Já osobně jsem, do dnešního dne, používal baterky Varta. U skútru (Yamaha Majesty 250) se kterým jezdím téměř denně mi baterka začal po 14 denním odstavením padat, přitom stáří baterky bylo cca. rok. Drží napětí tak na 90% při automatickém udržování a po delší době mi nabíjčka hodí chybu, že baterka nemůže být nabita na 100%.
Na Hornetu, kde mám zatím také Vartu (baterka je už teda kaput) mi vydržela zhruba 2 roky. Přitom udržování přes dobu, při které delší dobu nejezdím a přes zimní měsíce jej pravidelně nabíjím a udržuji.
Obě baterky jsou AGM systém.
Otec má VIRAGO 1100 a měl problémy se startama (baterka Varta), kolikrát pouze cvaklo jenom relátko a pastorek nezasunul. Musel s tím přes rychlost houpnout a pak to šlo. Zde právě bylo to zjištění, že baterka dává málo startovacího proudu. Po výměně baterky za jinou značku bylo po problému.
Jeden servisák, který spravuje motorky, jsem s tím o tomto problému mluvil a on mi řekl, že u Varty je tohle normální a dokázal mi i proč. Baterky vážil a a každá baterka měla výrazný rozdíl ve svojí váze. Varta používá materiál z druhovýroby a šidí i množství olova. Proto také je její kvalita tak mizerná (už není, to co bývala). Doporučil mi baterky japonské, třeba - Yuasa, že dává jenom ty a že nemá problémy. Druhou stránkou je také cena.
Máte někdo podobnou zkušenost jako já?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) baterka zkušenosti A problémy
bulldogbiker píše: No jako s baterkama tak je to i s motorkama!!
Nejlepší jsou JAPONSKÉ !!
hlavně žádnou itálii
Naposledy editováno 16.03.2014 20:01:41
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) baterka zkušenosti A problémy
seikos píše: v Itálii se žádný baterie nevyrábí, ty trubko obecná
Alespon v necem maji ty cmoudi soudnost
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
Myslel jsem , že za to můžu já, nebo že mě něco vodebírá proud, ale koukám, že asi nee.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) baterka zkušenosti A problémy
Ozzy_ píše: Alespon v necem maji ty cmoudi soudnost
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
1 reakcí na tento příspěvek baterka zkušenosti A problémy
kuzmič píše: Kámoš jezdil s kamionem, vozili baterky různých velikostí a bez jakéhokoli označení, někde ve skladech se na baterky lepily etikety různých výrobců, kteří si je pak nakupovali...
Takhle se nakupuje mezi výrobci třeba brzdových desek, kotoučů atd...
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
Motorky přes zimu do nevytápěné garáže v RD (při extrému je tam pár dnů i pod nulou), origo baterku v moto a nabíječku nevidí jak je rok dlouhý... Každé jaro start naprosto bez problémů.
V Passatu mám už deset let Vartu a ta nabíječku taky nikdy nezažila a to s ním už tři roky jezdí jenom drahá polovička jednou za týden do kaufu...
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
Naposledy editováno 17.03.2014 12:58:33
kuzmič píše: Kámoš jezdil s kamionem, vozili baterky různých velikostí a bez jakéhokoli označení, někde ve skladech se na baterky lepily etikety různých výrobců, kteří si je pak nakupovali...
Takhle se nakupuje mezi výrobci třeba brzdových desek, kotoučů atd...
Ještě k tomuto:
Na výšce jsem dělal ve skladu jedné velmi známé značky na F a končí N. Dodávají výrobky na všechny benzinky, tesco,kaufland atd.
Baterky jsme přelepovali normálně. Došli z číny v malém kontejneru. Ale lepily se na to štítky takových těch banner, bleskstart a jiných noname.
Ohledně jiných výrobků,standardně se přebalovalo, přelepovalo na jiné značky atd. Ale to se bavíme o stěračích, žárovkách a jiných drobných nesmyslech.
Varta má svůj design.
Ale sám jsem řešil nedávno baterku, a doporučili mě yuasu.Tu dává i výrobce originál. Vydržela 7let.
Jinak nejvíc mě dostala baterka co je o něco víše. MF Super. Měl jsem to ve valkyrii. A 6let stará baterka vydržela točit motorku klidně 15minut, než chytla (lankosytiče bylo špatně seřízené na 6karbců)
Varta mě odešla po roce v autě, ale řešeno v záruční době. Odešel tam komplet článek.
Od té doby mám v autě obyč silverline, což je cosi přelepeného,ale funguje to.
J.M.K. píše: Zrovna to mně připomnělo totok:
Ale k tématu... v F128 byla baterka Bosch "Senza manutenzione", 44Ah, snad 25 let a jistě by sloužila déle, kdyby jednou nepřimrzla (kvůli slabému nabití) a desky se nezkroutily. Dodnes ji mám schovanou. Pak se tam dala Akuma 55Ah - a ta po necelých dvou letech šla do kopru (jednomu z článků stoupl odpor). Takže tato značka mi do vozidla nesmí a Vartě také nevěřím.
Po kolapsu té akumy jsem dal do auta baterku zn. TAB (made in Yugoslavia) a ta v něm slouží přes 10 let a to přežila vybití úplně do mrtva (v důsledku opomenutí světel). A přesto, že se vyjede jen několikrát do roka a jinak vůz stojí, tak baterku nemusím vůbec dobíjet a na jaře nastartuje jako víno.
V motorkách mám dobrou zkušenost se zn. Yuasa.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) baterka zkušenosti A problémy
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
http://www.stein-di...images/300202001.jpg
http://www.otos.cz/s...sis-nahr-akumulator/
A prakticky nesmrtelné baterie. varta dopadla v jednom testu jako kapacitně nejslabší.
1 reakcí na tento příspěvek baterka zkušenosti A problémy
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
1 reakcí na tento příspěvek baterka zkušenosti A problémy
Ozzy_ píše: V TOmhle pripade me napadaji jen 3 vysvetleni.
1/ Mas neskutecnou smulu
2/ Delas neco KURVA SPATNE
3/ Tvoje motorka ma problem s dobijenim/regulatorem a ty to porad resis novejma baterkama
No kdybych mi dělala problém jenom jedna motorka, tak to chápu, ale já jsem na tohle pořádnej. A koukám, že pár lidí má stejný problém.
Hlavně bych nesrovnával baterku auta s motorkou. S autem jezdíte daleko častějc a hlavně i v zimě.