paolo_novy Přidat reklamu

Téma: 2T nebo 4T?
1.10.2013 v 21:17
Ahoj, chtěl bych se vás zeptat co mýslíte že bude lepší volba? :) jsem začátečník a chci si koupit nějakou motorku na který budu moc jezdit od 16. Zatím jsem měl jen simsona. Tak jestli by jste mi mohli napsat nějaký výhody a nevýhody 2T a 4T která by byla na začátek lepší? Chtěl bych nějaké enduro spíš na silnici. Díky za odpovědi
Předchozí
1 2
Následující

2T nebo 4T?

1.11.2013 v 18:53 | Nahoru | #31

Filippo16 píše: No já bych řek že víc dvackařů jezdí 2T ale to je celkem jedno, údržba je na 4T téměř stejně drahá a když se ti posere něco na 4T tak to je 10x dražší než na 2T, a o nějaký 2l/100 vyšší spotřeba při stejný jízdě mě fakt nezabije! a nemusim se s tím bát předjíždět, akceleruje téměř do maximálky když to 4T od 80Km/h už je chcíplý, řekneš mi nějaký výhody 4T před dvoutaktem kromě o něco menší spotřeby ? :-o


Denně jezdím kolem různých škol a učilišť, a tam jsou vždycky zaparkovaný dvacky študáků, na dvoutakta téměř nenarazíš, převládaj malí varani, cbr, ybr, xt a yuki tr/sm a další 4T. Na 2t dvacku narazit v provozu je už rarita, asi jako potkat trabanta nebo žigula.. Výhoda je určitě spolehlivost, životnost, dostupnost dílů, spotřeba, která je pro mlaďase s holou prdelí zásadní 10krát dražší díly je nesmysl. Smiř se s tim, 2t je už historie pro fajnšmekry, realita je jinde a že 4t jede míň? Co chtít v 16ti?? My jezdili na simálu, co jel 60 Piškot si pak v 18ti udělá a1 a jde na větší obsah, pak muže jezdit kudlu 2 kila a bude mu hej viď

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2T nebo 4T?

1.11.2013 v 19:06 | Nahoru | #32

SuperSic58 píše: Mě se líbí jak tu skoro každej glorifikuje ty dvoutakty ale ve skutečnosti 99 procent dvackařů jezdí čtyřtakty Proč asi Chtěj jezdit, ne čumět do prázdný nádrže a šetřit na opravy


Mě se zase líbí jak někdo neznalej může říct že už je dvoutakt jen historie a musíme se s tím smířit a bla bla. Pokud nevíš, což asi ne, tak dvoutakty jsou třeba v endurech velice žádané Proč asi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2T nebo 4T?

1.11.2013 v 19:08 | Nahoru | #33

Dovi píše:  

Toto právě dobře dokumentuje ten rozdíl (respektive jeden z více rozdílů) mezi technicky jednodušším 2T motorem a technicky složitějším (ventily, rozvody atd.) 4T motorem s větší účinností.

Když jezdím "v klidu" na 4T dváce, tak mám spotřebu těsně pod 1.5 l/100km.
A dlouhodobě, za celou dobu, co tu Hondu CBF 125 mám (letos už 5. sezónu), jezdím na ní s celkovou spotřebou 1.6 l/100km.

Samozřejmě výkonem se nechytá na otevřenou 2T dvácu, to je zase druhá strana mince.
 


Jenže on s tím TDR jede "v klidu" za 4 litry rychlejš než 4taktáři co to cpou jak to jde taky se spotřebou 4l

2T nebo 4T?

1.11.2013 v 19:33 | Nahoru | #34
Jako držitel neomezeného řidičáku, majitel Cagivy Feccia a zaměstnanec se stálým příjmem bych šestnáctiletýmu klukovi doporučil spíš 4T.

Je samozřejmě fakt, že 2T jede úplně jinak, ale jsou tu tři zásadní problémy.

problém č.1: technický stav ojetých 2T Dvoutaktní 125 již za sebou zatáhly pomyslnou oponu, pár let se už prakticky nevyrábí, jejich velká doba skončila už před cca 15-ti lety. Z toho plyne, že většina ojetin na našem trhu jsou už pěkně starý vrány, navíc obyvkle s pochybnou servisní histrorií. Najít 2T v opravdu hezkým stavu se podobá hledání jehly v kupce sena.

