Téma: Rada s výběrem první motorky
31.5.2020 v 00:34
Ahoj,
předběžně se poohlížím po motorce, kterou bych zařadil do okruhu zájmu. Mám trochu představu, co by se mi líbilo, ale nemám zkušenosti s řízením ani jedné z nich.
Bude to můj úplně první stroj, prodávám jedno z aut a jelikož už ho nechci nahrazovat dalším autem, prostě jsem se rozhodl, že zkusim jednu stopu, poprvé (od toho se taky odvíjí rozpočet). Vlastně mě tak trochu dokopala přítelkyně a já začal zjišťovat, že ač jsem o tom nikdy neuvažoval, místo v srdci pro tuto zálibu mám.
Takže k tématu.
Vyhradil jsem si 15 tisíc na oblečení, 10 na papíry, 10 na servis stroje a zhruba 60 na motorku samotnou. Netíží mě uplně fixní rozpočet, ale nechci utrácet o moc víc.
Chci něco trošku zajímavého, což je pro mne něco nahatého od 400ccm, ne čtyři válce, spíš lehčí a s aspoň trochu možností cestovat, ne však enduro.
Co jsem vymyslel:
Suzuki SV 650 od 2004 - tohle byl můj favorit od začátku, krásná klasika, skvělej motor, lehounká. Ale neustále narážím na připomínky k velikosti. Mám 178cm, vážím kolem 85 kil, mám spíš delší nohy a ruce. Přítelkyně 170cm a 53 kilo, štíhlá, dlouhé nohy. Velikost a posez je asi jediné, co by mne mohlo odradit, zároveň si nejsem jist, jestli je vůbec reálné při výběru mít tak dlouho testovací jízdu, abych to mohl vyzkoušet. Tím spíš, že nechci vozit spolujezdce dokud nebudu mít něco najeto. Dokázal by někdo říct, jestli jsem ještě v mezích?
Cagiva Raptor 650 - to samé jako výš s tím, že prý je podvozkově ještě víc nepohodlná.
BMW R1100R/ R1150R nebo 850R - myslím, že všechno ok, až na to, že bych radši trochu lehčí a mrštnější, každopádně ve výběru je. 850R hrozně nudný zvuk.
Suzuki Gladius 650 - někde doporučovali místo SV, že prý je pocitově trochu ovladatelnější a lepší na posez.
ER6N - taky náhrada za SV, ale tahle motorka se mi tuze nelíbí a není to Včko, fakt je o tolik lepší ?
Triumph Speed Triple - tohle je moje naprostá srdcovka už od dětství, kdy se na ní proháněl Tom Cruise v Mission Impossible a později taky úžasná Lara Croft po Londýně. Láká mne ze všech nejvíc, údajně je pohodlná, cestování bez problému, spolehlivá, nastavitelný podvozek a poslední dobou je první generace na výběr do mé stanovené částky. Jenže už mi není 20 a její výkon mi nezpůsobuje erekci, ale spíš starosti, je mi jasné, že na první motorku je to prostě moc. Co vy na to ? Mám to v hlavě dost srovnaný, ale nařídil jsem se co do počtu dost hodně silných aut a vím, co neustále přítomná výkonová rezerva dokáže s psychikou jedince... Co jí přinejhorším omezit výkon na prvních pár tisíc, než si zvyknu ?
Případně pokud někoho napadá něco, co jsem nezařadil, budu rád.
Předem moc děkuji
TOF
PS: nevím jestli to sem plést, ale je u nás někde nějaká prodejna jetého oblečení, kde by bylo možno si všechno pořádně vyzkoušet, nechat si poradit od zkušené obsluhy a případně vybrat ? Určitě si koupím novou helmu, ale kombinézu bych klidně zkousnul jetou.
předběžně se poohlížím po motorce, kterou bych zařadil do okruhu zájmu. Mám trochu představu, co by se mi líbilo, ale nemám zkušenosti s řízením ani jedné z nich.
Bude to můj úplně první stroj, prodávám jedno z aut a jelikož už ho nechci nahrazovat dalším autem, prostě jsem se rozhodl, že zkusim jednu stopu, poprvé (od toho se taky odvíjí rozpočet). Vlastně mě tak trochu dokopala přítelkyně a já začal zjišťovat, že ač jsem o tom nikdy neuvažoval, místo v srdci pro tuto zálibu mám.
Takže k tématu.
Vyhradil jsem si 15 tisíc na oblečení, 10 na papíry, 10 na servis stroje a zhruba 60 na motorku samotnou. Netíží mě uplně fixní rozpočet, ale nechci utrácet o moc víc.
Chci něco trošku zajímavého, což je pro mne něco nahatého od 400ccm, ne čtyři válce, spíš lehčí a s aspoň trochu možností cestovat, ne však enduro.
Co jsem vymyslel:
Suzuki SV 650 od 2004 - tohle byl můj favorit od začátku, krásná klasika, skvělej motor, lehounká. Ale neustále narážím na připomínky k velikosti. Mám 178cm, vážím kolem 85 kil, mám spíš delší nohy a ruce. Přítelkyně 170cm a 53 kilo, štíhlá, dlouhé nohy. Velikost a posez je asi jediné, co by mne mohlo odradit, zároveň si nejsem jist, jestli je vůbec reálné při výběru mít tak dlouho testovací jízdu, abych to mohl vyzkoušet. Tím spíš, že nechci vozit spolujezdce dokud nebudu mít něco najeto. Dokázal by někdo říct, jestli jsem ještě v mezích?
Cagiva Raptor 650 - to samé jako výš s tím, že prý je podvozkově ještě víc nepohodlná.
BMW R1100R/ R1150R nebo 850R - myslím, že všechno ok, až na to, že bych radši trochu lehčí a mrštnější, každopádně ve výběru je. 850R hrozně nudný zvuk.
Suzuki Gladius 650 - někde doporučovali místo SV, že prý je pocitově trochu ovladatelnější a lepší na posez.
ER6N - taky náhrada za SV, ale tahle motorka se mi tuze nelíbí a není to Včko, fakt je o tolik lepší ?
Triumph Speed Triple - tohle je moje naprostá srdcovka už od dětství, kdy se na ní proháněl Tom Cruise v Mission Impossible a později taky úžasná Lara Croft po Londýně. Láká mne ze všech nejvíc, údajně je pohodlná, cestování bez problému, spolehlivá, nastavitelný podvozek a poslední dobou je první generace na výběr do mé stanovené částky. Jenže už mi není 20 a její výkon mi nezpůsobuje erekci, ale spíš starosti, je mi jasné, že na první motorku je to prostě moc. Co vy na to ? Mám to v hlavě dost srovnaný, ale nařídil jsem se co do počtu dost hodně silných aut a vím, co neustále přítomná výkonová rezerva dokáže s psychikou jedince... Co jí přinejhorším omezit výkon na prvních pár tisíc, než si zvyknu ?
Případně pokud někoho napadá něco, co jsem nezařadil, budu rád.
Předem moc děkuji
TOF
PS: nevím jestli to sem plést, ale je u nás někde nějaká prodejna jetého oblečení, kde by bylo možno si všechno pořádně vyzkoušet, nechat si poradit od zkušené obsluhy a případně vybrat ? Určitě si koupím novou helmu, ale kombinézu bych klidně zkousnul jetou.
Naposledy editováno 31.05.2020 00:40:13
3KP píše: Měl jsem ji ve výběru, ale co servis ? Kromě motoru? Fakt je to lepší stroj, nebo spíš víc lidi bere to sv? A díly ?
Koukám že v inzercich téměř nic, ani na zahraničních prakticky neni, přitom si pamatuju, že jich vždycky několik k dispozici bylo. Je to fakt nádherná motorka
Raptor vypadá lépe než SV, ale jakmile s tím lehneš, tak budeš blbě shánět náhradní díly, na SV to seženeš v pohodě
jinak žena má ER-6n a na mě je malá ( 187cm/105 kg), ale jede pěkně
Fazerem chybu taky neuděláš
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Magnet tachometru Suzuki SV 650 Suzuki SV 650, Suzuki SV 650S, Suzuki SV 650 RR | Vajra | 6 | 31.3.2025 v 17:10 mlečko |
Zápis změny rozměrů pneu [1, 2] Suzuki SV 650 | macumba | 32 | 15.9.2024 v 21:27 Kohlstein |
Triumph od roku 1990 Triumph Speed Triple, Triumph Speed Four, Triumph Sp... | Apo-Rider | 8 | 7.9.2024 v 13:48 kratkej01 |
Jak se prodávají starší motorky [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CBF 500, Suzuki SV 650, Kawasa... | jkprg | 56 | 6.8.2024 v 15:18 TurboLover |
SV 650 K1 otáčkoměr ukazuje pouze 5... Suzuki SV 650 | Fantik23 | 6 | 20.6.2024 v 06:37 Roman987 |