1 reakcí na tento příspěvek pneumatiky mitas
1 reakcí na tento příspěvek pneumatiky mitas
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pneumatiky mitas
Jestli chceš naprosto univerzální gumu na cestovní enduro za přijatelné peníze, kde netrháš rychlostní rekordy, tak jdi do E-07. Ano, v dešti drží hůř než jiné pneumatiky, ale zase daleko lépe zvládá cesty se špatným povrchem. A tím nemyslím jen cesty bez asfaltu, ale i klasicky štěrkem a prachem znečištěné asfaltky.
Další možností je Continental TKC-80. Přestože to je od pohledu špuntová guma, tak je s přilnavostí o trochu lepší než E-07, ale vydrží míň km a stojí už víc Kč. Ze špuntovek na asfalt se také dost kombinuje E-09 dozadu a na předek TKC-80 nebo E-10.
Jo a hlavně na E-08 raději zapomeň. Tahle guma funguje jen a pouze na čistém a suchém asfaltu, kde na ní najedeš snad milion km. Na horší gumě jsem snad nejel
Naposledy editováno 20.04.2015 12:37:57
1 reakcí na tento příspěvek pneumatiky mitas
Čekal jsem že to bude hrůza, podle toho co někteří píšou, ale za mě není špatná, na suchu jsem i na enduru v zatáčce škrtnul stupačkou o asfalt(pravda, byl jsem trochu nabaleny ) a na mokru jsem se do krizovky taky nedostal(na mokru jezdim ale zase fakt opatrně). Na asfalt i lehký terén ideální. Loni jsem s něma projel Rumunsko a polovinu cesty nám přselo, takže i když zrovna nepršelo, tak když jsme jeli mimo asfalt, tak bylo často bahno nebo mokrá tráva(na trávě jsem si jednou lehnul, ale mou chybou) a zvládli jsme všechno i takový terén co jsem nikdy dřív nejel je ale fakt, že na mokré trávě to klouže a ze se na ní bahno dost lepí, ale nejsou to špunty no
Edit: ale nemám srovnání z jinýmy pneu, dřív jsem jezdil jen na silničních motorkach a mimo asfalt se ještě pořád považuju za začátečníka. Věřím ale, že zkušenější jezdci, co se mimo asfalt vydávají častěji, do lepší pneu investují více. Mi zatím na ty moje výlety plně vyhovuje
Naposledy editováno 20.04.2015 13:09:10
edit:písmenka
Naposledy editováno 20.04.2015 13:07:11
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pneumatiky mitas
Hery22 píše: ........ Věřím ale, že zkušenější jezdci, co se mimo asfalt vydávají častěji, do lepší pneu investují více. ...........
Buď v klidu, vcelku dost lidí, co se mimo asfalt vydává častěji, tak obouvá právě E-07, E-09 nebo TKC :)
1 reakcí na tento příspěvek pneumatiky mitas
2 reakcí na tento příspěvek pneumatiky mitas
- Ano, jine gumy na mokre silnici drzi lepe, ale jsou v koncich, kdyz prijde na sterk a pisek
- Ano, jine gumy jsou lepsi pri jezdeni na kudlu, ale nemuzes s nim na sotolinu
- Ano, jine gumy jsou lepsi na blate, mokre trave, ale zase na silnici mizi pred ocima
- Ano, je spousta druhu gum na trhu, ale zadna jina zatim nenabidla lepsi hodnoceni cena/vykon.
E-07 je skvela na cestovni enduro pri jizde po silnici a rozbitych silnicich, dest s trochou opatrnosti neni problem a je nevhodna na zavodeni, blato a mokrou travu. Za to ale nabizi asi nejlepsi pomer cena/vydrz. V nasi bande jsme vsichni skoncili na E-07 (Transalp, Freewind, Pegaso, F800GS, Tiger 955, R1100GS)
E-09/10 to same, ale vetsi pomer nezpevnenych povrchu, pri jizde na silnici mensi zivotnost a vetsi hluk.
E-08 jen na silnici, driv s nimi byli problemy, od snad lonskeho roku nova smes a pry se to znacne zlepsilo (za cenu snizeni zivotnosti), osobni zkusenost jeste nemam.
KubaLC8 píše: No nevim jak TKC80, ale me teda moc nepresvedcila, minule rumunsko jsem jel na E-07, kolega s GS1200LC na TKC80, silnici nehodnotim, ale v terenu se guma okamzite zalepila blatem a byl konec
U zadní TKC-80 je šílený rozdíl v životnosti mezi jednotlivými rozměry. Zatímco 140/80-17 na Africe vydrží asi 5 tisíc km, tak 120/90-17 nebo 130/80-17 na Transalpa najede o dost víc, skoro dvojnásobek. Důvodem je nejspíš úplně jiné rozmístění špuntů. Kilometry udávám pro jízdní styl sólo s bágly 2x 1000 km dálnice rychlostí 130 km/h na trajekt a pak 2 až 3 tisíce km courání po všemožných cestách/necestách. Zatímco 140/80 na AT málem nedojela, tak jak užší rozměr na TA při návratu byla asi v půlce a 150/70 na Varaderu pár mm ještě měla. Pro srovnání: E-09 Dakar 140/80 na jiné AT tu samou cestu dala ještě jednou, a teprve pak šla na přezutí.
Naposledy editováno 20.04.2015 14:30:40
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pneumatiky mitas
Labakov píše: E-07 je skvela univerzalni guma
- Ano, jine gumy na mokre silnici drzi lepe, ale jsou v koncich, kdyz prijde na sterk a pisek
- Ano, jine gumy jsou lepsi pri jezdeni na kudlu, ale nemuzes s nim na sotolinu
- Ano, jine gumy jsou lepsi na blate, mokre trave, ale zase na silnici mizi pred ocima
- Ano, je spousta druhu gum na trhu, ale zadna jina zatim nenabidla lepsi hodnoceni cena/vykon.
E-07 je skvela na cestovni enduro pri jizde po silnici a rozbitych silnicich, dest s trochou opatrnosti neni problem a je nevhodna na zavodeni, blato a mokrou travu. Za to ale nabizi asi nejlepsi pomer cena/vydrz. V nasi bande jsme vsichni skoncili na E-07 (Transalp, Freewind, Pegaso, F800GS, Tiger 955, R1100GS)
E-09/10 to same, ale vetsi pomer nezpevnenych povrchu, pri jizde na silnici mensi zivotnost a vetsi hluk.
E-08 jen na silnici, driv s nimi byli problemy, od snad lonskeho roku nova smes a pry se to znacne zlepsilo (za cenu snizeni zivotnosti), osobni zkusenost jeste nemam.
K60 Scout od Heidenau(už ji tu zmiňoval KubaLC8) umí to samé co E07+drží za deště. Je trochu dražší, ale než jezdit na moto v dešti se staženou prdelí, to si raději připlatím. Krom toho v terénu ujede t samé co E-09(ale to samé asi i E07)...ono ty silniční špunty jsou na hovno všeobecně, zalepí se stejně jako šípy a mají menší styčnou plochu, vypadají sice cool, ale to je tak vše.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pneumatiky mitas
Za E-07 pisu ze je to podle me nejlepsi volba cena/vykon. Samozrejme kdyz pojedu nekde kde me ceka lepsi silnice a hrozi hodne caste mokro (treba Norsko), tak budu volit jinou gumu.
Labakov píše: E-07 je skvela univerzalni guma
- Ano, jine gumy na mokre silnici drzi lepe, ale jsou v koncich, kdyz prijde na sterk a pisek
- Ano, jine gumy jsou lepsi pri jezdeni na kudlu, ale nemuzes s nim na sotolinu
- Ano, jine gumy jsou lepsi na blate, mokre trave, ale zase na silnici mizi pred ocima
- Ano, je spousta druhu gum na trhu, ale zadna jina zatim nenabidla lepsi hodnoceni cena/vykon.
E-07 je skvela na cestovni enduro pri jizde po silnici a rozbitych silnicich, dest s trochou opatrnosti neni problem a je nevhodna na zavodeni, blato a mokrou travu. Za to ale nabizi asi nejlepsi pomer cena/vydrz. V nasi bande jsme vsichni skoncili na E-07 (Transalp, Freewind, Pegaso, F800GS, Tiger 955, R1100GS)
E-09/10 to same, ale vetsi pomer nezpevnenych povrchu, pri jizde na silnici mensi zivotnost a vetsi hluk.
E-08 jen na silnici, driv s nimi byli problemy, od snad lonskeho roku nova smes a pry se to znacne zlepsilo (za cenu snizeni zivotnosti), osobni zkusenost jeste nemam.
Tyhle ty ody na 07 miluju.
Schvalne jsem si tu zazracnou gumu vloni koupil abych vedel co je prvdy natom zda se zmenila smes a jsou tak uzasne mekoucke.
Tady vsici povidajo jak sni skrtnou stupackou vo zem, k cemu je to dobry kdyz stou gumou mas tak o 30% delsi brzdnou drahu. Az ti do krizovatky pritom cestovani vlitne nakladak, tak si muzes vte zbyvajici vterince pogratulovat ze si usetril najezdem 4-5 tis km par stovek.
Aby jsme ty ody trochu uvedli na pravou miru, tak na suchu ujedu s tezkym cendurem, na e07 skoro to samy jako na anakee2, Mozna ze na zadek bych si dal neco jinyho kdyz uz tyhle gumy abych se aspon vyhrabal, ale stejne me nebude vest predek takze to bude k prdu.
Ze by ta guma mela nejakej zazracnej najezd ,. nevsiml jsem si, ale je fakt ze me ubejvaj gumy nejak podezrele rychle na vsem.
Vy co tady basnite vo uzasnosti tyhle pryze, si prosim nekdy obujte nejakou cestovni enduro gumu typy anakee2, trailmax nebo neco podobnyho a zkuste si stim efektivne zabrzdit. Alpa stim dostanu na predni kolo, Advanture stim dostanu na predni kolo, xt600 stim dostanu na predni kolo. S E07 nikoliv, chova se to jako kolo se spuntama zacne to kracet nekam stranou.
Nelze sedet jednou prdeli na 2 zidlich, bud nekam jedu po asfaltu ev. nezpevnenych cestach a pak se na to obuju a v cili kde chci jezdit teren proste prezuju nebo holt tedy kdyz chceme setrit na bezpecnosti a na pozitku z jizdy v terenu obuju E07. Ale kurna nerikejte jak jste z toho nadseny, to vam za to stoji usetrenych 500 na gume ?
1 reakcí na tento příspěvek pneumatiky mitas
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pneumatiky mitas
Hodně štěstí všem, co si je koupí
Kupuju je od kluka, který posílá gumy čerstvě vyrobené, žádné ležáky.