globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Helma - carbon vs. termoplast
 
12.12.2013 v 09:40
Ahoj, nadpis asi může vypadat podivně, ale řeším výběr helmy. Cena by měla být tak kolem pětky. V podstatě vybírám mezi Shark S900C a Nexx XR1.R Carbon Speed (která je teď v akci). Chtěl bych se zeptat co byste doporučili pro běžné ježdění na naháči.
Pro Nexx mluví samozřejmě carbon (váha).
Pro Shark dofuk lícnic a sluneční clona.

Nejsem žádnej závodník a jde mi o komfort i kvalitu. Na okruhu nejezdím.
Která helma je podle Vás lepší volba a proč.

Díky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Helma - carbon vs. termoplast

12.12.2013 v 11:26 | Nahoru | #31

seikos píše: Caberg Rhyno. Stála svého času kolem 3500 Kč

Ten koment byl spíš k tomu Araii. Caberg Rhyno sharp raději nemá... (bohužel, fakt by mě to zajímalo)

(reakce na) Helma - carbon vs. termoplast

12.12.2013 v 11:27 | Nahoru | #32

Smith135 píše: Tohle už je ale hodně černej humor Tohle už není prdel...

No každopádně tu máme trochu protichůdné názory. Na jedné straně termoplast kterej je na hovno ale hvězdy má a na druhé straně se tvrdí jak jsou sharp testy komplexní. Tak prase aby se v tom vyznalo.



Na hovno byla ta helma Rhyno. Uprostřed helmy spára přes celé temeno, ve které se pohyboval jezdec který posouval sluneční clonu. Skořepina se má chovat jako pevná skořepina. Když uprostřed ní uděláš spáru, která ti naprosto zdegraduje pevnost přilby, pak se není čemu divit že se propadla, rozlámala a provedla Kolicovi rybníček na řepě

(reakce na) Helma - carbon vs. termoplast

12.12.2013 v 12:30 | Nahoru | #33

kika. píše: Cim vic hlava "ve sveraku" tim vetsi pohodli a prijemny pocit lepsi nez mit volnou prilbu...to je muj nazor...pokud me helma netlaci ale je hodne tesna tak je to bomba cim tesnejsi tim lepci


To neplatí vždy. Pokud vybíráš helmu na sportovní jízdu tak ano, tam se přilba nemá hýbat ani při vyšších rychlostech. Ale zkus si v takové přilbě cestovat třeba celej den.

(reakce na) Helma - carbon vs. termoplast

12.12.2013 v 14:56 | Nahoru | #34

Kolic píše: Takhle dopadl termoplast











drsný

Helma - carbon vs. termoplast

12.12.2013 v 15:18 | Nahoru | #35
ty voe,dost drsný budu řešit taky nějakej blembák,tak asi nějakej kompozit bez sl.clony

1 reakcí na tento příspěvek Helma - carbon vs. termoplast

12.12.2013 v 15:59 | Nahoru | #36
No teď je otázka jestli vzít kompozit který může být horší při prvním nárazu (případně bočním nárazu - zejména např. Nexx) a nebo vzít pryskyřici která má v sharpu lepší hodnocení, ale kde se posuzuje pouze první náraz.
Mám pocit že celokarbon je sice úžasně lehkej ale co se testů týče tak to vyloženě na špici není.

1 reakcí na tento příspěvek Helma - carbon vs. termoplast

12.12.2013 v 16:03 | Nahoru | #37
Pánové je nějaké info o tom crashi toho cabergu? Ona je taky otázka co vyvadel jestli trefil nějaký kus betonu co cumel ze země ve vyšší rychlosti je taky dost možný že mu ta helma naopak život zachránila...

(reakce na) Helma - carbon vs. termoplast

12.12.2013 v 16:17 | Nahoru | #38

Smith135 píše: No teď je otázka jestli vzít kompozit který může být horší při prvním nárazu (případně bočním nárazu - zejména např. Nexx) a nebo vzít pryskyřici která má v sharpu lepší hodnocení, ale kde se posuzuje pouze první náraz.
Mám pocit že celokarbon je sice úžasně lehkej ale co se testů týče tak to vyloženě na špici není.