problém č.2: legálně-technické problémy Výkon otevřených dvác se pohybuje kolem 25 koní, ale protože platí omezení 125ccm-15 koní (v západní Evropě ještě dýl než u nás), většina z nich byla při prodeji nějak škrcena a následně zas otevřena. Způsobů škrcení jsou mraky, některé se dají poměrně obtížně odstraňovat (např Mita SP525 se plnohodnotně odškrit prakticky nedají). V praxi jsem viděl pár strojů, které neodborné odškrcení doslova domrvilo. Neškrcené stroje jsou obvykle starého data výroby a platí pravidlo č.1

problém č.3: finanční stránka věci Podle mě neplatí mýtus, že 2T jsou a priory nespolehlivý stroje - můžou byt spolehlivý, pokud se jim věnuje náležitá péče, ale ta je finančně dost náročná. K tomu samozřejmě jako bonus dvojnásobná spotřeba benzínu + olej. Pokud to vezmu prakticky, tak mě letošní sezona (3.000 km) na Freccii vyšla na cca 11.000 (benzín, olej, oprava přívěry a brzd), což není zrovna málo. Ne, že by provoz 2T nemoh student ufinancovat z kapesnýho a brigád, ale na 4T by najezdil výrazně víc. Nebo najezdí stejně, ale zbyde víc peněz na pivo, koncerty, ženský a podobný kratochvíle

(reakce na) 2T nebo 4T?

2.11.2013 v 11:34 | Nahoru | #35

cita29 píše: Mě se zase líbí jak někdo neznalej může říct že už je dvoutakt jen historie a musíme se s tím smířit a bla bla. Pokud nevíš, což asi ne, tak dvoutakty jsou třeba v endurech velice žádané Proč asi.


Bavíme se zde o civilních dvackách pro běžné využití v provozu, ne o soutěžním nářadí Tam jsou 2t motory stále rovnoceným soupeřem 4t, o tom žádná..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2T nebo 4T?

2.11.2013 v 11:41 | Nahoru | #36

cita29 píše: Jenže on s tím TDR jede "v klidu" za 4 litry rychlejš než 4taktáři co to cpou jak to jde taky se spotřebou 4l


Nesmysl. Na dvoutaktu nikdo nebude jezdit stylem lechtání pod přívěrou, ten motor musíš vyplachovat. Pak pojedeš běžně za 6 a vejš na 4t pojedeš za 3l plus mínus nějaká decka.

(reakce na) 2T nebo 4T?

2.11.2013 v 17:34 | Nahoru | #37
SuperSic58> ještě se mě nestalo abych jel nad 5l/100

(reakce na) 2T nebo 4T?

2.11.2013 v 18:46 | Nahoru | #38

SuperSic58 píše: Mě se líbí jak tu skoro každej glorifikuje ty dvoutakty ale ve skutečnosti 99 procent dvackařů jezdí čtyřtakty Proč asi Chtěj jezdit, ne čumět do prázdný nádrže a šetřit na opravy

Hmm, asi máš obsahle zkušenosti s 2T...

(reakce na) 2T nebo 4T?

2.11.2013 v 18:48 | Nahoru | #39

SuperSic58 píše: Nesmysl. Na dvoutaktu nikdo nebude jezdit stylem lechtání pod přívěrou, ten motor musíš vyplachovat. Pak pojedeš běžně za 6 a vejš na 4t pojedeš za 3l plus mínus nějaká decka.



Píšeš nesmysly, nech infa o spotřebách na lidi co na tom opravdu jezdí a uprav si své teoretické znalosti blíže těm skutečným z praxe.

2 reakcí na tento příspěvek 2T nebo 4T?

2.11.2013 v 21:08 | Nahoru | #40
No já si 2T kupuju hlavně z toho důvodu že si na tom motoru většinu věcí opravím sám nebo ve škole a nemusím platit za servis. Spotřebu neřešim. Ale chci se pořádně svézt a ne se bát předjet náklaďák protože na 4T dváce ho předjíždíš 4 minuty a na 2T jsi během chvilky v prdeli takže 2T je v některých ohledech i bezpečnější. A s tou údržbou to taky tak hrozný neni, u 4T děláš rozvody, vůle ventilů, u 2T jednou za 20 000km vyměníš píst, vyčistíš přívěru a máš klid. Nic víc v tom motoru není.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2T nebo 4T?

2.11.2013 v 22:26 | Nahoru | #41
Filippo16>

(reakce na) 2T nebo 4T?

