paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Gelová baterie
 
5.2.2008 v 17:17
Má prosím někdo zkušenost se životností nově vyrobených gelových baterii? Prý je dnes běžné, že životnost klesla na 2-3 roky
Předchozí
1 2
Následující

Gelová baterie

25.3.2008 v 08:51 | Nahoru | #31
kakabus> já myslím, že tu neřešíme slovíčko "gelová", ale jde o zkušenosti s životností .
Mimochodem mrkni sem http://www.micronix...showimg&choice=6

Gelová baterie

25.3.2008 v 11:20 | Nahoru | #32
PetrAT> Jo jasně..ale vzhledem k tomu, že se tu mluvilo o tom jak vydržej nebo nevydržej gelovky, nedalo mi to. Bojuju proti tomuhle mýtu už dlouho a stejně se co tejden objeví další, kdo mi bude tvrdit, že má v motorce gelovku. Tím ale neříkám, že ji tam nikdo nemá..ve skutečnosti si to i díky prolhaným prodejcům ale lidi pletou s AGM baterkou.
Mimochodem, mrkni na yuasa.com, nebo jak to je. Nebo si na stránkách micronixu stáhni datasheet od Yuasy, gelovky nevyráběj i když to prodejci tvrděj. Podobně to je s baterkama Banner, který sou taky vydávaný za gelovky a prokazatelně Banner pro motorky gelovky nevyrábí..opět viz stránky výrobce.
Sem se zas rozkecal..

Gelová baterie

26.3.2008 v 08:34 | Nahoru | #33
Kde jste prisli v KTMkach od novoty na gelove baterie ?? Ja mam od novoty pouze bezudrzbovou-ne gelovou..A nevim o tom ,ze by se od vyroby davala do 950,nebo 990 gelova.

Gelová baterie

3.10.2008 v 21:31 | Nahoru | #34
Ano bezudrzbova neni vzdy Gelova ! Na mnoho e-shopech jse nabizeji Gelove ale jsou to jen baterie vyrobeny AGM Tegnologii , cili napusteny vlakna v elektrolitem. Baterie jsou absolutne bezudrzbove.

Velice pri dobry a doporucovany inteligentni nabijec je CTEK XS. Umi veskere potrebne proudove toky s udrzovacim impulzem. V pripade zajmu umim sehnat levneji nez na E-shopech.

1 reakcí na tento příspěvek Gelová baterie

21.9.2009 v 23:27 | Nahoru | #35
Ja mam gelovku SHIN YO CTX9-BS ( ty se strkaj do novejch ctyrkolek ), nabijim ji ProChargerem od Saita a je to v cajku.

(reakce na) Gelová baterie

22.9.2009 v 00:55 | Nahoru | #36

Wiblyz>Ja mam gelovku SHIN YO CTX9-BS ( ty se strkaj do novejch ctyrkolek ), nabijim ji ProChargerem od Saita a je to v cajku.



nemáš gelovku!

ctx9-bs,ytx9-bs je bezúdržbový VRLA motoakumulátor

Naposledy editováno 22.09.2009 01:00:27

2 reakcí na tento příspěvek Gelová baterie

22.9.2009 v 01:17 | Nahoru | #37
To je věčné téma, koukám

Wiblyz asi má "gelovku" která není "gelovka".

V podstatě je to tak, že baterie, kde je elektrolyt skutečně gelovité konzistence, se pro motorky snad vůbec nedělají. Možná se dělají do aut, ale taky jsem jich moc neviděl.

Výrobci ovšem běžně označují jako "gel" baterie, kde je běžný tekutý elektrolyt nacucaný do takové skelné vaty. Výhoda je, že se to nevylije, takže tyhle "gelovky" můžeš jakkoliv otočit. Od bezúdržbovek se liší tím, že klasická bezúdržbovka je sice zavřená, ale otáčet by se neměla.

Jinak bezúdržbovky a "gelovky" moc výhod zatím nemají: Jsou předražené a mají nižší kapacitu než klasické dolívačky. Jediná výhoda je, že když položiš motorku z dolívačkou, může se stát, že ti elektrolyt vyteče, ty na to samozřejmě hned nepřijdeš, bo má jiné starosti, dojedeš s tím dom (protože je to nabítě), ale baterku pak můžeš často vyhodit, protože se ti zbortí desky.

A jak už bylo řečeno - pokud není motorka stavěná na bezúdržbovku, obvykla tam nelze dát, protože dobíjecí proud je jiný.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gelová baterie

22.9.2009 v 01:54 | Nahoru | #38
Repulsion> zkoušel si někdy klasiku naklápět a položit třeba vodorovně? Ono když s motorkou lehneš tak se to stane že ano. Já mám motce "dolívačku" a taky sem ji podrobil doma na stole "lehacímu" testu a nic z ní nevyteklo což znamená že z ní s největší pravděpodobností nevyteče nic ani když lehne motorka v terénu a že občas lehá často
(2x -3x do roka ji dolejvám a správnou hladinu)

Naposledy editováno 22.09.2009 01:55:06

(reakce na) Gelová baterie

22.9.2009 v 09:30 | Nahoru | #39
Repulsion> asi to bude jak to rikas, nejpravdepodobnejsi bude to s tou 'vatou'. Akorat, jak to mam teda poznat, ze to neni gelovka? Na baterce je napsano GEL CTX9-BS a kdyz s ni zasterchas, tak necvachta, takze tam znatelne asi roztok hustoty vody nebude.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gelová baterie

22.9.2009 v 09:58 | Nahoru | #40
Dingo> No nám právě jedna takhle vytekla, no. Asi záleží, co je to za baterku.

Wiblyz> když tam je ta vata, tak v tom taky nečvachtá. Jinak většinou, není-li to uvedeno u baterky, najdeš zpravidla informace o tom, jak přesně je která baterka vyrobena, na nějakém webu. Kupoval jsem novou baterku letos, tak jsem prolezl docela dost katalogů, a pravou gelovku jsem nikde nenašel. Ale hodně často byla výrobce jako gel označená ta "vatovka". Až si říkám, že jestli ta gelová baterie není nějaký mýtus - nikdo to nikdy neviděl, ale většina lidí věří, že je

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gelová baterie

22.9.2009 v 18:59 | Nahoru | #41

Repulsion>Dingo> No nám právě jedna takhle vytekla, no. Asi záleží, co je to za baterku.

Wiblyz> když tam je ta vata, tak v tom taky nečvachtá. Jinak většinou, není-li to uvedeno u baterky, najdeš zpravidla informace o tom, jak přesně je která baterka vyrobena, na nějakém webu. Kupoval jsem novou baterku letos, tak jsem prolezl docela dost katalogů, a pravou gelovku jsem nikde nenašel. Ale hodně často byla výrobce jako gel označená ta "vatovka". Až si říkám, že jestli ta gelová baterie není nějaký mýtus - nikdo to nikdy neviděl, ale většina lidí věří, že je



Ona 100% jedna gelovka existuje, dělá ji Varta a není ani do aut
její číslo je 519 901 017 A512 a má 12V 19Ah a zajímalo by mě kdo jí má v motorce

a tady odkaz

Jinak Varta dělá ještě nějaké "pseudogelovky" takže počítám, že i ostatní výrobci na tom budou podobně.

varta funstart

A na konci pdfka je přehled pro neznalé.

Naposledy editováno 22.09.2009 19:10:45

Gelová baterie

22.9.2009 v 19:44 | Nahoru | #42
Výhoda tzv. "gelovky" je v tom ,že netrpí tak velkým samovybíjením jako klasická baterka. Ve skůtru původní gelovka vydržela 2 roky, další 3, takže za 6 let je ve skůtru už třetí baterka.. Na VFR mi odešla klasická aku zrovna když jsem ji v servise přezouval, nouzově mi dal na dojetí starou gelovku 11Ah, kterou nám někdo nechal na likvidaci a servisman ji používal jako zdroj pro autorádio. Střelil mi ji az 500,- (ano, za starou baterku na vyřazení, ale potřeboval jsme odjet) no a nejlepší, že tu vařazenou baterku mám ve VFR pátou sezónu! Na zimu ji nevytahuju, motorka stojí v nevytápěné garáži a přesto na jaře zatím vždy chytla bez nabíjení a dobila se v provozu.. Musím se mrknout co to je za značku, ale věřím, že dnešní baterky tolik nevydrží

ps. jinak gelovky skutečně nejsou gelovky, tam by se cena pohybovala minimálně 3x výše a na moto jsem skutečnou gelovku neviděl

Gelová baterie

22.9.2009 v 20:04 | Nahoru | #43
Měla jsem originál"bezúdržbovku" v Kawce 9!let.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gelová baterie

23.9.2009 v 20:53 | Nahoru | #44
Dingo> ty budes o tomle asi dost vedet, tak mi porad. Jde zjistit jak je baterka stara? Jediny, co je na ni za cisla je DIN ......, ale je to jen nejakej kod, z kteryho ja teda nic nevyctu. Je v tom kodu treba cislo, ktery udava vyrobni datum?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gelová baterie

23.9.2009 v 21:17 | Nahoru | #45

Wiblyz>Dingo> ty budes o tomle asi dost vedet, tak mi porad. Jde zjistit jak je baterka stara? Jediny, co je na ni za cisla je DIN ......, ale je to jen nejakej kod, z kteryho ja teda nic nevyctu. Je v tom kodu treba cislo, ktery udava vyrobni datum?



To netušim, já myslim, že by tam nějaký datum měl být - minimálně datum při výrobě plastového výlisku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gelová baterie

24.9.2009 v 16:09 | Nahoru | #46
Dingo> ee, krom toho DINu ani tuk

(reakce na) Gelová baterie

24.9.2009 v 19:48 | Nahoru | #47

Wiblyz>Dingo> ee, krom toho DINu ani tuk



Pak se to dá zjistit odhadem když se změří vnitřní odpor aku a zbytková kapacita, to jest nabiješ aku do "plna" a velmi malým odporem se změří jaký "zkratový" prod je schopná dát, pak ji opět dobiješ a necháš ji vybíjet 1/10 její kapacity měříš čas a napětí na aku a vybíjecí proud až do doby jejího vybití, a pak prostou matematikou zjistíš přibližnou kapacitu a to ti dá obraz o tom v jaké je kondici.
Čím starší aku tím větší vnitřní odpor a tím menší kapacita.

A pokud měření provádíš, tak je ideální ho provést i na stejném typu ale novém abys měl přímé srovnání.

Jiná metoda mě nenapadá.

1 reakcí na tento příspěvek Gelová baterie

24.9.2009 v 21:48 | Nahoru | #48
dal bych sem anketu kdo má v motorce gelovku a bylo by o zábavu postaráno nedávno ke mně přijelo tak 5 motorkářů, že jim nedobíjí stroj, v něm klasika AGM bezudržbovka, já že jí trochu nabiju a oni jsetli mám spešl nabíječku na gelovku atd

(reakce na) Gelová baterie

25.9.2009 v 10:25 | Nahoru | #49
neznamyScooterD> vsak ani zavarenou bezudrzbovku nesmis prebijet, no ne?
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist