globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dobíjet baterku nebo uklidit?
25.11.2014 v 11:35
Tak trochu každou zimu řeším stejný problém - vím, že by asi bylo lepší baterii před každou zimou vyndat a přenést domů, kde bych ji během zimy dobíjel "chytrou" udržovací dobíječkou. Ale její vyndání je tak složité, že se mi do toho nechce. Ještě dodám, že motorka je uložená v garáži bez topení, kde je v zimě asi o polovinu vyšší teplota než venku tzn. že často i dost pod bodem mrazu. Asi jednou měsíčně ji připojím na nabíječku. Nedávno jsem ale někde četl vyjádření elektrikáře, který se vyjadřuje ve prospěch vyndání baterky a její uložení tam, kde teplota místnosti neklesne pod nula stupňů. Baterky v obou motorkách mám nové Yuasu a jde mi o prodloužení jejich životnosti. Jak to řešíte vy?
Předchozí
1 2
Následující

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjet baterku nebo uklidit?

25.11.2014 v 20:06 | Nahoru | #31
ppll> Takže to by se pak neskytla otázka, mohu na motorce jezdit do práce když to mam jen 10 km stačí se tak olej/motor prohřád? neníčím tím olej/motor.Mam kvuli tomu jezdit do práce přes pulku západních čech. Tato téma by bylo zřejmě hodně k zamyšlení a k debatě s konstruktérama moturů a výrobců olejů

Případně prospěje to svíčkám když v zimě motor na pár minut natočím

Naposledy editováno 25.11.2014 20:07:50

Dobíjet baterku nebo uklidit?

25.11.2014 v 21:15 | Nahoru | #32
Mluvil jsem s chlapama z Varty a říkali mi, že pokud budu mít baterii v motorce připojenou trvale k chytré nabíječce, vydrží mráz do -60°C

(reakce na) Dobíjet baterku nebo uklidit?

25.11.2014 v 21:20 | Nahoru | #33
.

Naposledy editováno 11.05.2015 13:50:08

(reakce na) Dobíjet baterku nebo uklidit?

25.11.2014 v 21:43 | Nahoru | #34

8Ball píše: Psal jsem, že je to dílna a ne garáž. Celý je to za domem a od střechy po podlahu je zadní stěna v zemi, jediná boční zeď která je trochu vidět je i tak půlkou pod zemí. Zepředu jsou jen cca 2m vidět a to včetně dveří. Vytápění žádný a není to s domem spojený, tak ani teplo od domu nejde.

A právě proto je tam stabilnější a vyšší teplota než venku. Pokud teda to není zahrabané v permafrostu. Mám taky nevytapenou garáž a pod nulou je tam jen když je venku -15 a méně. Ve sklepě ti taky nemrzne.

1 reakcí na tento příspěvek Dobíjet baterku nebo uklidit?

25.11.2014 v 22:17 | Nahoru | #35
Nevím kde má VN baterku, ale já bych jí vybojoval. Taky nemám vytápěnou garáž a na intruderu byla baterka za motorem pod kyvkou v plechovým kastlíku, vyndavala se dolů pod motorku a byla to pakárna, ale vyndaval jsem jí každou zimu, abych na ní kouknul, nabil (případně dolil hladiny) a uschoval jí v baráku.

Dobíjet baterku nebo uklidit?

25.11.2014 v 23:43 | Nahoru | #36
Nejsem žádný mladík,ale každou zimu, tak jednou do cca deseti dnů kdy oschne vozovka a teplota vyskočí nad nulu,využívám k projížďce přibližně 60 km.Takže motorku nezazimovávám.Nemám tak problémy s baterkou ani úsadami v karburátorech.

1 reakcí na tento příspěvek Dobíjet baterku nebo uklidit?

26.11.2014 v 06:21 | Nahoru | #37
Baterku vyndavat nebudu
Jo mám TDM

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjet baterku nebo uklidit?

26.11.2014 v 17:28 | Nahoru | #38
ganmiki> Mám v BMW 650 GS klasickou baterku , loňskou zimu jsem ji nevytahoval , jenom parkrát dobil, přes zásuvku kterou tam mám. Letos jsem ji vytáhl a zjistil že je tam tak polovina elektrolytu. Takže jsem ji dolil , nechal dobíjet a uložil v baráku. Taky ta demontáž zde není jednoduchá , musí se poshazovat několik plastů. Ale každopádně u klasické baterky doporučuji na zimu vytáhnout, už jenom kvůli té kontrole kyseliny.

Dobíjet baterku nebo uklidit?

26.11.2014 v 21:40 | Nahoru | #39
Když mě se půlka motorky rozebírat moc nechce

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjet baterku nebo uklidit?

27.11.2014 v 06:40 | Nahoru | #40

olin píše: ganmiki> Mám v BMW 650 GS klasickou baterku , loňskou zimu jsem ji nevytahoval , jenom parkrát dobil, přes zásuvku kterou tam mám. Letos jsem ji vytáhl a zjistil že je tam tak polovina elektrolytu. Takže jsem ji dolil , nechal dobíjet a uložil v baráku. Taky ta demontáž zde není jednoduchá , musí se poshazovat několik plastů. Ale každopádně u klasické baterky doporučuji na zimu vytáhnout, už jenom kvůli té kontrole kyseliny.