2.11.2013 v 23:40 | Nahoru | #42
Filippo16> přesně :D jednou jsem jel já s kamarádem za sebou a ještě WRko a začli jsme předjíždět kamion....hned jak sem se před něj dostal musel sem ho ač nerad trochu vybrzdit protože na WRku by nestihnul předjet a v protisměru zrovna jeli auta

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2T nebo 4T?

3.11.2013 v 07:25 | Nahoru | #43
FishX3> Od tebe bych jinou odpověď ani nečekalHlavně nerozjížděj flame, na to seš specialista. Ty se sem chodíš jen hádat, se mnou nepochodíš šotoušku:-* měj se

2T nebo 4T?

3.11.2013 v 10:27 | Nahoru | #44

JohnnyS08 píše: Jako držitel neomezeného řidičáku, majitel Cagivy Feccia a zaměstnanec se stálým příjmem bych šestnáctiletýmu klukovi doporučil spíš 4T.

Je samozřejmě fakt, že 2T jede úplně jinak, ale jsou tu tři zásadní problémy.

problém č.1: technický stav ojetých 2T Dvoutaktní 125 již za sebou zatáhly pomyslnou oponu, pár let se už prakticky nevyrábí, jejich velká doba skončila už před cca 15-ti lety. Z toho plyne, že většina ojetin na našem trhu jsou už pěkně starý vrány, navíc obyvkle s pochybnou servisní histrorií. Najít 2T v opravdu hezkým stavu se podobá hledání jehly v kupce sena.

problém č.2: legálně-technické problémy Výkon otevřených dvác se pohybuje kolem 25 koní, ale protože platí omezení 125ccm-15 koní (v západní Evropě ještě dýl než u nás), většina z nich byla při prodeji nějak škrcena a následně zas otevřena. Způsobů škrcení jsou mraky, některé se dají poměrně obtížně odstraňovat (např Mita SP525 se plnohodnotně odškrit prakticky nedají). V praxi jsem viděl pár strojů, které neodborné odškrcení doslova domrvilo. Neškrcené stroje jsou obvykle starého data výroby a platí pravidlo č.1

problém č.3: finanční stránka věci Podle mě neplatí mýtus, že 2T jsou a priory nespolehlivý stroje - můžou byt spolehlivý, pokud se jim věnuje náležitá péče, ale ta je finančně dost náročná. K tomu samozřejmě jako bonus dvojnásobná spotřeba benzínu + olej. Pokud to vezmu prakticky, tak mě letošní sezona (3.000 km) na Freccii vyšla na cca 11.000 (benzín, olej, oprava přívěry a brzd), což není zrovna málo. Ne, že by provoz 2T nemoh student ufinancovat z kapesnýho a brigád, ale na 4T by najezdil výrazně víc. Nebo najezdí stejně, ale zbyde víc peněz na pivo, koncerty, ženský a podobný kratochvíle


Je to tak Mě uvádí ve smích, jak chtěj hned 16ti letý piškoti s ještě teplym řidičákem hned předjíždět kamiony a letět 140 Ale jak se říká chytrému napověz...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2T nebo 4T?

3.11.2013 v 12:42 | Nahoru | #45

SuperSic58 píše: FishX3>šotoušku ???

teď nevím zda je to urážka či lichotka
(se mnou je to jednoduchý - stačí nepsat nesmysly)

Naposledy editováno 03.11.2013 12:43:51

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2T nebo 4T?

3.11.2013 v 15:30 | Nahoru | #46
FishX3> A jaký nesmysly? Pouč mě

(reakce na) 2T nebo 4T?

3.11.2013 v 15:34 | Nahoru | #47

SuperSic58 píše: FishX3> A jaký nesmysly? Pouč mě



Copak ?? UŽ si chceš povídat?

Od tebe bych jinou odpověď ani nečekalHlavně nerozjížděj flame, na to seš specialista. Ty se sem chodíš jen hádat, se mnou nepochodíš šotoušku:-* měj se


Měl by jsi se rozhodnout aby jsi si alespoň v rámci jedné strany neodporoval.

Vše potřebné jsem ti napsal výše...výjimečně se pokusím neopakovat se a nechám to tak.

E: překlepy

Naposledy editováno 03.11.2013 15:35:10

1 reakcí na tento příspěvek 2T nebo 4T?

3.11.2013 v 15:42 | Nahoru | #48
Konstruktivní odpověď

(reakce na) 2T nebo 4T?

3.11.2013 v 15:45 | Nahoru | #49

SuperSic58 píše: Konstruktivní odpověď


Předpokládáal jsem že jsi na něco podobného zvyklý - podle tvé první reakce.Nicméně ji respektuji, takže toho necháme ne?

