Téma: Náhrada za originál baterii HY110 - ATAS 2018
8.5.2022 v 08:57
Zdravím motorkáři,
abych popsal můj problém. Po zimě jsem vytáhnul svojí africu adv sports r.v. 2018 z garáže, udělal jsem takovou tu klasickou každoroční údržbu. Přiznám se, že baterku jsem na zimu neodpojoval, ale mašina stála v teplé garáži, tak jsem to neřešil. Nicméně mašina naskočila po zimě jak nic, tak jsem se jel projet. Po ujetí zhruba 3 km mi najednou vypadla celá elektronika a po otočení klíčku se už ani nenahodila palubka. Motorku jsem odtáhnul do garáže a začal zkoumat.
- kontakty na baterce byly dotažené
- pojistky jsou všechny OK
- po vyndání baterie jsem na ní naměřil 0 V =>pro Li-ion baterku to je pravděpodobně smrt
Z výroby je tam namontovaná baterie ELIIY Power HY110. Za novou mi v servisu v Hondě řekli 11 tis. Kč, což mi přijde jako neskutečný úlet. Bohužel jsem tuto baterii našel na netu kolem 500 E, takže se mě servis aspoň nesnaží natáhnout.
A moje dilema, které řeším a asi jádro dotazu. Jak se mohla baterka takhle oddělat po cca 3km jízdy? Čekal bych, že jí třeba po zimě vůbec nenahodím, ale že nastartuji a umře až potom je divné.
A druhý dotaz, řešil tu už někdo výměnu této baterie? Honda má samozřejmě rozměry nastavené tak, že se mi nedaří najít baterii s podobnými parametry, aby se mi tam vešla.
abych popsal můj problém. Po zimě jsem vytáhnul svojí africu adv sports r.v. 2018 z garáže, udělal jsem takovou tu klasickou každoroční údržbu. Přiznám se, že baterku jsem na zimu neodpojoval, ale mašina stála v teplé garáži, tak jsem to neřešil. Nicméně mašina naskočila po zimě jak nic, tak jsem se jel projet. Po ujetí zhruba 3 km mi najednou vypadla celá elektronika a po otočení klíčku se už ani nenahodila palubka. Motorku jsem odtáhnul do garáže a začal zkoumat.
- kontakty na baterce byly dotažené
- pojistky jsou všechny OK
- po vyndání baterie jsem na ní naměřil 0 V =>pro Li-ion baterku to je pravděpodobně smrt
Z výroby je tam namontovaná baterie ELIIY Power HY110. Za novou mi v servisu v Hondě řekli 11 tis. Kč, což mi přijde jako neskutečný úlet. Bohužel jsem tuto baterii našel na netu kolem 500 E, takže se mě servis aspoň nesnaží natáhnout.
A moje dilema, které řeším a asi jádro dotazu. Jak se mohla baterka takhle oddělat po cca 3km jízdy? Čekal bych, že jí třeba po zimě vůbec nenahodím, ale že nastartuji a umře až potom je divné.
A druhý dotaz, řešil tu už někdo výměnu této baterie? Honda má samozřejmě rozměry nastavené tak, že se mi nedaří najít baterii s podobnými parametry, aby se mi tam vešla.
jasny, takze velkej vnitrni odpor...
jinak z te fotky elektroniky to vypada, ze tam neni zadny pokrocily bms s odpojovacem jako maji antigravity a full spectrum batteries... tady je nejspis jen balacer stejneho typu jako maji ty cinske (clanky s vyssim napetim to pres male resistory vybiji) a jen je tam pridana pojistka - respektive tri proudove pojistky paralelne ktere shori pokud proud prekroci nejakou mez (zkrat)
rad bych nabidnul nahradu, ale bouzel momentalne nejsou k dostani lifepo4 clanky ze kterych jsem baterie skladal...
Naposledy editováno 12.05.2022 17:34:51
jinak z te fotky elektroniky to vypada, ze tam neni zadny pokrocily bms s odpojovacem jako maji antigravity a full spectrum batteries... tady je nejspis jen balacer stejneho typu jako maji ty cinske (clanky s vyssim napetim to pres male resistory vybiji) a jen je tam pridana pojistka - respektive tri proudove pojistky paralelne ktere shori pokud proud prekroci nejakou mez (zkrat)
rad bych nabidnul nahradu, ale bouzel momentalne nejsou k dostani lifepo4 clanky ze kterych jsem baterie skladal...
Naposledy editováno 12.05.2022 17:34:51
1 reakcí na tento příspěvek Náhrada za originál baterii HY110 - ATAS 2018
jestli jí chceš na pokusy je tvoje.
1 reakcí na tento příspěvek Náhrada za originál baterii HY110 - ATAS 2018
Mužů poprosit o info, jak si vyřešil problém s baterkou ? Díky.
martinmiki> Ahoj, po zkoumání všemožných fór ohledně baterek do ATAS jsem koupil SHORAI LFX14L2-BS12. Nechci to zakřiknout, ale zatím funguje a i ze zahraniční bylo pár solidních ohlasů. Alternativa taky byla SHIDO LITHIUM LTZ8V, která by sedla víc, ale v době kdy jsem to objednával, tak šla v Čechách rozumně sehnat jen ta shorai.