Pokud si v baterce našel tak půlku elektrolytu, tak před tím nebyla kontrolována mnoho let, nebo funguje špatně dobíjecí soustava a elektrolyt se "vyvaří". Nic méně klasická "špuntovka" by se alespoň jednou za rok zkontrolovat měla. U ostatních není co kontrolovat a tudíž není nutné z motorky vyndat po celou dobu životnosti.

(reakce na) Dobíjet baterku nebo uklidit?

27.11.2014 v 09:45 | Nahoru | #41

Mafian115 píše: ppll> Takže to by se pak neskytla otázka, mohu na motorce jezdit do práce když to mam jen 10 km stačí se tak olej/motor prohřád? neníčím tím olej/motor.Mam kvuli tomu jezdit do práce přes pulku západních čech. Tato téma by bylo zřejmě hodně k zamyšlení a k debatě s konstruktérama moturů a výrobců olejů

Případně prospěje to svíčkám když v zimě motor na pár minut natočím



To je ničení startéru, baterky, motoru. V návodu k BMW R1100RS jsem měl jasně uvedeno:
při jízdách za teplot pod 5 C kratších než 50 km zkraťte interval výměny oleje na polovinu

Takže 4 litry oleje každých 5 000 km - dost pakárna.
Při běžném ježdění: 90 % opotřebení motoru nastává, než se motor ohřeje - známá věc.

Každý svého štěstí strůjcem.

(reakce na) Dobíjet baterku nebo uklidit?

27.11.2014 v 18:26 | Nahoru | #42
Milos1> Tak nevím Miloši , baterka mi nikdy nevydržela více jak čtyři roky. Pak již byly problémy se startováním.

Dobíjet baterku nebo uklidit?

27.11.2014 v 18:40 | Nahoru | #43
Já jsem kupoval novou moto v červenci 07 a baterka je původní.
Uvidime na jaře jestli jeste bude makat, ale zatim na ni nic nepozoruju, moto startuje pořád v pohode.
A to mam relativne velký startovací proud i kapacitu, ale ono mozna tím lepsi..

Dobíjet baterku nebo uklidit?

27.11.2014 v 18:41 | Nahoru | #44
Já jsem kupoval novou moto v červenci 07 a baterka je původní.
Uvidime na jaře jestli jeste bude makat, ale zatim na ni nic nepozoruju, moto startuje pořád v pohode.
A to mam relativne velký startovací proud i kapacitu, ale ono mozna tím lepsi..

Dobíjet baterku nebo uklidit?

27.11.2014 v 21:09 | Nahoru | #45
08 a furt origo,aku r.v 07 a pořád v kondici

1 reakcí na tento příspěvek Dobíjet baterku nebo uklidit?

27.11.2014 v 21:25 | Nahoru | #46
Myslím, že při správném zacházení by baterka měla vydržet určitě tak 8 let, možná i 10, alespoň tedy u auta, u motorky zatím nevím Co takhle dát ji na zimu do ledničky, tam je stálá teplota a chládek, občas ji jen vyndat na dobití
Asi takhle




1 reakcí na tento příspěvek Dobíjet baterku nebo uklidit?

27.11.2014 v 21:44 | Nahoru | #47
Tak já už ju z mašiny také ani nevytahuju,teda pokud na ní nedrbkám něco kolem kde by zavazala.Tot sem ju startoval abych vyměnil olej,no "podojil" sem ju zodpovědně až při startu "klekla" podotýkám ale že já ju mám 5tý rok a jak dlouho tam byla předtím..Stromek je 04.Po dobití ale chytl zas a když zkontroluju elektrolyt,tak bude dobrá.No ale pokud nejedu 14 dní tak je lepší dobit ale na ty roky?!Jo a je to božská Bóža .Pravda ted už mám odpojené hlavní světla při startu,to mna sralo,tak je menší spotřeba ale i tak.No a ve svém Čertu(Kia Cerato 1,5 CRDi)má půfodní a to je 06tka.Chytá bez problému

(reakce na) Dobíjet baterku nebo uklidit?

27.11.2014 v 21:45 | Nahoru | #48
mar36> No a v mrazáku už místo nemáš ?

Dobíjet baterku nebo uklidit?

28.11.2014 v 08:00 | Nahoru | #49
mar36 to je taka klasicka staromladenecka chladnicka.. este tam chyba nadoba horcice a dva lahvace

(reakce na) Dobíjet baterku nebo uklidit?

