady nevím. Pro me je hlavni, ze je ta motorka relativně velká, takže mohu na ni dat tři kufry, tasku pres sedlo spolujezdce a motor to furt uveze. Spotřeba pri cestování 4-5 litru. Lehký terén projede, tezsi jsem nezkoušel, ani nemam zájem. Spolehlivost je super, snad to tak i vydrží. Lidi se mi, ze tam není tolik elektroniky jako v nove Africe nebo jiných motorkách.

Pokud mate nějaké dotazy, klidně piste.
Pohrdam vsema.


Předchozí
1 2
Následující

CRF 1000 (model 2017) - test 70k km

19.10.2022 v 16:07 | Nahoru | #31
Já teď montuji na Afriku 2018 mlhovky, nevíte, jak sem vložím schema zapojení světel v pédééfku?

Podělím se s ostatními mám / ty mlhovky/ zapojeny úplně jednoduše, bez zbytečných relátek a dalších píčovin, na klíčkový proud, nikoliv přímo na baterku....

Použil jsem k tomu tento konektor / sumitomo 090/ který je pod předními plasty v pravé části pod budíky a je z výroby připraven k napájení různých periferií....navigace , případně mlhových nebo dálkových světel včetně jejich kontrolek




Tak jsem to dal nechtěně obráceně kdo bude chtít ten si to otočí

po všech těch hrůzách s různými relátky a připojováním přímo na baterku , které jsem už tady viděl jsem to udělal viz obrázek, použil jsem homologované mlhovky za 1200 z číny, mimochodem které se prodávají v ČR od 2900 do 4200 ,- Kč...takže 1200 mlhovky asi 500 originální OEM vypínač mlhových světel do palubní pro který je tam z výroby příprava , pojistka a pár kabelů...pár konektorů SUMITOMO 090 k výrobě "sub-harness" , tedy rozbočovač, abych mohl připojit ke konektoru současně světla i navigaci....Protože tam není žádné relátko je důležité sestavovat to v klidu a udržet si pozornost...tady by bylo relé dobré maximálně jako ochrana proti přepólování při zapojení ale bez krabičky se při blbé montáži maximálně spálí pojistka...světla jsou 2 x 20 W a maximální proud kolem 1,5 amperu dal jsem tam 3A pojistku a funguje to....pojistku mám vytaženu ven zpod plastů a upevněnu k držáku navigace stahovací páskou
Dám nějaké odkazy:
světla z číny s homologací
https://www.aliexpre...eLogUid=SOX8p3YKW9re

světla svítí pěkně , doporučuji koupit samotná světla a kabely si doma udělat...světla mají kovové tělo, jen ta soustava objímek sloužících k upevnění a seřízení je plastová, nevěřil jsem tomu že to bude držet tak jsem to vyhodil a nakoupil z číny upevňovací prvky - kovové objímky vhodné vhodné na trubky padáků a k tomu nějaké prvky k připojení světel s možností seřizování
https://www.aliexpre...eLogUid=EQlrnRNHuBJr

https://www.aliexpre...00016463290159%21rec

je tam toho hodně každý si může vybrat dle průměru a funkčnosti

Použil jsem tuto pojistkovou skříňku, dva drátky a plastová krabička jednoduše se to prostrčí přes plasty ven spolu s kabelem k napájení navigace / mám to také zapojeno na konektor pod budíkem/
https://www.aliexpre...t.0.0.53691802PvKIp1

Kdo chce zapojit na ten přední bílý OEM konektor více periferií, může si koupit hotový OEM sub-harness s logem Honda na krabičce za nekřesťanské prachy, nebo si může koupit v číně předpřipravený polotovar - 4 pinový konektor 2 zásuvky samičky a jednoho samečka a dodělat rozbočovat doma....nebo nakoupit holé konektory s piny a pohrát si s tím...
https://www.aliexpre...t.0.0.2be0b3735Pp1EK

Vypínač světel Honda jsem koupil tady, bohužel nemá podsvícení ale jinak je ok
http://www.motorkaru...in-adventure-sports/

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

zapojení i světla fungují, světla mají homologaci, podle předpisů lze na motorce použít 2x mlhovky...nedávno je prodávala i alza a ke stažení byla i naskenovaná písemná homologace....mohou svítit spolu s tlumeným nebo dálkovými světly, zapínají se samostatně a jejich zapnutí signalizuje zelená kontrolka na palubní panelu, která dle předpisů není povinná...takže na STK ok, maximálně něco poruším když je rozsvítím jindy než za nepříznivého počasí

Na Africe se rozsvítí potkávací světlo po zapnutí zapalování a montáž DRL světel podle platných předpisů by obnášela předělání zapojení tak, aby se to tlumené světlo prostě nerozsvítilo, protože DRL světla nesmí svítit spolu s tlumeným nebo dálkovým....víc jak polovina motorek, které potkávám, má doplňková světla zapojena blbě, v rozporu s platnými předpisy oslňují vše kolem protože svítí současně vším co mají na motorce navěšeno....prostě kokoti.... tento návod jsem napsal pro ty co to chtějí mít v pořádku a funkční za současného dodržená legislativních požadavků

Naposledy editováno 20.10.2022 10:58:13

1 reakcí na tento příspěvek CRF 1000 (model 2017) - test 70k km

12.3.2023 v 18:55 | Nahoru | #32
Ahoj,
neber následující nijak podrážděně, řeším to samé pro syna a CB 500X. Pod homologací myslíš tu značku E9 následované nějakým číslem? Podle jiného fóra by E9 mělo značit zemi původu homologace Španělsko, ale bez dalšího dokladu bude následující číslo zřejmě fake.
Kruciální otázka - už si byl na technické?
Díky.

(reakce na) CRF 1000 (model 2017) - test 70k km

13.3.2023 v 13:13 | Nahoru | #33
rdol> CRF1000 tam písal, že sa dal stiahnuť aj homologačný doklad.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou spojkovou sadu a Africa Twin ... Honda CRF1000L Africa Twin Yurii 11 7.3.2024 v 21:52 T4C0
Bliká kontrolka ABS Honda CRF1000L Africa Twin Davidrak 7 1.3.2024 v 19:50 Davidrak
Africa Twin CRF1000 odstín barvy Honda CRF1000L Africa Twin Drak-09 2 27.2.2024 v 19:50 Drak-09
připojení kabelu [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin šlauch0 69 26.2.2024 v 16:33 LiborGSXR
Rovnání / oprava ráfku Honda CRF1000L Africa Twin Scottpalda 26 6.2.2024 v 21:49 Drak-09


TOPlist