1 reakcí na tento příspěvek Náhrada za originál baterii HY110 - ATAS 2018
Ahoj, zkoušel někdo Skyrich Lithium HJTZ7S-FPZ? Podle popisku a doporučení prodejce by mohla sedět.
https://www.battery-...fpz--12v-48wh--4-ah/
https://www.battery-...fpz--12v-48wh--4-ah/
Tomas_B> Ta ma len 4 AH oproti original 6AH.
pozri radsej sem na uplnu nahradu - Motobatt MPLX6.0-HP
https://www.motorkari.cz/tema/?t=230544
Naposledy editováno 20.10.2023 15:27:08
pozri radsej sem na uplnu nahradu - Motobatt MPLX6.0-HP
https://www.motorkari.cz/tema/?t=230544
Naposledy editováno 20.10.2023 15:27:08
1 reakcí na tento příspěvek Náhrada za originál baterii HY110 - ATAS 2018
Taky mi odešel "balancer" v baterii, koupil jsem tuto za 3k a vše v pořádku: Motobatt MLX7U-HP Lithium (MPLX6.0-HP)
Martin883 píše: Taky mi odešel "balancer" v baterii, koupil jsem tuto za 3k a vše v pořádku: Motobatt MLX7U-HP Lithium (MPLX6.0-HP)
Tiež ma čaká výmena. Táto MLX7U-HP je teraz náhrada za tú MPLX6.0-HP, ktorá sa už nevyrába. Ale má len 5 Ah namiesto 6 ako má originál. Nemá niekto tip - nie je na trhu žiadna s rovnakými parametrami ako origo za rozumnú cenu?
1 reakcí na tento příspěvek Náhrada za originál baterii HY110 - ATAS 2018
Ahoj kluci. Po delší odmlce zase zpět s novou radosti Sport Adventure. Po zimě je baterka méně svěží a k mému překvapení zjištuju, že manuál nekecal a je tam opravdu Lionka. Nikde na krytu či baterce žádné varování, proto se nedívím, že tolik lidí má baterky po smrti, pokud je nakrmí obyčejnou market nabíječkou. Zvědavost mi nedala, abych nevyzkoušel zda běžná inteligetní nabíječka zahájí nabíjení a bohužel ano. Při brutál cene origa Japan samozřejmě nabíjím only Lion nabíječkou bez dalších pokusů 
Moto battery namám tolik vyzkoušené, ale u aut je to jasné, žádná náhrada nevydrží jako original. U VW naprosto evidentní rozdil 2-3 násobku životnosti náhrady. Ono si stačí dát origa i náhrady na vádu.
Naposledy editováno 20.03.2025 11:09:25

Moto battery namám tolik vyzkoušené, ale u aut je to jasné, žádná náhrada nevydrží jako original. U VW naprosto evidentní rozdil 2-3 násobku životnosti náhrady. Ono si stačí dát origa i náhrady na vádu.
Naposledy editováno 20.03.2025 11:09:25
ona ani ta desulfatace nejspis nevadi, nabijecka se nepokusi baterku ozivovat pokud neni mrtva (vybita do smrti) nebo s velkym vnitrnim odporem - coz u lithiovky nastane v pripade, ze je po smrti a tim padem uz je fuk, ze ji to "blbe" nabiji.
Pokud je baterka mrtva nedoporucujiu ji samodomo ozivovat nekomu kdo netusi jakej je rozdil mezi napetim a proudem
Pokud je baterka mrtva nedoporucujiu ji samodomo ozivovat nekomu kdo netusi jakej je rozdil mezi napetim a proudem

1 reakcí na tento příspěvek Náhrada za originál baterii HY110 - ATAS 2018
Nečetl jsem to důkladně a první dotaz je možná vyřešen, jen přidám jedno moudro. LiFePo4 (snad jsem to napsal správně) se nesmí dobíjet pokud je promrzlá.
Tedy přijít první den se zubatým slunkem k vymrzlé garáži a vyjet...
Tedy přijít první den se zubatým slunkem k vymrzlé garáži a vyjet...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nabíjačka na lítiovú batériu Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports | Viator | 5 | 16.9.2024 v 20:25 Smog_Phantom |
Maroko - květen 2024 Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports | tomas_brno | 21 | 8.6.2024 v 11:01 Kohlstein |
crf 1000 2019 s ABS odvzdušnění Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports | smrzak | 0 | 26.5.2024 v 18:53 smrzak |
CRF1000 kódy poruchy - diagnostika Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports | Mayk | 4 | 1.4.2024 v 10:30 Mayk |
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... | RockStar1666 | 20 | 12.1.2024 v 11:08 docent |