globalmoto_kveten





Téma: tak mě dnes nechala ve štychu baterka
15.9.2013 v 20:42
Tak se musím podělit o dnešní zážitek. Jedu si na Banditovi s kamarádem na vyjížďku, s Velkých Pavlovic do Drnholce a zpátky jsme se vraceli Rakouskem přes Falkenstein. Po cestě jsme měli dost zastávek a při žádným startování nebyl ani náznak zaváhání při točení motorem. U Falkensteinu jsme zastavili na fotku s hradem v pozadí. Když jsme chtěli odjet tak startér ani necvakl. Motorku jsem roztlačil a vše bylo v pohodě, po pár kilometrech začala motorka na volnoběh chcípat, až přestala jet úplně a nešla ani roztlačit. Naštěstí mi brácha do dovezl druhou baterku a vše bylo v pohodě. Ale docela mě překvapilo že baterka odešla bez jakýhokoliv varování a to jsem ji měl asi před týdnem na Optimate 4 a ukázala že baterka je v pohodě. Vzhledem k tomu že motorku mám doma měsíc, tak o stavu a stáří baterky jsem neměl ponětí a na jaře jsem chtěl kupovat novou. Na jednu stranu jsem měl štěstí že mě baterka exla 30 kilometrů od domova a ne třeba třeba 200 kilometrů za Vídní...

šlo o tuto baterku: http://www.k2moto.c...ng=1#good_detail=429

Když už se tu píšu s takovým románem tak se rovnou zeptám: Jakou baterku koupit? JMT, Yuasa, Varta?

EDIT: Jenom pro zajímavost dávám naměřený hodnoty:
napětí na prázdno: 12,4V
napětí při zkratování kontaktů kusem drátu: 0,05V
proud protékající multimetrem: 1,5A a pomalu klesá

EDIT 2: Než se toho chytně někdo další,to zkratování baterky kusem drátu omlouvám tím, že jsem doma neměl žádnou žárovku abych změřil baterku zatíženou, a činil jsem tak s vědomím, že baterka je na 99% mrtvá, jenom dodám že když jsem ty kontakty propojil, drát ani nezajiskřil, ani nejevil žádný známky ohřívání...
Ještě dodám, že normálně tak baterky nikdy nezkouším, tohle byla výjimka protože jsem ani nečekal že bych z baterky dostal větší proud než těch zmíněných 1,5A


Naposledy editováno 16.09.2013 12:59:29
Předchozí
1 2
Následující

tak mě dnes nechala ve štychu baterka

16.9.2013 v 09:53 | Nahoru | #31
zdar, to tzv. náhlá smrt,přijedu si takhle s rodinou do chorvatska a po zaparkování že dem mrknout k vodě a pak teprve vybalíme, no přijdem od vody a auto už jsem neotevřel protože mám jen centrál,paráda na uvítanou

1 reakcí na tento příspěvek tak mě dnes nechala ve štychu baterka

16.9.2013 v 12:36 | Nahoru | #32
Jéje.

Co změříš zkratováním kontaktů? Jak velký bude oblouk? )

Jestli takhle zkoušíš baterku často, nediv se že je KO

Když nastartuješ motorku, připoj voltmetr a změř kolik to nabijí, pak vypni motor a sleduj jak rychle klesá napětí.

Taky můžeš mít v háji dobíjení,ale pokud neznáš historii baterky, její stáří, koupil bych hned novou.

Ale už nikdy nezkratuj kontakty

1 reakcí na tento příspěvek tak mě dnes nechala ve štychu baterka

16.9.2013 v 12:47 | Nahoru | #33
No když vás to tak pobavilo, tak přidávám i fotku toho ""odporu""


Nechal jsem se volně inspirovat tímhle měřákem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tak mě dnes nechala ve štychu baterka

16.9.2013 v 12:49 | Nahoru | #34

Kotas_XTZ píše: Jéje.

Co změříš zkratováním kontaktů? Jak velký bude oblouk? )

Jestli takhle zkoušíš baterku často, nediv se že je KO

Když nastartuješ motorku, připoj voltmetr a změř kolik to nabijí, pak vypni motor a sleduj jak rychle klesá napětí.

Taky můžeš mít v háji dobíjení,ale pokud neznáš historii baterky, její stáří, koupil bych hned novou.

Ale už nikdy nezkratuj kontakty



Jak jsem psal už výš, na dobré baterce bych si to nedovolil, ale u této jsem si byl na 99% jistej že je KO když nerozsvítila ani parkovačku. Navíc ten proud kterej tím ""odporem"" při zkratování procházel snad hovoří za vše...

Samozřejmě vím, že kdyby baterka byla aspoň trochu zdravá tak by se drát rozžhavil do ruda a přepálil.

Naposledy editováno 16.09.2013 12:51:56

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tak mě dnes nechala ve štychu baterka

16.9.2013 v 13:32 | Nahoru | #35
fatik> Jasně, jak jsem to četl v prvním podání viděl jsem tě, jak bereš drát do ruky a propojíš + a - a sleduješ co se staně, promiň ale musel jsem se tomu zasmát, mám velice živou představivost)

Baterku vyhoď a kup novou) Ona baterka málokdy dá dopředu vědět, že to zabalí)

(reakce na) tak mě dnes nechala ve štychu baterka

16.9.2013 v 13:57 | Nahoru | #36
Kotas_XTZ>No když to tak čtu jak sis to představoval, tak se jsem si to představil taky a taky se tomu musím smát

(reakce na) tak mě dnes nechala ve štychu baterka

16.9.2013 v 14:15 | Nahoru | #37
fatik> Tak takový drát rozhodně není přímo "zkratem" i pro dobrou baterku. Pokud jde o zátěžák, tak já používám FY-64 a v něm jsou odporové dráty jednou tak silnější a ještě dva paralelně (12V baterku zatíží cca na 100A).

1 reakcí na tento příspěvek tak mě dnes nechala ve štychu baterka

16.9.2013 v 14:32 | Nahoru | #38
ted v Kyjově měl borec stánek s těmito bateriemi, řekla bych nevypadají věru zle

www.okruhari.cz/clanky/vecicky/item/285-shorai-nova-generace-baterii-do-motocyklu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tak mě dnes nechala ve štychu baterka

16.9.2013 v 16:06 | Nahoru | #39

miciangora-tcd píše: ted v Kyjově měl borec stánek s těmito bateriemi, řekla bych nevypadají věru zle

www.okruhari.cz/clanky/vecicky/item/285-shorai-nova-generace-baterii-do-motocyklu



Článek jsem celej nečetl, ale co si pamatuju s airsoftu, kam se ty baterky taky pomalu prokousávají. Tak jsou víc náročný na údržbu, resp. nejsou tak blbuvzdorný jako běžný kyselinový a bezúdržbový baterky.

(reakce na) tak mě dnes nechala ve štychu baterka

16.9.2013 v 16:26 | Nahoru | #40
fatik> osobní zkušenost nemám, ale dle info atd.bych se toho nebála

(reakce na) tak mě dnes nechala ve štychu baterka

16.9.2013 v 18:00 | Nahoru | #41

biker_john píše: YFazer6> No jako mít ji můžeš, o tom žádná. Ale ono si většina lidí myslí, že mají gelovou baterku, ona je to ovšem pouze obyčejná, ale bezúdržbová. A jesli ti vydrží jen 2 roky, tak to teda nic moc..



Tak já si to např.nemyslím, já ji mám (gelovou)

tak mě dnes nechala ve štychu baterka

16.9.2013 v 18:46 | Nahoru | #42
Rád bych si to taky ujasnil, dnes jsem koupil YUASU YTX9-BS , jako typ je tam uvedenej VRLA, kyselina byla v nádobkách bokem. Dle wikipedie, jestli se jí dá věřit, je že VRLA se dělí na gelové a agm. Vzhledem k tomu že elektrolyt byla normální kapalina, tak vylučovací metodou předpokládám že teda jde o AGM. Předpokládám správně? Jsem línej víc googlit, radši napíšu dotaz na skoro pět řádků...

tak mě dnes nechala ve štychu baterka

Skvělá odpověď, děkuji! 16.9.2013 v 18:58 | Nahoru | #43
Fatik: přesně jak říkáš, je to agm.

tak mě dnes nechala ve štychu baterka

17.9.2013 v 21:01 | Nahoru | #44
tady sem ti nasel docela peknej clanek
http://www.e-auto.cz...i/vite-co-je-agm.htm

tento typ baterii pouzivame a dodavame do zaloznich zdroju. Hlavne kvuli moznosti libovolne polohy umisteni. tim se pak vleze vice baterii do jedn UPS a prodlouzi se tim doba zalohy s maximalnim vyuzitim i maleho prostoru.

at slouzi ;)
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist