2 reakcí na tento příspěvek Jizda bez spuštěného motoru
Ale nevim o motorce která by měla suchou prevodovku. I motorky s tzv. suchou skříní jako treba hondy, yamaha TDM, suzuki DR, ani Tuono, KTM...
Vzdycky se to z motoru dostává do prevodovky a teprv od tamtud to tahá vratná pumpa do nádrže.
I Honda CRF 450 a podobný motorky , nakonec i moje KTM 690 mají zásobu oleje mimo motor, a to právě v převodovce. Obvykle to pak má i samostatný vypouštění.
Neznám motorku ze který by netekl olej když sundám gufero pod pastorkem. A pastorek je na hnaný hřídeli. Když se točí, brodí a to stačí .
I u osobáku s manuálem nic nehrozí.
U kamionu ano, to co popisoval kolega ale vzniklo tak, že přetočil převodovku vysoko nad otáčky, protože tsm nechal tzv. malou radu. Což je hned, protože při zastavení se dává, aby se pak rozjel.
To znamená že na redukční prevogovce se změní prevod do pomala, což při tažení je do rychla smerem na převodovku a dojde k násobnému překročení otáček.
Když se točí, brodí a to stačí
U většiny motorek s tlakovým mazáním se bez čerpání olej na uložení kol nedostane a zbytky vytlačí odstředivá síla, tzn převodovka jede na sucho, samozřejmě že to vydrží i tak hodně,motor s polovinou olejové náplně se taky nezadře, jen nechápu potřebu blábolit že je to super věc, od někoho kdo o tom něco asi tuší...zustal bych u tech nekolika kilometru, resp. jak pise Vilem, dvacet uz asi bude vo pruser ..jenze takovy kopce tu nemame..
BTW k prvni vete, proc je bliz.. no brodi se maximalne ozubena kola, to ulozeni fakt nenamaze,..
Naposledy editováno 08.06.2021 01:21:21
2 reakcí na tento příspěvek Jizda bez spuštěného motoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jizda bez spuštěného motoru
dave-lister píše: Myslím že Jarda Šíma takhle zadřel nějaký ložiska v motoru u BMW F800GS. Někde v Africe mu to chcíplo, tak se nechal někam táhnout a po 80 km se snad zablokovalo zadní kolo. Výstupní hřídel z motoru se přestala otáčet.
Pane jo. To asi nasralo. Asi raději sundat řetěz z rozety na takovou vzdálenost.dewwil píše: A proč z kopce vypínáte motor a jedete na N? Co vás k tomu vede? Šetříte palivo, či co? Uniká mi smysl takového jednání... Jako pochopím, že to umře na kopci a dole je servis nebo v terénu sjet kopec na silnici pro odtah, ale jinak?
Já myslím, že mýtus o tom, když jedu (s autem) z kopce a mám vyřazeno tak šetřím benzín byl už vyvrácen. Navíc člověk přichází o brzdý účinek motoru. Což je to, co na moto nechápu vůbec, jako že na kopci vypnu motor a potom celou cestu dolů stojím na brzdách?
Komorerth píše: dewwil> ja somtak siel v bosne dole k priehrade na rieke drina. bolo rano, krasne ticho a okolo cesty behali kamzici. tak som ich nechcel rusit a zviezol som sa bez motoru asi 2km.
predpokladam ze kamzici stali kolem cesty, tukali si kopytkem na celo a rikali si, to je bud debil nebo slovak
Naposledy editováno 08.06.2021 12:59:43
1 reakcí na tento příspěvek Jizda bez spuštěného motoru
1 reakcí na tento příspěvek Jizda bez spuštěného motoru
Jako by motorky měly tlakový mazání prevodovek.
To mi teda někdo ukažte. Nanejvýš oil jet se vidí, a to taky ne vždy.
Ani v manuálech u aut nejsou žádné čerpadla.
Jako, jet z kopce bez kvaltu asi nevim na co, nanejvýš abych nebudil sousedy od milenky ve dvě ráno... Ale proč by se to mělo rozpadnout, to teda nevím. A nikdy jsem nic takovýho neslyšel, a že jsme kdysi každou chvili nekdo jeli dom na laně, a to byly motorky co už pamatovaly .
Táhl jsem za XT suzuku DR potkanou až ze Šumavy a po opravě vršku jezdila až do smrťe.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jizda bez spuštěného motoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jizda bez spuštěného motoru
1 reakcí na tento příspěvek Jizda bez spuštěného motoru
Nicméně, koukal jsem do servisního manuálu a má to taky vratnou pumpu. A ta stojí když to nevrci, jako u TDM.
Postřik tam není a loziska vypadají tsky mimo tlak, aspoň ty zadní.
Je tam vrtaná hřídel s distribucí, to jo. To je abys v polohách nezadrel prevodovku.
Afriku jsem nemel, ale u TDM to právě zůstávalo v převodovce a blbě se vypouštěl olej.
Tam teda je to vubec speciální, to jsi nikdy nevěděl když to chcípneš, jestli je olej vic v nádrži, nebo jinde.
Ale ok, dejme tomu. Nicméně to není úplně běžný řešení.
U spousty normalnich motorek to jen brodí, nekdy jen jedna hřídel a v pohodě se to umaže.
Ono teda v reálu v provozu to spíš ani tak nebrodi, jako tam víří olej co rozhodí kola.