Podle mě je nejlepší tri-kompozit. Ale těžko stanovit dle druhu materiálu. Záleží také jak s daným materiálem zachází výrobce. U tvých variant jasně vidíš, že lepší materiál není automaticky zárukou lepších výsledků.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Helma - carbon vs. termoplast

12.12.2013 v 16:19 | Nahoru | #39

pavel_novak píše: Pánové je nějaké info o tom crashi toho cabergu? Ona je taky otázka co vyvadel jestli trefil nějaký kus betonu co cumel ze země ve vyšší rychlosti je taky dost možný že mu ta helma naopak život zachránila...


Tak určitě mu život zachránila. Kdyby neměl žádnou, tak by to určitě nepřežil

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Helma - carbon vs. termoplast

12.12.2013 v 16:43 | Nahoru | #40
seikos> tak samozřejmě o tom žádná. Já jen, že se tu degraduje Caberg na největší shit na základě jedné fotky, ale o tom co se vlastně stalo se nikde nepíše mohl to být klidně náraz kde by i konkurence dopadla dost podobně...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Helma - carbon vs. termoplast

12.12.2013 v 17:11 | Nahoru | #41
pavel_novak> Tak si ten Caberg kup, ale jsou to děsný přilby

(reakce na) Helma - carbon vs. termoplast

12.12.2013 v 20:24 | Nahoru | #42
strakon> tak já ji již vlastním jsem celkem spokojený, ale je pravdou že dnes už bych volil pravděpodobně něco od Schubertha ale to už je jiná liga... (moje finanční možnosti se mi krapet zlepšili)
jinak já Caberg neobhajuji tak nějak ho považuji za průměr jen mi vadí když se dělá závěr na základě fotky která vpostatě o ničem nevypovídá když nevíme jak k tomu došlo (vlastně jen o tom že mu život zachránila bo evidentně majitel žije...)

Naposledy editováno 12.12.2013 20:27:27

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Helma - carbon vs. termoplast

12.12.2013 v 20:32 | Nahoru | #43

pavel_novak píše: seikos> tak samozřejmě o tom žádná. Já jen, že se tu degraduje Caberg na největší shit na základě jedné fotky, ale o tom co se vlastně stalo se nikde nepíše mohl to být klidně náraz kde by i konkurence dopadla dost podobně...

jako co se s helmou stalo jsem ti napsal v příspěvku číslo 32.
Jestli to chceš vědět konkrétně, tak Kolic jel na CBF1000, hodil držku a hlavou trefil sloupek svodidla. Spousta přileb by to ustála, ale tahle srágora měla uprostřed 15cm dlouhou spáru, takže pevnost 0. Prostě se roztříštila. Holt, kvalita se pozná

Naposledy editováno 12.12.2013 20:34:43

1 reakcí na tento příspěvek Helma - carbon vs. termoplast

12.12.2013 v 20:54 | Nahoru | #44
Mám nexx x1r trikompozit.
Mě se líbí,že je tichá,dobrý výhled a lehká.
Neměl jsem tu čest ji testovat při nárazu,ale to ani caberg nebo noname helmu,které jsem měl při nehodách na hlavě(měl jsem štěstí a hlavou jsem do ničeho nevrazil)
Ber to co ti sedí.

Nezmínilo se tu,že termoplast se má dle doporučení měnit dříve jak trikompozit.

(reakce na) Helma - carbon vs. termoplast

12.12.2013 v 21:05 | Nahoru | #45

Subi. píše: Mám nexx x1r trikompozit.
Mě se líbí,že je tichá,dobrý výhled a lehká.
Neměl jsem tu čest ji testovat při nárazu,ale to ani caberg nebo noname helmu,které jsem měl při nehodách na hlavě(měl jsem štěstí a hlavou jsem do ničeho nevrazil)
Ber to co ti sedí.

Nezmínilo se tu,že termoplast se má dle doporučení měnit dříve jak trikompozit.



