Mimochodem mrkni sem http://www.micronix...showimg&choice=6
Mimochodem, mrkni na yuasa.com, nebo jak to je. Nebo si na stránkách micronixu stáhni datasheet od Yuasy, gelovky nevyráběj i když to prodejci tvrděj. Podobně to je s baterkama Banner, který sou taky vydávaný za gelovky a prokazatelně Banner pro motorky gelovky nevyrábí..opět viz stránky výrobce.
Sem se zas rozkecal..
Velice pri dobry a doporucovany inteligentni nabijec je CTEK XS. Umi veskere potrebne proudove toky s udrzovacim impulzem. V pripade zajmu umim sehnat levneji nez na E-shopech.
1 reakcí na tento příspěvek Gelová baterie
2 reakcí na tento příspěvek Gelová baterie
Wiblyz asi má "gelovku" která není "gelovka".
V podstatě je to tak, že baterie, kde je elektrolyt skutečně gelovité konzistence, se pro motorky snad vůbec nedělají. Možná se dělají do aut, ale taky jsem jich moc neviděl.
Výrobci ovšem běžně označují jako "gel" baterie, kde je běžný tekutý elektrolyt nacucaný do takové skelné vaty. Výhoda je, že se to nevylije, takže tyhle "gelovky" můžeš jakkoliv otočit. Od bezúdržbovek se liší tím, že klasická bezúdržbovka je sice zavřená, ale otáčet by se neměla.
Jinak bezúdržbovky a "gelovky" moc výhod zatím nemají: Jsou předražené a mají nižší kapacitu než klasické dolívačky. Jediná výhoda je, že když položiš motorku z dolívačkou, může se stát, že ti elektrolyt vyteče, ty na to samozřejmě hned nepřijdeš, bo má jiné starosti, dojedeš s tím dom (protože je to nabítě), ale baterku pak můžeš často vyhodit, protože se ti zbortí desky.
A jak už bylo řečeno - pokud není motorka stavěná na bezúdržbovku, obvykla tam nelze dát, protože dobíjecí proud je jiný.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gelová baterie
(2x -3x do roka ji dolejvám a správnou hladinu)
Naposledy editováno 22.09.2009 01:55:06
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gelová baterie
Wiblyz> když tam je ta vata, tak v tom taky nečvachtá. Jinak většinou, není-li to uvedeno u baterky, najdeš zpravidla informace o tom, jak přesně je která baterka vyrobena, na nějakém webu. Kupoval jsem novou baterku letos, tak jsem prolezl docela dost katalogů, a pravou gelovku jsem nikde nenašel. Ale hodně často byla výrobce jako gel označená ta "vatovka". Až si říkám, že jestli ta gelová baterie není nějaký mýtus - nikdo to nikdy neviděl, ale většina lidí věří, že je
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gelová baterie
Repulsion>Dingo> No nám právě jedna takhle vytekla, no. Asi záleží, co je to za baterku.
Wiblyz> když tam je ta vata, tak v tom taky nečvachtá. Jinak většinou, není-li to uvedeno u baterky, najdeš zpravidla informace o tom, jak přesně je která baterka vyrobena, na nějakém webu. Kupoval jsem novou baterku letos, tak jsem prolezl docela dost katalogů, a pravou gelovku jsem nikde nenašel. Ale hodně často byla výrobce jako gel označená ta "vatovka". Až si říkám, že jestli ta gelová baterie není nějaký mýtus - nikdo to nikdy neviděl, ale většina lidí věří, že je
Ona 100% jedna gelovka existuje, dělá ji Varta a není ani do aut
její číslo je 519 901 017 A512 a má 12V 19Ah a zajímalo by mě kdo jí má v motorce
a tady odkaz
Jinak Varta dělá ještě nějaké "pseudogelovky" takže počítám, že i ostatní výrobci na tom budou podobně.
varta funstart
A na konci pdfka je přehled pro neznalé.
Naposledy editováno 22.09.2009 19:10:45
ps. jinak gelovky skutečně nejsou gelovky, tam by se cena pohybovala minimálně 3x výše a na moto jsem skutečnou gelovku neviděl
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gelová baterie
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gelová baterie
Wiblyz>Dingo> ty budes o tomle asi dost vedet, tak mi porad. Jde zjistit jak je baterka stara? Jediny, co je na ni za cisla je DIN ......, ale je to jen nejakej kod, z kteryho ja teda nic nevyctu. Je v tom kodu treba cislo, ktery udava vyrobni datum?
To netušim, já myslim, že by tam nějaký datum měl být - minimálně datum při výrobě plastového výlisku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gelová baterie
Wiblyz>Dingo> ee, krom toho DINu ani tuk
Pak se to dá zjistit odhadem když se změří vnitřní odpor aku a zbytková kapacita, to jest nabiješ aku do "plna" a velmi malým odporem se změří jaký "zkratový" prod je schopná dát, pak ji opět dobiješ a necháš ji vybíjet 1/10 její kapacity měříš čas a napětí na aku a vybíjecí proud až do doby jejího vybití, a pak prostou matematikou zjistíš přibližnou kapacitu a to ti dá obraz o tom v jaké je kondici.
Čím starší aku tím větší vnitřní odpor a tím menší kapacita.
A pokud měření provádíš, tak je ideální ho provést i na stejném typu ale novém abys měl přímé srovnání.
Jiná metoda mě nenapadá.