Stala se mi nemilá věc, že mi to špatně dobíjelo. Už jsem se chystal, že uvalím 3 tyčky za altík nebo regulátor, ale při rozborce jsem našel úplně vypečenej konektor mezi altíkem a regulátorem (viz. foto). Zatím jsem opravu vyřešil tak, že jsem konektory ustřihl a na hulváta je spojil na volno a zaizoloval páskou. Krásně to dobijí, ale samozřejmě to tak zůstat nemůže. Dostala se ke mě informace, že prej to spousta lidí řeší nějakýma VN keramickýma spojkama, ale google toho vyplivne milion a nějak nemůžu identifikovat, který to jsou. Nemá někdo bližší info (nejlíp link) o který jde? Nebo nemá někdo nějakou alternativní radu jak to spojit aby to bylo nesmrtelný?
Předem díky za každý info
1 reakcí na tento příspěvek Jaký konektor mezi altíkem a regulátorem?
2) pájenej spoj jde použít za předpokladu, že zajistíš spojovanej vodič proti pohybu a hlavně ohybu (i minimálnímu - vibrace). Obyčejná smršťovačka je málo, lepší je silnější smršťovačka opatřená uvnitř tavným lepidlem, je nutné použít dostatečný přesah spoje. Při pájení použít pájku s neaktivním tavidlem, v případě potřeby použít dodatečné tavidlo, tak pouze kalafunu. Jakákoli aktivní pájecí pasta nebo kapalina je ŠPATNĚ, protože navzlíná do kabelu, nejde odsud odstranit sebelepším mytím, a tam si potichu způsobuje korozi, ten drát složený z licen se dříve nebo později rozpadne na zelenej prach. Případná vlhkost to ještě urychlí.
Mechanismus vzniku poruchy pájeného spoje na lankovém vodiči spočívá v tom, že ohyb licny v místě, kde končí navzlínaná pájka, způsobí únavový lom, ta licna se tam může ohnout v malém poloměru a to je špatně. U krimpovaného spoje k tomu nedojde, není tam ostrá hranice přechodu pohyblivé/nepohyblivé části , jednotlivé licny se tam nemohou ohnout v příliš ostrém radiusu a vydrží daleko víc.
Určtě doporučuji zapájet bez použití chemických sraček a použít dostatečně dlouhé smršťovačky(lepidlovky) a pak jednu(bez lepidla) lehce smrštit přes všechny dráty.Neuklepe a neulomí se nic.
Krimpování je sice dobrá věc ale na každém konektoru jsou to v podstatě tři místa možného budoucího přechoďáku a pozdějšího zahřívání a většího přechoďáku.......a víme jak to skončí.Tři dráty z altiku to zn. 9 spojů.
Regl připojit přímo na baterku(minimálně plusák) a máš klid.
Jura
http://autokabel.cz/...gory&path=33_102 .
Fastony je nutno pripocitat zvlast , ale maj tam aji sady 6M+6F atd.
mozna nejrozumnejsi varianta je s odpojenym altikem jen na baterku dojet k nejblizsimu autoelektrikarovi , vysazet 300 a jet za pul hodky dom. Ja na tom ztratil cely den. zkoumani stavu+hledani na netu+objednani+cestovani+samotna vymena
1 reakcí na tento příspěvek Jaký konektor mezi altíkem a regulátorem?
Pokud koupis vse , tak jeden konektor je pomerne drahej..ale je to fakt kvalita.
http://autokabel.cz/...t&product_id=341
1 reakcí na tento příspěvek Jaký konektor mezi altíkem a regulátorem?
Jedny kleště např.:
https://www.svetsou...DThc8CFdMK0wodHvUOVQ
2 reakcí na tento příspěvek Jaký konektor mezi altíkem a regulátorem?
A kupovat krimpovací kleště třeba za korunu je pro někoho kdo je nepotřebuje na nic jinyho naprostej nesmysl.
Neblbněte mu chudákovi hlavu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký konektor mezi altíkem a regulátorem?
findejs1310 píše: Konektor je cesta do pekel.
A kupovat krimpovací kleště třeba za korunu je pro někoho kdo je nepotřebuje na nic jinyho naprostej nesmysl.
Neblbněte mu chudákovi hlavu.
ou jee ti vyrobci motorek smerujou motorky do pekla,
takovejch konektoru.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký konektor mezi altíkem a regulátorem?
Zrovna tenhle konektor je asi ten nejvice namahanej.
o ostatnich nebyla rec.
Napred poradne cti co se tu resi a pak teprve napis nejake moudro .
Naposledy editováno 11.09.2016 12:53:38
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký konektor mezi altíkem a regulátorem?
cuir píše: http://autokabel.cz/index.php?route=product/product&product_id=341
To je docela pekelná cena, za samici 19 Kč, za samce 15 Kč a to v tom ještě nejsou ty dutinky. Za 60 Kč můžeš mít 5 kompletních konektorů.
Naposledy editováno 11.09.2016 13:01:49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký konektor mezi altíkem a regulátorem?
maški píše: Teče tudy kolem 30A (400 W altík jestli se nepletu Ohmův zákon), takže proudově dost namáhanej spoj.
Nepleteš si Ohmův zákon, ale vycházíš ze špatných vstupních informací. Z alternátoru nejde 12 V.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký konektor mezi altíkem a regulátorem?
Číkus píše: To je docela pekelná cena, za samici 19 Kč, za samce 15 Kč a to v tom ještě nejsou ty dutinky. Za 60 Kč můžeš mít 5 kompletních konektorů.
jo za kvalitu se plati...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký konektor mezi altíkem a regulátorem?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký konektor mezi altíkem a regulátorem?
findejs1310 píše: Konektor je cesta do pekel.
A kupovat krimpovací kleště třeba za korunu je pro někoho kdo je nepotřebuje na nic jinyho naprostej nesmysl.
Neblbněte mu chudákovi hlavu.
pokud nechce kupovat kleste tak existuji pujcovny naradi a nebo take servisy kde mu za hodinovou taxu radi konektor namontuji.
Je to podobne jako nytovacka na retez... da se to udelat kladivem, ale taky se to da udelat nytovackou. A kvalita mezi obouma postupama,stejne jako zivotnost , ohebnost je uplne nekde jinde. A pokud tu zas bude psat nejakej patlal, ze retezovku dela kladivem tak prosim... ale vsadim se snim,ze jeho zbouchany clanek nikdy nedosahne takovejch kvalit jako snytovany, kde se meri sirka clanku na desetiny milimetru, sirka roznytovaneho cepu, cimz se zajisti stejna ohebnost jako maji ostatni clanky. A presne stejne je to s tema konektorama. Rikam to porad...bud delam praci poradne a nebo je lepsi se na to vysrat a nedelat to vubec.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký konektor mezi altíkem a regulátorem?
Číkus píše: cuir> To jsou ty samé konektory.
ja vim .nasel jsi je akorat jinde a levneji a s dodaci lhutou ze zahranici 22-41 dnu :) proc ne , ze kdy sezona konci :D ... me se nechtelo mu to jeste vyhledavat..jen jsem mu poslal odkaz aby videl co muzu z vlastni zkusenosti doporucit.
Naposledy editováno 11.09.2016 13:38:53
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký konektor mezi altíkem a regulátorem?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký konektor mezi altíkem a regulátorem?
cuir píše: pokud nechce kupovat kleste tak existuji pujcovny naradi a nebo take servisy kde mu za hodinovou taxu radi konektor namontuji.
Je to podobne jako nytovacka na retez... da se to udelat kladivem, ale taky se to da udelat nytovackou. A kvalita mezi obouma postupama,stejne jako zivotnost , ohebnost je uplne nekde jinde. A pokud tu zas bude psat nejakej patlal, ze retezovku dela kladivem tak prosim... ale vsadim se snim,ze jeho zbouchany clanek nikdy nedosahne takovejch kvalit jako snytovany, kde se meri sirka clanku na desetiny milimetru, sirka roznytovaneho cepu, cimz se zajisti stejna ohebnost jako maji ostatni clanky. A presne stejne je to s tema konektorama. Rikam to porad...bud delam praci poradne a nebo je lepsi se na to vysrat a nedelat to vubec.
tak o co se vsadime ?.. mam nejtovacky 2. Jednu univerzalni se kterou delam od rovodovejch retezu az po 525. A pak klasickou DID.
Dulcikem a kladivem ti to rozpertluju jeste do vetsi sirky, bude to trvad tyl, ale vysledek bude uplne stejnej.
Pohyblivost clanku resis tim jak moc k sobe ty strany retezu nalisujes, coz muzes udelat stejne blbe nejtovackou jako comkoliv jinym.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký konektor mezi altíkem a regulátorem?
findejs1310 píše: gugo>
Zrovna tenhle konektor je asi ten nejvice namahanej.
o ostatnich nebyla rec.
Napred poradne cti co se tu resi a pak teprve napis nejake moudro .
Ja vim co se tady resi. On vyrobce dava i ten regler na konektor... nebo znas nejakou motorku kde to tak neni ? Ty moudro
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký konektor mezi altíkem a regulátorem?
gugo píše: Ja vim co se tady resi. On vyrobce dava i ten regler na konektor... nebo znas nejakou motorku kde to tak neni ? Ty moudro
Jasně že výrobce dává konektory nebo snad tvrdil někdo něco jiného?.Ale tady řešíme opravu vypálenýho konektoru a ne výrobu motorek jak jsi si jistě všiml.
A konektor u alternátoru a reglu není to nejlepší co může být.
Proto tvrdím sletovat, zasmrštit, regl připojit přímo na baterku a vysrat se na konektory.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký konektor mezi altíkem a regulátorem?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký konektor mezi altíkem a regulátorem?
Ano napsal jsem že konektory jsou cesta do pekel a tvrdím to pořád (myslím opět pouze konektory altiku a reglu).
Pár jsem jich viděl pár jsem jich vyměnil.
Předpokládám že Ty jako firma jsi jich opravil jistě více a tak by jsi mohl vědět že poruchy dobíjení a reglů mívají na svědomí právě konektory.....ne vždy ale velmi často.
Nebudu se přít...jeden konektoruje druhej letuje a smrštuje....každej dělá podle svého nejlepšího uvážení.
A jen doplním že konektor může vypadat jak novej a nenaměříš žádnej přechodák ale ten se projeví až při zátěži.
To je moje vlastní zkušenost a žádný....jedna paní povídala.To pak koupíš novej regl a po montáži zjistíš že to stejně nedobíjí...no a pak přijdou na řadu ty konektory který vypadaly jak nový
Naposledy editováno 11.09.2016 20:19:42
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký konektor mezi altíkem a regulátorem?
Obvykle ty konektory odchazeji u motorek ktere maji za sebou 10 a vice let,
Ja pajenej spoj nezavrhuju, pokud ho nekdo umi udelat, tak jak by se mel v automotive delat. (ALE)
Ovsem konektor neni cesta do pekel, ale standardni spoj, kterej kdyz se udela dobre opet nejakou dobu bude slouzit.
Vono ten konektor ma taky nejakej smysl, treba kdyz resis proc ta motorka nedobiji, tak si to muzes rozpojit a promerit. Neni nic lepsiho kdyz ti privezou motorku kde nejakej bastlil pajel, pak to cely zamota do hnusu jmenem izolacka , a kdyz uz si nevi rady tak to da do servisu nebo proda .
V tvem pripade , kdyz to tam napajis, na x zpusobu zatavis do smrstovacky, jeste s lepidlem , vono to tam za 5 let pekne zatvrdne , takze je z toho sutr, a pak chudakovi mechanikovi nezbyde nic jinyho nez si vzit stipacky a tyhle vase slavny upravy vystipat a zacit nanovo. (jenom kvuli tomu ze si potrebuje zmerit kolik je napeti mezi fazema)
Takze tak nejak zrovna s timto pristupem bejt vama nemluvim o bastleni.
Jo jo souhlasím s Tebou...jenže já předpokládám že ten kdo si to opravuje tak ví co dělá a pokud bude mít problém
tak se v tom bude hrabat zase sám.Je potřeba asi rozlišit tyto dvě kategorie uživatelů motorek.
Ten kdo má na všechno servis těžko bude pájet a nebo krimpovat.Tož tak nějak
Tvou poslední větu vuubec nechápu......
Ale pokud někdo tvrdí že "krimpuje" kombinačkama tak to se na mě nezlob ale nelze to nazvat jinak než bastlení viz.předchozí obrázek
Naposledy editováno 11.09.2016 20:47:21
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký konektor mezi altíkem a regulátorem?
ynzha píše: 1) krimpovanej spoj je v prostředí, kde jsou vibrace a pohyb, řádově spolehlivější, než pájenej, ovšem za předpokladu použití správného nářadí a pracovního postupu. Jakékoli kutilské postupy typu mačkání kombinačkama, štípačkama, ke spolehlivému spoji nevedou!! To už je lepší to připájet.
2) pájenej spoj jde použít za předpokladu, že zajistíš spojovanej vodič proti pohybu a hlavně ohybu (i minimálnímu - vibrace). Obyčejná smršťovačka je málo, lepší je silnější smršťovačka opatřená uvnitř tavným lepidlem, je nutné použít dostatečný přesah spoje. Při pájení použít pájku s neaktivním tavidlem, v případě potřeby použít dodatečné tavidlo, tak pouze kalafunu. Jakákoli aktivní pájecí pasta nebo kapalina je ŠPATNĚ, protože navzlíná do kabelu, nejde odsud odstranit sebelepším mytím, a tam si potichu způsobuje korozi, ten drát složený z licen se dříve nebo později rozpadne na zelenej prach. Případná vlhkost to ještě urychlí.
Mechanismus vzniku poruchy pájeného spoje na lankovém vodiči spočívá v tom, že ohyb licny v místě, kde končí navzlínaná pájka, způsobí únavový lom, ta licna se tam může ohnout v malém poloměru a to je špatně. U krimpovaného spoje k tomu nedojde, není tam ostrá hranice přechodu pohyblivé/nepohyblivé části , jednotlivé licny se tam nemohou ohnout v příliš ostrém radiusu a vydrží daleko víc.
Nazdar odborníci tohle je správnej názor ostatní sranda opravy se časem po..... lepší než mizerně zalisovanej spoj a smrskávačka jsou fastony lisovanén nepájené v plastovém boxu protože když se tam dostane voda tak tak má možnost rychle vyschnout,pokud se dostane vlhkost pod smrskávačku tak se tam dlouho drží a spoj časem uhnije.Jinak 45 roku praxe.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký konektor mezi altíkem a regulátorem?
gugo píše: tak o co se vsadime ?.. mam nejtovacky 2. Jednu univerzalni se kterou delam od rovodovejch retezu az po 525. A pak klasickou DID.
Dulcikem a kladivem ti to rozpertluju jeste do vetsi sirky, bude to trvad tyl, ale vysledek bude uplne stejnej.
Pohyblivost clanku resis tim jak moc k sobe ty strany retezu nalisujes, coz muzes udelat stejne blbe nejtovackou jako comkoliv jinym.
Ale roznejtovat osu (nyt) do vetsi sirky, ikdyz zachovas spravnou "tloustku" clanku neni spravne... nebo myslis ze ano ? Jinak si myslim ,ze pokud do toho jebes kladivem a dulcikem tak to musi vypadat... nebo hlavickari rikas dulcik ? Cim to drzis z druhe strany?
jinak nytoval jsem na koleni brzdove oblozeni na vytazích primo ve strojovnách, takze se tu nebavis s nejakym joudou co neumi udelat poradnej kvalitni nytovanej spoj. Ale do tohoto bych fakt nesel a nenapada me jak to pohodlne a kvalitne udelat bez nytovacky.
Ale jsem jeste mladej... porad se ucim... :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký konektor mezi altíkem a regulátorem?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner | Obo67 | 36 | 27.5.2024 v 11:28 ZdendaDH |
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 | Mike70 | 6 | 1.4.2024 v 21:27 Mike70 |
Převoz moto [1, 2] Honda VFR 800 | Corlis | 37 | 14.3.2024 v 11:17 Gahan37 |
Oživení VFR 800 rv 2000 Honda VFR 800 | JARYN82 | 27 | 23.11.2023 v 22:54 JARYN82 |
VFR 800 - spojka skoro ON/OFF Honda VFR 800 | Ferda22 | 2 | 4.10.2023 v 15:18 ja1 |