Kompozit a trikompozit se nemusí měnit vůbec. Skelná a karbonová vlákna na rozdíl od termoplastu nestárnou a nekřehnou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Helma - carbon vs. termoplast

13.12.2013 v 04:15 | Nahoru | #46

pavel_novak píše: seikos> tak samozřejmě o tom žádná. Já jen, že se tu degraduje Caberg na největší shit na základě jedné fotky, ale o tom co se vlastně stalo se nikde nepíše mohl to být klidně náraz kde by i konkurence dopadla dost podobně...



kamarad syna meho sefa si koupil za 10 litru helmu kevlar s karbonem...na motorce to pak nekam napalil a zelezna roura mu projela prilbou i hlavou,smrtak..neni to tak dlouho..
znama je i prihoda prof.zavodnika silnicnich zavodu,kterej vsechny pady ustal ale nakonec se zabil na mopedu ve 30ce a zlomil si vaz..
co z toho plyne..
cloveku kterej resi vehementne bezpecnost prilby a vynaklada na to obrovske penize,bych doporucil at radsi jezdi autem(protoze jinak bude mit na motce furt strach).Je totiz znamo ze podvedomi(vyssi vedomi )vi ze karma MA BYT NAPLNENA tim ze se zabije prorazenim lebky.A clovek se tomu podvedome brani a zbytecne..je to jako ten reckej kral dostal predpoved ze ho zabije jeho syn,tak jak se narodil a dorostl,tak kral utekl z kralovstvi a byl obycejnym tulakem.Nakonec ho jeho syn nestastnou nahodou zabil ostepem pri hrach,kde jeho otec v prevleceni sedel v hledisti..vlastne se tim dela jen kseft vyrobcum protoze rozdil mezi tim mit na hlave pracovni helmu,vojenskou prilbu a kevlaro karbonovou motoprilbu nebo obycejny blembak ..vyjde uplne stejne
ps.jen si vzpomente na tu story stim bazantem alias bazantovou karmou
pps:vlastne v takovejch situacich ma clovek na vyber dve moznosti..bud zit neplnohodnotnej zivot,omezovat se a skovavat..nebo nest svoji karmu s gracii a vedet ze stejne jednou vsichni pomrem,takze je to sumak..kenedy,gandi,cesar a dalsi vedeli ze umrou,dokonce i ten den rano kdy je nekdo sejmul..a nesli to s gracii

Naposledy editováno 13.12.2013 04:35:01

(reakce na) Helma - carbon vs. termoplast

13.12.2013 v 08:44 | Nahoru | #47

seikos píše: jako co se s helmou stalo jsem ti napsal v příspěvku číslo 32.
Jestli to chceš vědět konkrétně, tak Kolic jel na CBF1000, hodil držku a hlavou trefil sloupek svodidla. Spousta přileb by to ustála, ale tahle srágora měla uprostřed 15cm dlouhou spáru, takže pevnost 0. Prostě se roztříštila. Holt, kvalita se pozná



No těžko říct,jak by si v tomhle případě vedly renomované značky...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Helma - carbon vs. termoplast

13.12.2013 v 08:58 | Nahoru | #48
bramboroking> No já myslím, že je to trochu jako u aut. BMW nebo Audi má určitě vyšší stupeň bezpečnosti než třeba Škodovka. Ale nesmrtelnej není člověk prostě v žádným autě. A každá nehoda je o štěstí. Spára u Caberga nebyl konstrukčně dobrej nápad, na druhou stranu kdyby to šlo o 20 cm níž na plexi tak to mohla být totálka a možná by bylo jedno jakou helmu by měl na hlavě.
Pásy v autě taky zachraňují životy a znám borce co kdyby byl připoutanej a z auta nevypad, tak tu není.
Nexx se mi designově líbí, všechno bych zkousnul, ale prostě když teď vím že boční náraz je katastrofální, tak si asi Vážně vezmu termoplast od Sharku z lepším hodnocením. Pravděpodobnost, že by tohle rozhodovalo při případné nehodě je hodně malá - téměř nulová. Ale jak o tom člověk ví, tak mu to stejně v podvědomí hlodá. Pokud by boční náraz byl alespoň na střední úrovni beru Nexx, ale takhle fakt ne - škoda...

(reakce na) Helma - carbon vs. termoplast

13.12.2013 v 10:54 | Nahoru | #49
Smith135> Ten boční náraz je důležitější než rána z vrchu. Podle statitstik co jsem zatím viděl tak na horní stranu přilby jde zanedbatelný procento nárazů, naopak boční náraz je celkem běžnej.
Je to i moje osobní zkušenost, po pádu sem měl poškozenej právě bok přilby. Při obyčejným podklouznutí kola máš velkou šanci že půjdeš na zem napřed ramenem a pak se bouchneš hlavou (pokud budeš mít smůlu tak tam může být třeba obrubník... Nejlepší je samozřejmě když je přilba co nejbezpečnější ze všech směrů ale ten boční náraz mi přijde zrovna jako celkem důležitej.