2T nebo 4T?

3.11.2013 v 16:53 | Nahoru | #50
hopeless bullshit

1 reakcí na tento příspěvek 2T nebo 4T?

3.11.2013 v 16:53 | Nahoru | #51
hopeless bullshit

(reakce na) 2T nebo 4T?

3.11.2013 v 18:12 | Nahoru | #52

SuperSic58 píše: hopeless bullshit


nebuď zas až tak sebekritický

1 reakcí na tento příspěvek 2T nebo 4T?

3.11.2013 v 20:01 | Nahoru | #53
Jak mu to nedá

(reakce na) 2T nebo 4T?

3.11.2013 v 20:09 | Nahoru | #54

SuperSic58 píše: Jak mu to nedá


Máš-li na mysli mou odpověď, tak ano, já nemachroval...

SuperMachýrek: Ty se sem chodíš jen hádat, se mnou nepochodíš šotoušku



E: i když je fakt že na to očividně nemáš a začínáš nudit .. no uvidíme dál

Naposledy editováno 03.11.2013 20:10:25

2T nebo 4T?

26.12.2013 v 08:21 | Nahoru | #55
Pokud to máš do školy a prachama na provoz neoplýváš hopsni do XR tady je jedno udělané na které nebudeš muset dlouho šáhnout.www.motorkari.cz/motobazar/motorky/honda/honda-xr-125-l/honda-xr-125-l-593827.html

Naposledy editováno 26.12.2013 08:22:47

2T nebo 4T?

26.12.2013 v 12:14 | Nahoru | #56
Zase většina 4-taktů se dá sehnat cca. za 30 tis a výš. DTčko se dá sehant už za 18k...necháš udělat rozbor co to potřebuje, preventivně vyměníš pístní sadu (DT nemá nikasil, takže jen 800 za výbrus, kvalitní píst asi 2600)+práce a máš hotovo, nebo celej motor (ojnice, píst, výbrus, přelis kliky, ložiska, gufera) vyšel kámoše asi na 13 tisíc s kvalitníma dílama z německa. Pak máš v podstatě novej motor, kterej má dost výkonu na to, aby si těm 4T natrhl prdel, nebudeš mít problém předjet auto a bude na tom sranda. A pod přívěrou se dá jezdit, když na to máš dost pevnou vůli Spotřeba pak cca ty 4l a ještě když si necháš zavřenou přívěru (nastavenou dle originálu) na 7l se nikdy nedostaneš ! DTčko je spolehlivej 2T. A že já vim o čem mluvim...přešel jsem z varadera na DT

1 reakcí na tento příspěvek 2T nebo 4T?

27.12.2013 v 13:02 | Nahoru | #57
Tady sem,tady.. Tady je ten kámoš Znova ti to psát nebudu nademnou to máš tak jak bych to napsal i já Rada na závěr: Na 4 doby se vyser nejede to a kdo řiká že to jede 120 tak kecá nebo to drtí na 12tis otáček a ventily mu lítaj vzduchem.

(reakce na) 2T nebo 4T?

3.1.2014 v 19:02 | Nahoru | #58
ScaniaR500>

No nevím. Ono obojí je jiná technika, nedá se to moc srovnávat. 2T už jsou dost často, tzv. "potuněný" v základu, jen jsou přiškrcené. 4T oproti tomu jsou většinou základ, aby se to nesralo, litina válec atd.. Pokud "potuníš" 4T, taky jede pěkně, ale ta investice bývá nesmysl, to je pravda. Vím o čem mluvím. 2T je tunit jednodušší a levnější a v základu už má vyšší výkon. Toho servisu bych se taky nebál, u 2T uděláš válec, případně kliku za těch cca 20 tis km a u 4T budeš seřizovat ventily, dělat rozvody a klika taky přijde..
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Yamaha DT 125r kapky na motoru Yamaha DT 125 R Vorstyx 13 6.5.2024 v 18:34 krokoš
jaký převodový olej do Yamahy DT125... Yamaha DT 125 R Jira_7 2 30.4.2024 v 08:44 kokoška.
Yamaha DT 125r jakou přívěru Yamaha DT 125 R Vorstyx 1 6.4.2024 v 08:13 ja1
Yamaha DT 125 R karburátor Mikuni Yamaha DT 125 R SirSpecny 1 18.3.2024 v 14:10 Remzy
Karburátor na Yamaha dtr Yamaha DT 125 R Adoš170 4 14.2.2024 v 10:15 Bugs


TOPlist