28.11.2014 v 11:00 | Nahoru | #50
Dráťa> Ahoj, moje VéeNko má baterku pod sedlem, ale pak tam je několik do sebe zapojených konektorů, no popravdě zase tak strašné to asi není, ale když mně se tak moc do toho nechce. Měl jsem to celé venku v létě, kdy jsem měnil baterku (psal jsem o tom) a napoprvé jsem si docela mákl především hlavou, jak to celé rozpojit a pak nezapomenout zase, co do sebe patří. Myslím, že dneska už by to bylo celé mnohem jednodušší. Ale když tady čtu slovenského odborníka přes elektriku, pak si opravdu myslím, že vyndavat kvalitní a dobře nabitou baterii je asi zbytečné. Zejména když ji budu každý měsíc dávat na "chytrou" nabíječku. Celý příspěvek mě napadl proto, že jsem chtěl vědět, zda celkově životnost nové baterky tím, že ji nechám přes zimu v motorce výrazně snížím či nikoliv. Jak tady někdo uvádí srovnání s baterkou v autě, tak to je trochu mimo, protože s autem se jezdí téměř denně celou zimu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjet baterku nebo uklidit?

28.11.2014 v 11:14 | Nahoru | #51
Boda> Podle jednoho experta na objemově silné dvouválcové motory u motorek je tak trochu problém v tom, že na roztočení dvou pístů motoru 1600 ccm je nutný i silný výkon baterie. Zejména prý když se jeden píst při vypnutí motoru zastaví v horní úvrati. Prý ani baterie u takových motorů (choppery) dlouho nevydrží. Jo, u auta nemám problémy i se 7letou baterkou. U motorek zatím nevím.

(reakce na) Dobíjet baterku nebo uklidit?

28.11.2014 v 11:21 | Nahoru | #52
1155> S tou úvratí to zase tak drastické není, jelikož komprese kolem kroužků stejně po chvíli uteče. Ale i tak jsou při roztáčení na baterku velké nároky, třeba XV1100 díky absenci dekompresoru potřebuje 20Ah baterku. A vyndavat cokoli z VS800 a S1400 je peklo, ta motorka je pomsta konstruktéra opravářům. A už bylo dost jezdců, co se po sundání a nandání sedla divili, že motor nestartuje - bodejť by ano, když při nasazování sedla zapomněli znovu připojit štekr zapalovací jednotky.

Dobíjet baterku nebo uklidit?

28.11.2014 v 15:03 | Nahoru | #53
Boda>Komorerth>Jo, to je ta lednička, ale v kuchyni ji naštěstí nemáme, je v dílně. Tu hořčici a lahváče jsem dal na stranu, aby nekazily fotku Jo a mrazák to nemá

1 reakcí na tento příspěvek Dobíjet baterku nebo uklidit?

29.11.2014 v 11:31 | Nahoru | #54
nedobíjim nevyndávám na jaře jí vyhodim a koupim jinou těch pár korun mě nevytrhne

(reakce na) Dobíjet baterku nebo uklidit?

29.11.2014 v 16:28 | Nahoru | #55
BladeRider> moje řeč, nejlepší koupit novou motorku

Dobíjet baterku nebo uklidit?

3.12.2014 v 12:38 | Nahoru | #56
Teda nevím jak máš "zabetnovanou" baterku ty, ale já vyšroubuju jeden šroubek ze zadní sedačky, druhej z předí a pak je baterka pod přepážkou se třema čokoládama. To jsou 2 matky. takže i mám za cca 4 minuty venku. To je problém ?

Dobíjet baterku nebo uklidit?

3.12.2014 v 14:01 | Nahoru | #57
Problém není v tomhle, problém je v internetu. Max přístup k obrovskému množství informací z lidí dělá "bezmozky". U tak banálních úkonů, jakou je demontáge baterie, co si na sebe oblíct, jakou helmu a co na ní nalepit, kolik km ještě mohu jet na olej, když mám od výměny 3tis najeto nebo podkládání motorky na zimu, aby se neotlačila pneu a vím já co ještě, se stává běžnou věcí.
Pochopím složitější rozborky motůra či různé zapeklitosti, protože tam je net vynikající. Nikdo není vševěd a mnohdy se sám zeptám na banalitu za kterou si pak dám facku, ale to je jiná. Dneska prostě místo cajku v ruce a manuálu nikdo hodiny v dílně trávit nechce a to je ten PROBLÉM. Přitom je to radost, sám si na věci přijít a základní údržbu udělat sám.

Tím se nechci dotknout tazatele, spíše to píšu všeobecně...
TM
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Spolehlivost Kawasaki VN 1600 Kawasaki VN 1600 Nomadic_Rider 9 27.3.2024 v 14:14 frick
Spoluparkovaní, pronájem garáže Kawasaki VN 1600 Pompo1978 0 7.3.2024 v 06:49 Pompo1978
Kawasaki VN 1600 2003 Kawasaki VN 1600 Srul 2 10.12.2023 v 18:07 Boris.
Batwing Kawasaki VN 1600 hradilk 4 20.11.2022 v 13:59 Ppepek
Vrzání z motoru pod prvním válcem V... Kawasaki VN 1600 Niki76 2 13.8.2022 v 14:26 Niki76


TOPlist