(reakce na) Helma - carbon vs. termoplast

13.12.2013 v 11:02 | Nahoru | #50

strakon píše: Smith135> Hele, když to přežil a je v cajku, tak to prdel je, titanová destička a je jako novej



Přesně tak čím víc titanu tím víc motorkář

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Helma - carbon vs. termoplast

13.12.2013 v 13:01 | Nahoru | #51

Smith135 píše: bramboroking> No já myslím, že je to trochu jako u aut. BMW nebo Audi má určitě vyšší stupeň bezpečnosti než třeba Škodovka. Ale nesmrtelnej není člověk prostě v žádným autě. A každá nehoda je o štěstí. Spára u Caberga nebyl konstrukčně dobrej nápad, na druhou stranu kdyby to šlo o 20 cm níž na plexi tak to mohla být totálka a možná by bylo jedno jakou helmu by měl na hlavě.
Pásy v autě taky zachraňují životy a znám borce co kdyby byl připoutanej a z auta nevypad, tak tu není.
Nexx se mi designově líbí, všechno bych zkousnul, ale prostě když teď vím že boční náraz je katastrofální, tak si asi Vážně vezmu termoplast od Sharku z lepším hodnocením. Pravděpodobnost, že by tohle rozhodovalo při případné nehodě je hodně malá - téměř nulová. Ale jak o tom člověk ví, tak mu to stejně v podvědomí hlodá. Pokud by boční náraz byl alespoň na střední úrovni beru Nexx, ale takhle fakt ne - škoda...



podle me helma slouzi k tomu,ze kdyz clovek spadne na silnici,tak bez prilby by mu lebka praskla jak vajecna skorapka...to ostatni je uz o nahode,zda ho vetev trefi do plexi nebo traverza se po helme sklouzne..proste prilba i dle bezpecnosti silnicniho provozu ma stejnou funkci jako helma vojaka ktera ma hlavu chranit pred kamenim od bomb a ne pred kulkama(samozrejme ze dnes jsou i prilby proti kulkam,ale to uz je jina story,bavim se o prumeru)

Naposledy editováno 13.12.2013 13:03:33

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Helma - carbon vs. termoplast

13.12.2013 v 13:48 | Nahoru | #52
bramboroking> Takže podle Tebe by se klidně mohlo jezdit v pracovní helmě ze stavby a při nehodě (prostý pád na asfalt bez svodidel, obrubníků apod.) by to vyšlo nastejno,jo?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Helma - carbon vs. termoplast

13.12.2013 v 14:47 | Nahoru | #53

Hellborn píše: bramboroking> Takže podle Tebe by se klidně mohlo jezdit v pracovní helmě ze stavby a při nehodě (prostý pád na asfalt bez svodidel, obrubníků apod.) by to vyšlo nastejno,jo?



ano presne tohle jsem chtel rict...to ostatni je omacka a divadlo pro snoby..

verim tomu ze kdyz vemes statistiky ze 50 tejch let a dnesni..tak to bude stejne .tzn pocet umrti na pocet motorkaru...a ver ze v padesatejch letech byly prilby takzvane skorepiny..o hodne min bytelne nez dnesni prilba na stavbe...problem smrtaku v cechach na proti vyspele evrope nejsou prilby ale to ze mame u silnic stromy a na kazdem kilometry nechranenej zeleznicni prejezd..

Naposledy editováno 13.12.2013 14:57:52

Helma - carbon vs. termoplast

13.12.2013 v 15:09 | Nahoru | #54
Ale ten bok maj takhle na Sharpu skoro všechny Arai a jezdí v nich hafo lidí a určo to nejsou špatný přilby Nesmíš být takovej vyplašenka a plasťákovej Shark bych teda nechtěl

Naposledy editováno 13.12.2013 15:13:02

(reakce na) Helma - carbon vs. termoplast

13.12.2013 v 15:17 | Nahoru | #55

bramboroking píše: ano presne tohle jsem chtel rict...to ostatni je omacka a divadlo pro snoby..

verim tomu ze kdyz vemes statistiky ze 50 tejch let a dnesni..tak to bude stejne .tzn pocet umrti na pocet motorkaru...a ver ze v padesatejch letech byly prilby takzvane skorepiny..o hodne min bytelne nez dnesni prilba na stavbe...problem smrtaku v cechach na proti vyspele evrope nejsou prilby ale to ze mame u silnic stromy a na kazdem kilometry nechranenej zeleznicni prejezd..



Chceš říct,že v 50-tých letech stromy u silnic nebyly??? Co sahá moje paměť,tak byly skoro všude aleje a betonový patníky.... Navíc se nedá vůbec srovnávat provoz v padesátých letech a výkony tehdejších strojů.Mylný je to i s těma helmama,zas takový skořepiny ty "žaludy" nebyly,oproti stavebním helmám byly luxusní.

(reakce na) Helma - carbon vs. termoplast

13.12.2013 v 18:39 | Nahoru | #56
Smith135>Ahoj Nexxy nejsou špatný ,každá helma ti jinak sedne.Vyzkus víc modelů dej,jak ti padne,tlak na hlavu,hlučnost je dost podstatná,pokud ji máš na hlavě jak dlouho ?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Helma - carbon vs. termoplast

13.12.2013 v 18:40 | Nahoru | #57

Hellborn píše: bramboroking> Takže podle Tebe by se klidně mohlo jezdit v pracovní helmě ze stavby a při nehodě (prostý pád na asfalt bez svodidel, obrubníků apod.) by to vyšlo nastejno,jo?

Podívej se jakou má motorku. Takovejhle člověk má úplně jiný vnímání rychlosti. Na tom jeho zapalovači by stačil i tlustší kulich

(reakce na) Helma - carbon vs. termoplast

13.12.2013 v 21:51 | Nahoru | #58

bramboroking píše: ano presne tohle jsem chtel rict...to ostatni je omacka a divadlo pro snoby..

verim tomu ze kdyz vemes statistiky ze 50 tejch let a dnesni..tak to bude stejne .tzn pocet umrti na pocet motorkaru...a ver ze v padesatejch letech byly prilby takzvane skorepiny..o hodne min bytelne nez dnesni prilba na stavbe...problem smrtaku v cechach na proti vyspele evrope nejsou prilby ale to ze mame u silnic stromy a na kazdem kilometry nechranenej zeleznicni prejezd..



Až budeš mít fakt motorku, tak doporučuju zkusit si levnou a drahou, pak poznáš rozdíly (osobně můžu porovnat mou Shark - nouzovka ve slevě za 3tis. a kamarádovo Shoei za nějakých 10tis. - jak váha, tak pohodlí, hlučnost se moc srovnat nedá)

(reakce na) Helma - carbon vs. termoplast

13.12.2013 v 21:55 | Nahoru | #59

seikos píše: Podívej se jakou má motorku. Takovejhle člověk má úplně jiný vnímání rychlosti. Na tom jeho zapalovači by stačil i tlustší kulich



To asi jo. Každopádně,když jsem kdysi na ČZ175 sejmul psa, tak jsem byl rád za integrálku Nava (měla odřené boky, zátylek), v přilbě na stavbu bych měl asi slušně sedřenou hubu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Helma - carbon vs. termoplast

13.12.2013 v 23:34 | Nahoru | #60

Smith135 píše: Ten koment byl spíš k tomu Araii. Caberg Rhyno sharp raději nemá... (bohužel, fakt by mě to zajímalo)



SHARP, ale testoval přilbu. Vede jí pod označením CABERG TRIP. Dokonce jí dal 5 hvězd.

Původně COX TRIP = pozdější označení CABERG RHYNO (poté upgrade CABERG KONDA a DUKE).

Mě se nelíbí jak se tu obhajuje metodika SHARPu… přitom helmě s tím zeslabeným pruhem na kebuly dal 5 hvězd. Tady je něco špatně. Buď CABERG uplácí SHARP ať mu háže hvězdu za hvězdou a nebo SHARP netestuje adekvátně a nezaměřuje se na všechny ohrožený oblasti.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist