SLEEPER píše: Jinak pokud se nekdo za hodku, a to pod odbornym dohledem, nenauci rozjizdet, tak je fakt neco spatne. Nejak si nedokazu predstavit, co by se delo, kdyby se ucil zatacet na sportovni motorce (riditka dolu).
Ano, něco tam bude určitě špatně. Ale rozhodně to nebude jen na straně žáka.
V procesu učení jsou vždy minimálně dva: učitel a žák(žáci).
Učitel, jakožto zdroj informací a dovedností musí:
1. žáka uklidnit a uvést ho do pohody
2. stanovit mu jednoduše dosažitelné cíle
3. striktně dodržovat pravidlo poměru jedné kritiky vůči pěti pochvalám
Spoustu problémů s rozjezdem začíná u strachu, že motorka spadne, když něco udělám špatně.
Tady je potřeba ukázat, jak snadno lze motorku udržet v rovnováze a co dělat, když se začíná naklánět moc (resp. ukázat, že to zase není takový problém, udržet to kolama dolů).
Kamarádku jsem učil tak, že nejdřív s jedničkou pouštěla spojku a jakmile začaly padat otáčka, tak ji zase vypla. Jenom aby si našla ten bod, kde začíná zabírat. Ale učil jsem ji hledat ten bod ušima a zadkem a ne očima.
Pak už to byla sranda.
Naposledy editováno 26.07.2014 16:36:20
1 reakcí na tento příspěvek Pomoc s rozjezdem motorky a popř. rady
O 15% diletantu ani nemluve
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomoc s rozjezdem motorky a popř. rady
Pořád to ale nevypovídá nic o tom, že když se někdo po jedné hodině na motorce neumí rozjet, tak je to chyba toho žáka.
Každý má učící křivku nějak jinak, zakladatel vlákna tedy nemusí být nutně v těch 15% nemehel
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomoc s rozjezdem motorky a popř. rady
Crowley píše: Ozzy_> Ano, je to klasické Gaussovo rozložení.
Pořád to ale nevypovídá nic o tom, že když se někdo po jedné hodině na motorce neumí rozjet, tak je to chyba toho žáka.
Každý má učící křivku nějak jinak, zakladatel vlákna tedy nemusí být nutně v těch 15% nemehel
To jsem tim rict nemel, a ve svem prvnim prispevku se snazil konsytruktivne poradit. ALe todle je na foru nevyresitelny, to se musi vyresit pri praxi na masine :)
1 reakcí na tento příspěvek Pomoc s rozjezdem motorky a popř. rady
1 reakcí na tento příspěvek Pomoc s rozjezdem motorky a popř. rady
- uklidni se, pravidelně dýchej - sposta lidí se dokáže dostat do stresové spirály jen tím, že zadržuje dech, nebo že naopak dýchá jak závodní kůň
- nekoukej se na spojkovou páčku, buď se dívej před sebe, nebo na tu chvilku, než se začne motorka pohybovat, zavři oči (pozor, tohle jen na cvičáku )
- pokud jsi do tohoto okamžiku nerozbil motorku a počet tebou zraněných lidí je roven nule, jdeš patrně po správné cestě
- je to motorka a ne raketoplán, když to zvládli jiní, zvládneš to taky
BubbaZanetti píše: instruktor mel snad 100 kilo
já mám cca 140, 200cm výška, instruktor cca 110, 165cm, Yamaha Fazer .....
Nejdřív jsem si musel sednout tak, abych břichem neblokoval ta druhá řídítka, jinak nešlo zatáčet. Pak si za mně sednul instruktor, motorka vykvíkla a já dostal pokyn k nastartování.
Při první jízdě jsem se rozjel a když jsem chtěl dát kopyta na stupačky, tak jsem pravou nohou bezchybně došlápl na páku zadní brzdy; instruktor na mně řve "Co děláš?!?", já řvu "Ten sráč nemá stupačky!!!".
Pak to musel být pohled pro bohy. Já, poskládaný na motorce jak medvěd v cirkuse, konce heftů těsně míjejí moje doširoka roztažená kolena z vnitřní strany; za mnou instruktor, který se snaží někudy koukat dopředu, ale vzhledem k rozdílu výšek mu to moc nejde ....
2 reakcí na tento příspěvek Pomoc s rozjezdem motorky a popř. rady
Zmáčknout spojkovou páčku (pedál), zařadit 1. rychlost, nastavit plynem otáčky na cca 2000ot/min. POMALU začít pouštět spojkovou páčku, (zatím nepřidáváme plyn, již máme nastaveno dost na rozjetí). V jisté poloze (dle stroje a jeho seřízení záběru spojky) se motorka dává do pohybu. V tento moment mírně přidáváme plyn a zvolna zcela pouštíme (uvolňujeme) spojkovou páčku.
Pokud ti motorka zhasíná, dějou se dvě věci - nastavíš si málo plynu nebo po rozjetí nepřidáš plyn a zároveň poustíš spojku rychle.
Na cvičišti se tohle musí prakticky zkoušet pořád dokola, do úplnýho zblbnutí. Aletakto teoreticky bys měl být od instruktora poučen. Objevovat objevené je ztráta času.
Až to budeš umět, děje se to tak rychle a automaticky, že třeba já osobně se rozjíždím již v momentě přidávání plynu, ale to už ten stroj musíš dobře znát.
Pokud dostávám novou motorku, kterou neznám, i po 25 letech ježdění se vracím k výše popsanému, jako v autoškole, a pak tě nic nepřekvapí.
e- aha tak už ti to jde, bezva- já na motorce nikdy před autoškolou neseděl, a rovnou do městského provozu, ale dle této poučky ( z řidičáku na auto)jsem to zvládl tak, že instruktor mě pouze navigoval, k řízení motorky mi na začátku řekl doslova toto: 1 dolu, 2, 3 nahoru, čtyřku nepotřebuješ a jedem.
Naposledy editováno 27.07.2014 18:15:35
rozbehy sli v podstate hned, ale horsie je u mna konkretne podradovanie pri normalne jazde (neskoro zatvaram plyn a znie to vzdy moc supersporttovo) -> co je u autosklolovej Suzuki dost na smiech
přeji hodně štěstí